Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)


GuntisG
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 639
Joined: Tue Jan 15, 2008 5:20 am
Location: Roja

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Post by GuntisG »

Mans SAABs rūc atkal. Paldies Nilam par DI!
2003. 9-5 W 2,3 t
User avatar
Nils
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3970
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:29 pm

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Post by Nils »

Kādas būs sekas, ja ECU, kas ņemts no auto ar manuālo kārbu, tiks uzlikts uz AT?
Saab 900 Turbo '81
johnc
Eksperts, ne tehniskais
Eksperts, ne tehniskais
Posts: 104
Joined: Mon Aug 16, 2010 2:08 pm

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Post by johnc »

Automāta un manuālā ECU ne ar ko neatšķiras. Galvenais, lai abām mašīnām sader programmas (t.i., ECU tiek pārlikts no LPT uz LPT, no FPT uz FPT utt.) un jāatceras par VSS esamību.
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Post by KoreFun »

Tātad var likt arī no cita modeļa ar to pašu motoru un vadības sistēmu?

Bet kā tad tiek ierobežota grieze pirmajā un otrajā robā? Autiņam taču jāzin kurā robā ir cik RPM, lai var atšķirt ar kuro robu pašlaik virzās autiņš, un ja kārbas ir dažādas, tad tā attiecība nesaglabājās..:huh:
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
User avatar
Nils
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3970
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:29 pm

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Post by Nils »

johnc wrote:Automāta un manuālā ECU ne ar ko neatšķiras. Galvenais, lai abām mašīnām sader programmas (t.i., ECU tiek pārlikts no LPT uz LPT, no FPT uz FPT utt.) un jāatceras par VSS esamību.
Paldies, Jāni, patiešām, tu it kā šeit neesi, bet, kad tevi vajag (kā reiz jautājumos par softiem), tu parādies un par to arī paldies. :)
Saab 900 Turbo '81
johnc
Eksperts, ne tehniskais
Eksperts, ne tehniskais
Posts: 104
Joined: Mon Aug 16, 2010 2:08 pm

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Post by johnc »

Autiņam taču jāzin kurā robā ir cik RPM
Manuālajām kārbām pārnesumskaitļi ir ierakstīti softā. To, vai ir automātiskā kārba, ECU nosaka pēc viena vada esamības/neesamības (neatceros, kura), un tad stājas spēkā cits algoritms un kartes.
kad tevi vajag (kā reiz jautājumos par softiem), tu parādies
Prieks censties :)
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Post by KoreFun »

johnc wrote: Manuālajām kārbām pārnesumskaitļi ir ierakstīti softā.
Tātad ja pārlikt ECU no cita autiņa ar citu kārbu būs nekorekts spiediens pirmajos pāris robos un tālāk jābūt ok?
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
User avatar
Nils
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3970
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:29 pm

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Post by Nils »

KoreFun wrote:
johnc wrote: Manuālajām kārbām pārnesumskaitļi ir ierakstīti softā.
Tātad ja pārlikt ECU no cita autiņa ar citu kārbu būs nekorekts spiediens pirmajos pāris robos un tālāk jābūt ok?
Nē, johnc tak rakstīja, ka to, kurus iestatījumus no ECU auto izmantos, noteiks tas viens vads. Iekš ECU ir gan AT, gan M softs. :)
Saab 900 Turbo '81
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Post by KoreFun »

Es biju domājis, ka abi autiņi ir ar manuālām, bet dažāda "garuma" kārbām.
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
User avatar
Nils
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3970
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:29 pm

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Post by Nils »

KoreFun wrote:Es biju domājis, ka abi autiņi ir ar manuālām, bet dažāda "garuma" kārbām.
Un ko tas maina? Tak ne jau mainot kārbu, jārediģē arī softu? Nu, labi, īsajai kārbai es varbūt bišķi vairāk ierobežotu jaudu pirmajā vai pirmajos divos robos. Bet tikai tāpēc, ka man pirmais robs īsajām liekas diezgan nežēlīgs, lai ar viņu pārvietotos.
Atkāpei par kārbām, es tagad ar Džetroniku vizinoties ļoti labi to redzu, pirmais ir pilnīgi kropls, nekam citam kā knapai uzsākšanai tas neder.
Tam pirmajam vilkmes nav nekādas, pirmkārt jau nenormāli spolē, bet, kad beidz spolēt, vienkārši nevelk un robs ir tik īss, ka tāds čik vien no viņa tur ir. Par patēriņu, štrāsē ar piekto uz 100km/h man ir aptuveni 2.8-2.9rmp, attiecīgi es izjūtu patēriņa pieaugumu par 1-1.5l/100km. Vienīgais, ka šis pats par sevi ir spriganāks pilsētā un uz šosejas mazāk jāpārslēdzās, lai apdzītu, jo, kad airim ir 2.1rmp, DŽ jau sen ir pārsniedzis turbas griešanās līniju un patstāvīgi to tur (te arī ir tas litrs pie patēriņa).
Bet to, ka pa štrāsi ar viņu ir mazliet diskomforts, to pat mana draudzene pateica. Viņa pat pamanīja, ka tahometrs piektajā uz simta rāda vairāk, nekā parasti. :woohoo:
Katrā ziņā pat ar vidēja garuma kārbu (i-4.05) uz itāļa es nebiju izjutis tādu diskomfortu, drusku sajūtos kā brālēna japāņu šujmašīnā.
Tagad varbūt kādam būs skaidrs, kapēc par tām garajām kārbām tā tiek raudāts, pie kam edija garā kārba vispār ir kaut kas ekskluzīvs un saudzējams, tā ir vēl grūtāk dabonama par 93- FM garajām kārbām.
Saab 900 Turbo '81
johnc
Eksperts, ne tehniskais
Eksperts, ne tehniskais
Posts: 104
Joined: Mon Aug 16, 2010 2:08 pm

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Post by johnc »

Ir jau taisnība, ka nepareizi pārnesumskaitļi softā teorētiski "čakarē prātu" motora vadībai. Skaidrs, ka pirmajos divos robos būs spēkā nepareizie limiteri, bet tam, domājams, būs negatīvas sekas tikai tad, ja mīs grīdā. Bet kāpēc kādam vajadzētu mīt grīdā ar pirmo/otro - nezinu :D
Starp citu, softā "iešūts" arī riteņu diametrs, tā ka arī tam ir nozīme ;)
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Post by Arnijs »

johnc wrote:Ir jau taisnība, ka nepareizi pārnesumskaitļi softā teorētiski "čakarē prātu" motora vadībai. Skaidrs, ka pirmajos divos robos būs spēkā nepareizie limiteri, bet tam, domājams, būs negatīvas sekas tikai tad, ja mīs grīdā. Bet kāpēc kādam vajadzētu mīt grīdā ar pirmo/otro - nezinu :D
Starp citu, softā "iešūts" arī riteņu diametrs, tā ka arī tam ir nozīme ;)
Un garās kārbas trūkums ir ārkārtīgi vienkārši kompensējams ar riepu augstumu uz 65 vai 70 ;) :D
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Post by KoreFun »

johnc wrote: Starp citu, softā "iešūts" arī riteņu diametrs, tā ka arī tam ir nozīme ;)
Bet tas taču iespaido tikai ātruma (noskrējiena) mērīšanu, ne?
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
johnc
Eksperts, ne tehniskais
Eksperts, ne tehniskais
Posts: 104
Joined: Mon Aug 16, 2010 2:08 pm

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Post by johnc »

Bet tas taču iespaido tikai ātruma (noskrējiena) mērīšanu, ne?
Ja pareizi atceros, tad tieši spidometru tas neietekmē nekā; to izmanto motora noslodzes aprēķinam.
Mūs gan tas absolūti neinteresē, jo galvenā doma šādiem konfigurācijas parametriem ir Trionic unifikācija: galu galā viens un tas pats dzelzis + softa kodols darbojas gan uz 9000, gan 900/9-3.
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Post by KoreFun »

johnc wrote:to izmanto motora noslodzes aprēķinam.
Var pa šito kkā sīkāk? Kam tad tieši tas ir vajadzīgs?:huh:
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
Post Reply