Dažādi jautājumi par 9-3 (2.daļa)
Re: Dažādi jautājumi par 9-3 (2.daļa)
Aizbraucu uz stendu, tā izskatās jaudas zūdums (3 gājiens zaļais grafiks).
Tagad ideja pārbaudīt visu sistemu vai ta tur 1,5 bar.
Tagad ideja pārbaudīt visu sistemu vai ta tur 1,5 bar.
'07 9-3 SW 1.8t manual noobtune st3+ - героически погиб в аварии
'03 9-5 wagon aero manual "sharktooth"
'00 9-3 3d B204
'03 9-5 wagon aero manual "sharktooth"
'00 9-3 3d B204
Re: Dažādi jautājumi par 9-3 (2.daļa)
Zaļš grafiks vairāk velk uz elektronisko ierobežojumu.
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag
9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
Re: Dažādi jautājumi par 9-3 (2.daļa)
Es tā jau divus gadus domāju,bet ideju nav. Varbūt pats ecu gļuko?
'07 9-3 SW 1.8t manual noobtune st3+ - героически погиб в аварии
'03 9-5 wagon aero manual "sharktooth"
'00 9-3 3d B204
'03 9-5 wagon aero manual "sharktooth"
'00 9-3 3d B204
Re: Dažādi jautājumi par 9-3 (2.daļa)
Manuprāt - nebūt nē! Ja tiek caurpūsts kāds vārsts ar noteiktu šķērsgriezumu pie noteikta min spiediena, tad palielinoties motora apgriezieniem (turbīnas ražībai) tā līkne izskatīsies tieši šāda.
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
Re: Dažādi jautājumi par 9-3 (2.daļa)
Tad kāpēc pie citiem diviem mērījumiem tas pats vārsts laiž cauri vairāk?
Manā skatījumā kompis ierobežo strauju spiediena kāpumu kkādu faktoru dēļ un tad tālāk lēnām palielina spiedienu.
Jāskatās Live data: knock, MAP sensora rādījumus, MAF rādījumus, Lambda un t.t.
P.S. Starp citu, runājot par Boost ierobežojumu 1 un 2 ātrumos - a kompis redz kurā ātrumā notiek stiepiens, kad būsts tiek ierobežots?
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag
9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
Re: Dažādi jautājumi par 9-3 (2.daļa)
Nav jau norādīts, kāda mērījumu metodikas atšķirība testos 1:2:3.
A kāpēc lai kompis neredzētu? Neprot sarēķināt pārnesumattiecību no km/h un rpm?
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
Re: Dažādi jautājumi par 9-3 (2.daļa)
Mērījumu metodika bija vienāda, 4 ātrumā 3 reizes uz dinostenda, starp mērījumiem kādas 1-2 minūtes neizledzot auto.
Tagad ir divas domas:
1) pārbaudīt ieplūdes sistēmu uz hermētiskumu pie 1,5 bara
2) apgreidot wastegate'u
Ja salīdzināt ar BSR stage 3, tur max boost ir pie 2,5k rpm un sāk krīst no 3,5. Man max ir pie 3,5 un no turienes arī sāka krīst. Pie 4,5 bsr vēl ir 390nm, bet man jau nokrīta līdz 360nm, bet šeir varbūt tas ir dēļ OAT.
Tagad ir divas domas:
1) pārbaudīt ieplūdes sistēmu uz hermētiskumu pie 1,5 bara
2) apgreidot wastegate'u
Ja salīdzināt ar BSR stage 3, tur max boost ir pie 2,5k rpm un sāk krīst no 3,5. Man max ir pie 3,5 un no turienes arī sāka krīst. Pie 4,5 bsr vēl ir 390nm, bet man jau nokrīta līdz 360nm, bet šeir varbūt tas ir dēļ OAT.
'07 9-3 SW 1.8t manual noobtune st3+ - героически погиб в аварии
'03 9-5 wagon aero manual "sharktooth"
'00 9-3 3d B204
'03 9-5 wagon aero manual "sharktooth"
'00 9-3 3d B204
Re: Dažādi jautājumi par 9-3 (2.daļa)
Ievadi softā citu garumu parnesumiem un neredzēs..
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag
9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
Re: Dažādi jautājumi par 9-3 (2.daļa)
Redzēt ta redzēs. Vnk nesapratīs. Bet nav jau opciju kārbu garumiem. Atšķirība vien 5 un 6 ātrumu.
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
Re: Dažādi jautājumi par 9-3 (2.daļa)
Neesmu nekāds specs, bet... Sanāk, ka vienmēr, sākumā viss strādā, pēc tam pārstāj? As in - noslāpē, pielaid, un atkal pirmie divi mērījumi būs okey, trešais atšķirsies? (nav svarīgs mērījumu skaits, vienkārši piemēram)... Tādā gadījumā varbūt dodot virsū tiek sasniegts kaut kāds threshold, limits, avārijas robeža kādā sensorā, un smadzenes sāk ierobežot? Kāds aizsardzības mehānisms? Mani divi centi, varbūt uzvedina uz kādas idejas.
Tumzaļš VOLVO V40 1.9 turbo ->
Tumzaļš SAAB 900SE 2.0 ->
Tumzaļš MITSUBISHI GALANT 2.5 v6 ->
Tumzaļš SAAB 9-5SE 2.0t...
...kaut kas tai krāsā ir...
Tumzaļš SAAB 900SE 2.0 ->
Tumzaļš MITSUBISHI GALANT 2.5 v6 ->
Tumzaļš SAAB 9-5SE 2.0t...
...kaut kas tai krāsā ir...
Re: Dažādi jautājumi par 9-3 (2.daļa)
Nē, jauda ierobežojas pilnīgi nejauši. Divu gadu laikā tā arī nesanāca atrast likumsakarību. Vispār uzrakstīšu vēsturi, diez vai kāds vārēs kaut ko parekomendēt, but nu varbūt kādam ir interesanti:
Vis sākas talajā...
Da ne, karoč pirms pirmās čipošanaš (kādus divus gadus atpakaļ) ielieku boost gauge, lai kontrolēt turbīnes darbu. Uzčipoju, tad vel stavēja gt2052 turbīna, bija liels kompozīta aizsārgs zem visas motortelpas, aero svēces (platinum ngk xx6x-10). Ieraudzīju, ka jauda dažreiz tiek limitēta. Parbaudīju solenoidus (bpc pārbaudiju, to, kurš pie droseles samainīju), samazināju svēces līdz 0,9mm, wastegate pārbaudīju, turbīna dzīva bija, karoč nekas nesanāca, pēc mēneša uz artehu. Man bija tā ka peak boost bija 1.05 bar, bet varēja nolimitēt no 0,9 līdz pat 0,4. Jau tolaik es sāku domāt ka varētu but saistīts ar temperatūru. Artehā pabrauca uz visu naudu, teica ka viņiem sanāca "dabūt" 0,1 bar - rekords. Bija detonācija, svēces bija saplēstas, viņi samainīja svēces uz parastus ngs xx7x-11 priekš biopoweram un noņema kompozīta aizsargu, motivējot ka tiešam temperatūra. Teica vairs nelimitē, es brīvdienās pabraukāju bez aizsarga (un ar jaunām svecēm), tiešām liekās ka kļūva normāli. Paņemu auto, sāku modificēt aizsargu ar caurumiem taktiskās vietās līdz brīdim kad beidzom palīka mazs gabals no bampera līdz dzinējam (oem stilā). Bet pēc arteha ar laiku atkal sapratu ka limitē, noņemu atkal aizsargu, bet joprojam limitēja. Nu un no tā laika braukāju ar obd, viss ar temperatūram ir ok, bet limitē. Ar td04 turbu, fmic, dp bez kat un catbacku, stage 3 no arteha maximāli redzēju 1,5 bar. A, termostātu oil coolerā arī izņemu lai būtu parliecinātam ka eļļa dzinējā neparkārs. Nu vot beidzot aizbraucu uz stendu un ļoti paveicās ieraudzīt limitēšanu, tātad tas viss nav tikai manā galvā Arī salīdzinot ar citām stage 3, peak boost nāc pa vēlu un jauda iz par vismaz 20-30 zs mazāka nekā vajadzētu būt.
Vot tāda ir mana saab dzīves pieredze.
P.S. 400+ nm paradīja uz 1,4 bar.
Vis sākas talajā...
Da ne, karoč pirms pirmās čipošanaš (kādus divus gadus atpakaļ) ielieku boost gauge, lai kontrolēt turbīnes darbu. Uzčipoju, tad vel stavēja gt2052 turbīna, bija liels kompozīta aizsārgs zem visas motortelpas, aero svēces (platinum ngk xx6x-10). Ieraudzīju, ka jauda dažreiz tiek limitēta. Parbaudīju solenoidus (bpc pārbaudiju, to, kurš pie droseles samainīju), samazināju svēces līdz 0,9mm, wastegate pārbaudīju, turbīna dzīva bija, karoč nekas nesanāca, pēc mēneša uz artehu. Man bija tā ka peak boost bija 1.05 bar, bet varēja nolimitēt no 0,9 līdz pat 0,4. Jau tolaik es sāku domāt ka varētu but saistīts ar temperatūru. Artehā pabrauca uz visu naudu, teica ka viņiem sanāca "dabūt" 0,1 bar - rekords. Bija detonācija, svēces bija saplēstas, viņi samainīja svēces uz parastus ngs xx7x-11 priekš biopoweram un noņema kompozīta aizsargu, motivējot ka tiešam temperatūra. Teica vairs nelimitē, es brīvdienās pabraukāju bez aizsarga (un ar jaunām svecēm), tiešām liekās ka kļūva normāli. Paņemu auto, sāku modificēt aizsargu ar caurumiem taktiskās vietās līdz brīdim kad beidzom palīka mazs gabals no bampera līdz dzinējam (oem stilā). Bet pēc arteha ar laiku atkal sapratu ka limitē, noņemu atkal aizsargu, bet joprojam limitēja. Nu un no tā laika braukāju ar obd, viss ar temperatūram ir ok, bet limitē. Ar td04 turbu, fmic, dp bez kat un catbacku, stage 3 no arteha maximāli redzēju 1,5 bar. A, termostātu oil coolerā arī izņemu lai būtu parliecinātam ka eļļa dzinējā neparkārs. Nu vot beidzot aizbraucu uz stendu un ļoti paveicās ieraudzīt limitēšanu, tātad tas viss nav tikai manā galvā Arī salīdzinot ar citām stage 3, peak boost nāc pa vēlu un jauda iz par vismaz 20-30 zs mazāka nekā vajadzētu būt.
Vot tāda ir mana saab dzīves pieredze.
P.S. 400+ nm paradīja uz 1,4 bar.
'07 9-3 SW 1.8t manual noobtune st3+ - героически погиб в аварии
'03 9-5 wagon aero manual "sharktooth"
'00 9-3 3d B204
'03 9-5 wagon aero manual "sharktooth"
'00 9-3 3d B204
Re: Dažādi jautājumi par 9-3 (2.daļa)
Nu, tad es sāktu ar pilnu LOG ierakstīšanu. Tad kad limitē jāredz visus parametrus: Temperatūras, gāzes pedāļa stāvoklis, detonācijas un t.t. Varbūt banāli kāds no devējiem ik palaikam gļuko.
Nu un vēl derētu paskatīties WISā massas punktus un pārbaudīt vai nav kur zaļais pie zemējuma punkta.
Nu un vēl derētu paskatīties WISā massas punktus un pārbaudīt vai nav kur zaļais pie zemējuma punkta.
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag
9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
Re: Dažādi jautājumi par 9-3 (2.daļa)
Nu tāpēc es mēnesi atpakaļ šeit jautāju kurš var pasedēt blakus un uztaisīt logus. Bet nu ja, tagad gaidu kad atnāks vāds lai pašam to pamēģināt izdarīt.
'07 9-3 SW 1.8t manual noobtune st3+ - героически погиб в аварии
'03 9-5 wagon aero manual "sharktooth"
'00 9-3 3d B204
'03 9-5 wagon aero manual "sharktooth"
'00 9-3 3d B204
Re: Dažādi jautājumi par 9-3 (2.daļa)
LOG fails var arī līdz galam nepalīdzēt... Mēģināšu rītdien ierakstīt vienam līdzīgam gadījumam.
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
Re: Dažādi jautājumi par 9-3 (2.daļa)
Kungi!
2.0 T Biopower dzinējs draudzējas ar gāzi? Pats dzinējs ir ok, vai labāk nevajag?
2.0 T Biopower dzinējs draudzējas ar gāzi? Pats dzinējs ir ok, vai labāk nevajag?
V70 un Saab 9-3