Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)


User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

Re:Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Post by elmo »

Baigi sāpīgi! Nevar no kāda šrota nojātas kārbas noņemt un izlīdzēties ar lietotu. Jeb arī atsevišķi neviens netirgo un jāņem ar visu kārbu?
User avatar
rzv
Eksperts, ne tehniskais
Eksperts, ne tehniskais
Posts: 91
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:18 am
Location: Ventspils

Re:Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Post by rzv »

Arnijs wrote:
rzv wrote:Uz 30. drošinātāju spriegums pienāk. Izskatās, ka vainīgs tomēr būs automāta pozīcijas slēdzis. :(
Šo-n runājām paraptuvenajām cenām
Vikingos būs 186Ls
Paturpinot šo jautājumu par nelekšanu, palasīju Saabcentral.com forumu. Angliski tas automāta pozīcijas slēdzis jeb selektors saucas "Neutral Safety Switch" (NSS) un tas jau ir kļuvis leģendārs :)

Padalīšos ar info, varbūt kādam noder.

Tātad problēma un simptomi ir sekojoši: auto nelec, kad ir silts. Pēc 10-20 min. pagaidīšanas auto lec it kā nekas nebūtu bijis :) Ja izpildās sekojošais, tad visticamāk pie vainas ir NSS: motors nelec, starteris negriež (bet ir vesels), startera relejs vesels un uz 30. drošinātāju (šofera pusē drošinātāju blokā) pienāk spriegums.

Ir 3 varianti:
1. Dārgais variants: Pirkt jaunu (dārgi: ~ Ls 160-186) vai lietotu (loterija) un nomainīt detaļu.
2. Piņķerīgais variants: Remontēt esošo (dažiem ir izdevies: http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=105574)
3. Lētais un ātrais variants: Uztaisīt speciālu slēdzi, kas "apmāna" sistēmu (apiet NSS). http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=220318

Spec-slēdža darbība: tajās reizēs (un tikai), kad auto nelec, tad nospiežot šo speciālo slēdzi tiek apiets NSS signāls un motoru var iedarbināt. Saabcentral forumā daudzi to ir izdarījuši un cik var saprast nav arī nekādu tālāku problēmu, t.i, nedeg CheckEngine un arī uz SID nekādi paziņojumu nav.

WARNING: dzinēju drīkst startēt tikai P un N pozīcijās. Ar šo pogu var pielaist dzinēju arī R un D pozīcijās, bet tas nebeigsies labi :S Kā jau teicu šī poga apiet NSS (=safety switch), tātad tas ir "drošības slēdzis", lai nevarētu piedarbināt R un D pozīcijās!!!

Bet tur ir dažas neskaidrības par to vai jāsavieno startera releja 87. vai 86. izvads.

Tāpēc jautājums: vai kāds šeit ir uztaisījis šādu vai līdzīgu spec-slēdzi lai atrisinātu NSS problēmu?

Komentāri?

PS
Ja esmu kaut ko nepareizi uzrakstījis, tad spečoki, lai palabo ;)

PPS
Vai šī ir pareizā SAAB 9-5 (2.3 LPT, aut 2001) startera elektriskā shēma?:
https://www.dropbox.com/s/yzqnnvm94et4y ... 161829.gif
https://www.dropbox.com/s/m14zxafj0ckuz ... indexx.gif

Ja nē, vai kāds varētu iesūtīt pareizo shēmu?
User avatar
zinitis
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1735
Joined: Mon Jan 28, 2008 2:40 am
Location: Jūrmala-Rīga

Re:Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Post by zinitis »

Apejas slēdži ir likti,bet kā jau pats minēji ir ļoti jāuzmanās,lai nepagrieztu starteri R un D pozīcijās.
Ja slēdzis sācis iet uz beigām,tad šis kā pagaidu risinājums der,jo ar laiku sāks zust kontakts slēdžos,kuri nosaka,kurā pozīcijā atodas kārbas pārslēdzējs,tad sāks parādīties arī problēmas ar kārbas darbību.
Piebrauc pie Arnija un varēsi apspriest visus (+)un(-),ja taisa apeju šim slēdzim...
User avatar
rzv
Eksperts, ne tehniskais
Eksperts, ne tehniskais
Posts: 91
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:18 am
Location: Ventspils

Re:Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Post by rzv »

Zinīt, apejas slēdzis jau tiek ieslēgts tikai tad, kad auto nelec normālā veidā... un šādā situācijā pārliecināties jau pirms spiež pogu, ka svira ir P pozīcijā, ir samērā viegli sevi nokontrolēt. Lai gan nevaru sevi iedomāties, kāpēc, lai es darītu kaut ko tik muļķīgu un startētu auto Drivā.

Pie parastas startēšanas signāls iet caur NSS jeb kārbas drošības pārslēdzēju, līdz ar to drošība tiek ievērota un iespējamā nepareizā darbība novērsta.
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re:Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Post by Arnijs »

rzv wrote:Zinīt, apejas slēdzis jau tiek ieslēgts tikai tad, kad auto nelec normālā veidā... un šādā situācijā pārliecināties jau pirms spiež pogu, ka svira ir P pozīcijā, ir samērā viegli sevi nokontrolēt. Lai gan nevaru sevi iedomāties, kāpēc, lai es darītu kaut ko tik muļķīgu un startētu auto Drivā.

Pie parastas startēšanas signāls iet caur NSS jeb kārbas drošības pārslēdzēju, līdz ar to drošība tiek ievērota un iespējamā nepareizā darbība novērsta.
Runa jau neiet tikai par apejas slēdža iebūvēšanu, bet arī par to, ka šis pats slēdzis (ko forumos nepilnīgi dēvē par "neutral position switch" )informē ECU par kārbas pozīciju un, ja ECU to nesapratīs - sāksies problēmas ar auto uzvedību.
Tā, ka ar startera drošības apeju visas iespējamās problēmas neatrisinās. (vēl jo vairāk, ja starteris atsaka gan P, gan N, kas liecina, ka bojāts ir tieši kustīgais slīdkontakts)
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
User avatar
rzv
Eksperts, ne tehniskais
Eksperts, ne tehniskais
Posts: 91
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:18 am
Location: Ventspils

Re:Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Post by rzv »

Arnij, ja ir tā kā tu saki, tad, protams, ka apejas slēdzis ir jāizskata kā tikai īslaicīgs pasākums/risinājums... bet tad varbūt es esmu kaut ko ne tā sapratis, jo šķiet tu iepriekš teici, ka NSS jeb selektors izpilda "tikai" drošības funkciju. tagad sanāk, ka vēl dod signālu uz ECU.
User avatar
zinitis
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1735
Joined: Mon Jan 28, 2008 2:40 am
Location: Jūrmala-Rīga

Re:Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Post by zinitis »

rzv wrote:Arnij, ja ir tā kā tu saki, tad, protams, ka apejas slēdzis ir jāizskata kā tikai īslaicīgs pasākums/risinājums... bet tad varbūt es esmu kaut ko ne tā sapratis, jo šķiet tu iepriekš teici, ka NSS jeb selektors izpilda "tikai" drošības funkciju. tagad sanāk, ka vēl dod signālu uz ECU.
N pozīcijas slēdzis sevī ietver slēdžu bloku,no kuriem 1ns tiek izmantots drošībai un startera palaišanai,2trs lai ieslēgtu R gaismas,bet pārējie(ja nemaldos 3īs gabali),dod informāciju TCM blokam,par to kurā stāvoklī atrodas kārbas selektors.
Saabich
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 239
Joined: Tue Jan 10, 2012 8:36 pm
Location: Latvia

Re:Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Post by Saabich »

Kas tie pa sūdiem? gāzes pedālis līdz galam un zils dūms parādās, pie 4tk apgriezienu nekā nav kā līdz galam pedali tā uzreiz ir? kas pa variantiem? ko Vestienas iela saka par to?
User avatar
fimbars
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 807
Joined: Sun Feb 13, 2011 11:30 am
Location: Grobiņa
Contact:

Re:Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Post by fimbars »

Nezinu ko saka Vestienas iela,bet es lieku uz turbinu.
Saabich
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 239
Joined: Tue Jan 10, 2012 8:36 pm
Location: Latvia

Re:Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Post by Saabich »

fimbars wrote:Nezinu ko saka Vestienas iela,bet es lieku uz turbinu.
Aizmirsu piebilst, priecīgus svētkus Jums visiem, arī tā doma pa turbīnu.
User avatar
zinitis
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1735
Joined: Mon Jan 28, 2008 2:40 am
Location: Jūrmala-Rīga

Re:Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Post by zinitis »

Saabich wrote:
fimbars wrote:Nezinu ko saka Vestienas iela,bet es lieku uz turbinu.
Aizmirsu piebilst, priecīgus svētkus Jums visiem, arī tā doma pa turbīnu.
Iesākumā,pirms vaino turbīnu,pārbaudi kartera ventilācijas vārsta stāvokli,un vai tas ir pareizi ielikts...
User avatar
Flesh
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 630
Joined: Sun Jan 11, 2009 2:46 pm

Re:Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Post by Flesh »

Par cik tirgojas logu mazgātāju sūknis (laikam 90508709)? Vienīgo ko atruda pēc koda bija FEBI ap 27Ls.
alpins
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 968
Joined: Thu Sep 11, 2008 1:24 pm

Re:Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Post by alpins »

Nezin šādu komplektiņu iebāzt iekš 2000.gada 9-5 ir baigais čakars ?, jeb tikai saspraust štekerus ?:blink: Imagehttp://foto2.inbox.lv/dm325/carbon/Untitled-10.jpg
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re:Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Post by Arnijs »

alpins wrote:Nezin šādu komplektiņu iebāzt iekš 2000.gada 9-5 ir baigais čakars ?, jeb tikai saspraust štekerus ?:blink: Imagehttp://foto2.inbox.lv/dm325/carbon/Untitled-10.jpg
Ar čakari to visu ielikt var, bet ko iegūsi?
Tačskrīns gļukains, DVD un Navi nav...
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
alpins
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 968
Joined: Thu Sep 11, 2008 1:24 pm

Re:Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Post by alpins »

Tās pārējās kastes nav dvd un navi? , tā jau laikam ir , nafig to čakaru , un ja vēl gļukains :dry: :P
Post Reply