SAAB 900 OG ātrumkārbu probzas
Re:SAAB 900 OG ātrumkārbu probzas
Tur grūti, vai pat nevajag salīdzināt, tas pats kas karbuli ar turbo.
Jo piemēram manam 16v lpt ir uzlikta kārba no 8v T (1986.g.) abām divām sākumā ir GM 456, bet tālāk jau cipari ir citi un tātad kārbas jau atšķiras.
Jo piemēram manam 16v lpt ir uzlikta kārba no 8v T (1986.g.) abām divām sākumā ir GM 456, bet tālāk jau cipari ir citi un tātad kārbas jau atšķiras.
Re:SAAB 900 OG ātrumkārbu probzas
Ne tikai tas ka trešais cipars ir 6 vai 7 vai 8 liecina par kārbas garumu vai īsumu.
Re:SAAB 900 OG ātrumkārbu probzas
TIKAI tresais cipars apzīmē kaarbas garumu ...lablaiks wrote:Ne tikai tas ka trešais cipars ir 6 vai 7 vai 8 liecina par kārbas garumu vai īsumu.
1.cipars - priekšējā spilvena (paduškas) tips (5- hidrauliskais; 4 - cietais gumijas)
2.cipars - ātrumu uz priekšu skaits
3.cipars - primāro zobratu tips (6, 7, 8)
4. un 5.cipars - mazsvarīgi - norāda uz kārbas "iekšu" atšķirībām, mainījās pa gadiem.
AT kārbām numerācija atšķiras.
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
& Chevy 5,7
Re:SAAB 900 OG ātrumkārbu probzas
Tā ir kā Tu raksti, varēji jau neatkārtoties ,tikai manuprāt tie pēdējie cipari tik mazsvarīgi nemaz nav, piem. lietojot GM45610 vai GM45614 atšķiras motora apgriezienu skaits minūtē pie noteiktiem km/h.
Ne velti to kārbu versiju ir pietiekoši daudz un tie mazsvarīgie sīkumi ir būtiski. Te tāda tabuliņa http://www.900aero.com/main/tech_main_tranny.htm
Ne velti to kārbu versiju ir pietiekoši daudz un tie mazsvarīgie sīkumi ir būtiski. Te tāda tabuliņa http://www.900aero.com/main/tech_main_tranny.htm
Re:SAAB 900 OG ātrumkārbu probzas
Labrītt! Izskatās ka ātrumkārbas meklēšanas akcija manam Saabucim ir galā. Šodien iepirkās no ejoša (paša notestēta ) auto. Guļ tagad smuki garāžā,gaida sestdienu,kad mainīs. Bet sakarā ar šo maiņu,man te sacēlās jautājums,kādu eļļu viņā liet? Cik līdz šim esu to dažādiem Ļaužiem vaicājis,tik arī atškirīgas ir bijušas atbildes, automāta sarkano,minerālo 15w40,reduktoru eļļu..???
Saaboju palēnām...
Re:SAAB 900 OG ātrumkārbu probzas
Kas` tev pasham katalogu nav? Reduktoraa- reduktora ellju (80W), kaarbaa paredzeeta 10W30 motorellja.Sviestc wrote:Labrītt! Izskatās ka ātrumkārbas meklēšanas akcija manam Saabucim ir galā. Šodien iepirkās no ejoša (paša notestēta ) auto. Guļ tagad smuki garāžā,gaida sestdienu,kad mainīs. Bet sakarā ar šo maiņu,man te sacēlās jautājums,kādu eļļu viņā liet? Cik līdz šim esu to dažādiem Ļaužiem vaicājis,tik arī atškirīgas ir bijušas atbildes, automāta sarkano,minerālo 15w40,reduktoru eļļu..???
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
- Nauris_t16
- Forums - otrās mājas
- Posts: 3418
- Joined: Thu Aug 30, 2007 12:55 pm
- Location: Pārdaugava
Re:SAAB 900 OG ātrumkārbu probzas
Gearbox Oil
SAAB Has for years recommended motor oil for the gearboxes. This is just madness. (would you use gearbox oil instead of motor oil? Shouldn't think so!) The bearings and the end gear in the SAAB gearbox needs a real gearbox oil.
SAAB recommended the motor oil due to the gearbox would be easier to shift gears in. Then they forgot that it takes some special lubrication for the bearings and such, to keep them from break before theirs normal wear. Hence all 900/9000/900NG with broken pinion bearings.
Then changing the oil is important. But everyone has not understand this yet, not even some of the larger SAAB workshops.
There will always be some particles from the gears, Sync-rings, etc. So, the oil should be changed at least each 50000-60000 km.
If this is not done, the particles will stick to the bearing surfaces and "presto" the bearings will be worn out.
Dennis recommends two different types of Quaker State gearbox oils. He has great experience with these and tests has proven that they are great.
- For daily use (stock, no racing) use Qudralube 75W
- For hard tuned cars and racing use QS2105
The gearboxes will be very easy-shifted and they will last longer.
SAAB Has for years recommended motor oil for the gearboxes. This is just madness. (would you use gearbox oil instead of motor oil? Shouldn't think so!) The bearings and the end gear in the SAAB gearbox needs a real gearbox oil.
SAAB recommended the motor oil due to the gearbox would be easier to shift gears in. Then they forgot that it takes some special lubrication for the bearings and such, to keep them from break before theirs normal wear. Hence all 900/9000/900NG with broken pinion bearings.
Then changing the oil is important. But everyone has not understand this yet, not even some of the larger SAAB workshops.
There will always be some particles from the gears, Sync-rings, etc. So, the oil should be changed at least each 50000-60000 km.
If this is not done, the particles will stick to the bearing surfaces and "presto" the bearings will be worn out.
Dennis recommends two different types of Quaker State gearbox oils. He has great experience with these and tests has proven that they are great.
- For daily use (stock, no racing) use Qudralube 75W
- For hard tuned cars and racing use QS2105
The gearboxes will be very easy-shifted and they will last longer.
900aero clubsport #8
Re:SAAB 900 OG ātrumkārbu probzas
Tajā tekstā ir nedaudz muļķību par to, ka būs vieglāk slēgt kārbu, ja lieto motoreļļu.
Tur visa vaina ir vienā citā lietā. Vnk kārba ir detaļas no materiāliem, kurus daža laba kārbu eļļa savas agresivitātes dēļ var ātrāk nobeigt. Tādēļ ir jāmeklē vecā SAAB specene ar Castrol kārbu eļļu un tad var izrakt attiecīgi vajadzīgo eļļu no citiem ražotājiem.
Un par to, ka vieglāk slēdzas ir jāņem vērā ka motoreļļu viskozitātes klases cipari atšķiras no kārbu viskozitātes cipariem.
Tur visa vaina ir vienā citā lietā. Vnk kārba ir detaļas no materiāliem, kurus daža laba kārbu eļļa savas agresivitātes dēļ var ātrāk nobeigt. Tādēļ ir jāmeklē vecā SAAB specene ar Castrol kārbu eļļu un tad var izrakt attiecīgi vajadzīgo eļļu no citiem ražotājiem.
Un par to, ka vieglāk slēdzas ir jāņem vērā ka motoreļļu viskozitātes klases cipari atšķiras no kārbu viskozitātes cipariem.
Re:SAAB 900 OG ātrumkārbu probzas
Paldies Ziedonim par garo un ceru ka ļoti pat informējošo citātu...bet ja kāds vēll varētu man pārtulkot to, par ko tajā citātā iet runa... :) Bet par tām eļļām es ieminējos tapēc, ka agrāk, kā jau te minēja Arnijs, es lēju iekšā motoreļļu, bet tas Vīruks, no kura ņēmu kārbu,man kategoriski skaidroja, ka tā darīt nevadrīkst, jo kārba vairs nav jauna, un visādi nodilumi ļauj sevi manīt, un tāpēc Šams lejot tikai un vienīgi sintētisko transmisijas eļļu 75W90, un braucot, cepuri kuldams... :) Nu kā man tagadiņ būt:? Kā dzīvot tālāk:?
Saaboju palēnām...
Re:SAAB 900 OG ātrumkārbu probzas
Vari liet 75w90, bet tikai un vienīgi sintētisko, jo minerāla var būt kaitnieciska. Tā es vismaz atceros kad pirms gadiem 4 raku augšā šito problēmu.
Re:SAAB 900 OG ātrumkārbu probzas
cik cilvēku tik viedokļu ...mixeris wrote:Vari liet 75w90, bet tikai un vienīgi sintētisko, jo minerāla var būt kaitnieciska. Tā es vismaz atceros kad pirms gadiem 4 raku augšā šito problēmu.
bet kāpēc sintētisko transmisijas eļļu? vai tad tā tās iekšas neizēdīs ātrāk nekā minerālā?
es šajā jautājumā arī esmu centies rast skaidrību, bet tā arī neesmu sapratis kas ir pareizākais :dry:
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
& Chevy 5,7
Re:SAAB 900 OG ātrumkārbu probzas
Visa sāls ir tajās misiņa vai bronzas detaļās. Nezinu kurš īsti bija tas metāls.
A kurš ir teicis, ka sintētika ir agresīvāka par minerālo???
Viss atkarīgs no eļļas sastāva un galvenais no piedevām.
A kurš ir teicis, ka sintētika ir agresīvāka par minerālo???
Viss atkarīgs no eļļas sastāva un galvenais no piedevām.
Re:SAAB 900 OG ātrumkārbu probzas
Kaadreiz E&S laikos, kad dazas kaarbas no 9000 tiku vedis uz Kalngali ar raksturiigajaam 5 aatruma un atpakaljgaitas probleemaam (~ 98-99 gads), tad dzeks, kurhs kraameeja kaarbas (pats vinjsh vizinaajaas ar violetu 900OG), kaareiz ieteica nevis 10w30, bet mineraalo 15w40. Taa arii dariijaam un probleemu nebija. Kur taa saals - taa arii nezinu.
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
- mrpinkeyes
- Forums - otrās mājas
- Posts: 1406
- Joined: Tue Jan 15, 2008 8:32 am
- Location: Sigulda
- Contact:
Re:SAAB 900 OG ātrumkārbu probzas
Atbilde ir hipoidālā eļļa!
saab 9-5 Aero Wagon 2006
ex saab 900 1991
ex saab 9-5 Aero Wagon 2001
ex saab 900 T8 1986
ex saab 900 1991
ex saab 9-5 Aero Wagon 2001
ex saab 900 T8 1986
Re:SAAB 900 OG ātrumkārbu probzas
Hmm, es īsti nesapratu Arnija atbildi, ka reduktorā ir jālej 80W, vai tad Saab 900 OG tajā ātrumkārbā vēll ir divi atseviški korpusi:? Pati kārba un reduktors:? :O Un katrā ir sava eļļa:? Vai tad tur viss nav apvienots vienā:?
Saaboju palēnām...