Eko-braukšana
Eko-braukšana
Es visu laiku esmu uzskatījis, ka mani auto (c900 kupeja un c900 kabris ar T16) abi divi ir diezgan ēdelīgi un kaut kā sadzīvojis ar to. Pilsētā ir kaut kādos 11-12 litros, uz šosejas kādi 9 litri.
Dažas dienas atpakaļ pielēju savu c900 kupeju "līdz lūpai" Valmierā un, nobraucot tieši 100 km, Teikā atkal pielēju līdz lūpai. Šajā 100 km braucienā centos nosacīti ievērot ekonomiskas braukšanas principus (bez vajadzības negāzētu un nebremzēt, turēt optimālu ātrumu u.tml.). Teikas tankā īpaši necerēju uz kaut kādu "savādāku" rādījumu, kā normālais 9+ patēriņš, tomēr biju ļoti un patīkami pārsteigts - pistoli sāka "sist atpakaļ" jau pie 5 litriem, tomēr ar vairākkārtēju spaidīšanu saspiedu iekšā 5,9 litrus.
Nedomāju, ka benzīntanka skaitītājs būtu melojis un sarēķinājis mazāk nekā iepildījis (vēl varētu saprast, ja tanks "melotu" uz otru pusi un sarēķinātu vairāk nekā ielietu). Tāpat, skaidri zinu, ka vairāk iespiest nevarēju, jo pistoli sita atpakaļ kādas trīs reizes katrā piegājienā iespiežot pa kādiem 300 ml.
Attiecīgi, mans eksperiments parādīja, ka c900 T16 braucot "maigā" režīmā pa šoseju, bet ar 5 cilv. salonā, patērēja 5,9 l/100 km kas manām acīm bija vienkārši neticams un iepriekš nepieredzēts cipars.
Dalāmies pieredzē!
Dažas dienas atpakaļ pielēju savu c900 kupeju "līdz lūpai" Valmierā un, nobraucot tieši 100 km, Teikā atkal pielēju līdz lūpai. Šajā 100 km braucienā centos nosacīti ievērot ekonomiskas braukšanas principus (bez vajadzības negāzētu un nebremzēt, turēt optimālu ātrumu u.tml.). Teikas tankā īpaši necerēju uz kaut kādu "savādāku" rādījumu, kā normālais 9+ patēriņš, tomēr biju ļoti un patīkami pārsteigts - pistoli sāka "sist atpakaļ" jau pie 5 litriem, tomēr ar vairākkārtēju spaidīšanu saspiedu iekšā 5,9 litrus.
Nedomāju, ka benzīntanka skaitītājs būtu melojis un sarēķinājis mazāk nekā iepildījis (vēl varētu saprast, ja tanks "melotu" uz otru pusi un sarēķinātu vairāk nekā ielietu). Tāpat, skaidri zinu, ka vairāk iespiest nevarēju, jo pistoli sita atpakaļ kādas trīs reizes katrā piegājienā iespiežot pa kādiem 300 ml.
Attiecīgi, mans eksperiments parādīja, ka c900 T16 braucot "maigā" režīmā pa šoseju, bet ar 5 cilv. salonā, patērēja 5,9 l/100 km kas manām acīm bija vienkārši neticams un iepriekš nepieredzēts cipars.
Dalāmies pieredzē!
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
& Chevy 5,7
Re:Eko-braukšana
Pirmkārt jau 100km ir par īsu precīzam mērījumam.
Otrkārt, līdz kuram klikšķim tu pielēji pirmajā reizē?
Ja gribi baigi precīzi, tad jālej, lai benzīns ir līdz ar bākas kakla maliņu, nevis līdz klikšķim. Esmu varējis pēc vairākiem klikšķiem vēl vismaz 4 litrus lēnītiņām ietecināt.
Svarīgi arī, lai pildīšanās notiek uz relatīvi līdzenas virsmas,jo ir novērots, ka ja tā puse, kur pilda degvielu ir augstāk par pretējo mašīnas pusi var sapildīt vairāk degvielas. Savukārt, ja auto novieto otrādi, tad var iepildīt mazāk. Kas netic, var pavērot kā pildās degvielas kontrabandisti, kas pat uzbrauc uz borģūras ar vienu pusi, lai tik vairāk var saliet bākā.
Un protams jāatcerās, ka, jo garāka distance, jo precīzāks mērījums.;)
Otrkārt, līdz kuram klikšķim tu pielēji pirmajā reizē?
Ja gribi baigi precīzi, tad jālej, lai benzīns ir līdz ar bākas kakla maliņu, nevis līdz klikšķim. Esmu varējis pēc vairākiem klikšķiem vēl vismaz 4 litrus lēnītiņām ietecināt.
Svarīgi arī, lai pildīšanās notiek uz relatīvi līdzenas virsmas,jo ir novērots, ka ja tā puse, kur pilda degvielu ir augstāk par pretējo mašīnas pusi var sapildīt vairāk degvielas. Savukārt, ja auto novieto otrādi, tad var iepildīt mazāk. Kas netic, var pavērot kā pildās degvielas kontrabandisti, kas pat uzbrauc uz borģūras ar vienu pusi, lai tik vairāk var saliet bākā.
Un protams jāatcerās, ka, jo garāka distance, jo precīzāks mērījums.;)
Re:Eko-braukšana
Jautājums ir, kāds bija tas "optimālais" šosejas ātrums. :) Jo skaidra lieta, ka starp 2.2k rpm un teiksim 3k ir vērā ņemama atšķirība litros. Negribu pat zināt, cik vakar norija mans 900tais ļoooti steidzīgi skrienot mājās un turot 140+. :) Nejautājiet, cik apgriezini ir automāta trešajā robā pie šāda ātruma. :D Ok, šie ir izņēmuma gadījumi un nav jāskaita. Bet esmu mērījis pie normālas braukšanas - kūņojoties ar aptuveni 80 spidometrā, varu dabūt kaut ko ap 7 vai nedaudz pāri. Taču ar tādu ātrumu diez kas nav braukt. Ja tur līdzi plūsmai ar 100 uz spido, tad ir stabili 3k rpm un tas rezultējas jau vismaz deviņos litros.
Vispār jau, kad ar mazo lidmašīnu brāž garām veselai kaudzei svaigāku auto, tad sajūtas ir tik patīkamas, ka patēriņš novirzās otrā plānā. :)
Ar 9k līdzīgi - 6 litri pa šoseju tik tiešām nav nereāls cipars, tikai tas nozīmē konstantu kruīzu uz 90kmh labos laika apstākļos. :) Bet vai tad ar 9k aero var tā pabraukt? :D Grūti. Vieglāk pieņemt, ka zem 8 litri nebūs un braukt tā, lai smaids līdz ausīm. :)
Vispār jau, kad ar mazo lidmašīnu brāž garām veselai kaudzei svaigāku auto, tad sajūtas ir tik patīkamas, ka patēriņš novirzās otrā plānā. :)
Ar 9k līdzīgi - 6 litri pa šoseju tik tiešām nav nereāls cipars, tikai tas nozīmē konstantu kruīzu uz 90kmh labos laika apstākļos. :) Bet vai tad ar 9k aero var tā pabraukt? :D Grūti. Vieglāk pieņemt, ka zem 8 litri nebūs un braukt tā, lai smaids līdz ausīm. :)
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Re:Eko-braukšana
Agrāk ar šito baigi aizrāvos (pat speciālus kursus izgāju), bet tagad ekosports ir pamests novārtā, dodot priekšroku dinamiskam un interesantam braukšanas stilam, vienlaikus lietojot pēc iespējas mazāk bremzes pedāli(ieradums, kas saglabājies no ekosporta). :)
Re:Eko-braukšana
es gan nosacīti ticu rādījumam, kuru man uzrāda SIDs, jo, kad benzīntanks bija tieši pie mājas, tad arī pildījos katru dienu un tā jau +/- arī lija iekšā tik cik rādīja... (braucu ap 100km dienā, pārsvarā pa pilsētu, lēju vienā un tajā pašā tankā, vienā un tajā pašā sūknī, pat apmēram vienā un tajā pašā laikā :lol: )
eko braukšana sākās iekāpjot UD, kurš brauc uz dīzeli - 125hp dīzelis ar MT pret 154hp benzīns ar AT - ietaupījums man sanāk apmēram uz pusi (leju degvielu tankā), bet jāatzīstās, ka man smaga kāja... :blush:
eko braukšana sākās iekāpjot UD, kurš brauc uz dīzeli - 125hp dīzelis ar MT pret 154hp benzīns ar AT - ietaupījums man sanāk apmēram uz pusi (leju degvielu tankā), bet jāatzīstās, ka man smaga kāja... :blush:
Re:Eko-braukšana
Vai tad automātiskā kārba ir pateicīga ekosportošanai?
Volvo XC90, A/T, 2006
9-3, Sport Estate, A/T, 2008
9-3, Sport Estate, A/T, 2008
Re:Eko-braukšana
Vai tad uz šosejas ir liela starpība starp automātu un manuālo!?andrejsb wrote:Vai tad automātiskā kārba ir pateicīga ekosportošanai?
Pilsētā protams, ka automāts rij vairāk, bet uz šosejas šī atšķirība izlīdzinās.
Pamatprincipi jau tie paši, necelt apgrieszienus virs 3k rpm, nelietot bremzes bez nepieciešamības, sekot līdzi riepu stāvoklim un spiedienam, nevadāt līdzi nevajadzīgu smagumu.
Ar šo pamatprincipu ievērošanu var dabūt patēriņu uz leju par 20% kā nemetās, arī automātam.
Re:Eko-braukšana
Pieredzes ar ko dalīties man nav, jo mainīt ieradumus ne pārāk patīk, pie tam patiešām tāpēc jau gāžam ar jaudīgiem auto, lai raisītu sev apmierinātu smaidu!:)
No otras puses, tomēr šķiesties ar resursiem, saviem vai dabas, nav prātīgi un kautkādai samērībai un pazaļai domāšanai būtu jābūt ikviena darbībās!
Bet tomēr, ja pa tēmu, tad taupīt nākas LOB rallijā, kad 400km ir griezts pedal to metal un atčoknies, ka līdz finišam nāksies tikt ar benzīna tvaikiem vai otrs variants, kad ATKAL beidzas gāze iekš tā sassodīti mazā 9-5 gāzes balona, bet gribas tikt līdz normālam GUS vai vienkārši līdz nedēļas beigām, kad dod atlaides:) Teikšu kā ir, šāds pavieglas braukšanas stils mani neaizrauj, un to es lieku aiz auss, kad būs jāizvēlas savs nākošais auto, kam vajadzēja būt elektromobīlim, bet knapināšanās "izvilks-nedavilks" līdz uzpildei mani neuzrunā!
No otras puses, tomēr šķiesties ar resursiem, saviem vai dabas, nav prātīgi un kautkādai samērībai un pazaļai domāšanai būtu jābūt ikviena darbībās!
Bet tomēr, ja pa tēmu, tad taupīt nākas LOB rallijā, kad 400km ir griezts pedal to metal un atčoknies, ka līdz finišam nāksies tikt ar benzīna tvaikiem vai otrs variants, kad ATKAL beidzas gāze iekš tā sassodīti mazā 9-5 gāzes balona, bet gribas tikt līdz normālam GUS vai vienkārši līdz nedēļas beigām, kad dod atlaides:) Teikšu kā ir, šāds pavieglas braukšanas stils mani neaizrauj, un to es lieku aiz auss, kad būs jāizvēlas savs nākošais auto, kam vajadzēja būt elektromobīlim, bet knapināšanās "izvilks-nedavilks" līdz uzpildei mani neuzrunā!
Re:Eko-braukšana
Taka man tīri bieži sanāk braukāt garāki gabali vienlaidus ~ 160km, tad savulaik esmu eksperimentējis ar visādām lietām (saprāta robežās).
eksperimenti gan veikti uz 9-5, 98', 2.3t manuāls
1. Ātrums, škiet ka ekonomiskākais ir ja brauc uz ~97km/h (Apgriezieni ap 2-2.1k) - Jo pie 90 un 107 streb ~ 0,4l vairāk.
2. Eko riepas "Goodyear OptiGrip" - var ietaupīt ap 0,5l. Kas man patika šīm riepām viņas tiešām ripo jūtami labāk, kā piemeram "MATRAC XM KH35" :)
To labi var just ja patīk laikus izņemt no ātruma, lai aizripinātu līdz apdzīvotas vietas zīmei.
3. Nez kā citiem, bet leju E98, neleju E95, JO E98 auto tērē mazāk un iet labāk! Pēc SID ~ 0,4l uz 100km. Cenas atškirības ir parasti ap 2 sant. Un ja nem tos 8l uz 100km, tad tie ir 16 sant pret 38 sant ietaupīto :)
4 Riepu spiediens - Ir cilvēki, kas riepās dzen ap 2,6-2,8 bar, jo tā var ietaupit degvielu, bet domāju tas ir sviest, jo tas ir uz auto vadāmības rēķina!!!
5. Airodinamika - Uz šosejas virs 90km/h labāk izmantot klimatu vasarā nevis turēt logus vaļa.
6. Klimata kontrole - Tad ka ārā paliek ~ 15-20 grādi, Atslēgt klimatu no konsoles, nez kaut kā tas auto režīms salde gaisu ko nevajag! var ietaupit ap 0,5-0,7L uz 100km.
Vēl ko gribēju izmēģināt ir tas cik var ietaupīt pārejot uz viegliem vieglmetāla diskiem, tie kas ir ap 4,5-6kg uz diksu. Netā jau rakstītas visādas medus maizes, sākot ar labu degvielas ekonomija un beidzot ar paatrinājuma uzlabošanos! :)
eksperimenti gan veikti uz 9-5, 98', 2.3t manuāls
1. Ātrums, škiet ka ekonomiskākais ir ja brauc uz ~97km/h (Apgriezieni ap 2-2.1k) - Jo pie 90 un 107 streb ~ 0,4l vairāk.
2. Eko riepas "Goodyear OptiGrip" - var ietaupīt ap 0,5l. Kas man patika šīm riepām viņas tiešām ripo jūtami labāk, kā piemeram "MATRAC XM KH35" :)
To labi var just ja patīk laikus izņemt no ātruma, lai aizripinātu līdz apdzīvotas vietas zīmei.
3. Nez kā citiem, bet leju E98, neleju E95, JO E98 auto tērē mazāk un iet labāk! Pēc SID ~ 0,4l uz 100km. Cenas atškirības ir parasti ap 2 sant. Un ja nem tos 8l uz 100km, tad tie ir 16 sant pret 38 sant ietaupīto :)
4 Riepu spiediens - Ir cilvēki, kas riepās dzen ap 2,6-2,8 bar, jo tā var ietaupit degvielu, bet domāju tas ir sviest, jo tas ir uz auto vadāmības rēķina!!!
5. Airodinamika - Uz šosejas virs 90km/h labāk izmantot klimatu vasarā nevis turēt logus vaļa.
6. Klimata kontrole - Tad ka ārā paliek ~ 15-20 grādi, Atslēgt klimatu no konsoles, nez kaut kā tas auto režīms salde gaisu ko nevajag! var ietaupit ap 0,5-0,7L uz 100km.
Vēl ko gribēju izmēģināt ir tas cik var ietaupīt pārejot uz viegliem vieglmetāla diskiem, tie kas ir ap 4,5-6kg uz diksu. Netā jau rakstītas visādas medus maizes, sākot ar labu degvielas ekonomija un beidzot ar paatrinājuma uzlabošanos! :)
Re:Eko-braukšana
brivdienaas braucu uz laukiem... ar 30l nobraucu 380km. kruizaa uz ~98.. speciali braucu maksimali negazejot un virs 100km/h tikai pie apdzishanas.
riepas 225/45 r17 Michelin x-ice ar shipiem, beigts termostats, motora temperatura zem normas, klimats uz 24graadi peec C, auto pilns ar pasažieriem un apm ~150kg krava
riepas 225/45 r17 Michelin x-ice ar shipiem, beigts termostats, motora temperatura zem normas, klimats uz 24graadi peec C, auto pilns ar pasažieriem un apm ~150kg krava
SAAB 900og cv
SAAB 9-3og SE
SAAB 9-3og Aero
SAAB 9-3ng Aero TTiD
...
SAAB 9-3og SE
SAAB 9-3og Aero
SAAB 9-3ng Aero TTiD
...
Re:Eko-braukšana
kukuu ... es te principā tikai gribēju padalīties savos priekos nevis izsaukt komentārus par pildīšanos dažādos leņķos, to, ka SAABi ir jaudīgi auto un mums ar tādiem nepiedienas eko-braukšana u.c.
arī es līdz šim īpaši netiku piedomājis pie ekonomiskas braukšanas, bet izmanotjis auto iespējas pilnībā gan uzsākot kustību, gan apdzenot ... jo nekad nebiju iedomājies, ka tam ir tāda nozīme.
Tagad, pēc šī eksperimenta, es domāju, ka tādi 100+ km šosejas gabali arī būs tā vieglāk jāņem ievērojot atļauto ātrumu, paripinot pirms apdzīvotas vietas utt., jo tās 10-20 minūtes, ko iegūstam nesoties, bremzējot un gāzējot, galīgi nav to vērtas, savukārt, ieekonomētā degviela uz tiem 100 km ir reāli gaisā neizkūpināts 1-2 Ls.
arī es līdz šim īpaši netiku piedomājis pie ekonomiskas braukšanas, bet izmanotjis auto iespējas pilnībā gan uzsākot kustību, gan apdzenot ... jo nekad nebiju iedomājies, ka tam ir tāda nozīme.
Tagad, pēc šī eksperimenta, es domāju, ka tādi 100+ km šosejas gabali arī būs tā vieglāk jāņem ievērojot atļauto ātrumu, paripinot pirms apdzīvotas vietas utt., jo tās 10-20 minūtes, ko iegūstam nesoties, bremzējot un gāzējot, galīgi nav to vērtas, savukārt, ieekonomētā degviela uz tiem 100 km ir reāli gaisā neizkūpināts 1-2 Ls.
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
& Chevy 5,7
Re:Eko-braukšana
Ainār, 7,9 litri uz šosejas nav nekāds eko!:laugh:
Ar jaunu ķēdi jābūt 6,9 kā minimums!:laugh: :laugh: :laugh:
Vēl man tāds atklājums, ka ja gribas patiešām īstu eko, tad jādod braukt sievai, nevis jābrauc pašam. Sieva man pamanās uz šosejas 6,2 litros uz simta ierakstīties!:woohoo: :woohoo: :woohoo:
Ar jaunu ķēdi jābūt 6,9 kā minimums!:laugh: :laugh: :laugh:
Vēl man tāds atklājums, ka ja gribas patiešām īstu eko, tad jādod braukt sievai, nevis jābrauc pašam. Sieva man pamanās uz šosejas 6,2 litros uz simta ierakstīties!:woohoo: :woohoo: :woohoo:
Re:Eko-braukšana
Rēķini citādāk - lats vai divi par baudāmu :D braukšanu. ;) Tāpat par tiem ietaupītajiem latiem nopirksi staķikā maizīti, lai gūtu baudu citā formā - caur vēderu.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Re:Eko-braukšana
Tieši tā, Edij, nav ko iesipt santīmu uz braukšanas prieku!;)
jau pietiek ar visādiem trijkājiem/vienačiem un fēnotājiem, kas to dzīvi bendē un laupa jebkādu braukšanas prieku, a te vēl paši kapu rok braukšanas baudai, ierakstot sevi sēņotāju kārtā.:laugh:
Man pietiek ar apziņu, ka tas Saabs var būt arī ekonomisks, ja nekurina ogles!Bet ja tos zirgus kārtīgi padzenā, viņi tomēr prasa ēst!
jau pietiek ar visādiem trijkājiem/vienačiem un fēnotājiem, kas to dzīvi bendē un laupa jebkādu braukšanas prieku, a te vēl paši kapu rok braukšanas baudai, ierakstot sevi sēņotāju kārtā.:laugh:
Man pietiek ar apziņu, ka tas Saabs var būt arī ekonomisks, ja nekurina ogles!Bet ja tos zirgus kārtīgi padzenā, viņi tomēr prasa ēst!
Re:Eko-braukšana
Edij,edijs wrote:Rēķini citādāk - lats vai divi par baudāmu :D braukšanu. ;) Tāpat par tiem ietaupītajiem latiem nopirksi staķikā maizīti, lai gūtu baudu citā formā - caur vēderu.
Es šajā 100 km ceļā galīgi netizlojos un man tas neizraisīja nekādas negatīvas emocijas, tā bija normāla braukšana vidēji ņemot atļautā braukšanas ātruma ietvaros, kur nepieciešams, apdzenot utt., bet vienlaikus veicot šo ceļu tādā chill režīmā, bez stresa, nervozitātes, asām apdzīšanām un nevajadzīgas bremzēšanas ... patiesībā ir pat savā ziņā baudīju to "miera" un "bez steigas" režīmu, ko biju sev ieslēdzi, jo stresa un steigas pietiek ikdienas solī darbā.
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
& Chevy 5,7