SAAB 900 OG ātrumkārbu probzas


User avatar
mixeris
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 4125
Joined: Mon Jan 14, 2008 4:47 pm
Location: Rīga, Latvia

Re:SAAB 900 OG ātrumkārbu probzas

Post by mixeris »

Arnijs wrote:Kaadreiz E&S laikos, kad dazas kaarbas no 9000 tiku vedis uz Kalngali ar raksturiigajaam 5 aatruma un atpakaljgaitas probleemaam (~ 98-99 gads), tad dzeks, kurhs kraameeja kaarbas (pats vinjsh vizinaajaas ar violetu 900OG), kaareiz ieteica nevis 10w30, bet mineraalo 15w40. Taa arii dariijaam un probleemu nebija. Kur taa saals - taa arii nezinu.
Nejaucam 2 lietas
Motoreļļām ir sintētiskās un minerālās eļļas
Transmisijām ir sintētiskās un minerālās eļļas

Lūdzu nejauksim šīs divas lietas. Ja iet runa par motoreļļas liešanu kārbā tad jā 10w40 vai 15w40 eļļa labāk uzvedas, bet tas nav attiecināms uz transmisijas sintētisko vai minerālo eļļu.
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re:SAAB 900 OG ātrumkārbu probzas

Post by Arnijs »

Mix... Es kaareiz runaaju par motorellju kaarbaa.
Sviestc... Jaa - ir 2 korpusi un diferim ir atseviskja ellja
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
Sviestc
Eksperts, ne tehniskais
Eksperts, ne tehniskais
Posts: 120
Joined: Fri Jan 18, 2008 9:15 am

Re:SAAB 900 OG ātrumkārbu probzas

Post by Sviestc »

Hm.... intresanti, a pa kurieni tad ir jālej eļļa reduktorā:? un arī pa kurieni tad to var noliet:? Cik pamanīju, tad kārbas apakšā vispār ir tikai divas noliešanas skrūves, viena- motora eļļai, otrai no kārbas... :? :? :?
Saaboju palēnām... 8-)
KurBads
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3218
Joined: Thu Jan 17, 2008 3:00 pm

Re:SAAB 900 OG ātrumkārbu probzas

Post by KurBads »

Arnijs wrote:Jaa - ir 2 korpusi un diferim ir atseviskja ellja
vai te runa iet par primāro zobratu korpusu? Man visu laiku šķita, ka tur jālieto tā pati eļļa, kas kārbā, bet vienkārši pie likšanas ir tur pa taisno jāielej, jo savādāk dēļ starpsienas eļļai ir grūtāk nokļūt līdz turienei ...?
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re:SAAB 900 OG ātrumkārbu probzas

Post by Arnijs »

Sviestc wrote:Hm.... intresanti, a pa kurieni tad ir jālej eļļa reduktorā:? un arī pa kurieni tad to var noliet:? Cik pamanīju, tad kārbas apakšā vispār ir tikai divas noliešanas skrūves, viena- motora eļļai, otrai no kārbas... :? :? :?
Nu malacis, ka pamaniiji! :D Es jau domaaju, ka uzrausies ;)
Kaarbai ir viena ellja un tiek ieteikta motorellja , bet kaa alternatiivu var lietot arii kaarbass ellju. Image
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re:SAAB 900 OG ātrumkārbu probzas

Post by Arnijs »

KurBads wrote:
Arnijs wrote:Jaa - ir 2 korpusi un diferim ir atseviskja ellja
vai te runa iet par primāro zobratu korpusu? Man visu laiku šķita, ka tur jālieto tā pati eļļa, kas kārbā, bet vienkārši pie likšanas ir tur pa taisno jāielej, jo savādāk dēļ starpsienas eļļai ir grūtāk nokļūt līdz turienei ...?
Starpsienas iipashu lomu nespeelee. Kaarba griezoties pati nodroshina elljas piekljuvi. Image
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
alnislacis
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2156
Joined: Sun Nov 30, 2008 6:10 am

Re:SAAB 900 OG ātrumkārbu probzas

Post by alnislacis »

Vakar kā reizi biju pie vīra, kam izjaukta 5 ātrumu 9ooOG uz galda stāvēja. Topika sākuma tur gāja runa par to, ka neslēdzas 5 un atpakaļgaita. Un man tas pats, ja kas.

Un tad nu tas ko man pastāstija un parādīja bija sekojošais.

Citēju: "9ooOG ir Laba kārba priekš 4triem ātrumiem, bet vienkārši ātrada vietu piektajam. Bet tā kā konstrukcija ir līdzīga kā četru ātrumu kārbai, tad ēļļošana līdz piektajam ātrumam tiek mazāk kā līdz pārējiem četriem. Tādēļ arī vairāk čakarējās, tādēļ sliktāk slēdzas. (Un tur kur tajā Arnija bildē ir eļļošanas shēma, tur arī var redzēt..)."

Welcome mani labot un kritizēt, jo pats gribu zināt vai tu ir vaina regulācijā (kā KurBads) vai vnk kārba ir sa****a.
User avatar
mixeris
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 4125
Joined: Mon Jan 14, 2008 4:47 pm
Location: Rīga, Latvia

Re:SAAB 900 OG ātrumkārbu probzas

Post by mixeris »

Atpakaļgaitu var sataisīt apmainot pārslēdzēja štoku/plāksni uz otru pusi.
Tas ir vienkāršākais variants. Ja labi grib tad 900 to var izdarīt neņemot motoru laukā :)

Bet par to 5 ātrumu kārbu tev ir taisnība, ka 5 ātrums tur ir ielikts pēc tam. Ja tiek taisītas pastiprinātās kārbas tad 5 ātrumu ņem laukā un taisa papildus iegultņojumu tajā vietā.
BET atceramies, ka liela daļa problēmu rodas no palielām jaudām kuras tiek uzkrāmētas šīm kārbām un viņa tomēr savulaik ir būvēta rēķinoties ar 210 Zs :)
Kā arī Eļļošanas problēmu var radīt fakts, ka savulaik SAAB rūpnīcā kārbās tika lieta iekšā Castrol speciāli nu vai ne tik speciāli, bet kārbu eļļa. Kad SAABs aizgāja prom no Castrol viņi arī laikam beidza piedāvāt šo produktu, jo cik esmu skatījis katalogus, tad Castrols tipa arī iesaka liet motoreļļu. Visa problēma savulaik bija tajā faktā, ka citiem ražotājiem kārbu eļļas bija ar diezgan agresīvām piedevām attiecībā uz misiņu, kur kārbā tiek izmantots sinhro gredzeniem un pārslēdzējdakšām un tādēļ viņi ieteica motoreļļas. Tomēr savulaik veicot nelielu izpēti par to kā tur viss ir bijis tika atrasts, ka var liet iekšā arī pašreizējās speciālās kārbu nevis motoreļļas un tieši sintētikas.
Domāju ka tas varētu atrisināt lielu daļu problēmu ar slēgšanos.

Protams vēl vairāk problēmu varētu atrisināt iespēja kārbu izskalot :) un tad ieliet jaunu eļļu ar vēl kādu piedevu.
KurBads
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3218
Joined: Thu Jan 17, 2008 3:00 pm

Re:SAAB 900 OG ātrumkārbu probzas

Post by KurBads »

mixeris wrote:... viņa tomēr savulaik ir būvēta rēķinoties ar 210 Zs :)
nokluudijies ar skaitliem ... ja jau buutu reekinaata uz 210hp, tad viss buutu stokos :)
kaarba tika reekinaata uz 2,0 l atmosfeerisko 8v dzineeju ar kaut kaadiem 100 ar kapeikaam hp.
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
User avatar
mixeris
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 4125
Joined: Mon Jan 14, 2008 4:47 pm
Location: Rīga, Latvia

Re:SAAB 900 OG ātrumkārbu probzas

Post by mixeris »

Nu labi 118 Zirgi :) tas ir ar karburatoru. Bet nu fakts paliek fakts.
User avatar
Nauris_t16
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3418
Joined: Thu Aug 30, 2007 12:55 pm
Location: Pārdaugava

Re:SAAB 900 OG ātrumkārbu probzas

Post by Nauris_t16 »

Bez sporta sajūga un laggy turbo (ar lielu turbo bedri) tā kārba turēs kādus 230hp. Protams, ka atvilkšana ar pirmo un otro robu arī atkrīt :)
900aero clubsport #8
alnislacis
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2156
Joined: Sun Nov 30, 2008 6:10 am

Re:SAAB 900 OG ātrumkārbu probzas

Post by alnislacis »

Svētdienas rīta agrumā aizdomājos par kārbu. Manam 9ooOG kaut kad tagad tā kārba tiek jaukta. Nav pat īsti vēl skaidrs, kas tur varētu būt. Bet kas jādara-jādara. Tomēr..

Pat ja kārba tiek pārlasīta un, pieņemsim, ātrumi, sinhronizātori u.c. parvākti jauni vai lietoti labi- vai ar to ir rasts problēmas risinājums ilgtermiņā? Vai kārba kā savādāk ir uzlabojama/aizstājama? Vai arī tā ir konstanta problēma, no kuras 9ooOG nav izejas? :huh:
KurBads
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3218
Joined: Thu Jan 17, 2008 3:00 pm

Re:SAAB 900 OG ātrumkārbu probzas

Post by KurBads »

alnislacis wrote:Svētdienas rīta agrumā aizdomājos par kārbu. Manam 9ooOG kaut kad tagad tā kārba tiek jaukta. Nav pat īsti vēl skaidrs, kas tur varētu būt. Bet kas jādara-jādara. Tomēr..

Pat ja kārba tiek pārlasīta un, pieņemsim, ātrumi, sinhronizātori u.c. parvākti jauni vai lietoti labi- vai ar to ir rasts problēmas risinājums ilgtermiņā? Vai kārba kā savādāk ir uzlabojama/aizstājama? Vai arī tā ir konstanta problēma, no kuras 9ooOG nav izejas? :huh:
stingrs (t'erauda) diferenceāļa vāks oriģinālā alumīnija vietā - mazāk locīsies korpuss ...
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
alnislacis
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2156
Joined: Sun Nov 30, 2008 6:10 am

Re:SAAB 900 OG ātrumkārbu probzas

Post by alnislacis »

KurBads wrote:
stingrs (t'erauda) diferenceāļa vāks oriģinālā alumīnija vietā - mazāk locīsies korpuss ...[/quote]

Pašrocigi kalts, vai ne?
KurBads
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3218
Joined: Thu Jan 17, 2008 3:00 pm

Re:SAAB 900 OG ātrumkārbu probzas

Post by KurBads »

alnislacis wrote:KurBads wrote:
stingrs (t'erauda) diferenceāļa vāks oriģinālā alumīnija vietā - mazāk locīsies korpuss ...
Pašrocigi kalts, vai ne?[/quote]

nu ir bijuši gadījumi ka saabcentraal.com tiek organizēti group-buy ... var pameklet, kas viņus taisa štatos,
BET - tur nav nekā sarežģīta, lai to nevarētu pagatavot arī pašrocīgi vai pasūtīt kada LV metalapstrādes darbnīcā.
Nepieciešama tērauda plaksne (kaut kādi 4-5 mm, varbūt vairāk, jāizgreiž formā un jaierubj pareiziee caurumi, tad jaaizbuuvee padzilinaajums diferenciaalim ...
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
Post Reply