Saab 9000 Aero [Italy Edition]


User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:Saab 9000 Aero [Italy Edition]

Post by KoreFun »

Nils wrote:A sarkanais Maptuns vairs nešķiet nekas pārdabisks, ja pats teju teju jau esi ticis līdz ceturtajam solim, lai gan pēc tam jau ies grūtāk (un ievērojami dārgāk). :evil:
Kurā brīdī Tu pāspļāvi Stg3??:blink:

P.S. Plika softa iedzīšana neskaitās:laugh:
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:Saab 9000 Aero [Italy Edition]

Post by edijs »

Huh, es arī Stage3 būšu palaidis garām. :D Vai arī Nils pa kluso jau ir uzmetinājis downpipe?
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
User avatar
Nils
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3970
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:29 pm

Re:Saab 9000 Aero [Italy Edition]

Post by Nils »

Nils wrote:Tātad, pēc parunāšanas ar Zinīti esmu nolēmis tā kārtīgi tikt ar šito lietu galā.
Auto, Saab 9000 Aero, 2.0HOT, StageX ~230hp, ~1.4bar.
Fakts: Paātrinoties pēdējā laikā novērots spiediena zudums un jaudas nevienmērība, ar katru dienu izskatās arvien trakāk, šodien tas jau bija zem 1bar. Normālā stāvoklī iespiežot pedāli, stabiņš aiziet līdz ~1.4 un momentā atlec atpakaļ uz ~1bar-0.7bar, novērotas arī svārstības šajās robežās. Reizēm uzkāpj uz sekundi mazliet vairāk, bet ieregulēto pusotru baru netur.

Pirmais, čekojam trubiņas un ieplūdes trubas, viss ok.
Tālāk, iztīram gaisa filtru, viss ok.
Noņemam W turbiņu no APC vārsta.
Pēc šīs darbības teorētiski vajadzētu būt pārspiedienam un pie liela spiediena motoram ir jānorīstas, bet mana aina ir sekojoša:
Spiediens uzkāpj līdz 1.6bar un pēc sekundes lec lejā, bet nostājas pie ~1.1bar [labāk, nekā ar W trubiņu, kad staigā un svārstās zem 1bar].
Bet paātrinoties ar piekto, spiediens uzkāpj līdz tiem pašiem 1.6 un mazliet pat turās, reizēm turās sekundes piecas, reizēm pat vairāk [Zinīt, vai pēc šiem faktiem varam izsvītrot versiju par to, ka turbīna nespēj sapumpēt?]
No šī visa es pats pieņemu, ka vaina varētu būt arī APC vārstā vai wastgate, kaut kas viņam nedod strādāt lielākos spiedienos, kad W truba ir klāt.
APC es vēl no kāda paņemšu patestēt, varbūt no Edija vai Gustava kkad drīzumā un, ja ne APC, tad būs vēl rūpīgāk jāpapēta wastgate.

Lai vai kā, bet ar šīm lietām tāpat nekas nebeidzās, jo vajadzīgo 1.4-1.6bar spiedienu viņš negrib normāli turēt tāpat un pārspiediena atvienojot W trubiņu arī nav.

Tātad, versijas, kas pa vienai tiks čekotas:

1.Izplūde. Varbūt nespēj izpūst to ko turbīna dod, ir iespēja, ka piemetušies aizcietējumi pirmspēdējam bundulim, jo līdz viņam reāli ir taisna truba?
Pati izplūde ir stock un par šo jau Ārnijs mani ir brīdinājis, ka labi pie tādiem spiedieniem tas nav.
Katalizatora nav.
Šis variants pēc braukšanas izjūtām man pašam liekas viens no reālākajiem, jo ieberam, izplūdē ir brīva vieta, kur saspiesties tam gaisam, ko paātrinoties sapumē [1.6bar], bet tad tas viss tur sakrājās un netiek ārā, līdz ar to gaisam nav kur palikt un viņš iet atpakaļ un bremzē turbīnu, līdz ar to spiediens nokrīt un tur tikai tik, cik izplūde laiž cauri.
Piektais varētu turēt, jo viņš izplūdes gāzes dod attiecīgi mazāk, nekā pirmie robi.
Kaut cik sakarīgi uzrakstīju vai šitais viss ir reāla pufaika? :laugh:
Ok, par izplūdi, reāli varam nočekot paraujot nost kādu izplūdes trubu. Nekādi tikai nesanāk kaut kur uzbraukt un palaist vaļā.

2. Līdzīgs pufaikas variantam, tikai kaut kas ar degvielas spiedieniem, Ārnij, pie tevis var pamērīt šitai lietai spiedienu?
Ar sūkni jau ir bijis ČP, tas tika nomainīts, lai gan pats lietotais sūknis ir no Edija šķiltā aira un korpusu es saliku no diviem vienu. Nezinu vai tas varētu būt pie vainas, jo kādu laiku gāja. Varbūt nabags vienkārši lēnām mirst? :dry:

Kas vēl? :dry:
p.s. Kompis mums nekādus tādus gļukus neuzrādīja...
Starpcitu, tiem, kas saskaras ar līdzīgu problēmu, vaina tika atrasta, kad izmēģināts jau bija pilnīgi viss iespējamais. Vaina bija APC vārstā, kopš 9-5 vārsta upgrade nekādas problēmas vairs nav novērotas.
Spiediens vadās tieši tā kā to paredzējusi attiecīgā ECU līkne.
Vēl alternatīva ir jauns APC vārsts tieši priekš Trionic 5 (100ls), bet pretēji T7 vārstam, tas sanāk četras reizes dārgāks (~25).
Pie kam man jau ir čupa ar defektīviem APC vārstiem, no tiem reāli strādā tikai viens (pie nelieliem spiedieniem tas tur -0.8bar), pārējie īpaši augstāk par base boost arī nekāpj (~0.4bar)
Lai to izveiktu ir mazliet jāielaužas ECU, gan fiziski, gan "morāli", bet nekas nereāls.
Noteikti iesaku visiem, kam ir T5.5 (cik noprotu ar T5.2 tas laikam neies cauri).

Update par pašu itāli, tas pēc svinībām Ādažos tīrs gan no iekšas, gan āras gaida motora darbus. Ir klusa cerība, ka tas varētu notikt drīz. :)
Saab 900 Turbo '81
User avatar
zinitis
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1735
Joined: Mon Jan 28, 2008 2:40 am
Location: Jūrmala-Rīga

Re:Saab 9000 Aero [Italy Edition]

Post by zinitis »

Nil:
Noteikti iesaku visiem, kam ir T5.5 (cik noprotu ar T5.2 tas laikam neies cauri).

Tas iet arī ar 5.2...ir pārbaudīts :)
User avatar
Nils
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3970
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:29 pm

Re:Saab 9000 Aero [Italy Edition]

Post by Nils »

Zinitis wrote:Nil:
Noteikti iesaku visiem, kam ir T5.5 (cik noprotu ar T5.2 tas laikam neies cauri).

Tas iet arī ar 5.2...ir pārbaudīts :)
Paldies par info. ;)
Edijs var sist plaukstas. B)
Saab 900 Turbo '81
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:Saab 9000 Aero [Italy Edition]

Post by KoreFun »

Zinitis wrote: Tas iet arī ar 5.2...ir pārbaudīts :)
ECU iekšā javeic tādas pašas modifikācijas?
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
User avatar
zinitis
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1735
Joined: Mon Jan 28, 2008 2:40 am
Location: Jūrmala-Rīga

Re:Saab 9000 Aero [Italy Edition]

Post by zinitis »

KoreFun wrote:
Zinitis wrote: Tas iet arī ar 5.2...ir pārbaudīts :)
ECU iekšā javeic tādas pašas modifikācijas?
Jap,kā jau Nils minēja ir jāpārlodē bloks un jāpārprogrammē vārsta vadības frekvece
User avatar
Nils
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3970
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:29 pm

Re:Saab 9000 Aero [Italy Edition]

Post by Nils »

Nez kāpēc visus šos gadus biju pilnīgi drošs, ka Itāļa pašmasa ir 1360kg, liels bija mans pārsteigums, kad ielogojos CSDD lapā un paskatījos auto datus, kur masa rādās 1300kg! Ņemu rokās teh. pasi un tur tas pats.
Jauki, neko nedarot es auto esmu atvieglinājis Itāli par 60kg. :laugh:
Jebkurā gadījumā, šis ir vieglākais 9k, ko man nācies redzēt, visi parasti grozās 1360-1480kg robežās.
Vēl ņemot vērā to, ka bāka parasti nav pilnāka par pusi un pašam ar lieko svaru arī problēmu nav, tad no pašmasas varam noņemt vēl pārdesmit kilogramus. :P Nav pat beņķi jāravē ārā, lai atvieglinātos. B)
Rezumē, ja šis kādreiz tiktu sadomāts izveikt par trases auto (es to nedomāju nopietni), pieņemu, ka samērā brīvi varētu nolaisties gandrīz līdz vienai tonnai, kas pie esošās jaudas būtu diezgan vērā ņemams rezultāts, vai ne Nauri? :P
Saab 900 Turbo '81
User avatar
Nauris_t16
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3418
Joined: Thu Aug 30, 2007 12:55 pm
Location: Pārdaugava

Re:Saab 9000 Aero [Italy Edition]

Post by Nauris_t16 »

Nils wrote:Nez kāpēc visus šos gadus biju pilnīgi drošs, ka Itāļa pašmasa ir 1360kg, liels bija mans pārsteigums, kad ielogojos CSDD lapā un paskatījos auto datus, kur masa rādās 1300kg! Ņemu rokās teh. pasi un tur tas pats.
Jauki, neko nedarot es auto esmu atvieglinājis Itāli par 60kg. :laugh:
Jebkurā gadījumā, šis ir vieglākais 9k, ko man nācies redzēt, visi parasti grozās 1360-1480kg robežās.
Vēl ņemot vērā to, ka bāka parasti nav pilnāka par pusi un pašam ar lieko svaru arī problēmu nav, tad no pašmasas varam noņemt vēl pārdesmit kilogramus. :P Nav pat beņķi jāravē ārā, lai atvieglinātos. B)
Rezumē, ja šis kādreiz tiktu sadomāts izveikt par trases auto (es to nedomāju nopietni), pieņemu, ka samērā brīvi varētu nolaisties gandrīz līdz vienai tonnai, kas pie esošās jaudas būtu diezgan vērā ņemams rezultāts, vai ne Nauri? :P
Un no kurienes tev pilnībā nopakots turbo9k būs vieglāks par pārējiem? :D Tāpēc, ka pasē tā ir rakstīts? :D Tur arī daudzi ir ieguvēji jaudas ziņā, jo pie sadaļas jauda(kW) tiek ierakstīts zs skaitlis, kas, pārrēķinot sanāk, ka tev ir 1,36reizes lielāka jauda :D

Un davaj, noskuj no tā sava itāļa 300kg, gribu redzēt.
Ne tikai izmetot salonu un ieliekot 10 litru degvielas bāku, nemaz neskaitot visu citu nevajadzīgo, kas nekustina mašīnu uz priekšu, bet arī izmetot turbīnu un pārejot uz 2 karburatoriem :D
900aero clubsport #8
User avatar
Nils
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3970
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:29 pm

Re:Saab 9000 Aero [Italy Edition]

Post by Nils »

Ko piesējies un neļauj papriecāties, atnāk un visu sabojā! :P :angry:
Nu, labi, pesimist, a kāpēc man vienīgajam ir tāds ieraksts? :laugh:
Es te tikai tīri teorētiski spriedelēšu, bet lielos vilcienos un neiegrimstot kaut kādās galējībās:
-Aero salons ar visiem durvju paneļiem (nu sver viņš forši)
-Kondiķis
-Viss bagāžas nodalījums (zapaska, vāki u.c. "nevajadzīgi sūdi")
-Tā pati mazā bāka
-Vieglāki diski
-Pieņemu, ka priekšējā un aizmugurējā bampera lielais bleķa gabals arī ir izņemams
-Lūka ir riktīgs dzelzs, stikla klucis
+visādi it kā lieki sīkumi (airbagi x2, Stereo, ), ja runājam par tikai trasi, bet ar opciju uz skati dabūt atpakaļ ielās.
-Diēta pašam+nike supervieglās krossenes
Domā šitas viss neielien pārsimt kg? Ravē tikai, kamēr neslāpst.
Pats uz trasi kasa ārā beņķus, lai streetstockā sekundi iešņauktu. :P
Saab 900 Turbo '81
User avatar
Troll
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 162
Joined: Wed Mar 24, 2010 4:12 pm
Location: Rīga

Re:Saab 9000 Aero [Italy Edition]

Post by Troll »

Man pēc tiem datiem sanāk 1460kg.Cik atceros Gustava sarkanais bija 1360kg.Viņam bija jubilejnieks.Tātad tur salons un varbūt vēl kaut kādi sīkumi.Bet tev 1300?:woohoo:Diezgan liela atšķirība tajos svaros.
User avatar
lawyer
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 8236
Joined: Thu Jun 05, 2008 8:25 am
Location: Ādaži-Rīga

Re:Saab 9000 Aero [Italy Edition]

Post by lawyer »

Nil, varbūt labāk nopērc kādu lētu pliku c900 2d/3d un sāc stripout no 1140kg? :D
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever ;)
User avatar
Nils
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3970
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:29 pm

Re:Saab 9000 Aero [Italy Edition]

Post by Nils »

lawyer wrote:Nil, varbūt labāk nopērc kādu lētu pliku c900 2d/3d un sāc stripout no 1140kg? :D
Nevajag uztvert tik nopietni, diskusija ir sporta pēc, bet ar pliku 900og ir tā, ka tur jau daudz ir jākrāmē iekšā, a no gatava 9k var krāmēt ārā un vēl turpināt braukt pa koplietošanas ceļiem. :laugh:
Saab 900 Turbo '81
User avatar
Nauris_t16
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3418
Joined: Thu Aug 30, 2007 12:55 pm
Location: Pārdaugava

Re:Saab 9000 Aero [Italy Edition]

Post by Nauris_t16 »

Nils wrote:
Nevajag uztvert tik nopietni, diskusija ir sporta pēc, bet ar pliku 900og ir tā, ka tur jau daudz ir jākrāmē iekšā, a no gatava 9k var krāmēt ārā un vēl turpināt braukt pa koplietošanas ceļiem. :laugh:
Vispār, ja es pareizi atceros, tad mans 900 sver 1360. Tu gribi teikt, ka tava govs ir vieglāka? :D

Anyway, tie cipari ir bulšits. Man daļa no svara ir aizrūsējusi prom un krāsa jau sen nomazgāta plānāka :D Plusā vēl es esmu anoreksiķis :D:D
900aero clubsport #8
User avatar
defektivais
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1999
Joined: Tue Apr 15, 2008 9:15 am
Location: Ogre

Re:Saab 9000 Aero [Italy Edition]

Post by defektivais »

Pasēs rakstīs, ka T8 sver 1217, bet T16 1260.
ex: c900 aero '85, 96 V4 '75, 9-5 aero '05,9-5 griffin '98 LPG, GM900 '97 Talladega, c900 '89 T16 convertible, 99 GL '84
Post Reply