Saab 9000 Aero [Italy Edition]


Post Reply
User avatar
Nils
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3970
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:29 pm

Saab 9000 Aero [Italy Edition]

Post by Nils »

Saab 9000 Aero 2.0HOT [Italy Edition]
Engine:
-2.3T [B234L]
-Mitsubishi TD04HL-15G turbocharger
-Stage2 270hp/425Nm
-Turbo Pressure 1,3bar
-JR Filter Open Air Kit
-Forge Blow-Off Valve

Exhaust:
3" custom made
Interior:
-Full Black Aero
-Speedparts Turbo Boost Gauge
-Original cup holder front and rear
-Bosch handsfree
-Original arm rest

Suspension system:
-KONI Sport Dampers x4
-Kilen lowering spring kit

Transmission:
-Aero Manual Transmission FM57101 i=3.61
Stereo:
-Factory audio system with CD & amplifier
Exterior:
-Super Aero Wheels R16
-Additional brake light
-Dark rear lights
-White turn indicators


To be continued...

Tālākie plāni:
1) Downpipe
2) Ražīgākas sprauslas
3) "Zirneklis"
4) APC vārsts no Saab 9-5

Par pašu auto:
Daudziem bieži vienir jautājums un nesaprašana par to, kas tas tas par Aero ar 2.0HOT motoru? Jautājumi sākumā bija arī man, galvā tika apspēlēts, ka tas ir Aero, kurā iekrāmēts 2.0HOT motors vai 2.0HOT, kurā salikts viss no Aero, visbeidzot, lai noskaidrotu patiesību talkā nāca VIN decoder, foruma biedri un beigās galvas saliekot atrisinājām šo jautājumu:

Specification for Saab 9000 VIN: YS3CH65N7S1004260
Model year 1995
Model series Aero
Body style 5-door CS
Airbags Driver and passenger
Engine B204 (2.0l full-pressure turbo with balance shafts)
Transmission 5-speed manual
Built at Line A, Trollhattan, Sweden

Izrādījās, ka Itālijas tirgum paredzētos Aero kaut kādu nodokļu atvieglojumu dēļ no rūpnīcas laiduši ar 2.0HOT motoru un 185hp.

Auto ir nebeidzamā procesā, tas patstāvīgi tiek uzlabots un papildināts ar lietām, kas no rūpnīcas tam netika iedalītas.
Viss, kas ir minēts augstākminētajā sarakstā uz auto pirms tam nav bijis, no motora, līdz melnam panelim.
Pašreiz šo auto ar itāli vairs nekas nesaista, tas ir ticis pie visām komponentēm, lai pilnvērtīgi sauktos par īstu Aero.

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Saab 900 Turbo '81
User avatar
Nils
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3970
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:29 pm

Re:Saab 9000 Aero [Italy Edition]

Post by Nils »

Tātad, pēc parunāšanas ar Zinīti esmu nolēmis tā kārtīgi tikt ar šito lietu galā.
Auto, Saab 9000 Aero, 2.0HOT, StageX ~230hp, ~1.4bar.
Fakts: Paātrinoties pēdējā laikā novērots spiediena zudums un jaudas nevienmērība, ar katru dienu izskatās arvien trakāk, šodien tas jau bija zem 1bar. Normālā stāvoklī iespiežot pedāli, stabiņš aiziet līdz ~1.4 un momentā atlec atpakaļ uz ~1bar-0.7bar, novērotas arī svārstības šajās robežās. Reizēm uzkāpj uz sekundi mazliet vairāk, bet ieregulēto pusotru baru netur.

Pirmais, čekojam trubiņas un ieplūdes trubas, viss ok.
Tālāk, iztīram gaisa filtru, viss ok.
Noņemam W turbiņu no APC vārsta.
Pēc šīs darbības teorētiski vajadzētu būt pārspiedienam un pie liela spiediena motoram ir jānorīstas, bet mana aina ir sekojoša:
Spiediens uzkāpj līdz 1.6bar un pēc sekundes lec lejā, bet nostājas pie ~1.1bar [labāk, nekā ar W trubiņu, kad staigā un svārstās zem 1bar].
Bet paātrinoties ar piekto, spiediens uzkāpj līdz tiem pašiem 1.6 un mazliet pat turās, reizēm turās sekundes piecas, reizēm pat vairāk [Zinīt, vai pēc šiem faktiem varam izsvītrot versiju par to, ka turbīna nespēj sapumpēt?]
No šī visa es pats pieņemu, ka vaina varētu būt arī APC vārstā vai wastgate, kaut kas viņam nedod strādāt lielākos spiedienos, kad W truba ir klāt.
APC es vēl no kāda paņemšu patestēt, varbūt no Edija vai Gustava kkad drīzumā un, ja ne APC, tad būs vēl rūpīgāk jāpapēta wastgate.

Lai vai kā, bet ar šīm lietām tāpat nekas nebeidzās, jo vajadzīgo 1.4-1.6bar spiedienu viņš negrib normāli turēt tāpat un pārspiediena atvienojot W trubiņu arī nav.

Tātad, versijas, kas pa vienai tiks čekotas:

1.Izplūde. Varbūt nespēj izpūst to ko turbīna dod, ir iespēja, ka piemetušies aizcietējumi pirmspēdējam bundulim, jo līdz viņam reāli ir taisna truba?
Pati izplūde ir stock un par šo jau Ārnijs mani ir brīdinājis, ka labi pie tādiem spiedieniem tas nav.
Katalizatora nav.
Šis variants pēc braukšanas izjūtām man pašam liekas viens no reālākajiem, jo ieberam, izplūdē ir brīva vieta, kur saspiesties tam gaisam, ko paātrinoties sapumē [1.6bar], bet tad tas viss tur sakrājās un netiek ārā, līdz ar to gaisam nav kur palikt un viņš iet atpakaļ un bremzē turbīnu, līdz ar to spiediens nokrīt un tur tikai tik, cik izplūde laiž cauri.
Piektais varētu turēt, jo viņš izplūdes gāzes dod attiecīgi mazāk, nekā pirmie robi.
Kaut cik sakarīgi uzrakstīju vai šitais viss ir reāla pufaika? :laugh:
Ok, par izplūdi, reāli varam nočekot paraujot nost kādu izplūdes trubu. Nekādi tikai nesanāk kaut kur uzbraukt un palaist vaļā.

2. Līdzīgs pufaikas variantam, tikai kaut kas ar degvielas spiedieniem, Ārnij, pie tevis var pamērīt šitai lietai spiedienu?
Ar sūkni jau ir bijis ČP, tas tika nomainīts, lai gan pats lietotais sūknis ir no Edija šķiltā aira un korpusu es saliku no diviem vienu. Nezinu vai tas varētu būt pie vainas, jo kādu laiku gāja. Varbūt nabags vienkārši lēnām mirst? :dry:

Kas vēl? :dry:
p.s. Kompis mums nekādus tādus gļukus neuzrādīja...
Saab 900 Turbo '81
Nīgrais
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1675
Joined: Tue Jan 15, 2008 4:53 am
Location: Rîga.

Re:Saab 9000 Aero [Italy Edition]

Post by Nīgrais »

Par to "pufaiku" - tas ir labs! :woohoo:
Izbraukt iedosi?
;)
User avatar
defektivais
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1999
Joined: Tue Apr 15, 2008 9:15 am
Location: Ogre

Re:Saab 9000 Aero [Italy Edition]

Post by defektivais »

Un kā ar benzīna filtru?
ex: c900 aero '85, 96 V4 '75, 9-5 aero '05,9-5 griffin '98 LPG, GM900 '97 Talladega, c900 '89 T16 convertible, 99 GL '84
User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

Re:Saab 9000 Aero [Italy Edition]

Post by elmo »

Nīgrais wrote:Par to "pufaiku" - tas ir labs! :woohoo:
Izbraukt iedosi?
;)
Es domāju, ka mums visiem vajadzētu savākties un pēc kārtas izgāzt ar to aparātu, lai ar konsīlija lēmumu noteiktu, kur kas pietrūkst un kur kas ir par daudz! :woohoo:
User avatar
Nils
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3970
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:29 pm

Re:Saab 9000 Aero [Italy Edition]

Post by Nils »

Iedošu, iedošu! B)
Bet prieki ir tikai sākušies...
Šķiet, ka turbīna pēc visām šitām izvirtībām un mocībām ir pateikusi čau. Ceru vēl līdz mājām šovakar tikt.
Zili dūmi, brīžam bija neliels dzelžains tikšķis no ļurbas puses un paverot kapotu nelieli garaņi ap turbīnu.
Tā... Kāds nemeklē kompāniju rītdienai? :laugh:
defektivais wrote:Un kā ar benzīna filtru?
Degvielas filtrs mainīts salīdzinoši nesen...
Saab 900 Turbo '81
User avatar
vidvuds
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3224
Joined: Mon Sep 01, 2008 8:09 am

Re:Saab 9000 Aero [Italy Edition]

Post by vidvuds »

Nils wrote:Iedošu, iedošu! B)
Bet prieki ir tikai sākušies...
Šķiet, ka turbīna pēc visām šitām izvirtībām un mocībām ir pateikusi čau. Ceru vēl līdz mājām šovakar tikt.
Zili dūmi, brīžam bija neliels dzelžains tikšķis no ļurbas puses un paverot kapotu nelieli garaņi ap turbīnu.
Tā... Kāds nemeklē kompāniju rītdienai? :laugh:
defektivais wrote:Un kā ar benzīna filtru?
Degvielas filtrs mainīts salīdzinoši nesen...
http://www.saabperformanceparts.com/
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:Saab 9000 Aero [Italy Edition]

Post by KoreFun »

Nu re, tad varbūt vnk Turba izbeidzās un kopā ar viņu visas problēmas?;) Kāda Turba stāv virsū?
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
User avatar
gustavs
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2606
Joined: Fri Feb 15, 2008 10:03 am
Location: Location

Re:Saab 9000 Aero [Italy Edition]

Post by gustavs »

Nils varētu apsvērt mitsu turbas iegādi, ne ? :) Tomēr drošāk.
User avatar
Nils
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3970
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:29 pm

Re:Saab 9000 Aero [Italy Edition]

Post by Nils »

Turba Standarta garrett, ciparus nezinu, šovakar uzzināšu, braucu skrūvēties, ceru ap rīta pusi pabeigt, lai sagaidītu Jūs pie Tukuma. :laugh:
Ja neesmu, tad zinat, kaut kas nogāja šķībi. :P
Dīvainākais tas, ka visu dienu satraucos kā tikšu mājās, bet braucot mājās pārsteigums liels, gandrīz nekādu dūmu, tikai pie lielas slodzes...
Bet Ārnijs mani nomierināja, tā var gadīties, bet, kad atsāks, tad var klāties plāni. :laugh:
Eh, turat īkšķi, ibio, ja viss sanāks, došu rīt Nīgrajam testēt, starpcitu, ceru, ka būsi, vēljoprojām nav bijis tas gods paspiest Tev roku! :)
Gustav, mitsu par treknu liesajiem gadiem un piedāvājumā nevienas pa kabatai tāpat nav... bet varētu, oj kā varētu. :)
Viena lieka un piebeigta mitsu ir Tukuma melnajam airim, varbūt pa alus kasti pārņemšu un kaut kad atrestaurēšu, uj, bet līdz tam vēl jāpadzīvo un pāris kubi ar āboliem jāsalasa. :woohoo:
Saab 900 Turbo '81
User avatar
Nils
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3970
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:29 pm

Re:Saab 9000 Aero [Italy Edition]

Post by Nils »

Pulkstenis ir pieci no rīta un es ar eļļainām rokām klabinu taustiņus un smaidu sejā saku, ka turbīna ir veiksmīgi nomainīta. :woohoo:
Par novērojumiem rīt, es eju nosnausties divas stundiņas!

P.S. Milzīgs paldies manam meistaram, kas piekrita šitam visam piektdienas vakarā vai drīzāk naktī.
Saab 900 Turbo '81
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:Saab 9000 Aero [Italy Edition]

Post by KoreFun »

Plkst 7.43, Nils "uz Līnijas" atkal:laugh: :P
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
User avatar
Nils
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3970
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:29 pm

Re:Saab 9000 Aero [Italy Edition]

Post by Nils »

KoreFun wrote:Plkst 7.43, Nils "uz Līnijas" atkal:laugh: :P
Es pagulēju tā tīri simboliski. :laugh:
Es ļoti centīšos līdz pus 12 izbraukt līdz Tukuma lidlaukam, tur no Tukuma puses braucot pa Ventspils šoseju ir brīdinājuma zīme, ļoti līdzīga šai:
Image
Gribu pie tās zīmes noķert kolonnu! B)
Saab 900 Turbo '81
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:Saab 9000 Aero [Italy Edition]

Post by KoreFun »

Nil, kad devies prom no Zviedru Cepures, tad dūmu vispār nebija.
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
User avatar
Nils
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3970
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:29 pm

Re:Saab 9000 Aero [Italy Edition]

Post by Nils »

KoreFun wrote:Nil, kad devies prom no Zviedru Cepures, tad dūmu vispār nebija.
Bet pa celam uz majam gan bija, kartejo riezi Volvo 9000 ekipaza dabuja ciest. :laugh:
Lai gan sorit no rita, kamer motors bija auksts ~15km ari nekadu dumu nebija, ne uz sosejas, ne pilseta.
Bet, nu, tas ir skaidrs, ka liela dumosana ir motora temp. paaugstinoties.
Saab 900 Turbo '81
Post Reply