Dažādi jautājumi par 9-3 (2.daļa)


zaz
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 872
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:24 am
Location: Jelgava - Rîga
Contact:

Re:Dažādi jautājumi par 9-3 (2.daļa)

Post by zaz »

Andreas wrote:Cik jābūt vidējam patēriņam 2.0 LPT (laikam, tā viņš skaitās) motoram. Man ir aizdomīgi liels. AR 27 litriem vizinoties pa pilsētu varu nobraukt labi ja 200km. Kaut kā šerpi liekas!
Kā jau minēju, tad SID displejs neko prātīgu nerāda, nav iespējas saprast ne patēriņu, ne ko citu :(

hm, vīnīgais dīvainais ko pašlaik pamanu ir no rīta iedarbinot dzinēju apgriezieni mēdz lēkāt un dažreiz nokrīt līdz tam, ka tuvu noslāpšanai bet atkal paceļas. Pēc 1-2 minūtēm motors strādā kā bitīte. Siltam nekas tāds nav novērots.
Baigi grūti tā pateikt, maz tas ir vai daudz.... man arī tagad nedauz pieauga patēriņš pa ~ 0.5L/100km. Nevaru saprast, nokrita temp. un attiecīgi var ( berot grīdā ) dzinējs ņemt pretī vairāk zupas, vai dēļ tā, ka nomainiju kartera ventilāciju uz jauno.

Man 90% šodeja, bet grīdā :laugh: , un vidējais tagad 10.4L/100km. iepriekšējos 10Kkm bija 9.8L/100km. Kad baigi dausz pa pildētu braukaju, bija tuvu pie 11, bet 11 nesasniedza.

Ļoti atkarīgs cik stāvi korķos to 200km laikā un cik strauji uzsāc pie luksaforiem. Ja katrs luksafors kalpo par dragreisa egli, tad man liekas, ka ir OK :laugh:


P.S. man gan nav LPT...


.
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:Dažādi jautājumi par 9-3 (2.daļa)

Post by KoreFun »

Kopš nopirku 9-3 zemāk par kādiem ~12.5 nebiju redzējis. Bet tā ir tīra pilsēta (Rīga) un sēņot nepatīk.
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

Re:Dažādi jautājumi par 9-3 (2.daļa)

Post by elmo »

KoreFun wrote:Kopš nopirku 9-3 zemāk par kādiem ~12.5 nebiju redzējis. Bet tā ir tīra pilsēta (Rīga) un sēņot nepatīk.
Ārprāts cik jums tās mašīnas rijīgas Ls 11,75 uz 100 km ir kaut kas neiedomājams.
Es kanapi 7 ls uz zimta varu iztērēt ar smagu kāju braucot 100% pa pilsētu! :laugh:
User avatar
lawyer
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 8236
Joined: Thu Jun 05, 2008 8:25 am
Location: Ādaži-Rīga

Re:Dažādi jautājumi par 9-3 (2.daļa)

Post by lawyer »

Andreas, tas nav aizdomīgi liels patēriņš - 2.0 LPT un AT-4 mierīgi var tērēt pilsētā arī 15l/100km, pēc Tevis norādītajiem cipariem sanāk, ka Tev ir 13,5l/100km - priecājies ;)
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever ;)
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:Dažādi jautājumi par 9-3 (2.daļa)

Post by KoreFun »

:D Es labāk klusēšu, citādi arī te sāksies. Aizej palasi topiku par gāzi, tur jau viss ir aprunāts:laugh:

aaa un jā, gandrīz aizmirsu:laugh:

http://www.saabclub.lv/index.php?option ... =390#96648
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
zaz
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 872
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:24 am
Location: Jelgava - Rîga
Contact:

Re:Dažādi jautājumi par 9-3 (2.daļa)

Post by zaz »

Pareizi - nav ko čīkstēt - jāmočī :evil: :laugh:



.
User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

Re:Dažādi jautājumi par 9-3 (2.daļa)

Post by elmo »

Korefun +1 par linku, nenormāli uzlaboji garastāvokli! :laugh:
Andreas
Eksperts, ne tehniskais
Eksperts, ne tehniskais
Posts: 122
Joined: Mon Oct 17, 2011 9:21 pm
Location: UK, Southampton

Re:Dažādi jautājumi par 9-3 (2.daļa)

Post by Andreas »

nesūdzos, vienkārši 3.0 v6 Lagūna ar automātu tērēja tikpat, bet tas bija milzīgs auto, tur arī nav brīnums, ka degviela lija cauri motoram. šeit nekas liels, bet patēriņš rījīgs :D
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:Dažādi jautājumi par 9-3 (2.daļa)

Post by KoreFun »

Ja gribās ekonomēt, tad lūdzu, ir japāņi. SAABs nav no tiem ekonomiskajiem. pie kam jo vairāk hp, jo mazāku patēriņu var dabūt:laugh: Nu ja spēj savaldīt labo kāju, kad Tev zem haubes kādi 220 zirgi:cheer:
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
alpins
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 968
Joined: Thu Sep 11, 2008 1:24 pm

Re:Dažādi jautājumi par 9-3 (2.daļa)

Post by alpins »

KoreFun wrote:Kopš nopirku 9-3 zemāk par kādiem ~12.5 nebiju redzējis. Bet tā ir tīra pilsēta (Rīga) un sēņot nepatīk.
Ja sanāk pakruķīties pa Rīgu ,tad kompīts kaut ko līdzīgu tiem 12 sāk rādīt ,un man vēl tas posms Rīga - Ķekava , kur vairāk jābrauc pa pretējo joslu :D
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:Dažādi jautājumi par 9-3 (2.daļa)

Post by KoreFun »

Kad sanāk braukt uz Bolderāju pa brīvdienām, tad kompī uzreiz ~11.
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:Dažādi jautājumi par 9-3 (2.daļa)

Post by edijs »

Tieši tā - jo vairāk jauda, jo iespēja ar kāju piekoriģēt patēriņu. Spied kad vajag, bet normāli, dinamiski pārvietojoties, motoram vieglāk un patēriņš sarūk. Katrā ziņā - pamēģināt jau nu toč vajag, ko tas pats auto dara ar 200 zirgiem. Varbūt vienkārši tiek uzmīts par daudz tur, kur ņiprāks motors to pašu efektu ar mazāku mīšanu panāktu. Reku mans gazovijs 2.3 bezturbo ar manu braukšanu visus 12 litrus var norīt (un man nav tikai pilsēta, it kā vairāk šoseja pat), tos pašus maršrutus ar Aero 9, nu max 10 litri. Tas ir 150 (teorētiskie) pret 270-280 (tikpat teorētiskiem). Jā, arī kārbas garums daudz ko maina, tomēr Aero ir ar garo kārbu. Andreass, atceries manu sudrabīgo aizpagājušās ziemas gāžamo? Tas tak arī bija 200 zirgi, četru robu tomātkārba - manā ikdienas mājas-darbs-mājas maršrutā kaut kā stabili 11 turējās, ziemā tuvāk 12. Pilsētā stabili padsmit, nav jautājumu. Vai tur 14 vai 16 nav baigā starpība īsos pārbraucienos un stāvot korķos. Atceries, Volvo 850 ar to savu tomātkārbu tak arī rija kā zirgs. Tā ka tādi 13-14 litri pilsētā man nešķiet nekas pārmērīgs ar to kārbu. Protams, atkarīgs no tā, kāda tā braukšana vairāk sanāk pilsētā - taisnāki gabali vai mīcīšanās starp luksoforiem.

Mierinājumam gan varu teikt, ka patēriņš ar to tomārkārbu pēc kāda laika maķenīt samazināsies. Brīdī, kad kāja nedaudz adaptēsies. :)

Jā, un Saabs, lai arī nav pati rijīgākā mašīna, ja ņem vērā patēriņa/jaudas samērīgumu, tad tomēr tas tev nav pa pilsētu ar mazmotora japāni vizināties. Tā ka, ja grib baigo ekonomiju pilsētā, tad vai nu mazmotorīgs triperauto, vai gāze.

Aa, par kājas adaptēšanos pie pedāļa - es ar to sudrabīgo tomātsaabu pabraucot secināju, ka, jo vairāk mēģinu taupīt ar prātīgu braukšanu, jo lielāks patēriņš. :D Tieši tas pats princips, kas ar manuālo kārbu - vajag max ātri sasniegt to ātrumu, kurā taisies pārvietoties, likt vajadzīgā robā un dudināt. Ne velti man ar Aero patēriņš bija mazāks tad, kad iztrūka 3-4 robs - jo ar otro uzstiep sirsnīgi, liec piektajā, pukšķini. Slēgājoties cauri visiem robiem un katrā uzminot, patēriņš sanāk lielāks. Ar automātu bija stipri līdzīgi - sākumā, sabijies no lielā patēriņa, sāku šausmīgi pieticīgi spiest gāzi, ka tik pasargdies neuzkāpj apgriezieni virs kaut kādai man pašam vien uz sajūtām zināmai robežai. Realitātē tas praktiski neko nemainīja. Sāku braukt tā, kā patīk - izgriezies kaut kur ārā, iemin tā, lai smaids līdz ausīm, tad liec kruīzā un brauc - un tavu brīnumu, petēriņš stabili par litru nost. Neticami, bet fakts.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
User avatar
Nils
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3970
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:29 pm

Re:Dažādi jautājumi par 9-3 (2.daļa)

Post by Nils »

Ja izslēdzam dīzeļus, tad 9k aero ir ekonomiskākais turbo Saab ar kādu man sanācis braukt.
Nezinu kāpēc, drošvien, ka lieliska svara/jaudas attiecība. Ir testēta virkne ar auto un neviens nav spējis sasniegt tādu patēriņu pie vieniem un tiem pašiem maršutiem un mana braukšanas stila.
Piemēru netrūkst, Romāna grifs, edija bezturbo (to gan izglābj gāze), abi mani iepriekšējie (melnais CSE un Džets), utt, visi bija 1-3l rijīgāki. Džets ar saviem 200hp un īso kārbu tērēja stabili litru vairāk par melno CSE tomātu ar 200+stage.
Tiesa, tas viss pie dinamiskas braukšanas, ~70% šoseja. Pilsētā tomāts zaudē, džets aiz viņa. Patēriņu airim virs 10l/100km esmu redzējis tikai dažas reizes, pēdējā bija tajā nedēļā, kas noslēdzās Ādažu pasākuma, jo pa to nedēļu bija sataisīta izplūde, ielikts 2.3t motors, TD04 turba, uzlikts T7 vārsts u.c. sīkumi un saprotams, ka puse nedēļas praktiski pagāja pedal to metal režīmā gan štrāsē, gan pilsētā. :laugh: Un i to, patēriņš bija kaut kādi 10.X.
Saab 900 Turbo '81
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:Dažādi jautājumi par 9-3 (2.daļa)

Post by edijs »

Andreass, bet ir jau varianti... kan ir pieredze automāta maiņā uz manuāli. :D Bet nu jā, tev jāpadomā, vai tā pusotra litrā ekonomijas dēļ tu būtu gatavs atteikties no tomāta komforta. Cipari acij netīkami, bet, ja vien var atļauties, esmu gatavs par šo ērtību piemaksāt. Tas attiecās uz ikdienas auto - tādam čipotajam 300 gāžamajam, protams, tomāts nederēs.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Andreas
Eksperts, ne tehniskais
Eksperts, ne tehniskais
Posts: 122
Joined: Mon Oct 17, 2011 9:21 pm
Location: UK, Southampton

Re:Dažādi jautājumi par 9-3 (2.daļa)

Post by Andreas »

ar 850 bija vieglāk, nebija no savas kabatas jālej, tāpēc nesatrauca 13 vai 16 litri vai visi 20 pirmos mēnešus :)
Bet nu nē, es galīgi nesatraucos.
Ingas Vectra pirmos mēnešus šeit uz "salas" arī ēda ap 11.9, tad ap 11.5. LAi arī tas bija 1.8 nemotors ar manuālo kārbu.

Lagūna arī bija konkrēta degvielas kapsēta, kā jau teicu, tad motors milzīgs, bet cēliena nav. Jauda protams liela, vilkt var daudz un dikti, bet dažreiz pat izgriezties pa labi bija grūtības, ja strauja satiksme.

būtībā nesatraucos, tikai sāku domāt cik jābūt. Es biju domājis iekļauties 11 litros, bet nu nav slikti. Jāskatās kā būs pēc pāris mēnešiem, jo pašlaik ar Ingu secinājām, ka pēc Lagūnas ir pierasts gāzes pedāli uzmīt kārtīgāk un vienmēr sanāk bremzēt lai nepārkāptu ātrumu. Kad iemācīsimies paātrināties kā vajag, tad jau varbūt kaut kas mainīsies.

šodien motortelpā atrasts T7 APC vārsts, varbūt tāpēc man liekas, ka auto iet labāk nekā vajadzētu.
Post Reply