Kruīzēt vajadzētu uz max zemākiem apgriezieniem - protams, ne vienmēr tas ir iespējami un droši - it īpaši ziemā... bet atšķirība, vai to dara pie 1.5k vai 2.0k rpm, noteikti būs jūtama degvielas patēriņā ;)INgaro wrote:oks paldies tas par parslegsanu a ilgstosakai brauksanai ir baiga skirba vai pie 1.5k tur vai uz 2k apgriezienu?
Degvielas patēriņš SAAB 9-3
Re:Degvielas patēriņš SAAB 9-3
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever
-
- Zināms jau visiem
- Posts: 236
- Joined: Fri Jul 31, 2009 9:29 pm
- Location: Tome
Re:Degvielas patēriņš SAAB 9-3
Gustavs wrote:Max ātri sasniegt, max atļauto ātrumu(vai vēlamo). Ilgāk stiepsi, ilgāk automāts domās-lielāks patēriņš.Pan Shtitz wrote:OK, tas viss augstākminētais attiecas uz manuāli.
Bet kāds var nodefinēt ekonomiskas braukšas baušļus automātam, kas ir reāli izpildāmi braukšamai Rīgas ielās?
Uz šosejas: primāri, lai ieslēdzas lockup un dudinam.
Tad ko - sporta režīms ikdienas braucieniem? Bija jau tāda doma, bet ir slinkums sekot līdzi un rēķināt.
Re:Degvielas patēriņš SAAB 9-3
Tieši tā - ar tomātu nevajag censties maaax ekonomiski braukt, jo gala rezultātā cipari nebūt nekritīsies. Tas iz paša pieredzes ar 9000`to tomātu. Sākumā braucu kulturāli un taupīgi. Patēriņš nepatika. Nospļāvos par patēriņu un braucu kā ierasts - un opaaaa, patēriņš arī krīt! Nav jākrīt galējībās un jāmēģina vajadzīgo ātrumu sasniegt ar pedal to metal metodi, taču ilgi marinēties cauri visiem robiem un katrā turēt augstus apgriezienus arī nav jēgas. Teiksim ar manuālo kārbu man visekonomiskākā braukšana bija tad, kad nebija 3-4 ātrums. Daudzi prasīja - a tev patēriņš nav baigi lielais šitā zāģējot ar to otro robu? Bet nē, tieši otrādi - ar otro robu pilsētā veikli uzvelc līdz tiem 60kmh, ieliec piektajā un dudinies. Ārpus pilsētas tas pats - ar otro uzvelc viksi līdz 100kmh, liec piektajā un brauc. Nepretendēju uz 100% patiesību, taču tas ir vienīgais izskaidrojums - ašā uzrāviena laikā patērējās mazāk degviela, nekā pa vidu ieliekot vēl trešā un ceturtā robā un katrā no tiem arī uzgāzējot. Un ar automātu, sākot braukt tā jestrāk, bija tā, ka vajadzīgo ātrumu es butībā sasniedzu ar otro robu, tad šis uz īsu brīdi pārslēdzās uz trešo un tūlīt uz ceturto robu, ar kuru tad turpināja dudināt. Ja uzsāk braukšanu lēnām un prātīgi, tad tam trešam robam tik ātri pāri netiek, bet ilgāk tur augstus apgriezienus un nelietderīgi rij degvielu.
Vēl vienu lietu atcerējos. Nezinu, vai tā ir tāda fīča vai kaut kādas manas kārbas defekts, bet palaižot gāzes pedāli uz nedaudz vaļīgāk uz brīdi, kārba ātrāk slēdzās uz nākamo pārnesumu. Piefiksēju to nebūt ne tik ātri un neviens arī neteica. Pirms tam maigi spiedu pedāli, vienmērīgi paātrinājos un, sasniedzot 60kmh, kārba vēl kādu brīdi (sekundes divas, trīs) turējās trešā robā un tikai tad pārleca uz ceturto. Savukārt, ja trešā roba paātrināšanās beigās uz brītiņu palaida gāzi vaļā, šis momentā pārslēdzās, spiedu gāzi atpakaļ un turpināju ar ceturto braukt. Tas pats arī no otrā uz trešo robu, pie lēnīgākas satiksmes. Sīkums pie sīkuma un atkal kāds puslitrs ietaupīts tik vien no tā, ka iemācies pareizi saprasties ar kārbu un likt viņai darīt to, ko vēlies tu.
Vēl vienu lietu atcerējos. Nezinu, vai tā ir tāda fīča vai kaut kādas manas kārbas defekts, bet palaižot gāzes pedāli uz nedaudz vaļīgāk uz brīdi, kārba ātrāk slēdzās uz nākamo pārnesumu. Piefiksēju to nebūt ne tik ātri un neviens arī neteica. Pirms tam maigi spiedu pedāli, vienmērīgi paātrinājos un, sasniedzot 60kmh, kārba vēl kādu brīdi (sekundes divas, trīs) turējās trešā robā un tikai tad pārleca uz ceturto. Savukārt, ja trešā roba paātrināšanās beigās uz brītiņu palaida gāzi vaļā, šis momentā pārslēdzās, spiedu gāzi atpakaļ un turpināju ar ceturto braukt. Tas pats arī no otrā uz trešo robu, pie lēnīgākas satiksmes. Sīkums pie sīkuma un atkal kāds puslitrs ietaupīts tik vien no tā, ka iemācies pareizi saprasties ar kārbu un likt viņai darīt to, ko vēlies tu.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Re:Degvielas patēriņš SAAB 9-3
Mani novērojumi automātam, jo mazāk spaidi pedāli jo zemāks patēriņš. Tas ir kā visos gadījumos, jo vienmērīgāk jo ekonomiskāk. Ātruma pilsētā vispār nav nozīmes. Es te nedomāju braukšanu uz 10 vai 120, bet 40-60. Tas tāpat sanāk trešais robs
Re:Degvielas patēriņš SAAB 9-3
Pan Shtitz: nē, režīmus var likt mierā. Econ režīms un miers.
Edij: Tam nu galīgi nepiekrītu:
1. kārbas jāšana, no otrā mest piektajā, šosejas režīmā
2. piektajā robā, pilsētā tok nevar sanāk nekāda ekonomija, tak absolūti nav optimālā vilkme, plus,atkal-sajūga,kārbas jāšana.
Vispār offtopiks, par šito tika nesen runāts. Par optimālajiem rpm.
Edij: Tam nu galīgi nepiekrītu:
1. kārbas jāšana, no otrā mest piektajā, šosejas režīmā
2. piektajā robā, pilsētā tok nevar sanāk nekāda ekonomija, tak absolūti nav optimālā vilkme, plus,atkal-sajūga,kārbas jāšana.
Vispār offtopiks, par šito tika nesen runāts. Par optimālajiem rpm.
Re:Degvielas patēriņš SAAB 9-3
Ja grib braukt ekonomiski, nevajag aiztikt "mīzējsviru" (tautā saukta par bremzi).
Un piektais ātrums pilsētā nodrošina pilnīgi normālu braukšanu!(Mans ātrums pilsētā ir 60-65 km/h, cenšos braukt ekonomiski, nevis sēņot) :)
Bet vienu varu teikt noteikti, ja nebūtu jābremzē, patēriņš būtu ļoti patīkams, kādi 8-9 litri uz simta pilsēta, manā gadījumā ar 3 litru motoru un 4 robu automātu.Skaitļi ir reāli pārbaudīti, svētdienā iegāžot beņu, resetojot kompi pa nullēm un braukājot iepirkties un darīt citas lietas, ko var darīt svētdienā Rīgā esmu iekļāvies 8,9 litros uz simta.
Un piektais ātrums pilsētā nodrošina pilnīgi normālu braukšanu!(Mans ātrums pilsētā ir 60-65 km/h, cenšos braukt ekonomiski, nevis sēņot) :)
Bet vienu varu teikt noteikti, ja nebūtu jābremzē, patēriņš būtu ļoti patīkams, kādi 8-9 litri uz simta pilsēta, manā gadījumā ar 3 litru motoru un 4 robu automātu.Skaitļi ir reāli pārbaudīti, svētdienā iegāžot beņu, resetojot kompi pa nullēm un braukājot iepirkties un darīt citas lietas, ko var darīt svētdienā Rīgā esmu iekļāvies 8,9 litros uz simta.
Re:Degvielas patēriņš SAAB 9-3
Pareizi piezīmēji- SVĒTDIENĀ :P , bet tas nav reāls patēriņš darbadienās ;)elmo wrote:Ja grib braukt ekonomiski, nevajag aiztikt "mīzējsviru" (tautā saukta par bremzi).
Un piektais ātrums pilsētā nodrošina pilnīgi normālu braukšanu!(Mans ātrums pilsētā ir 60-65 km/h, cenšos braukt ekonomiski, nevis sēņot) :)
Bet vienu varu teikt noteikti, ja nebūtu jābremzē, patēriņš būtu ļoti patīkams, kādi 8-9 litri uz simta pilsēta, manā gadījumā ar 3 litru motoru un 4 robu automātu.Skaitļi ir reāli pārbaudīti, svētdienā iegāžot beņu, resetojot kompi pa nullēm un braukājot iepirkties un darīt citas lietas, ko var darīt svētdienā Rīgā esmu iekļāvies 8,9 litros uz simta.
Re:Degvielas patēriņš SAAB 9-3
nu skaidrs tipa max zemi apgriezieni ir macina sargs tadai ilgstosakai brauksanai.
klau a tajau es pilseta iemetu piektaja, kaju nost no pedaļa un vins tur dudina uz 50 :)
un skara ardegvielas patērinu man vēl viens jautajums - es kad nopirku tad uzliku uz 0 un sakuma vins man radija 99 l uz 100km tad pec kadiem 10 km nokritas lidz 7 l uz 100km , citam masinam tas dažiks reaģē nepartraukti uzdod gazi ta uzreiz uzlec augsa brauc kruiza uzreiz nokrit un turas a man kaut ka baigi vienmerigi rada. tas saabiem ir ok? ta ir paredzēts ka vins tur nereaģē uz katru pedala spiedienu bet rekina kaut kadu videjo?
klau a tajau es pilseta iemetu piektaja, kaju nost no pedaļa un vins tur dudina uz 50 :)
un skara ardegvielas patērinu man vēl viens jautajums - es kad nopirku tad uzliku uz 0 un sakuma vins man radija 99 l uz 100km tad pec kadiem 10 km nokritas lidz 7 l uz 100km , citam masinam tas dažiks reaģē nepartraukti uzdod gazi ta uzreiz uzlec augsa brauc kruiza uzreiz nokrit un turas a man kaut ka baigi vienmerigi rada. tas saabiem ir ok? ta ir paredzēts ka vins tur nereaģē uz katru pedala spiedienu bet rekina kaut kadu videjo?
Re:Degvielas patēriņš SAAB 9-3
INgaro wrote:nu skaidrs tipa max zemi apgriezieni ir macina sargs tadai ilgstosakai brauksanai.
Nē - tā būs medusmaize remontētājiem ;) :D Un ar 5-to uz 50 pilsētā... Nu sorry, bet - nav iespējams pabraukt!
...bet rekina kaut kadu videjo?
Jā - rēķina vidējo
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
-
- Forums - otrās mājas
- Posts: 872
- Joined: Tue Jan 15, 2008 7:24 am
- Location: Jelgava - Rîga
- Contact:
Re:Degvielas patēriņš SAAB 9-3
... nekad neesmu sapratis - ka var ar 5to pabraukt uz 50km/h. :huh: Normāli pa pilsētu sanāk 3-4 pārnesums, vienīgi salinieks, krastene un dienvidu tilts - OK, tur uz 100 var arī ar 5to kruīzēt :laugh:
Re:Degvielas patēriņš SAAB 9-3
Es pat ar 4-to robu uz 50 nevaru pabraukt (parasti braucu ar trešo), bet kā Tu vari to ar 5-to :blink:INgaro wrote:nu skaidrs tipa max zemi apgriezieni ir macina sargs tadai ilgstosakai brauksanai.
klau a tajau es pilseta iemetu piektaja, kaju nost no pedaļa un vins tur dudina uz 50 :)
un skara ardegvielas patērinu man vēl viens jautajums - es kad nopirku tad uzliku uz 0 un sakuma vins man radija 99 l uz 100km tad pec kadiem 10 km nokritas lidz 7 l uz 100km , citam masinam tas dažiks reaģē nepartraukti uzdod gazi ta uzreiz uzlec augsa brauc kruiza uzreiz nokrit un turas a man kaut ka baigi vienmerigi rada. tas saabiem ir ok? ta ir paredzēts ka vins tur nereaģē uz katru pedala spiedienu bet rekina kaut kadu videjo?
Ar max zemiem apgriezieniem būtu jāsaprot - nezāģēt, tas ir, ja Tev 3.robā pie 50 būtu 2.5k rpm, tad varētu pārslēgt uz 4.robu, kur būtu ~2k rpm pie 50, nevis štepselēt 5.robā, kur pie 50 būs zem 1.5k rpm un dzinējs mocīsies un mocīs arī kārbu :dry:
Vai Tev ir 5 vai 6 robi? Cik rpm tad Tev ir pie 50km/h 5.robā?
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever
-
- Forums - otrās mājas
- Posts: 872
- Joined: Tue Jan 15, 2008 7:24 am
- Location: Jelgava - Rîga
- Contact:
Re:Degvielas patēriņš SAAB 9-3
... pamēģināju, 50km/h ar 5to robu ir precīzi 1000RPM, ar 4to - 1600RPM. Nu common... kāda nafig ekonomija mocot dzinēju uz 1000 apgriezieniem :S
Re:Degvielas patēriņš SAAB 9-3
Par to jau arī stāsts :) .zaz wrote:... pamēģināju, 50km/h ar 5to robu ir precīzi 1000RPM, ar 4to - 1600RPM. Nu common... kāda nafig ekonomija mocot dzinēju uz 1000 apgriezieniem :S
Jāiepazīstas ar auto tehniskajiem datiem-nm līkni. Patiesībā,tas pat ir lieki, ar D viss ir pietiekami labi jūtams.
Par cik, pārsvarā satiksmes ātrums pilsētā ir apm 60kmh, tad 4.robs, ja 50kmh,tad 3.robs, 5.robs 75+ kmh.
Bija runa nesen par šo, neatceros tik kurā tofikā.
Re:Degvielas patēriņš SAAB 9-3
Tā prātvēderi, tagad atzīstās, kurš pilsētā brauc uz 50 km/h!?
Es saku godīgi, ka man spidomtrs rāda 60-65km/h un nevienam policistam nekad nav bijuši iebildumi! 70km/h pilsētā tura nost, bet ar 65 ne reizi nav aiztikuši.
Un tagad atbildiet vēlreiz vai tiešām uz 60-65km/h nevar braukt ar 5to robu!? Vēlreiz usveru, ka braukt, nevis džigitēt!;)
Un vai braucot lejā no tiltiem un pārvadiem, kur ir dabisks kritums Jums obligāti jātur 3.robā!? Nemaz nevar ielikt 5.tajā un ļaut lai auto vienkārši ripo nepatērējot necik degvielas!? Braukt ekanomiski nenozīmē barukt kā sēnei!;)
Es saku godīgi, ka man spidomtrs rāda 60-65km/h un nevienam policistam nekad nav bijuši iebildumi! 70km/h pilsētā tura nost, bet ar 65 ne reizi nav aiztikuši.
Un tagad atbildiet vēlreiz vai tiešām uz 60-65km/h nevar braukt ar 5to robu!? Vēlreiz usveru, ka braukt, nevis džigitēt!;)
Un vai braucot lejā no tiltiem un pārvadiem, kur ir dabisks kritums Jums obligāti jātur 3.robā!? Nemaz nevar ielikt 5.tajā un ļaut lai auto vienkārši ripo nepatērējot necik degvielas!? Braukt ekanomiski nenozīmē barukt kā sēnei!;)
Re:Degvielas patēriņš SAAB 9-3
9-3og 5.robs ir ar ļoti augstu pārnesuma skaitli - reāli tā to var sākt lietot, sākot ar 85km/h, pie mazāka ātruma TiD tas nepatīk, jo turbīna nav iegriezusies...
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever