Pēc motora un kārbas maiņas negrib lekt
Pēc motora un kārbas maiņas negrib lekt
1.Varbūt kāds tomātkārbas lietotājs zin - vai tai kārbai gadījumā nepienāk klāt viens tāds vads ar štekeri uz 6 kontaktiem vienā rindā? Štekeris tāds kā gaisas masas mērītājam. Vai pēc kārbas maiņas no tomāta uz manuāli (un vads attiecīgi tad paliek gaisā karājoties) tas nevarētu būt par iemeslu, kāpēc negrib griezt starteri?
2.Arnij: padoms no tevis, pēc kura pierūcināšu savu saab`uci, un mans vecais motors for free no manis. :D
Extended story (kam nav slinkums lasīt):
No jaunā 9k tika izņemts dūmot sākušais motors ar automātisko kārbu, vietā iestutēts motors no vecā 9k Aero un manuālo kārbu. No elektronikas pagaidām nekas nav mainīts, viss palicis tas pats. Tikai motors ar visu kārbu, ģeneratoru, starteri (vārdu sakot viss vienā gabalā) vienkārši izcelts un ielikts jaunajā mašīnā. Plus nomainīts ātrumkloķis un pedāļi, ievilkta sajūgam šļauka.
Vakar beidzot visi vadi un trubas tika līdz galam savienoti, mēģinājums rūcināt - skuju. Negriež starteri. Pie atslēgas pagriešanas releji notikšķ. Ja starterim pa taisno pievieno to impulsa vadu pie akumulatora - griež, tātad nosvilis nav. Pirmās aizdomas bija uz signalizāciju. Bet tur nekas nav mainīts, viss ir 1:1 kā bija pirms tam.
Ticamāka lieta - kārbas maiņa. Ir palicis pāri viens vads ar tādu pat štekeri, kāds nāk pie gaisa mērītāja - vienā rindā seši kontakti. Vads atdalās no tā paša kumšķa pie kolektora, kur aiziet vadi uz starteri, ģeneratoru, sprauslām. Šktekeris tāds netīrs, izskatās, ka kaut kur tuvāk zemei bijis. Automātiskās kārbas man vairs nav, lai paskatītos, vai tur kaut kas tāds spraudās klāt. Citu ideju nav, kur šis vads varētu būt, viss pārējais ir sasprausts. Automātam bija tā fīča, ka nestartēja, ja nebija Parking`ā. Varbūt caur to vadu no kārbas tiek padota informācija, kurā robā pašlaik esam? Bet ko tad dara tie kontakti, kas ir pie paša automātkārbas kloķa tur gar malām?
Esmu izmisis. Biju cerējis, ka ierūksies jau nu toč pēc visām šīm manupulācijām, taču, iespējams, atradīsies citas problēmas. Ar kurām tad varētu cīnīties. Bet pat nelec.. :(
Btw, mēģināju arī variantu, kad ir ieslēgta aizdedze un tad manuāli griežu starteri.
2.Arnij: padoms no tevis, pēc kura pierūcināšu savu saab`uci, un mans vecais motors for free no manis. :D
Extended story (kam nav slinkums lasīt):
No jaunā 9k tika izņemts dūmot sākušais motors ar automātisko kārbu, vietā iestutēts motors no vecā 9k Aero un manuālo kārbu. No elektronikas pagaidām nekas nav mainīts, viss palicis tas pats. Tikai motors ar visu kārbu, ģeneratoru, starteri (vārdu sakot viss vienā gabalā) vienkārši izcelts un ielikts jaunajā mašīnā. Plus nomainīts ātrumkloķis un pedāļi, ievilkta sajūgam šļauka.
Vakar beidzot visi vadi un trubas tika līdz galam savienoti, mēģinājums rūcināt - skuju. Negriež starteri. Pie atslēgas pagriešanas releji notikšķ. Ja starterim pa taisno pievieno to impulsa vadu pie akumulatora - griež, tātad nosvilis nav. Pirmās aizdomas bija uz signalizāciju. Bet tur nekas nav mainīts, viss ir 1:1 kā bija pirms tam.
Ticamāka lieta - kārbas maiņa. Ir palicis pāri viens vads ar tādu pat štekeri, kāds nāk pie gaisa mērītāja - vienā rindā seši kontakti. Vads atdalās no tā paša kumšķa pie kolektora, kur aiziet vadi uz starteri, ģeneratoru, sprauslām. Šktekeris tāds netīrs, izskatās, ka kaut kur tuvāk zemei bijis. Automātiskās kārbas man vairs nav, lai paskatītos, vai tur kaut kas tāds spraudās klāt. Citu ideju nav, kur šis vads varētu būt, viss pārējais ir sasprausts. Automātam bija tā fīča, ka nestartēja, ja nebija Parking`ā. Varbūt caur to vadu no kārbas tiek padota informācija, kurā robā pašlaik esam? Bet ko tad dara tie kontakti, kas ir pie paša automātkārbas kloķa tur gar malām?
Esmu izmisis. Biju cerējis, ka ierūksies jau nu toč pēc visām šīm manupulācijām, taču, iespējams, atradīsies citas problēmas. Ar kurām tad varētu cīnīties. Bet pat nelec.. :(
Btw, mēģināju arī variantu, kad ir ieslēgta aizdedze un tad manuāli griežu starteri.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Re:Pēc motora un kārbas maiņas negrib lekt
Hm.. aber ja es aizvilktu auto uz Vikingiem uz diagnozes noteikšanu.. par mani nesmieties vēderus turēdami? :D Nu, par to, ka čalis laikam galvu saspiedis, ka mājās motorus maina. Tikai sūdīgi ar to vilkšanu, autiņš ir noņemts no uzskaites un nav vēl piereģistrēts uz mani, apdrošināšana arī nav.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Re:Pēc motora un kārbas maiņas negrib lekt
A priekš kam evakuatori domāti?
Re:Pēc motora un kārbas maiņas negrib lekt
Nu pastāv tāds variants. Bet varbūt tur nekas tik traks nav, ka vajadzīgs serviss. Stibīt to vāģi turpu šurpu kāda sīkuma diagnosticēšanas dēļ īsti nevelk. Tas tiek kā pēdējais variants atstāts.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Re:Pēc motora un kārbas maiņas negrib lekt
Edij, pavisam nesen pats visam šitam gāju cauri. Arnija ieteikums - sāc ar vienkāršāko. Pievieno akumulatoru. Paskaties, vai ir spriegums starp "+" klemmi pie akumulatora un "-" stiprinājuma vietā pie kārbas. Ja nav, tad pārbaudi, vai "+" vads ir "tīrs" savienojumā pie startera un ģeneratora.
Un tā pamazām, pamazām uz priekšu...
Veiksmi darbos!
Un tā pamazām, pamazām uz priekšu...
Veiksmi darbos!
Re:Pēc motora un kārbas maiņas negrib lekt
Riitdien pameeginaashu papeetiit sheemu! Shodien vnk nav laika.edijs wrote:Nu pastāv tāds variants. Bet varbūt tur nekas tik traks nav, ka vajadzīgs serviss. Stibīt to vāģi turpu šurpu kāda sīkuma diagnosticēšanas dēļ īsti nevelk. Tas tiek kā pēdējais variants atstāts.
Nedomaaju, ka tur kas sarezgiits.
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
Re:Pēc motora un kārbas maiņas negrib lekt
Ok, gaidu.
Bet pašā smadzenē nav nekādu atšķirību starp automātu un manuāli? Man jau it kā liekas, ka nevajadzētu būt.. t.i. kārba slēdzās pati, kompis pierēķina klāt, cik degvielu vajag un viss. Priekš kompja nevajadzētu būt atsķirībai, vai es pats ar roku slēdzu robus, vai to dara tomāts manā vietā.
Bet pašā smadzenē nav nekādu atšķirību starp automātu un manuāli? Man jau it kā liekas, ka nevajadzētu būt.. t.i. kārba slēdzās pati, kompis pierēķina klāt, cik degvielu vajag un viss. Priekš kompja nevajadzētu būt atsķirībai, vai es pats ar roku slēdzu robus, vai to dara tomāts manā vietā.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Re:Pēc motora un kārbas maiņas negrib lekt
Skaties šeit! http://content5-foto.inbox.lv/albums713 ... rteris.jpg
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
Re:Pēc motora un kārbas maiņas negrib lekt
Danke.
Bet skatos uz to shēmu jau trešo dienu un baigā skaidrībā netieku, lai gan vadi mani it kā nekad nav baidījuši.
Pieņemu, ka H10-1 ir tas mistiskais štekeris, kas man palicis bez pieslēgumvietas. Manuālim 1. un 2. kontakts savienoti pa taisno, automātam tur pa vidu iestiprināta figņa ar numuru 239 (un kas tas vispār īsti ir?). Bet kāpēc caur šī paša štekera 4. un 5. kontaktu? Nespēju iztēloties, kas uz kurieni iet reālā dzīvē. :( Nu jā, un kas vēl ir domāts tas 289 pie 2. un 3. kontakta un kas tur reāli atšķirās kreisā pusē (shēmā) starp manuāli/automātu?
Jā, es zinu, ka pēc nezinīša izklausos. :D
Bet skatos uz to shēmu jau trešo dienu un baigā skaidrībā netieku, lai gan vadi mani it kā nekad nav baidījuši.
Pieņemu, ka H10-1 ir tas mistiskais štekeris, kas man palicis bez pieslēgumvietas. Manuālim 1. un 2. kontakts savienoti pa taisno, automātam tur pa vidu iestiprināta figņa ar numuru 239 (un kas tas vispār īsti ir?). Bet kāpēc caur šī paša štekera 4. un 5. kontaktu? Nespēju iztēloties, kas uz kurieni iet reālā dzīvē. :( Nu jā, un kas vēl ir domāts tas 289 pie 2. un 3. kontakta un kas tur reāli atšķirās kreisā pusē (shēmā) starp manuāli/automātu?
Jā, es zinu, ka pēc nezinīša izklausos. :D
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Re:Pēc motora un kārbas maiņas negrib lekt
Nu saab `raspaļcovkas` te nav, bet man izskatās tā:edijs wrote:Danke.
Bet skatos uz to shēmu jau trešo dienu un baigā skaidrībā netieku, lai gan vadi mani it kā nekad nav baidījuši.
Pieņemu, ka H10-1 ir tas mistiskais štekeris, kas man palicis bez pieslēgumvietas. Manuālim 1. un 2. kontakts savienoti pa taisno, automātam tur pa vidu iestiprināta figņa ar numuru 239 (un kas tas vispār īsti ir?). Bet kāpēc caur šī paša štekera 4. un 5. kontaktu? Nespēju iztēloties, kas uz kurieni iet reālā dzīvē. :( Nu jā, un kas vēl ir domāts tas 289 pie 2. un 3. kontakta un kas tur reāli atšķirās kreisā pusē (shēmā) starp manuāli/automātu?
Jā, es zinu, ka pēc nezinīša izklausos. :D
No aizdedzes atslēgas 50 pin ye/wh (dzeltens vads ar baltu svītru) iet uz kautkāda štekera H10-1(kaudkāds štekeris kautkur, bet ne kārbas) 1 pinu.
Automātam 1 pin savienots ar 4 pinu, kas savukārt ar ye/wh vadu tiek savienots ar automātisko kārbu 239 (kārbas štekeris), kur iekšā ir Parking slēdzis ar pin1 un pin5. Kad ir pārkingā, strāva no 239 pin5 iet atpakaļ uz H10-1 pin5, kas savienots ar tā paša štekera pin2. No tā, savukārt, uz pretaizdzīšanas iekārtu 289, no tās atpakaļ uz H10-1 pin3, kas savienots ar šī paša štekera pin6. Tālāk uz štekeru H10-20 uz startera releju pin50.
Ja pretaizdzīšanas nav, tad shēmiņa ir bildē nedaudz pa kreizi zem nosaukuma without burglar alarm.
Tātad, ja manuālā kārba un nav burglar, tad štekera H10-1 pin1 jāsavieno ar štekera H10-1 pin6.
Ja bulgārs ir, tad H10-1 pin1 jāsavieno ar H10-1 pin2.
I viss tur.
Kā nu mācēju.
;)
Re:Pēc motora un kārbas maiņas negrib lekt
Principā tā arī biju sapratis. :) Bet tas man nedeva atbildi uz jautājumu, kāpēc ar ieslēgtu aizdedzi manuāli griežot starteri (liekot + vadu pie startera releja pin50) tāpat nelec? Ok, bija jau vēla nakts un es nemēģināju paskrūvēt sveci kādu ārā, lai pārliecinātos par dzirksteles esamību. Jo pēc shēmas sanāk, ka, ja nav Parking`ā kloķis, tad atslēdz tikai starteri, nevis visu aizdedzes sistēmu.
Ok, stundu jāpatorčī pa biroju un tad jābrauc ar testeri draudzēties.
Ok, stundu jāpatorčī pa biroju un tad jābrauc ar testeri draudzēties.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Re:Pēc motora un kārbas maiņas negrib lekt
Ai, iešu kārties... 1) atradu, kur tam štekerim jābūt piespraustam. Ne pie kārbas, bet kaut kādas figņas ar tādu kloķi. Pieņemu, ka automāta ātrumkloķa trose tur kaut kā iet cauri un pārvieto kloķi augšā/lejā - so, tieši šis varētu būt tas parkingstāvokļa konstatēšanas verķis. Kad ieslēdz aizdedzi, kloķis pārvietojas uz augšu. 2) pēc shēmas pie tā H10-1 štekera vieni vienīgi dzeltenīgi vadi pienāk. Pie tā mana vada, kas it kā bija brīvs palicis, nepienāk neviens dzeltens. 3) mēģināju manuāli to kloķi nolikt dažādos stāvokļos, pirms mēģināt darbināt - nulle reakcijas. Mēģināju vienot attiecīgos kontaktus uz īso - klusums.
Varbūt automāta un manuāļa smadzenēs tomēr kaut kas atšķirās?
Varbūt automāta un manuāļa smadzenēs tomēr kaut kas atšķirās?
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Re:Pēc motora un kārbas maiņas negrib lekt
Kārties nevajag - ģīmis kļūs nepievilcīgs. :laugh:
1. Kādas krāsas vadi pie tā štekera pienāk?
2. Kura gada bija tas automats?
:dry:
1. Kādas krāsas vadi pie tā štekera pienāk?
2. Kura gada bija tas automats?
:dry:
Re:Pēc motora un kārbas maiņas negrib lekt
Pie štekera pienāk:
blue/white (resnāks)
blue/red
white (resnāks)
red
yellow/red
Automāts it kā 91.gada beigas, pēc VIN (YS3CD68M4N1010990) rāda 92.gadu.
Tajā Arnija iemestajā shēmā pamanīju, ka mašīnai BEZ burglar`a atšķirībā no auto AR burglar`u ir BU/WH un BU vadi tur, kur pirmajam ir WH un YE/WH. Bet Burglar vai tad nav signalizācija? Man tā kā ir signalizācija.. vai arī tā ir neoriģinālā.
Varbūt vispār jāskatās uz tiem vadiem, kas pirms tam pievienojās pie automāta ātrumkloķā? Vai arī tie ir, lai rādītu uz paneļa informāciju par ieslēgto robu? Tikai tad paliek neatbildēs jautājums, kas ir tā figņa ar kustināmo kloķi (pieskrūvēta blakus tai vietai, kur nāk ārā kārbas stienis un agrāk trose).
blue/white (resnāks)
blue/red
white (resnāks)
red
yellow/red
Automāts it kā 91.gada beigas, pēc VIN (YS3CD68M4N1010990) rāda 92.gadu.
Tajā Arnija iemestajā shēmā pamanīju, ka mašīnai BEZ burglar`a atšķirībā no auto AR burglar`u ir BU/WH un BU vadi tur, kur pirmajam ir WH un YE/WH. Bet Burglar vai tad nav signalizācija? Man tā kā ir signalizācija.. vai arī tā ir neoriģinālā.
Varbūt vispār jāskatās uz tiem vadiem, kas pirms tam pievienojās pie automāta ātrumkloķā? Vai arī tie ir, lai rādītu uz paneļa informāciju par ieslēgto robu? Tikai tad paliek neatbildēs jautājums, kas ir tā figņa ar kustināmo kloķi (pieskrūvēta blakus tai vietai, kur nāk ārā kārbas stienis un agrāk trose).
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Re:Pēc motora un kārbas maiņas negrib lekt
Neticami, bet fakts - ierūcās!!! Tik tiešām vajadzēja tikai savienot pa taisno YE un YE/WH vadus pie paša ātrumkloķa, nevis kaut kur zem motora pārsega.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361