Rūpnīcas oficiālajiem šosejas 900 arī tika paredzēti 15" diski uz ~200zs jaudu. Tikai, protams, ar sporta slikiem, aptuveni 205/40 R15j.k.Qv wrote:Runājot par Saab un šoseju.
2008.gadā biju Ahvenisto trasē Somijā. Kad ieradāmies, uz beigām gāja somu Saab'istu trackday. No malas izskatījās ka pārītis pamatīgi saskrūvētu 900'tie (vecie labie) gāja vismaz tikpat ātri kā ātrākās alfas todien (apļu laikus, gan neredzēju, bet ātrumi taisnē gar boksiem bija ļoti iespaidīgi).
Šis auto tika manīts gan uz ielas, gan arī pēc tam trasē:
http://gallery.artlibitum.net/alfaclubl ... 7.jpg.html
SAAB kluba skriešanās 333
- Nauris_t16
- Forums - otrās mājas
- Posts: 3418
- Joined: Thu Aug 30, 2007 12:55 pm
- Location: Pārdaugava
Re:SAAB kluba skriešanās 333
900aero clubsport #8
Re:SAAB kluba skriešanās 333
j.k.Qv, paldies par objektīvajiem komentariem!
+1
+1
Re:SAAB kluba skriešanās 333
Vispār līdzīga cīņa izvērtusies (3 sābi vienā sekundē finišējuši :)
Diemžēl pievienojos sacīkšu apskatei tik uz plkst. 13:00 un tad jau ar nelielu skaudību un nožēlu, ka nesačammājos, lai tiktu ātrāk...kā arī uz vietas jau gribējās atdot tos 20Ls, kas sākumā šķita paprāva summiņa par šādu sacīksti...
(ņemot vērā ka sākumā netika solīts nekas cits izņemot braukāšanas iespēju un laika salīdzināšanu).
Diemžēl pievienojos sacīkšu apskatei tik uz plkst. 13:00 un tad jau ar nelielu skaudību un nožēlu, ka nesačammājos, lai tiktu ātrāk...kā arī uz vietas jau gribējās atdot tos 20Ls, kas sākumā šķita paprāva summiņa par šādu sacīksti...
(ņemot vērā ka sākumā netika solīts nekas cits izņemot braukāšanas iespēju un laika salīdzināšanu).
Re:SAAB kluba skriešanās 333
Atvaino, nesapratu?jankk wrote:Vispār līdzīga cīņa izvērtusies (3 sābi vienā sekundē finišējuši :)
Diemžēl pievienojos sacīkšu apskatei tik uz plkst. 13:00 un tad jau ar nelielu skaudību un nožēlu, ka nesačammājos, lai tiktu ātrāk...kā arī uz vietas jau gribējās atdot tos 20Ls, kas sākumā šķita paprāva summiņa par šādu sacīksti...
(ņemot vērā ka sākumā netika solīts nekas cits izņemot braukāšanas iespēju un laika salīdzināšanu).
Viss bija labi, vai viss bija slikti?
Par to summu, tā veidojas par 3h trases rezervācija/īre + laika iekārtām + apkalpošanas izdevumiem.
-
- Forums - otrās mājas
- Posts: 872
- Joined: Tue Jan 15, 2008 7:24 am
- Location: Jelgava - Rîga
- Contact:
Re:SAAB kluba skriešanās 333
Ir vel tāda nianse - gumijas optimālā darba temperatūra. Un tieši bortu augstums ir tas, kas šo optimumu notur / sagrauj. Ja trase ir ātra ar daudz līkumiem, tad riepa ar lielāku profilu jau kādā 3 aplī pārkarsīs, jo gumijai un kordiem, riepas bortos, locoties izdalās nejēgā liels siltums. Turpretī riepai ar mazāku profilu, šī parādība tik ātri nparādās. Protams, protams, tas ņmot vērā, ka riepas kopējais apkārtmērs paliek nemainīgs.j.k.Qv wrote:Kāds ir rūpnīcas ieteiktais standartizmērs? 205/55R16?
Ārnijs teica, ka riepas netur - tad domāju ka varētu pamēģināt (!) izmantot 225/50R16 vai 225/45R17. Abi divi ļoti populāri izmēri uz kuriem ir jābūt labām riepām.
Šaubos, ka atšķirība izmēros riepās ar pareizu spiedienu izteiks vairāk kā pussekundi, drīzāk riepas kvalitāte un piemērotība trasei.
Jāatceras arī, ka riepās vajadzīgs pareizs spiediens. Cik ir pareizs grūti precīzi pateikt, katrai riepai, auto svaram un trasei pieļauju ka tas būs savādāks. Pagaidām liekas ka uz konkrētajām riepām 75 vislabāk braucas ar ~2.0 atm aukstās riepās, kas ir ~2.4 atm karstās. Bet tas ir uz izjūtām - tā kā ļoti subjektīvi.
Visabāk to var redēt pēc apļa laikiem, ja pēc 2-3 apļa laiks sāk palikt sliktāks... tad tam meistrība vairs nelīdzēs... vienkārši riepas pārkarst, ārdās ārā un viss... ;)
Ar sporta slikiem cits stāsts.. tur aina pretēja - tos sākumā vajag kārtīgi uzsildīt. Tādēļ arī īsajās distancēs šie sliki (bez piespiedu uzsildīšans) sevi neattaisno - distancē - 1-2 333 apļi. Distance par īsu lai riepas sasniegtu savu darba T.
Lai saprastu, ka riepas ir diezgan smalka padarīšana ... kāpēc rallim ir sekojoši riepu varianti;
1. Sausam asf - ciets / v. mīksts / mīksts sastāvs
2. Mitram asf - ciets / v. mīksts / mīksts sastāvs
3. Slapjam asf - ciets / v. mīksts / mīksts sastāvs
Un tam visam klāt arī dažādi izmēri.
Tie, kuriem r interese, var palasīt interesantu literatūru - The Physics of Racing, viss, kas notiek trasē tiek pamatots ar aprēķiniem utt. Jauku lasīšanu ;)
http://virtualracersedge.com/physics_of_racing.htm
Re:SAAB kluba skriešanās 333
Piekrītu, ka riepa vairāk sils, jo vairāk tā kustēsies.
Un arī pārkaršana ir novērota. Bet (tīri praktiski) šķiet ka pārkaršana drīzāk notiek protektora/saķeres laukuma pārslodzēs - jo riepas borts ir tikai silts, bet protektors, tik karsts ka pirkstu nevar noturēt.
Reku labs piemērs cik ļoti riepa deformējas kārtīgā pagriezienā:
Lielaa bilde
Un arī pārkaršana ir novērota. Bet (tīri praktiski) šķiet ka pārkaršana drīzāk notiek protektora/saķeres laukuma pārslodzēs - jo riepas borts ir tikai silts, bet protektors, tik karsts ka pirkstu nevar noturēt.
Reku labs piemērs cik ļoti riepa deformējas kārtīgā pagriezienā:
Lielaa bilde
Re:SAAB kluba skriešanās 333
Ir iepirktas itin ciešamas pēc protektora 225/45R17... 2gb Michellin (pilnīgā kramā :D) un 2x kkādi Slovēņu "Tigar" ar ļoti mīkstu gumijas sastāvu. Jāaun uz diskiem un kkad jāaizskrien uz 333. Gribētos saprast, kas īsti notiek ar dažādām spiedienu variācijām, jo iepriekšējais Coure parādīja, ka spiediens bij pa mazu
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
Re:SAAB kluba skriešanās 333
Prīmā!
Kautkur lasīju, bet nav ne jausmas vai taisnība - varētu paprovēt praksē -
ar infrasarkano termometru pačeko vai temperatūra vairāk kāpj ārmalās vai vidū. Pareizs spiediens būs tad, kad riepas virsma ir uzsilust vienmērīgi... Ja ārmalas karstākas - jāpiepumpē bik, ja vidus - jānolaiž bišķi.
Protams, to visu vajadzētu pārbaudīt praksē, jo netā ir pilns ar pilnīgi greizu info arī :)
Kautkur lasīju, bet nav ne jausmas vai taisnība - varētu paprovēt praksē -
ar infrasarkano termometru pačeko vai temperatūra vairāk kāpj ārmalās vai vidū. Pareizs spiediens būs tad, kad riepas virsma ir uzsilust vienmērīgi... Ja ārmalas karstākas - jāpiepumpē bik, ja vidus - jānolaiž bišķi.
Protams, to visu vajadzētu pārbaudīt praksē, jo netā ir pilns ar pilnīgi greizu info arī :)
Re:SAAB kluba skriešanās 333
Stulbākais, ko neizdarīju (neaizdomājos) - nepaņēmu šo termometru līdz! :D +1 Tev par "podskazku" :) Vēl ir pārvietojamais resīveris uz 100l ar ~ 8.5 atm. (iespēja piekačāt riepas no nulles vismaz 2iem auto :woohoo: ) Visi šitie aksesuāri būs jāņem līdz! ;)j.k.Qv wrote:Prīmā!
Kautkur lasīju, bet nav ne jausmas vai taisnība - varētu paprovēt praksē -
ar infrasarkano termometru pačeko vai temperatūra vairāk kāpj ārmalās vai vidū. Pareizs spiediens būs tad, kad riepas virsma ir uzsilust vienmērīgi... Ja ārmalas karstākas - jāpiepumpē bik, ja vidus - jānolaiž bišķi.
Protams, to visu vajadzētu pārbaudīt praksē, jo netā ir pilns ar pilnīgi greizu info arī :)
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
Re:SAAB kluba skriešanās 333
Ak jā - pieejamas ir arī 225/40R17 ar kādi 6mm protektoru, bet - absolūts "noname". Bik raustās tādas ņemt, kgan augstums kāreiz būtu īstais.
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
Re:SAAB kluba skriešanās 333
kur tu ņem tās riepas, vai tas kkāds top secret bizīts?
btw, ar to tavu resīveru ne īpaši daudz ledus dauzīšanai pietika :P
btw, ar to tavu resīveru ne īpaši daudz ledus dauzīšanai pietika :P
Braucu ar 9-5 NG glītāko dvīņubrāli
Re:SAAB kluba skriešanās 333
Ledus dauzīšanai vajag kompresoru staciju, nevis resīveri! :Djastr wrote:kur tu ņem tās riepas, vai tas kkāds top secret bizīts?
btw, ar to tavu resīveru ne īpaši daudz ledus dauzīšanai pietika :P
Riepas pašlaik ir "limited amount" versijā... Bet kko vēl var piemeklēt. Cenas - humānas. Par ~ 5-6mm proķi grozās ap 15-20Ls
Vēl palika Labo gadu ērgļi un kkādas tur vēl. Saraksts arī kkur darbā ir
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
Re:SAAB kluba skriešanās 333
Nākamais posms šīs nedēļas nogalē!
11. jūlijs - svētdiena - plkst. 11:00-14:00
11. jūlijs - svētdiena - plkst. 11:00-14:00
Re:SAAB kluba skriešanās 333
Pēdējais (noslēguma) posms tuvojas! ;)
sestdien 11tajā septembrī - 11tos...
sestdien 11tajā septembrī - 11tos...
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629