Bet ko tad :)mixeris wrote:Vot šito tu stāsti gregeram, jo viņš mēģina salīdzināt jau iepriekš viņa paša minēto standartu 205/45R15 un 205/45R17.Nīgrais wrote:Es atbildēšu.mixeris wrote:Davai atbildi uz Ģeometrijas jautājumu! ;)
Kāds bija jautājums?
Par riņķa līnijas saskares laukumu ar taisni? Man šķiet ka bezgalīgi mazs lielums, nu vismaz tāds, ko droši var uzskatīt par identisku jebkura diametra riņķim apskatāmajos diapozonos.
Pārejam no ideālām riņķa līnijām uz fizisku riepu.
Tad paceļas jautājums par Hordu?
Riepa vairs nav ideāla riņķa līnija, saskarsmē ar zemi riepa deformējas un parādās Horda.
Hordas garums ir mainīgs, tur no svara spiediens ko rada auto masa un gaisa pretspiediens riepā. Jo mazāks spiediens riepā vai lielāka auto masa, jo garāka horda.
Savukārt saķeres laukums ir Hordas garums x riepas platums.
Tagad uz Laneks.
1. Riepa 225/45 R17 - BRAVURIS 2 - 94W
Rezultāts: riepas biezums ir 101.25 mm
2. Riepa 205/50 R15 - BRAVURIS 2 - 86V
Rezultāts: riepas biezums ir 102.5 mm
Ir jautājumi par baloniem un lielajām atšķirībām? 1mm uz riepu baigi ko maina? ;)
Par saķeres laukumu:
1. 225xHorda
2. 205xHorda
Kas mums tur bija ar tām hordām? Kās tur bija ar tiem garumiem?
:laugh:
Tas īsumā par un ap ģeometriju.
;)
Tas ko tu Nīgrais uzrakstīji ir pilnīga taisnība un es tev pilnībā piekrītu, bet šķiet, ka Gregers īsti nerunā par to! ;)
Mēģinu pēdējo reizi
Pie vienāda daudzuma gumijas kas šķir disku no asvalta un pie vienāda platuma bet mazāka
diska izmera collās auto būs vieglāk vadams, dinamiskāks un ātrāk apstasies, bet tam piemitīs zemāks maksimālais ātrums, būs mazaks maksimālais iespējamais bremžu disku izmērs un tas būs neekonomiskāks!