Klasiskie 900


User avatar
Nauris_t16
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3418
Joined: Thu Aug 30, 2007 12:55 pm
Location: Pārdaugava

Re:Klasiskie 900

Post by Nauris_t16 »

->alnislacis

Man jāmaina vidus rezonators, sabiris un pamatīgi bojā sakņu, visu laiku braucu ar ļoti skaļu mūziku, lai to nedzirdētu.

-> KoreFun

Kādreiz baigi gribēju to kapotu, viņam ir ne tikai 2 ventilācijas lūkas, bet arī tam nav emblēmas vietas - viss ir tīri un skaisti, taču man labāk tagad ir iepaticies variants ar custom caurumu izgriešanu starp kapota stiprības ribām pie vējstikla. Izgriež caurumus un ieliek sietu, mmmm.... :blush:


Man nav personīgas pieredzes ar T8, zinu, ka vienīgā neuzticamā vieta visā tajā sistēmā ir mehāniskā degvielas iezmidzināšana, kurai vairs nav iespējams dabūt vairs detaļas (piemēram 4 degvielas pievadcaurulītes, kas pievada degvielu inžektoriem - neuzmanīgi nolikta smaga uzgriežņu atslēga motora virspusē un caurulītes pārlūzt - nopirkt jaunas tak nevar! Arī mēdz būt problēmas ar degvielas sadalītāju, kas ir virs gaisa filtra - to bieži vienkārši nav iespējams noregulēt). T16 vienkārši ir attīstītākā pakāpe 900og motoriem, tas pats, kas ar pēdējo gadu mašīnām kā tādām - tur tak neviens nevar nepiekrist, ka tās tīri psiholoģsiki skaitās tā iekārojamākās, lai arī par kādu marku vai modeli ir runa. T8 vs. T16 - T8 vajadzētu būt lielākai turbo bedrei un mazākai motora atsaucībai bezturbo režīmā. Tas saistāms ar salīdzinoši neprecīzāko degvielas iesmidzināšanas sistēmu, zemākas kompresijas pakāpes virzuļiem un 8 vārstu motora galvu. Taču manā skatījumā liels pluss ir mehāniskie vārstu bīdītāji, kas pacieš krietni lielākus motora apgriezienus kā T16 hidrauliskie. T8 ir uzticamāks ar to, ka nav tik daudz elektronikas, lielākas iespējas tikt skaidrībā motora problēmu gadījumā. Pie tam gandrīz visi šie faktori ir runājot tīri par standarta motoriem, nepinot šeit iekšā modifikācijas iespējas. Tur man vesels referāts sanāktu :D

P.S. Nesen redzēju, ka Zviedrijā tirgojas 2 rallijkrosa 99 ar 8 vārstu motoriem, bez turbo. Ieplūde - 2x 45DCOE weber karburatori, "nikna" sadales vārpsta, tai pielāgota motora galva un pareizi uzbūvēts izpūtējs. Jauda? 196zs :woohoo: Potenciāls tam 8v motoram ir ;)

Peace, es neesmu nekā strikts piekritējs, katram modelim, katrai modifikācijai un katram motoram ir savi plusi un mīnusi, nevajag par manu ticību spriest pēc tā, ar ko es braucu :)
900aero clubsport #8
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:Klasiskie 900

Post by KoreFun »

ziedoniz wrote: -> KoreFun

Kādreiz baigi gribēju to kapotu, viņam ir ne tikai 2 ventilācijas lūkas, bet arī tam nav emblēmas vietas - viss ir tīri un skaisti, taču man labāk tagad ir iepaticies variants ar custom caurumu izgriešanu starp kapota stiprības ribām pie vējstikla. Izgriež caurumus un ieliek sietu, mmmm.... :blush:
Bildes?
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
alnislacis
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2156
Joined: Sun Nov 30, 2008 6:10 am

Re:Klasiskie 900

Post by alnislacis »

Tādus pie vējstikla es atbalstu, tiesa īsti jēgu viņiem līdz galam nesaprotu. Kas man nepatīk ir tad, ja spārnā iekabina tādu redeli kā kapotā priekš ventilācijas.

Image

Garaget parokoties var atrast šim labāku bildi. Man labāk patīk tas caurums kapota kreisajā priekšējā malā virs gaisa filtra, ne kā ja caurums būtu spārnā.
User avatar
Nauris_t16
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3418
Joined: Thu Aug 30, 2007 12:55 pm
Location: Pārdaugava

Re:Klasiskie 900

Post by Nauris_t16 »

Īstenībā krietni jēdzīgāk ir likt gaisa filtru spārnā, viņā jau dabiski tur tiek izolēts no motortelpas un pievadīt viņam gaisu no priekšējā bampera, ja nepatīk variants ar redelēm spārnā (kas arī man nešķiet gaumīgākais risinājums). Un, lai rastos vilkme, arī arkā ielikt restītes, tās, kuras ir sašķiebtas uz vienu pusi, lai riteņa uzmestie netīrumi un ūdens netiek uz filtra.

Labāka bilde ar kapota caurumiem:

Image

EDIT:

->alnislacis

Tie caurumi kapota augšpusē vajadzīgi ventilācijai, taču gaisa raušanai ārā, nevis iekšā. Ne vienmēr ventilācijas lūciņas ir paredzētas gaisa iesūkšanai, caurvēja izveide motortelpā ir krietni svarīgāka par papildus gaisa ieplūdes caurumu veidošanu ;)
900aero clubsport #8
Sviestc
Eksperts, ne tehniskais
Eksperts, ne tehniskais
Posts: 120
Joined: Fri Jan 18, 2008 9:15 am

Re:Klasiskie 900

Post by Sviestc »

Labrītt! Jautājums speciālistiem par Saab 900 OG.Cik aptuveni naudiņas varētu maksās 91.gada 5 durvju hečbeks ar 16V dzinēju un ar mazo turbīnu, kuzovs ir ļoti labs, bez rūsas, bet kaut kādas auzas ar dzinēja vakumsistēmu, izpūtējā pāris caurumi un vēll ir standartslimība atkārušies griesti.... Vai ir vērts tādu ņemt, un cik tadam varētu būt reāla cena:?
Saaboju palēnām... 8-)
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:Klasiskie 900

Post by KoreFun »

Ui, nē, te tā kā pa daudz. Bet tas jau vairāk sportam vajadzīgs, tāpēc tur izskats jau ir otrā plānā:)

A man otrādi, patiktu, ja kreisajā spārnā būtu ventilācija (ka kapotam), līdzīgi ka MB w124. Nu tas gadījumā, ja tur tiešām stāv filtrs, nevis tāpat vien:P
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
alnislacis
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2156
Joined: Sun Nov 30, 2008 6:10 am

Re:Klasiskie 900

Post by alnislacis »

w124 tās redeles man nenormāli besī. kāreiz bija tāds eksemplārs- ja nemaldos w123 ar 2.oD vai 2.4D. Un vēl automāts. Manuprāt līdz 100km/h ieskējās kādās 3 minūtēs.

Es pat nezinu ko tās redeles tur dod. Un ja saabam vēl tādas ieliek tad hvz.

Bet tie caurumi pie vējstikla īpaši tumši elēkiem vai melniem auto izskatās vairāk kā eleganti.

Ziedonis- bet tam manam attēlam caurums virs gaisa filtra kapota priekšā- domā tas arī ir gaisa raušanai ārā?

Sviesc- tas ir viens no tiem diviem, kas ss.lv jau laiku stāv?
User avatar
Nauris_t16
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3418
Joined: Thu Aug 30, 2007 12:55 pm
Location: Pārdaugava

Re:Klasiskie 900

Post by Nauris_t16 »

Vācu mašīnām tās redeles spārnā arī ir gaisa filtra vai kāda radiatora novietojuma dēļ.

->alnislacis

Jā, jo pamatā viss gaiss motortelpā ieplūst caur priekšu (bamperu, redeli) un tālāk jau tas meklē caurumus, lai tiktu ārā. Iespējams, ka pie maziem ātrumiem gaiss tiek arī sūkts caur turieni iekšā, bet tas ir pilnīgi izslēgts lielos ātrumos. Tīrā fizika. Žēl, ka sen neesmu redzējis forumā veco nīgro, gribētos dzirdēt viņa viedokli šajā jautājumā :)
900aero clubsport #8
alnislacis
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2156
Joined: Sun Nov 30, 2008 6:10 am

Re:Klasiskie 900

Post by alnislacis »

Nīgrais ir RTU fizikas pasniedzējs?

Tad man domāt, ka ja filtrs atrodās zem tā cauruma haubē, tad tik un tā viņš dabū labāku gaisa plūsmu (no apakšas uz izeju virs viņa).
Sviestc
Eksperts, ne tehniskais
Eksperts, ne tehniskais
Posts: 120
Joined: Fri Jan 18, 2008 9:15 am

Re:Klasiskie 900

Post by Sviestc »

To Alnislācis,nē ss.lv viņš nav. Un ja domāji tos,kas tur pa 2500 eiriķiem stāv,tad cena šam eksemplāram ir zemāka. Gribēt jau var viskautko,noteicošais faktors ir par cik vispār kāds tādus pērk?
Saaboju palēnām... 8-)
alnislacis
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2156
Joined: Sun Nov 30, 2008 6:10 am

Re:Klasiskie 900

Post by alnislacis »

Kādēļ Tev vajag 5d lpt? Vai tad Tev nav ar ko braukt?

Nedomāju, ka no 900og 5d lpt ir simpātiskākais eksemplārs.

Ja tomēr izdomā to auto ņemt, tad:
rūsas nav- verywell
griesti- 40 naudiņas (saskaņā ar KurBads+ DIY var lētāk)
vakumsistēma- cik tad lielas auzas tur varbūt, KoreFun ir viens donors no kā var detaļas savākt; drīz vajadzētu būt vēlvienam.
User avatar
mrpinkeyes
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1406
Joined: Tue Jan 15, 2008 8:32 am
Location: Sigulda
Contact:

Re:Klasiskie 900

Post by mrpinkeyes »

Sviestc wrote:Labrītt! Jautājums speciālistiem par Saab 900 OG.Cik aptuveni naudiņas varētu maksās 91.gada 5 durvju hečbeks ar 16V dzinēju un ar mazo turbīnu, kuzovs ir ļoti labs, bez rūsas, bet kaut kādas auzas ar dzinēja vakumsistēmu, izpūtējā pāris caurumi un vēll ir standartslimība atkārušies griesti.... Vai ir vērts tādu ņemt, un cik tadam varētu būt reāla cena:?

3000 EUR, un tikai tapēc, ka aiz loga krīze.
saab 9-5 Aero Wagon 2006
ex saab 900 1991
ex saab 9-5 Aero Wagon 2001
ex saab 900 T8 1986
User avatar
Nauris_t16
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3418
Joined: Thu Aug 30, 2007 12:55 pm
Location: Pārdaugava

Re:Klasiskie 900

Post by Nauris_t16 »

-> alnislacis

Kāpēc tu domā, ka vecais nīgrais ir RTU pasniedzējs? :D Man vienkārši patīk, ka viņam vienmēr ir viedoklis, turklāt pat ļoti interesants :)
Un es tak saku, ka tas caurums kapotā tur ir tikai tāpēc, ka tas dod labumu

-> Sviests

Vispirms uzzini, kas tur īsti ir ar to vakumsistēmu - vai tur draud tikai vsu vakumšļauku nomaiņa, vai aiz šī problēmas nosaukuma tiek maskēts kas vairāk. No tā arī būs atkarīga cena ;)
Jo griesti ir sīkums un pats 5d lpt skan kā labs un praktisks ikdienas braucamais, ja skatamies tikai uz 900og :) Man patīk :)
900aero clubsport #8
User avatar
lawyer
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 8235
Joined: Thu Jun 05, 2008 8:25 am
Location: Ādaži-Rīga

Re:Klasiskie 900

Post by lawyer »

Tas raksts, ko augstāk pieminēja Mr.Pink Eyes, man arī kalpoja kā pamats secinājuma izdarīšanai - 900og līdz 1989.gadam labāk iet ar līkumu;)
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever ;)
alnislacis
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2156
Joined: Sun Nov 30, 2008 6:10 am

Re:Klasiskie 900

Post by alnislacis »

kādēļ 89 gadam? nedomāju, ka Tu ziedoniz Aero met līkumu..

tur ss.lv un zip.lv saimnieku meklee 1991 gada 900ep ar lpt. jocīgi, ka nav āda, jo pēc definīcijas 900ep ir pilnīgi aprīkots salons+lpt, bet bez Aero kita un piekares.
Locked