Dažādi jautājumi par 900


Locked
maris
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 522
Joined: Wed Feb 13, 2008 6:56 am

Re:Dažādi jautājumi par 900

Post by maris »

Tas viss un pat vēl vairāk tur arī toreiz tika izdarīts !!!B)
Normunds
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 1040
Joined: Wed Jan 16, 2008 1:53 pm
Location: Rīga

Re:Dažādi jautājumi par 900

Post by Normunds »

SAAB lietotāju absolūtā klasika: divi galēji pretēji viedokļi. Un tas viss pie minimālas internetā izlasītas informācijas ar dažādu skatupunktu katram no mums. Es reizēm brīnos, kā var pilnīgi visos šādos gadījumos noteikt diagnozi pat "neatverot motorvāku".

KoreFun, aizbrauc pie kāda sakarīga vīra, ar kuru var aprunāties un aprunājiet visu tālāko notikumu scenāriju. Tam vīram ir jāzin arī praktiski tas par ko runājat. Tad pārdomā tādas lietas, kā cik ātrā laikā vēlies lai auto būtu ierindā, cik finanses vari pasākumam atvēlēt un beidzamais, bet ne mazsvarīgais ir kā pie visas šīs esošās ķibeles varētu noķert arī kādu prieciņu. Piem. pavirzīt auto tuvāk savām nākotnes iecerēm vai ar kas cits.

Diskusijās šeit ir pārāk daudz pretrunīgu puzles gabaliņu, kurus pat prasmīgi saliekot kopā, nezini vai sapratīsi ko darīt.

Es te nerunāju par emocijām, bet tehniskām lietām. Piem. vai motorā zuda eļļa un vai eļļas minimālā spiediena kontrollampa ieslēdzot motoru iedegas un pielaižot motoru nodziest ? Ja tas ir tā, tad spiediens nav 0.1 bar, kā Arnijs jau te rakstīja. Un ja nav 0.1 bar, kā var zināt kad tas nav piem. 2,8 bar ? Vai nomainot eļļas radiatoru un caurules, nomainīji atkārtoti eļļu pēc 500-1000 km lai būtu pārliecināts par eļļas sistēmas tīrību ? Vai pašam mainot eļļu esi papētījis nolieto eļļu ?
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:Dažādi jautājumi par 900

Post by KoreFun »

maris wrote:Vispār jau kautkā dīvaini B)
Cik nu es to auto atceros , tad tur bija neliels noskrējiens un tas auto pēdējos 5 gadus bija nostāvējis :cheer: Un , pats galvenais , tam tika nomērīts ķēdes izstiepums ( pie Vikingiem :unsure: ), pēc kā tika nosecināts ka tur ir jauna ķēde !!! Līdz ar to es tomēr sliecos domāt , ka tur ir kas noticis tam motoram , nevis vienkārši bezjēgā izdilis :(
Tagad skaidrs, kādēļ daudzi vadi pie motora + sazemējuma vadi ir sapuvuši:P :P :P
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:Dažādi jautājumi par 900

Post by KoreFun »

lablaiks wrote:
KoreFun wrote:Ļoti šķidru, tas ir kādu? Man pašlaik ir sintētika iekšā, 5W40. Piedevu tad laikam labāk būs pieliet to, kas ir domāta pāris tukstošiem km līdz eļļas nomaiņai, nevis tādu, kuru pielej, padarbina 10 min un nolej, vai ne?
Es laikam būšu sliktais, bet mana pieredze, gan personīgā, gan šeit lasot diskusijas, gan nojaušot to ka tavs patreizējais auto ir diezgan "drāzts" iekš Deučland pirms nonāca pie Tevis, saka-> gatavojies uz sliktāko, tas motors ir pipec, un jācer ka manas prognozes( interneta nemehāniķis) ir nepareizas.
Atsauce uz manām aizdomām -> turbo 16 v kurš gāja zvērā, "vaļa astes" spoileris, 1985 GADS! Un ja kāds šeit domā ka veco OG saab motori ir nenokaujami,tad .....lai iet pachurat.
Gan jau mani tulīt rās , bet braukt ikdienā ar 85. gada super duper turbo mašīnu, pirms tam to neizjaucot un nepārlasot ir diezgan drosmīga lieta.
Vēlāk pēc iegādāšanas man arī tāda nojausma parādās. Viens no iemesliem bija tas, ka gan frikcijas disks, gan kurvis ir nodilis līdz pēdējai stadijai, kā arī izspiedējgultnis radīja nepatīkamas skaņas.
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:Dažādi jautājumi par 900

Post by KoreFun »

Normunds wrote:SAAB lietotāju absolūtā klasika: divi galēji pretēji viedokļi. Un tas viss pie minimālas internetā izlasītas informācijas ar dažādu skatupunktu katram no mums. Es reizēm brīnos, kā var pilnīgi visos šādos gadījumos noteikt diagnozi pat "neatverot motorvāku".

KoreFun, aizbrauc pie kāda sakarīga vīra, ar kuru var aprunāties un aprunājiet visu tālāko notikumu scenāriju. Tam vīram ir jāzin arī praktiski tas par ko runājat. Tad pārdomā tādas lietas, kā cik ātrā laikā vēlies lai auto būtu ierindā, cik finanses vari pasākumam atvēlēt un beidzamais, bet ne mazsvarīgais ir kā pie visas šīs esošās ķibeles varētu noķert arī kādu prieciņu. Piem. pavirzīt auto tuvāk savām nākotnes iecerēm vai ar kas cits.

Diskusijās šeit ir pārāk daudz pretrunīgu puzles gabaliņu, kurus pat prasmīgi saliekot kopā, nezini vai sapratīsi ko darīt.

Es te nerunāju par emocijām, bet tehniskām lietām. Piem. vai motorā zuda eļļa un vai eļļas minimālā spiediena kontrollampa ieslēdzot motoru iedegas un pielaižot motoru nodziest ? Ja tas ir tā, tad spiediens nav 0.1 bar, kā Arnijs jau te rakstīja. Un ja nav 0.1 bar, kā var zināt kad tas nav piem. 2,8 bar ? Vai nomainot eļļas radiatoru un caurules, nomainīji atkārtoti eļļu pēc 500-1000 km lai būtu pārliecināts par eļļas sistēmas tīrību ? Vai pašam mainot eļļu esi papētījis nolieto eļļu ?
Eļļu gan nenomainīju tik ātri:(
Kontrollampa darbojas kā pienākas. Šobrīd iestatīju tukšgaitas apgriezienus ap 900, lampiņa nemirkšķina.
Eļļa izskatījās kā parasti, melna, skaidas un citu svešķermeņu nebija, uz noliešanas skrūves (nezinu, vai ir magnētiskā, vai nav) arī nekādas skaidas nebija.
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
alnislacis
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2156
Joined: Sun Nov 30, 2008 6:10 am

Re:Dažādi jautājumi par 900

Post by alnislacis »

Dazhadi jautajumi par 900:
pirmais: 900i ar Aero kitu- tads tacu nav no rupnicas?
otrais: vai LV kads brauka ar Saab 900 un sarkano DI no 9000?
KurBads
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3218
Joined: Thu Jan 17, 2008 3:00 pm

Re:Dažādi jautājumi par 900

Post by KurBads »

alnislacis wrote:Dazhadi jautajumi par 900:
pirmais: 900i ar Aero kitu- tads tacu nav no rupnicas?
otrais: vai LV kads brauka ar Saab 900 un sarkano DI no 9000?
1. ja jautājums ir par to vai eksistēja rūpnīcas komplektācija: c900 i (ne-turbo) + aero uzlikas, tad JĀ. Īpaši daudz tādu ir NL/BE tirgū, kā arī, šķiet AU un citur tajā reģionā tādi nāca. Amīšiem laikam ir tā, ka aero kits tikai un vienīgi uz SPG, t.i, uz turbo autiņiem.

2. Nav info. Bet, lai to darītu, ir jāpārliek Trionic iešprice no 900NG/9000 vai jaunāka saab`a. Mani savā ziņā arī šitas risinājums nedaudz interesē.
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
User avatar
mixeris
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 4125
Joined: Mon Jan 14, 2008 4:47 pm
Location: Rīga, Latvia

Re:Dažādi jautājumi par 900

Post by mixeris »

Soma kabrim ja nemaldos ir trioniks virsū :D
Un līdz ar to arī Sarkanais bloks.
User avatar
Nauris_t16
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3418
Joined: Thu Aug 30, 2007 12:55 pm
Location: Pārdaugava

Re:Dažādi jautājumi par 900

Post by Nauris_t16 »

iERIS braukā ar 900i 16v un aero kitu no rūpnīcas. Ražots Somijas tirgum. Skaists auto :)

Ir iespējams uzlikt DI bez trionic'a - vajag sameklēt DI + APC bloku, kas principā ir tas pats APC, tikai vēl pielikta klāt DI kasete. Papēti ejenner 99 T16 thread'u iekš saabcentral, šķiet, ka viņam bija šāda kombinācija.

Zaļajam kabrim ir T5. Un arī es esmu nonācis pie secinājuma, ka tas būtu ļoti vērtīgs uzpgrade. B) Tikai neesmu vēl ticis galā ar domu, kā to visu uzlikt tā, lai strādātu... Vēl ir, ko pamācīties.
900aero clubsport #8
alnislacis
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2156
Joined: Sun Nov 30, 2008 6:10 am

Re:Dažādi jautājumi par 900

Post by alnislacis »

Soma/Soms- ta ir persona LV vai tautiba? Man tiesam intereseja vai kads ir to DI uzparikti ar visiem sensoriem uzkabinajis uz 900c tepat LV. Biju domajis doties apskatit so pieredzi LV, ejenner ir talu un nav planots apmeklet.

Tadel:
Soms
Zalais kabris
No LV? kontakti?

PS
Es nebiju domajis mainit visu smadzeni uz trionic, bet gan tikai DI dalu no DI+APC, kas manuprat ir sastopama tikai 9000. Viss Trionic setups parnests uz c900 manuprat ir misu, varbut kadai c900 slavenibai vel, bet tur laikam ir daudz cakara, ieskaitot pasa bloka modificesanu.

Un par teoretisko skolu:
SC atsevisku lietotaju treatos un 900aero.com manuprat ir diezgan detalizets izklasts par to, ka tas darams.
User avatar
Nauris_t16
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3418
Joined: Thu Aug 30, 2007 12:55 pm
Location: Pārdaugava

Re:Dažādi jautājumi par 900

Post by Nauris_t16 »

Es zinu par to teorētisko skolu, sen jau esmu to visu izlasījis, bet man vienalga vēl nav tā sajūta, ka man tūlīt un par katru cenu ir vajadzīgs T5 :) Bet es domāju, ka ar laiku noteikti būs.

Es vienīgais nesaprotu, kāpēc tu gribi likt DI? Lai vēl vienu vadātu līdz bagāžniekā?
900aero clubsport #8
KurBads
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3218
Joined: Thu Jan 17, 2008 3:00 pm

Re:Dažādi jautājumi par 900

Post by KurBads »

ziedoniz wrote: Es vienīgais nesaprotu, kāpēc tu gribi likt DI? Lai vēl vienu vadātu līdz bagāžniekā?
exactly ... :) kam Tev pliks DI, tas dod iespēju atbrīvoties tikai no sadalītāja/pārtraucēja, bet nepiedāvā motora menedžmeneta upgreidus - tam vajadzīgs viss TRIONIC, ko tad arī varot programmēt pēc vajadzības.

Vai arī, alternatīva - MegaSquirt pilnībā programmējams/pielāgojams motora menedžments.
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re:Dažādi jautājumi par 900

Post by Arnijs »

KurBads wrote:
ziedoniz wrote: Es vienīgais nesaprotu, kāpēc tu gribi likt DI? Lai vēl vienu vadātu līdz bagāžniekā?
exactly ... :) kam Tev pliks DI, tas dod iespēju atbrīvoties tikai no sadalītāja/pārtraucēja, bet nepiedāvā motora menedžmeneta upgreidus - tam vajadzīgs viss TRIONIC, ko tad arī varot programmēt pēc vajadzības.

Vai arī, alternatīva - MegaSquirt pilnībā programmējams/pielāgojams motora menedžments.
Alternatīvai vajag savus pribambasus. Pliks Megasquirt ar SAAB dzelžiem nedraudzējas. Un - ja liktu, tad viennozīmīgi - visu Trioniku.
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
alnislacis
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2156
Joined: Sun Nov 30, 2008 6:10 am

Re:Dažādi jautājumi par 900

Post by alnislacis »

DI ir tads trausls pasakums, kuram vajag replacement, ko vadat bagaznieka blakus rezerves ritenim?

Un vai nav ta, ka plks DI nozime:
the engine is less inclined to knock
spark is also a lot stronger, aprox. 40000 volts
without many moving parts

Un viss DI/APC+ Trionic nozimetu to pasu + tuninga iespejas?
Es mekleju vairak labakus risinajumus regularai motora darbibai, nevis 200-250 Hp. Ta pat ne es, ne kaarba- nav dragaataaji.

UN VELREIZ:
SOMS UN ZALAIS KABRIS- KAS VINI IR?
KurBads
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3218
Joined: Thu Jan 17, 2008 3:00 pm

Re:Dažādi jautājumi par 900

Post by KurBads »

Arnijs wrote:
KurBads wrote:
ziedoniz wrote: Es vienīgais nesaprotu, kāpēc tu gribi likt DI? Lai vēl vienu vadātu līdz bagāžniekā?
exactly ... :) kam Tev pliks DI, tas dod iespēju atbrīvoties tikai no sadalītāja/pārtraucēja, bet nepiedāvā motora menedžmeneta upgreidus - tam vajadzīgs viss TRIONIC, ko tad arī varot programmēt pēc vajadzības.

Vai arī, alternatīva - MegaSquirt pilnībā programmējams/pielāgojams motora menedžments.
Alternatīvai vajag savus pribambasus. Pliks Megasquirt ar SAAB dzelžiem nedraudzējas. Un - ja liktu, tad viennozīmīgi - visu Trioniku.
ja nekļūdos, tad MS no pribambasiem vajadzīgs wideband labda kontrolieris, ieplūdes temperatūras devējs un crank position devējs (kas būs šā vai tā jākombinē pie TRIONIC).

Kas, izņemot čakari ar MS pieregulešanu, runā par labu Trionic? Vai Trionic pieejamība šrotā un mazākas izmaksas? Trionic gadījumā vēl jārēķinās ar DI kā vājo posmu.

MS, cik saprotu, ir liels potenciāls, bet pieregulēšanas murgi laikam ir nopietni.

Vai Trionic ar pieejamo softu var pilnībā programmēt, t.i., iestādīt noteiktu aizdedzi un degvielu katrā konkrētā rpm un ieplūdes spiediena sektorā?
alnislacis wrote:DI ir tads trausls pasakums, kuram vajag replacement, ko vadat bagaznieka blakus rezerves ritenim?

Un vai nav ta, ka plks DI nozime:
the engine is less inclined to knock
spark is also a lot stronger, aprox. 40000 volts
without many moving parts

Un viss DI/APC+ Trionic nozimetu to pasu + tuninga iespejas?
Es mekleju vairak labakus risinajumus regularai motora darbibai, nevis 200-250 Hp. Ta pat ne es, ne kaarba- nav dragaataaji.

UN VELREIZ:
SOMS UN ZALAIS KABRIS- KAS VINI IR?
DI esot trausls (maniem auto tāda nav).
DI nozīmē mazāk moving parts un precīzāku aizdedzi.

Normālai stock motora konfigurācijai pietiek ar stock risinājumiem, ja tie ir labā stāvoklī. MS potenciāls ir iespēja to regulēt un spēja menedžēt jebkādu motora konfigurāciju (piem., pēc mega-turbīnas uzlikšanas utt.), tomēr esot ieguvumi no spējas precīzi pieregulēt arī zemos apgriezienu un stock spiedienus ...

par pēdējo jaut. man ir tikai nojausmas. Lai runā zinātāji.
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
Locked