Dažādi jautājumi par 900


Locked
alnislacis
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2156
Joined: Sun Nov 30, 2008 6:10 am

Re:Dažādi jautājumi par 900

Post by alnislacis »

Kā latviešu val. ir "stūres reika"? Būšu pateicīgs par ieteikuiem, kur to lietotu, bet labu meklēt, kā arī par citiem t. s. "saab šrotiem", kur vēl šo to atrast
User avatar
mrpinkeyes
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1406
Joined: Tue Jan 15, 2008 8:32 am
Location: Sigulda
Contact:

Re:Dažādi jautājumi par 900

Post by mrpinkeyes »

stūres mehānisms... dārgi!
saab 9-5 Aero Wagon 2006
ex saab 900 1991
ex saab 9-5 Aero Wagon 2001
ex saab 900 T8 1986
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:Dažādi jautājumi par 900

Post by KoreFun »

Deficīts.
Varu ieteikt labu servisu, kur taisa tās reikas. Savējo arī tur taisīju, vēl garantiju iedeva. Kopš vasaras sākuma nevienas problēmas, tjfu-tjfu-tjfu:P Esmu apmierināts:)
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
maris
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 522
Joined: Wed Feb 13, 2008 6:56 am

Re:Dažādi jautājumi par 900

Post by maris »

Padalies , lūdzu , pieredzē par remontu !!!
Parasti tie mehānismi ir smagi ( īsti nestrādā :( ) un tek ...
Vai Tev novērsa abas problēmas ? Vai Tu dabūji ņemt nost ( jeb viņi paši ņema nost ) ?
Par kādām izmaksāma ir runa ( aptuveni ) ???
Paldies.
alnislacis
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2156
Joined: Sun Nov 30, 2008 6:10 am

Re:Dažādi jautājumi par 900

Post by alnislacis »

Gribēju uzjautāt par šo:
lpt->fpt

Plānotais:
1.FMIC no Saab 9k/740 volvo/ nissan 200sx*
2.pipework- pagaidām plānojo salasīt/ samudrīt no šrotiem vai uzzūtīt universālo kitu ar 4 taisnām, 4 90o trubām un stiprinājumiem
3.APC (red) no 9000 T, manual ar visiem vadiem un sensoriem**
4.2.3 injektori

Es pieņemu, ka termini ir kropļoti, jo mana kompetence par šo tēmu ir vēl aošaubāma. Bet vai sr šo setu pietiek, vai vēl kas ir vajadzīgs? Par dyno pirms pēc izdomāsu, bet vai vajag regulēt kaut ko?

*(kuru? vovlo nav plastmasa izstrādājums?)
**16v t 91' 900 manual pārliekas 1:1 ar 16v 9000 T? sensori utt? to, ka jāņem APC no manual nevis auto k;ārbas ir skaidrs, bet ir atšķirība starp 2.0 un 2.3 9000?
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:Dažādi jautājumi par 900

Post by KoreFun »

Māri, ja atceraties, tā reika galīgi nestrādāja. No rīta atdevu mašīnu, vakarā saņēmu. kopš maija tikai tagad līmenis ir nedaudz virs MIN:) Strādā bez problēmām, esmu pilnībā apmierināts:) Toreiz man tas izmāksāja ap 130 Ls (kopā ar savirzi) un pat garantija uz gadu it kā esot:laugh:
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:Dažādi jautājumi par 900

Post by KoreFun »

alnislacis wrote:Gribēju uzjautāt par šo:
lpt->fpt

Plānotais:
1.FMIC no Saab 9k/740 volvo/ nissan 200sx*
2.pipework- pagaidām plānojo salasīt/ samudrīt no šrotiem vai uzzūtīt universālo kitu ar 4 taisnām, 4 90o trubām un stiprinājumiem
3.APC (red) no 9000 T, manual ar visiem vadiem un sensoriem**
4.2.3 injektori

Es pieņemu, ka termini ir kropļoti, jo mana kompetence par šo tēmu ir vēl aošaubāma. Bet vai sr šo setu pietiek, vai vēl kas ir vajadzīgs? Par dyno pirms pēc izdomāsu, bet vai vajag regulēt kaut ko?

*(kuru? vovlo nav plastmasa izstrādājums?)
**16v t 91' 900 manual pārliekas 1:1 ar 16v 9000 T? sensori utt? to, ka jāņem APC no manual nevis auto k;ārbas ir skaidrs, bet ir atšķirība starp 2.0 un 2.3 9000?
Fuel ECU arī vajadzēs;)
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
KurBads
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3218
Joined: Thu Jan 17, 2008 3:00 pm

Re:Dažādi jautājumi par 900

Post by KurBads »

lpt - fpt

Ja tu tos lorinjus njemsi no 9000, tad jāskatās kura gada. Man liekas, ka 9000 NG ir cita sistēma, vismaz solenoīds ir savādāks. Ja 9000 OG, tad vajadzētu būt OK.

UN ... APC nav pilnīgi nekāda sakara ar to, kāda kārba ir - automāts vai manuālis. Pilnīgi nekāda.

UN ... FUEL ECU arī NEVAJADZĒS ... tas ir tāds pats.

ko tev vajag:
- APC kasti
- solenoīdu vārstu
- pressure sensor (zem paneļa pie kājām)
- knock sensoru
- pārspiediena vārstu (tur pat pie kājām), lai arī iespējams tavu esošo paregulēt tā, lai viņš tolerē lielāku spiedienu.

Ar inžektoriem gan neieteiktu spēlēties, ja vien neesi drošs, ka tie būs atbilstoši taviem upgreidiem! Sataisīsi pārāk treknu maisījumu un nekas tev tur neies.

IC - 900 un Volvo der, bet 9000 laikam tie gali nebija īsti piemēroti. Liekto FMIC rēķinies ar čakarēšanos pievilt ieplūdes trubas pirms radiatora. Atceries par A/C radiatoru, kas maisīs. Vai tik nebija iesaistīta arī turbīnas klokošana, t.i., pagriešana pa/pret pulksteni, lai izvadi nāk pareiza'jā virzienā.

Ar sarkano APC vari neisprint. Ja ir, ņem. Ja nav, attaisīsi melno un pagriezīsi pāris pulkstenīšus un parametri būs tie paši.
Vadies no 900aero.com sniegtās info. Tur ir lielisks lpt-fpt ceļvedis.
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
alnislacis
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2156
Joined: Sun Nov 30, 2008 6:10 am

Re:Dažādi jautājumi par 900

Post by alnislacis »

čips?
kā tas ir domāts? piedo, ja stulbs jautājums vai termini nepareizi, bet:
a. man ir lucas uz 900, nav taču jāņem ECU no cita 900/9000, ja liek lielākas sprauslas?
b. varbūt tu runā par čipu, ko būtu vēlams likt, ja liek lielāku inject, bet nav obligāti? vai arī tas ir obligāti? tas ir tas pasākums, kas sākas pie 400 naudiņām, ja vien pats nemāk nokopēt un modificēt čipus?
c. tam taču ir 0 sakars ar visu to fpt transformāciju?

To KurBads:
principā, ja izdodas atrast no 9000OG, tad var ņemt visu APC ar visiem mezgliem un vadiem un adoptēt to savā auto, right?

Tev bija orginālais saab IC?

fuel ECU- tā ir visa kastīte/ čips/ kas cits?
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:Dažādi jautājumi par 900

Post by KoreFun »

Bet kāpēc nevajadzēs mainīt ECU? Manuprāt vajadzēs:dry:
fuel ECU- tā ir visa kastīte/ čips/ kas cits?
Fuel Ecu - kompjūters, kas stāv pie stūrmaņa kājām, labā pusē. Atbild par sprauslu, degvielas sūkņa darbību, degmaisījuma treknumu.
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
KurBads
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3218
Joined: Thu Jan 17, 2008 3:00 pm

Re:Dažādi jautājumi par 900

Post by KurBads »

čips ir pati smadzene iekš ECU kastes. Tas nosaka inžektoru atvēršanās sekvences/ilgumus un tieši atbild par degvielas daudzumu maisījumā.
Jāmaina uz upgrade, manuprāt, tikai tad, kad tavi ieplūdes spiedieni ir tālu no stock (megaliela turbīna, APC un spiediens sareguleets debesīs utt.). Tad, kad esi spējīgs vienā laika vienībā caur motoru izdzīdz vairāk gaisa kilogramu, tad tev nepieciešams attiecīgi vairāk degvielas, lai nodrošinātu ideālu degmaisījumu. Savādāk, pie lieliem gaisa apjomiem/spiedieniem stock inzektori un degvielas spiediena regulators vairs nespēj nodrošināt pietiekamu degvielas daudzumu - rezultātā ļoti liess degmaisījumus un ka-boom!!!

Bet, atkal - kam Tev tas viss - LUCAS esot spējīgs nodrošināt pietiekamu degvielas daudzumu līdz kaut kādiem 230 hp ...

ja runā par lpt-fpt, tad paņem un uzliec attiecīgās APC sistēmas komponentes un neiespringsti uz kaut kādiem čipiem.
Ja pēc tam sāksi grozīt APC vai celt to spiedienu citiem veidiem un būs aizdomas par liesu maisījumu, tikai tad sāc domāt par kaut kādiem čipiem ... vai progresīvo degvielas spiediena regulatoru.

par 9000OG APC plug-play neesmu 100% pārliecināts, bet domāju, ka jā ... nav tam nekāda sakara ar ECU.

un vispār - būtu labi, ja tu skaidri un gaiši norādītu uz saviem nospraustajiem mērķiem. Tad būtu vieglāk arī norādīt uz risinājumiem.
Pagaidām man izskatās, ka Tu gribi aptvert pārāk daudz un daudz ko no tā pilnīgi nevajadzīgi ...
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
alnislacis
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2156
Joined: Sun Nov 30, 2008 6:10 am

Re:Dažādi jautājumi par 900

Post by alnislacis »

Fuel Ecu - kompjūters, kas stāv pie stūrmaņa kājām, labā pusē. Atbild par sprauslu, degvielas sūkņa darbību, degmaisījuma treknumu.
Skaidrs, kas tas ir, bet nesapratu (līdz šim) kādēļ ieteici to mainīt, ja mainīta (principā ieviesta no jauna) ir tikai gaisa dzesēšana.
attiecīgās APC sistēmas komponentes
Tātad tomēr ir attiecīgas sistēmas APC (1), vai liec jebkādu (2), vai nezinu (3)?
par 9000OG APC plug-play neesmu 100% pārliecināts, bet domāju, ka jā ... nav tam nekāda sakara ar ECU.
Lielākās domstarpības, ko maniju Sc un 900aero forumos par APC ir: manual/ automat savietojamība (dominē viedoklis, ka tam nav nozīmes, jo ne ECU ne APC nezin, kurā ātrumā ir pārnesumi) (1); savietojamība starp 8v un 16v APC (noprotu, ka šie laikam tomēr nav savietojami, bet modifikācijām) (2); jau minētā savietojamība pa gadiem (kā noprotu tad tur paši sloti atšķirās vai arī kas cits, kas tiek sprausts. šī problēma laikam ir tikai tad, ja grib nomainīt tikai pašu APC kasti (piemēram no 900 melnas uz 9000 sarkano))

Un priekš skaidrāku padomu došanas par auto remontiem un modifikācijām, kā arī apvainojumiem par personīgas dabas jautājumiem- atļaujos jaunu treat projektu daļā.
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:Dažādi jautājumi par 900

Post by KoreFun »

alnislacis wrote:
Fuel Ecu - kompjūters, kas stāv pie stūrmaņa kājām, labā pusē. Atbild par sprauslu, degvielas sūkņa darbību, degmaisījuma treknumu.
Skaidrs, kas tas ir, bet nesapratu (līdz šim) kādēļ ieteici to mainīt, ja mainīta (principā ieviesta no jauna) ir tikai gaisa dzesēšana.
Nav īsti pareizi. Kā reiz tas, vai ir IC, vai nav, šajā gadījuma nespēlē nekādu lomu. Turbīna strādās citā RPM diapazonā. Būs lielāks gaisa spiediens, tātad lielāks gaisa daudzums. Vai esošais kompis varēs saskaitīt gandrīz divreiz lielākam gaisa daudzumam vajadzīgo degvielas daudzumu? Vai esošais MAF sarēķinās lielāko gaisa plūsmu?

Nepretendēju uz 100% taisnību, jo neesmu pārliecināts. Tā teikt domas skaļā balsī:) Bet mani arī interesē šāds jautājums. Domāju ka Ziedoniz ar Arni varēs ieviest skaidrību šajā jautājumā:blush:

Un pie tēmas man rodās vēl viens jautājums:
APC atbild par spiediena augšanas straujumu un turbīnas MAX spiedienu, bet kas tad atbild LPT modeļiem, par šiem parametriem, kuriem nav APC sistēmas?:dry:
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
alnislacis
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2156
Joined: Sun Nov 30, 2008 6:10 am

Re:Dažādi jautājumi par 900

Post by alnislacis »

1. Kā jau kurbads teica, tad ar Lucas vajadzētu būt ok.. t.i. saskaitīs (nezinu, bet secinu).

2. Neesmu pārliecināts, bet manuprāt LPT tur arī ir kaut kāds "dačiks" priekš gaisa padeves mērījumiem. A varbūt nav..
User avatar
Nauris_t16
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3418
Joined: Thu Aug 30, 2007 12:55 pm
Location: Pārdaugava

Re:Dažādi jautājumi par 900

Post by Nauris_t16 »

ECU atškiras tikai ar to vai ir turbo vai nav. Jo atšķiras degvielas "kartes" un aizdedzes sistēmas?, to iestādījumi. -> Ar lpt ECU un MAF viss ir kārtībā, degvielas un aizedzes sistēmas nav jāaiztiek.

Lpt par max spiedienu atbild tikai wastegate, kas tiek darbināts pa taisno, bez apc starpniecības kā tas ir HOT gadījumā.
900aero clubsport #8
Locked