Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)


Visso
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 210
Joined: Fri Jan 25, 2008 2:49 pm
Location: Olaine

Re: Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Post by Visso »

Kā Jūs tikāt vai tiekat galā 9k ar ziemā iesalstošo centrālo atslēgu?
Kā palielāks mīnuss tā čau!!! Durvis neslēdzas vaļā. Vai arī daļa atslēdzas daļa nē.

P.S. Vasarā tika norauta durvju apšuvums pati slēdzene izņemta saeļļota, notīrīta.
User avatar
Yukki
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 2459
Joined: Tue Jan 15, 2008 2:19 pm
Location: Teika

Re: Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Post by Yukki »

Visso wrote:Kā Jūs tikāt vai tiekat galā 9k ar ziemā iesalstošo centrālo atslēgu?
Kā palielāks mīnuss tā čau!!! Durvis neslēdzas vaļā. Vai arī daļa atslēdzas daļa nē.
P.S. Vasarā tika norauta durvju apšuvums pati slēdzene izņemta saeļļota, notīrīta.
Neslēdzot ciet mašīnu vai nekā! :(
Šis, mandomāt, ir lielākais feils SAAB inženieriem, ņemot vērā klimatu, kurā auto tapa testēts un ražots. Cik es līdz šim sapratu, ir variants, ka viss durvju mehānisms tiek 1.izņemts ārā (šo parasti neviens neuzņemas izpildīt), 2.izmazgāts (ar ko, nezinu) 15x un rūpīgi, 3.saeļļots ar kautko specifisku (nezinu ar ko, bet nekādā gadījumā ne ar WD40, arī ne ar parastu minerāleļļu!) 4.sastellēts kopā ... uz gadu. Man tas viss ZB, jo mēģināju mazgāt neizjaucot mehānismu, iespējams ar nepareizajiem līdzekļiem, eļļoju ar dažādām neaizsalstošām eļļām uz silikona bāzes un strādāja tas viss ļoti īslaicīgi. Braucieni, kad sīkais pietur ar espandera gumijām piesprādzētas durvis līdz auto uzsilst, manā praksē nav bijuši retums :doh: Ja aizsalst,- nelietot spēku, salauzīsi tur visu vēl vairāk!, savukārt, priekšējām durvīm bieži palīdz atslēgšana/aizslēgšana ar rokās sasildītu atslēgu.
9-5 tādā ziņā ir pateicīgāks, jo lai gan arī tas mēdz pārsteigt ar pat pa ceļam aizsalušu mehānismu pie -15-20C, bet tas notiek ļoti, ļoti reti un dzīvot netraucē. Tikko mīnusos kā reizi nomazgāju auto un nekas nav aizsalis, kamēr 9000 žūst garāžā
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re: Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Post by edijs »

Šoziem "cīnos" ar šo problēmu, vienkārši nemazgājot auto.. Ir reāli žēl noskatīties, cik šis šmulīgs, pāris reizes jau roka gandrīz ir paslīdējusi, taču pietiek man atcerēties iepriekšējo ziemu un nē, paldies. Pagājušo ziemu man zaļajam durvis sākumā, t.i. visu janvāri, slēdzās pa pirmo, nekas neķērās, ne reizi arī nebija nācies braukt ar piesietām aizmugurējām durvīm (vai arī gaidīt, kamēr uzsilst salons un durvis sāk turēties ciet). Un tad vienu vakaru, kad temperatūra pakāpās uz +2, nolēmu nomazgāt dubļu gūzmu. Nomazgāju, pēc tam mājās, angārā - lai kārtīgi nožūst un izžūst. Yeah, right! Vecie pigori klāt, pakaļējās durvis nelietojamas, līdz ar to centrālā arī sprūst, ar atslēgu atslēgt brīžam nevar un nākas līst caur bagāžnieku (labi, ka tas vismaz slēdzas vaļā labi un parasti nav piekrauts).

Šoziem ar Black Jet, phuphuphu, pagaidām viss labi. Pāris reizes ir vadītāja durvis nedaudz ieķērušās un centrālās motoriņš nav varējis tās dabūt vaļā, bet ar roku no iekšpuses attaisījās bez liela spēka pielietošanas (ko arī nekādā gadījumā nedrīkst darīt!). Vispār tā bloķēšanas podziņas konstrukcija ir makten tizla - kustīgās vietas piestiprinātas pie durvju karkasa ar viegli lūstošiem plastmasas knibuļiem. Kā nedaudz par daudz spēka, tā čau, var jaukt atkal vaļā. Zaļajam biju aizmugurējās durvīs plastmasas pipsikus aizstājis ar metāla skrūvēm - tad varēja drošāk manipulēt ar bloķējošo pogu. Bet arī līdz zināmai robežai - arī tie stienīši deformējas.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
GuntisG
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 639
Joined: Tue Jan 15, 2008 5:20 am
Location: Roja

Re: Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Post by GuntisG »

Pats arī ar šo kaiti savulaik nocīnījos. Visbiežāk aizsala tad, kad ziemā bija tāds nepastāvīgs laiks - dienā ap 0 vai drusku plusos, bet naktī stabili mīnusi. Ja bija tāds laiks, kā patlaban, kad ir ilgstoši mīnusi un ārā gaiss ir sauss, aizsalšanas problēmas nebija. Ilgu pētījumu un daudzreizējas durvju jaukšanas rezultātā izsecināju, ka pati centrālā atslēga neaizsalst - visi durvju motorīši strādāja vienmēr. Piesalst durvju iekšpusē esošā sviriņa, kura tiek bīdīta ar CA motorīti. Tāpēc iznāk, ka motorītis nostrādā, bet sviriņa nepakustas un durvis paliek aizslēgtas. Tur tiešām varbūt palīdz Yukki ieteiktā kārtīgā izmazgāšana un saeļļošana ar kādu pabiezu, ūdeni atgrūžošu un nesasalstošu smāķi. Es iesmērēju ar Litolu, bet tas nebija uz ilgu laiku. Arī visus putekļus, kas uz atslēgas mehānismiem sakrājušies, pie durvju jaukšanas iesaku iztīrīt. Jo visi gruži kaut kā ļoti labi pievelk durvju iekšpusē radušos kondensātu un pēc tam salā apsarmo un piesalst. Savukārt aizmugurējām durvīm ar to problēmu, ka durvis atvērt var, bet taisot ciet tās nefiksējas, var cīnīties gan profilaktiski, gan akūti. Akūtais variants ir sasildīt durvju fiksatoru - esmu sildījis gan ar matu fēnu, gan ar šķiltavām. Tur neko daudz nevajag sildīt - kāda pusminūte, ne vairāk. Profilaksei noder iztīrīšana un ieziešana ar biezu smāķi. Izdarīt ir vienkārši - pat durvis nav jājauc - pietiek atskrūvēt tās 3 torx skrūves un fiksatora blociņš noņemās nost.
GuntisG
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 639
Joined: Tue Jan 15, 2008 5:20 am
Location: Roja

Re: Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Post by GuntisG »

Nu savējam es nekādu sakarību ar mazgāšanu nenovēroju. Mazgāšana drīzāk ietekmēja durvju piesalšanu pie gumijām, ja pats biju noslinkojis un pirms auto atstājot stāvvietā, nebiju visas gumijas un durvju malas apslaucījis. Domāju, ka drīzāk vaina ir tajā, ka durvju iekšpusē veidojas kondensāts. Bija arī tāds gadījums, ka auto visu nakti bija nostāvējis siltā garāžā, no rīta es aizbraucu līdz veikalam, iepērkos, atnāku atpakaļ pie auto un šofera durvis jau vairs neslēdzas. Interesanti arī tas, ka tikai priekšējās durvis bija tās, kuras kļuva neatslēdzamas- visbiežāk šofera. Aizmugurējās vienmēr atslēdzās. Bet aizmugurējām atkal bija tas neaizvēršanās gļuks, kas savukārt nebija priekšējām.
Visso
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 210
Joined: Fri Jan 25, 2008 2:49 pm
Location: Olaine

Re: Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Post by Visso »

edijs wrote:Šoziem "cīnos" ar šo problēmu, vienkārši nemazgājot auto.. Ir reāli žēl noskatīties, cik šis šmulīgs, pāris reizes jau roka gandrīz ir paslīdējusi, taču pietiek man atcerēties iepriekšējo ziemu un nē, paldies. Pagājušo ziemu man zaļajam durvis sākumā, t.i. visu janvāri, slēdzās pa pirmo, nekas neķērās, ne reizi arī nebija nācies braukt ar piesietām aizmugurējām durvīm (vai arī gaidīt, kamēr uzsilst salons un durvis sāk turēties ciet). Un tad vienu vakaru, kad temperatūra pakāpās uz +2, nolēmu nomazgāt dubļu gūzmu. Nomazgāju, pēc tam mājās, angārā - lai kārtīgi nožūst un izžūst. Yeah, right! Vecie pigori klāt, pakaļējās durvis nelietojamas, līdz ar to centrālā arī sprūst, ar atslēgu atslēgt brīžam nevar un nākas līst caur bagāžnieku (labi, ka tas vismaz slēdzas vaļā labi un parasti nav piekrauts).

Šoziem ar Black Jet, phuphuphu, pagaidām viss labi. Pāris reizes ir vadītāja durvis nedaudz ieķērušās un centrālās motoriņš nav varējis tās dabūt vaļā, bet ar roku no iekšpuses attaisījās bez liela spēka pielietošanas (ko arī nekādā gadījumā nedrīkst darīt!). Vispār tā bloķēšanas podziņas konstrukcija ir makten tizla - kustīgās vietas piestiprinātas pie durvju karkasa ar viegli lūstošiem plastmasas knibuļiem. Kā nedaudz par daudz spēka, tā čau, var jaukt atkal vaļā. Zaļajam biju aizmugurējās durvīs plastmasas pipsikus aizstājis ar metāla skrūvēm - tad varēja drošāk manipulēt ar bloķējošo pogu. Bet arī līdz zināmai robežai - arī tie stienīši deformējas.
Paldies, Dievam man pa bagāžnieku gan nav nācies līst. Bet no aizmugurējiem uz priekšējiem gan.
Ir nācies braucot pieturēt durvis arī :(
User avatar
lawyer
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 8236
Joined: Thu Jun 05, 2008 8:25 am
Location: Ādaži-Rīga

Re: Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Post by lawyer »

Durvju slēdzenes un mehānismi 9k izstrādes gaitā laikam bija nodoti itāļu pārziņā :mrgreen:
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever ;)
User avatar
zinitis
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1735
Joined: Mon Jan 28, 2008 2:40 am
Location: Jūrmala-Rīga

Re: Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Post by zinitis »

Nu,nezinu,kameer lietoju 9k modeli,un sekoju liidzi vinja staavoklim,nebiju noveerojis augstaak aprunaataas,chiikstoshaas probleemas...
Varbuut agraak bija ziemas sausaakas,labaakas smeervielas,mazaaks gaisa mitrums....
Iisaak sakot,kam ir probleemas ar atsleegu ieslshanu,esat uz pareizaa celja,vajag tik rakt un mekleet pareizo ,universaalo liidzekli,kuru uzpuush uz durviim (no aarpuses) un probleemas ar salshanu ir atrisinaatas.
Un ja vairaak uzticas smeervielas apraxtam,jo dziljaakaas auzaas iebrauc....
User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

Re: Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Post by elmo »

zinitis wrote:Nu,nezinu,kameer lietoju 9k modeli,un sekoju liidzi vinja staavoklim,nebiju noveerojis augstaak aprunaataas,chiikstoshaas probleemas...
Varbuut agraak bija ziemas sausaakas,labaakas smeervielas,mazaaks gaisa mitrums....
Iisaak sakot,kam ir probleemas ar atsleegu ieslshanu,esat uz pareizaa celja,vajag tik rakt un mekleet pareizo ,universaalo liidzekli,kuru uzpuush uz durviim (no aarpuses) un probleemas ar salshanu ir atrisinaatas.
Un ja vairaak uzticas smeervielas apraxtam,jo dziljaakaas auzaas iebrauc....
Tavs 9K pirms desmit gadiem bija par 10 gadiem jaunāks! :mrgreen: Bet tie kas ar 9 k brauc tagad, tiem ir 10 gadus vecāki modeļi, līdz ar to arī vecuma hemoroīdi lien ārā! :twisted:

Arteh sarkanajam 9k arī pakaļējās durvis neaizslēdzās pagājušajā ziemā! :whistle:
User avatar
Smith
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2049
Joined: Tue Jun 10, 2008 2:11 am
Location: Riga

Re: Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Post by Smith »

Vai 9k pultis nav, ka jāmocās ar slēdzenām? :o
User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

Re: Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Post by elmo »

Smith wrote:Vai 9k pultis nav, ka jāmocās ar slēdzenām? :o
Tak neslēdzas ne ar pulti, ne atslēgu! :doh:
User avatar
uculs
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2124
Joined: Tue Jan 15, 2008 12:44 am

Re: Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Post by uculs »

Man arī bija piedzīvojumi ar 9k. Jaunajam tikai priekšējās slēdzenes sala ciet. Pakaļējās vienmēr varēja aizvērt. Samēra bieži līdu iekša pa aizmuguri. Bet pats niknākais variants bija vecajam. Neatceros, kā iekāpu, šķiet, ka bija problēma, jo aizslēdzu durvis, lai turas ciet, bet kad piebraucu pie mājas vairs nevienas durvis nevarēju atvērt no iekšpuses. Tā nu sēdēju mašīna un tos sildīju, bet nepalīdzēja. Zvanīju fāterim, lai nāk palīgā. Logs paldies dievam vērās. Iedevu atslēgu un viņš mani izlaida caur bagāžnieku. Tā bija vienīga reize, kad izmantoju šo maršrutu.
Kostja
Māk arī atbildēt
Māk arī atbildēt
Posts: 47
Joined: Fri Jan 18, 2013 10:26 am

Re: Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Post by Kostja »

Meklēju kloķvārpstas skriemeli priekš saab 9000 2.3 turbo (1994 gads), tas der tikai no motoriem kas nāk no 1994 gadā? Vai ir starpība no kāda 2.3 motora (170, 200, 224 z.s)?
Kudinsky
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 523
Joined: Mon Oct 17, 2011 3:00 pm
Location: Mālpils

Re: Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Post by Kudinsky »

Mans auto vakar izstrādāja jaunu triku. Braucu pa šoseju, ar ieslēgtu kruīzkontroli un auto ņēma un vnk noslāpa gaitā. :shock:
Noripoju malā, izslēdzu aizdedzi, pēc pāris sec. piedarbināju auto un viss strādā, it kā nekas nebūtu bijis.
Man tas sāk nepatikt, jo pirms katras apdzīšanas tagad ir pārdomas un šaubas, vai auto nenoslāps nelaikā.
Vienvārdsakot Help!
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re: Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Post by edijs »

Mans zaļais tā ir darījis dēļ hola devēja. Bet tas ir 93.gads, 5.2 Trionics, hola devējs lejā zem kloķenes skriemeļa. Neesmu dzirdējis, ka 5.5 šādī izdarītos.. Katrā ziņā - nepatīkami. Jo īpaši, kad šos mistiskos "trikus" nespēj identificēt arī servisā ar kompi. :(
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Post Reply