Abi ir draņķi, bet ja ir zināšanas, rokas, deguns un manometrs, tad to pievilkšana pie sajēgas naf pārak grūts uzdevums. :)Gustavs wrote:Nu ar kko ir jāsāk. Pašam lēnā garā, stāvot klāt lietpratējiem jāapgūst. Nav jau tik traki, vismaz es zinu pie kā es dotos, ņemot verā,ka ir iespēj tik pie visādiem mēraparātiem.Nils wrote:Es pat nezinu, kas ir ļaunāk, mehāniskā šprice vai karbulis. Un atrast, kur kvalitatīvi abus saregulēt laikam grūti.
Dažādi jautājumi par 900 (2.daļa)
Re:Dažādi jautājumi par 900 (2.daļa)
Re:Dažādi jautājumi par 900 (2.daļa)
Nu un ja tā kārtīgi piešaujas, tad ar laiku var iztikt arī bez pirometriem.mixeris wrote: Tu droši vien aizmirsi pieskrūvēt adatu fiksācijas skrūves :D
Bet īstenībā tie, kuri dragā ar 2 takteriem un 3 karbuļiem izmanto pirometru un regulē karbuļus pēc izplūdes gāzu temperatūras. Viens tāds rādītājs ar 3 iedaļām salonā un tu vari redzēt kur jau sāk izregulēties.
Tiesa gan viņi teica, ka ja gribi rezultātu, tad jāregulē ir pēc katra sacenes :)
Jo prastāk, jo labāk! :laugh:
- Nauris_t16
- Forums - otrās mājas
- Posts: 3418
- Joined: Thu Aug 30, 2007 12:55 pm
- Location: Pārdaugava
Re:Dažādi jautājumi par 900 (2.daļa)
Haha, karbulis ir 100x vienkāršāks, nekādas sarežģītas sistēmas, pāris regulācijas iespējas, viss. Pagaidām visi manis pārjauktie strādā bez problēmām (Runa ir par Zenith-Stromberg tipa, Pierburg izskatās arī principā tāds pats).Nils wrote:Es pat nezinu, kas ir ļaunāk, mehāniskā šprice vai karbulis. Un atrast, kur kvalitatīvi abus saregulēt laikam grūti.
900aero clubsport #8
Re:Dažādi jautājumi par 900 (2.daļa)
kukuu ... jautājumi par termostatu:
1. vai termostatam noslēgtā stāvoklī ir jābūt tik ļoti cieši ciet, ka viņam cauri nevar ar muti izpūst gaisu? Vai tomēr ir OK, ja kaut ko var izpūst cauri?
2. ja ir OK, ka termostatam var minimālu gaisu izpūst cauri, tad kur varētu būt problēma, ka motors neuzsilst līdz normālai darba temperatūrai, kaut ko laiž cauri uz radiatoru?
Simptomi:
- TEMP rādītājs paceļas tikai kādu milimteru virs balts/zaļš robežas, kamēr normālā režīmā stāv tieši pa vidu zaļajam
- radiatora šļaukas ir siltas, bet ne tik karstas kā vienmēr (tas varētu būt saistīts ar zemo gaisa temperatūru)
- termostats veras vaļā tikai pie tiem 89 grādiem
p.s. termostata augšpusē ir caurums ar kaut kādu kustīgu puļki (saprotu, ka tas ir nepieciešams pie atgaisošanas). Vai tas puļkis tiešām pie atgaisotas sistēmas, kad tur ir dzeses šķidrums, aizkrīt un nelaiž cauri šķidrumu? Ja tur ir šāds caurums, tad tas, ko es ar muti varu izpūst cauri termostatam, ir nenozīmīgi.
Tiem mīnus 15 grādiem taču nevajadzētu būt tam, kas neļauj motoram uzsilt, man iet kaut kāda daļa vienkārši radiatorā.
Nesaprotu vai tiešām termostats ir vainīgs, lai arī veras vaļā/ciet pie noteiktas temperatūras?
1. vai termostatam noslēgtā stāvoklī ir jābūt tik ļoti cieši ciet, ka viņam cauri nevar ar muti izpūst gaisu? Vai tomēr ir OK, ja kaut ko var izpūst cauri?
2. ja ir OK, ka termostatam var minimālu gaisu izpūst cauri, tad kur varētu būt problēma, ka motors neuzsilst līdz normālai darba temperatūrai, kaut ko laiž cauri uz radiatoru?
Simptomi:
- TEMP rādītājs paceļas tikai kādu milimteru virs balts/zaļš robežas, kamēr normālā režīmā stāv tieši pa vidu zaļajam
- radiatora šļaukas ir siltas, bet ne tik karstas kā vienmēr (tas varētu būt saistīts ar zemo gaisa temperatūru)
- termostats veras vaļā tikai pie tiem 89 grādiem
p.s. termostata augšpusē ir caurums ar kaut kādu kustīgu puļki (saprotu, ka tas ir nepieciešams pie atgaisošanas). Vai tas puļkis tiešām pie atgaisotas sistēmas, kad tur ir dzeses šķidrums, aizkrīt un nelaiž cauri šķidrumu? Ja tur ir šāds caurums, tad tas, ko es ar muti varu izpūst cauri termostatam, ir nenozīmīgi.
Tiem mīnus 15 grādiem taču nevajadzētu būt tam, kas neļauj motoram uzsilt, man iet kaut kāda daļa vienkārši radiatorā.
Nesaprotu vai tiešām termostats ir vainīgs, lai arī veras vaļā/ciet pie noteiktas temperatūras?
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
& Chevy 5,7
Re:Dažādi jautājumi par 900 (2.daļa)
Man gan šķiet, ka tādās zemās temperatūrās, kā bija pēdējos rītus, ir normāli, ka dzesēšanas šķidrums nesasilst līdz parastajai temperatūrai, it īpaši, ja brauc pa šoseju :huh: Lai to novērstu, ir laikam jāliek kaut kas priekšā dzesēšanas radiatoram :huh:
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever
Re:Dažādi jautājumi par 900 (2.daļa)
Man temp. panelī kā parasti, arī pa šoseju kaut kādu kritumu nenovēroju...
Saab 900 Turbo '81
Re:Dažādi jautājumi par 900 (2.daļa)
manuprāt, tā ir kaut kāda veca dīzeļauto realitāte vai auto ar sabojājušos termostatu realitāte.lawyer wrote:Man gan šķiet, ka tādās zemās temperatūrās, kā bija pēdējos rītus, ir normāli, ka dzesēšanas šķidrums nesasilst līdz parastajai temperatūrai, it īpaši, ja brauc pa šoseju :huh: Lai to novērstu, ir laikam jāliek kaut kas priekšā dzesēšanas radiatoram :huh:
ja termostats pilnībā noslēdz radiatoru un dzen tikai pa mazo loku, neticu, ka motors nespēj uzsilt līdz darba temperatūrai.
tad papildus jaut. - vai 1 mm virs balsts/zaļš robežas ir jau kaut kāda normāla darba temperatūra (cik grādu šķidrumam?) un nevajadzētu būt aizdomām par "auksta motora režīmu", papildus bendžas devu, AIC stāvokli etc.?
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
& Chevy 5,7
Re:Dažādi jautājumi par 900 (2.daļa)
Es runāju par c900 :P
Tam dzesēšanas šķidruma temperatūra svētdien bija nedaudz zem parastā līmeņa - neuzskatīju to par kaut kādu atkāpi no normas - man līdz šim tā ir bijis visiem auto :huh:
Tam dzesēšanas šķidruma temperatūra svētdien bija nedaudz zem parastā līmeņa - neuzskatīju to par kaut kādu atkāpi no normas - man līdz šim tā ir bijis visiem auto :huh:
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever
Re:Dažādi jautājumi par 900 (2.daļa)
gaidu kompetentu atbildi par termostatu. Manam nebija bik` zem parastā, bet tikai kādu 1 mm no apakšas zaļajā sektorā un radiatora šļauka silta
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
& Chevy 5,7
- Nauris_t16
- Forums - otrās mājas
- Posts: 3418
- Joined: Thu Aug 30, 2007 12:55 pm
- Location: Pārdaugava
Re:Dažādi jautājumi par 900 (2.daļa)
Nu, tas ir normāli, ka uz šosejas nav darba temperatūras šādā aukstumā, itsevišķi, ja pečka ir uz max un ieslēgts ventilators.
Ir jau galu galā vasaras un ziemas termostati. Man ar T16 braucot ziemā viņš arī ne sūda nesila, pie kožas vēl pats piesalt varēju, bet nu - es zinu, ka tur ir auksts termostats un man pat pie +28*C normāli stiepjot nekad nekas nav pārkarsis, unreal.
Termostatus normāli var pārbaudīt uz plīts vārot ūdenī.
Es liktu priekšā kartonu radiatoram un brauktu nečakarējot sev smadzenes :D Kā nekā 900og nav nekāda latest tehnology mašīna, kur visam jābūt super normas robežās, kuru nekādi neietekmē āra temperatūra.
Ir jau galu galā vasaras un ziemas termostati. Man ar T16 braucot ziemā viņš arī ne sūda nesila, pie kožas vēl pats piesalt varēju, bet nu - es zinu, ka tur ir auksts termostats un man pat pie +28*C normāli stiepjot nekad nekas nav pārkarsis, unreal.
Termostatus normāli var pārbaudīt uz plīts vārot ūdenī.
Es liktu priekšā kartonu radiatoram un brauktu nečakarējot sev smadzenes :D Kā nekā 900og nav nekāda latest tehnology mašīna, kur visam jābūt super normas robežās, kuru nekādi neietekmē āra temperatūra.
900aero clubsport #8
Re:Dažādi jautājumi par 900 (2.daļa)
man ir 89 grādu termostats un es neticu, ka tam tā ir jābūt, ka -15 grādos motors nespēj uzsildīt sevi pilnībā, ka vienkārši viņš baigi visu laik pats atdziest pa motora sienu laukumu. ja radiators ir nogriezts pilnībā, viņam taču kādā jaukā brīdī vajadzētu uzvārīties.
nu tad - vai termostats drīkst laist cauri kaut ko minimāli vai nē.
remostats tika vērīts, viss veras kā nākas, bet aizvērtā stāvoklī nav absolūta blīvuma un ar muti gaisu vari izpūst, tomēr nu šķidruma caurplūde tur iespējams ļoti niecīga.
nu tad - vai termostats drīkst laist cauri kaut ko minimāli vai nē.
remostats tika vērīts, viss veras kā nākas, bet aizvērtā stāvoklī nav absolūta blīvuma un ar muti gaisu vari izpūst, tomēr nu šķidruma caurplūde tur iespējams ļoti niecīga.
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
& Chevy 5,7
Re:Dažādi jautājumi par 900 (2.daļa)
Nu par termostatiem varētu diskutēt stundām B)
No savas pieredzes ( un tā balstās uz somu pieredzi :) ) es regulāri klasiskajiem SAABiem mainu termostatus atkarībā no braukšanas apstākļiem ( ziema , vasara )Un iesaku to pamēģināt - tas taču ir tik vienkārši paveicams 5 minūšu laikā un arī izmaksas nekādas B)
šobrīd vajadzētu likt ziemas termotatu ( 91-92) un viss būs Ok .
un vasarā labāk vasaras ( 81-82 ) un nekādu problemu ar karšanu .
Nē , var jau protams arī pūst termostatos un kalusīties kā skan :P :P :P un pēc tam salt:angry: , bet katrs jau pats izvēlās savas izklaides ...;)
No savas pieredzes ( un tā balstās uz somu pieredzi :) ) es regulāri klasiskajiem SAABiem mainu termostatus atkarībā no braukšanas apstākļiem ( ziema , vasara )Un iesaku to pamēģināt - tas taču ir tik vienkārši paveicams 5 minūšu laikā un arī izmaksas nekādas B)
šobrīd vajadzētu likt ziemas termotatu ( 91-92) un viss būs Ok .
un vasarā labāk vasaras ( 81-82 ) un nekādu problemu ar karšanu .
Nē , var jau protams arī pūst termostatos un kalusīties kā skan :P :P :P un pēc tam salt:angry: , bet katrs jau pats izvēlās savas izklaides ...;)
Re:Dažādi jautājumi par 900 (2.daļa)
man ir 89 C termostats, kas tālu neatpaliek no 91-92, pie tam, šis ir cabris, kas īsti nav mans ziemas auto, bet šobrīd hardtops gaida tripoda nomaiņu un esmu spiests braukt ar cabri.
un tās 5 min nomaiņa ... itkā jau vienkārši, bet tosola līmeņa noliešana tāpat nav nekāds patīkamais/ātrais process - es to darīju caur noliešanas skrūvi radiatorā ar šļaukas un kanniņas palīdzību, tāpat bik peļķe zemē etc.
tad vai es varu tulkot šeit lasāmās piezīmes tā, ka mans termostats ir tāds kāds viņš ir, tā ir ziema ar saviem mīnusiem utt. un viss ir kā nākas, tik sega vai kartona gabals jāpiemklē ...
vai tomēr kāds var pateikt cik blīvi jānoslēdzas termostatam?
un tās 5 min nomaiņa ... itkā jau vienkārši, bet tosola līmeņa noliešana tāpat nav nekāds patīkamais/ātrais process - es to darīju caur noliešanas skrūvi radiatorā ar šļaukas un kanniņas palīdzību, tāpat bik peļķe zemē etc.
tad vai es varu tulkot šeit lasāmās piezīmes tā, ka mans termostats ir tāds kāds viņš ir, tā ir ziema ar saviem mīnusiem utt. un viss ir kā nākas, tik sega vai kartona gabals jāpiemklē ...
vai tomēr kāds var pateikt cik blīvi jānoslēdzas termostatam?
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
& Chevy 5,7
- mrpinkeyes
- Forums - otrās mājas
- Posts: 1406
- Joined: Tue Jan 15, 2008 8:32 am
- Location: Sigulda
- Contact:
Re:Dažādi jautājumi par 900 (2.daļa)
Ha, interesanti, ka arī es temperatūras rādītājam šorīt intereses pēc uzmetu aci... un jā līdz vidum tas neaizgāja. Parasti man 900tajā ir nenormāli karsts salonā, tad šodien bija spirgti normāla temperatūra, brīžiem pat ieslēdzu otro ventilatora režīmu.
Siguldā šorīt bija -21 C un, lai gan mans veterāns nakti pavada garāžā, tāpat temperatūra automašīnas gadiem ir ekstremāla. Gribēju jautāt vai prāta darbs ar šādu te ne līdz galam uzsilušu motoru (es nerunāju par pirmajām 5 min, bet jau pabraucot kādu laiku pa šoseju) braukt ar ātrumu 120 km/h?
Siguldā šorīt bija -21 C un, lai gan mans veterāns nakti pavada garāžā, tāpat temperatūra automašīnas gadiem ir ekstremāla. Gribēju jautāt vai prāta darbs ar šādu te ne līdz galam uzsilušu motoru (es nerunāju par pirmajām 5 min, bet jau pabraucot kādu laiku pa šoseju) braukt ar ātrumu 120 km/h?
saab 9-5 Aero Wagon 2006
ex saab 900 1991
ex saab 9-5 Aero Wagon 2001
ex saab 900 T8 1986
ex saab 900 1991
ex saab 9-5 Aero Wagon 2001
ex saab 900 T8 1986
Re:Dažādi jautājumi par 900 (2.daļa)
Var arī neko nenoliet, zaudēsi kādus 50 gramus, mainot termostatu.
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag
9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible