švaki iedarbinas; degvielas suknis?


Post Reply
dominus
Jauniņais
Jauniņais
Posts: 1
Joined: Thu Oct 27, 2011 10:08 am

švaki iedarbinas; degvielas suknis?

Post by dominus »

Sveiki!
Kopš š.g. februāra esmu ticis pie sava trešā saaba un šis ir pirmais ar dīzeļmotoru - 9-3, 2.2 tid, 2004.gads.

Pirms pirkšanas veicu diagnostiku Vikingos, uz neko nopietnu nenorādīja. Pārdevējs teica, ka mašīna tā ilgāk "apdomājas' darbināšanas procesā.

Tagad jau šī problēma ir diezgan piebesījusi - pēc ilgākas pastāvēšanas (apmēram 3-4h) mašīna jākurbulē vismaz kādas 5 sekundes. Dažkārt, bet reti pielec no pirmā apgrieziena.
Tad kad pēc ilgās kubulēšanas pielec, tad no izpuūtēja daudz dūmi nāk ārā. Pēc tam, kad pielec, tad nākamo reizi piedarbināt nav problēma - lec uzreiz.

Pirmais ko servisā (ne dīlera) ierosināja pamēģināt - nohermitizēt degvielas sistēmu. Viņi domāja, ka degvielas sistēma nav hermētiska un pēc pastāvēšanas degviela attek atpakaļ bākā un tāpēc ilgi jādarbina lai viņu uzsūktu. Nomainīja "forsunkas" - kaut kādas šļauciņas. Nelīdzēja. Pēc tam nomainīja kaut kādas gumijas - arī nelīdzēja.

Aizvedu pie Vikingiem. Šamējie saka, ka kompis nekādu kļūdu neuzrāda, līdz ar to vaina ir mehāniska. Varianti - degvielas sūknis, sprauslas, degvielas sistēmas hermētiskums.

Lai pārbaudītu sūkni viņi piedāvāja piegāzt degvielai divtaktu motoru eļļu apmēram 400ml uz bāku ar domu, ka degviela paliek biezāka un sūknim vieglāk viņu uzsūkt. Ja palīdzētu, tad skaidrs, ka vaina būtu sūknī. Nepalīdzēja - tāpat nelec. Varbūt vairāk vajag piegāzt to eļļu jo faktiski jau 400 ml uz 50 litriem tas nekas nav.

Pat nezinu ko vēl pamēģināt, lai atrastu īsto problēmu. Tā uzreiz braukt remontēt sūkni arī īsti negribās, ņemot vērā to, ka ir īpaši dārgs prieks un serviss uzreiz teiks, ka problēma ir sūknī, lai tik tiktu pie slaucamās govs.

Varbūt jums ir kāds labs padoms ko pamēģināt vai pie kāda speciālista aizbraukt.

Jau iepriekš pateicoties,
Māris
User avatar
lawyer
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 8236
Joined: Thu Jun 05, 2008 8:25 am
Location: Ādaži-Rīga

Re:švaki iedarbinas; degvielas suknis?

Post by lawyer »

Manējam bija identiski simptomi, pie vainas izrādījās startera ievilcējrelejs - es pats nebiju pamanījis, ka švaki starteris griež - dīzeļspeciālists (kura Vikingos acīmredzot nav) uzreiz teica, ka starteris nu galīgi negriež tā kā vajadzētu - nomainīja to ievilcējreleju un vairs nav bijis šādu problēmu :)

Otrs variants bija - ka degvielas sistēma ir neblīva (sūknī mēdzot kāda blīve laist garām gaisu), bet līdz tam nemaz netikām...

P.S. Neieteiktu vērsties pie Viking Motors ar dīzeļproblēmām - tiek patērēts daudz laika un naudas, bet jēga praktiski nekāda :dry:
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever ;)
User avatar
mzais
Māk arī atbildēt
Māk arī atbildēt
Posts: 50
Joined: Mon Aug 17, 2009 8:50 pm
Location: Ventspils

Re:švaki iedarbinas; degvielas suknis?

Post by mzais »

Labvakar! ;)
Manējam ar līdzīgs vainas.Visas augšākminētās tiek minētas no dažāda kalibra garāžmehāniķiem nesaabistiem kurus,saprotams,neņemu vērā. :evil:
Pie risinājumiem rekomendācijas esmu saņēmis vērsties pie rūdītiem dīzelistiem.
Pašam ir doma vērties pie Adam auto Ventspils jo tas
ir arī viņu motors un ir zināma pieredze(lai gan savādāk izvietoti agregāti) [img] .Tie solījās problēmu novērst par 100Ls gadījumā ja dīzelis tek atpakaļ uz bāku.Attur šādas tādas šaubas, baumas bet pašam domstarpību ar viņiem nav bijis.
Neviens vēl gan nav motoram pieskāries, vienīgais nomainīju dīzeļa filtru pie tvertnes, visas 4 kvēlsveces. Tās gan iepriekš darbojās, vērā ņemti vienīgi mani personīgie apsvērumi. :whistle:
Ir nedaudz labāk.Bet aukstākā laikā pirmo reizi iedarbinot nav mazāk par 5 apgriezieni.Dienas laikā gan iedarbojas bez kavēšanās.
Ir aizdomas personīgās ka saabam netīk izmantot tās kvēlsvecs jo to lampiņa iedegas reti un uz sekundi, ilgākais.
User avatar
lawyer
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 8236
Joined: Thu Jun 05, 2008 8:25 am
Location: Ādaži-Rīga

Re:švaki iedarbinas; degvielas suknis?

Post by lawyer »

Man kvēlsveces silda tikai, sākot ar -5 grādiem - tās nebūs pie vainas ;) Viens no variantiem varētu būt, ka degvielas padeves sistēmā kaut kur tiek iekšā gaiss vai arī starteris negriež kā vajag/AKB kļuvis švaks :dry:
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever ;)
User avatar
mixeris
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 4125
Joined: Mon Jan 14, 2008 4:47 pm
Location: Rīga, Latvia

Re:švaki iedarbinas; degvielas suknis?

Post by mixeris »

Mana diagnoze saistībā ar slikto lēkšanu bija starteris.
Ir ļoti atkarīgs cik labā stāvoklī vai cik izdilis tas ir.
Varētu to saukt par startera restaurāciju, lai varētu dabūt vajadzīgos startēšanas apgriezienus. Summa ko nosauca bija 35-65 Ls kopā ar visu noņemšanu.
Tagad gaidu, kad būs vēsāks un problēma izteiktāka.
Un kā minējā dīzeļdžeks, tad tā parasti ir ierastākā problēma, nevis kvēlsveces, filtri, releji vai sūkņi. Protams pie nosacījuma, ka netiek lieta slikta degviela.
User avatar
uculs
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2124
Joined: Tue Jan 15, 2008 12:44 am

Re:švaki iedarbinas; degvielas suknis?

Post by uculs »

aukstākā laikā pirmo reizi iedarbinot nav mazāk par 5 apgriezieni
Šito tu sauc par slikti lec. Man kaiminš, tiko nopircis kārtējo, jau kādu piekto Passatu, nepagriežot starteri 10-15min prom netiek, vot tas ir slikti. Brīnos kā viņam tas starteris vēl nav nokūpējis un aķis tur. Pie tam zāģē bez apstājas, kamēr sāk rūkt. Man no malas gan izskatās pēc kaut kādas sekretkas gļuka, jo paralēli viņs ņemas pa vadiem zem stūres. Taču pielec arī nevis tā uzreiz, bet nu kādas pāris minūtes vēl pa vienam uzsitienas un tad tik sākt rūkt normāli.
User avatar
Nils
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3970
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:29 pm

Re:švaki iedarbinas; degvielas suknis?

Post by Nils »

Vēl nevienu 9k neesmu redzējis, kurš lektu no pus vai viena apgrieziena, vienalga, silts vai auksts (vien pāris reizes ir gadījies tādu brīnumu redzēt itālim pa šiem gadiem).
Ansis gan, kā silts tā lec kā suns pie kājas. Pie kam, ja laukā nav auksts, bet motors ir auksts, pāris reizes pagriežam atslēgu, lai uzpumpē sūknis un "pasildās kvēlsveces", un atkal, lec kā pienākas.

Oj, te par sātana degvielas iznīcinātājiem spriež, atvainojos. :laugh:
Saab 900 Turbo '81
User avatar
defektivais
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1999
Joined: Tue Apr 15, 2008 9:15 am
Location: Ogre

Re:švaki iedarbinas; degvielas suknis?

Post by defektivais »

disco ar leca no pusapgrieziena, pat tad kad nedēļu bija nostāvējis nekustināts. T16 gan kādas 3 reizes pagriežas starteris, aukstā laikā visas 5.
ex: c900 aero '85, 96 V4 '75, 9-5 aero '05,9-5 griffin '98 LPG, GM900 '97 Talladega, c900 '89 T16 convertible, 99 GL '84
User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

Re:švaki iedarbinas; degvielas suknis?

Post by elmo »

Njā, esmu tā pieradis, ka V6 lec no pus apgrieziena, ka iesēžoties 9k liekas, ka ar to mašīnu kaut kas nav kārtībā, griež vienreiz, griež otreiz un pielc tikai ar kādu trešo, ceturto apgriezienu.:laugh:
User avatar
Gregers
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 4086
Joined: Thu Jul 10, 2008 11:05 am
Location: Riga
Contact:

Re:švaki iedarbinas; degvielas suknis?

Post by Gregers »

Njā, es arī pirmās dienas jutos dīvaini kad bija jātur atslēga vairāk par sekundi startējot.
Incanti ar ko tas ir saistīts.
User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

Re:švaki iedarbinas; degvielas suknis?

Post by elmo »

Arnijs skaidroja, bet man pa vienu ausi iekšā, pa otu ārā!:laugh:
User avatar
uculs
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2124
Joined: Tue Jan 15, 2008 12:44 am

Re:švaki iedarbinas; degvielas suknis?

Post by uculs »

Nezinu kāds tam sakars ar V6, man visi 9-5, bez V6, lec uzreiz, bet 9000 bija jāgriež, bet ne daudz. Un vienalga, vai karstā vasara vai pie -15. Sākumā gan tā laikam nebija, bet nu īsti neatceros, kā bija pirms 10 gadiem.
elbruss
Eksperts, ne tehniskais
Eksperts, ne tehniskais
Posts: 82
Joined: Tue Aug 26, 2008 7:11 am

Re:švaki iedarbinas; degvielas suknis?

Post by elbruss »

Heh, man arī 2.2 TiD pirms pāris gadiem bija regulāras problēmas ar iedarbināšanu (kad ārā ap 0). Kad lielāki mīnusi, tad ieslēdzās kvēlsveces un startējās no 1 apgrieziena, kad silts tad arī viss OK. Sākumā aizbraucu uz kaut kādu kaktu servisu, šie teica, ka degviela attek atpakaļ - droši vien nav hermētiskas degvielas padeves caurulītes. Nomainīja, bet tas nekādu efektu nedeva. Aizbraucu pie dīlera Viking Motors, bet tie skandina savu dziesmu par sūkņa problēmām, un lai es leju eļļu klāt degvielai. Sūknis dārgs un tur neko nevarot padarīt.
Bet es nomainīju akumulatoru, lai arī vecais it kā baigi labi grieza, un kaut kā palika labāk. Nav tā, ka (bez kvēlsvecēm) iedarbotos no pāris apgriezieniem. Vajag kādas 5-6 sekundes pagriezt, bet nu jau vairāk kā gadu ir daudz maz OK. Pēc skaņas varētu būt, ka ir ausgtākminētā problēma ar starteri vai ievilcēju, bet kamēr akumulators jauns un dod stipru strāvu, tikmēr var iztikt.
Post Reply