Edija 9k Gazovijs

Šī sadaļa domāta tam, lai jūs varētu iepazīstināt ar saviem auto projektiem un to norises gaitu.
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Edija 9k Gazovijs

Post by edijs »

Par projektauto gan šo grūti nosaukt, taču ej nu sazin, cik ilgi šis gāžamais beigās pie manis sabūs - tāpēc lai ir visas lietas vienā topikā. Skatos, ka Gustavs arī savu ziemas aparātu ielicis projektu sadaļā, lai gan maz ticams, ka tur tiks izveikti kādi būtiski uzlabojumi. :) Lai gan - mazums, vēl iekrāmēs turbīnu, uzliks Aero paku, nomainīs salonu. :D You never know!

Uz visādiem ziemā gāžamiem aparātiem par demokrātiskām naudām skatījos jau vairākus mēnešus. Arī Somijas virzienā - bija pāris vāģi, kuru dēļ gandrīz vai biju gatavs pirkt lidmašīnas biļeti un diegt pakaļ. Taču skaidrais saprāts atturēja. Jo redz, pirkt tādu 99/90/900 visnotaļ bēdīgā stāvoklī un tad Latvijā domāt, kā viņu sataisīt vismaz uz TA un vienu ziemu - diez kas nav. Ar 9k ir cita lieta, jo tomēr čupa visādu detaļu ir iekrājies, ejošākās neesmu steidzies tirgot. Attiecīgi - ik pa brīdim uzmetu aci, kas no 9k parādās sludinājumos. Un Somijas virzienā drīzāk skatīšos, lai atvilktu kādu 99 vai 90 - bet ne vairs priekš ziemas. Vai arī vienu vasarai, otru ziemai. :D

Tad nu vienu dienu skatos - 250 lati par zaļu 9k, bezturbo, ar gāzi. Noņemts no uzskaites, tāpēc pie pārreģistrācijas jāmaksā nodoklis tikai līdz gada beigām, t.i. 30 lati. Šī lūk ir lielākā bēda, skatoties uz lētajiem lūžņiem - ja arī pats braucamais ir aptuveni 300-400 latu vērtībā, tad vēl jau nodoklis 90, pārreģistrācija un skate - kopā savācās. Ja pilnais nodoklis nav tūlīt jāmaksā, tas tomēr ir baigais ietaupījums. :) Paķēru veco lūžņu ekspertu Nilu līdzi (gadījumam, ja jādzen tomēr mājās), braucām skatīties Bauskas virzienā.

Skats emm.. tieši kā 250 latu mašīnai. Varbūt pat 200 latu mašīnai. Salīdzinoši - sudrabīgais 9k, kad to pirku (par 300 latiem), bija krietni cienījamākā stāvoklī, ar apskati līdz pavasarim, nodoklis nomaksāts, utt. Taču tādas "haļavas" gadās vien tad, kad kāds grib ļoti ātri atbrīvoties no sava auto (piemēram, ja brauc uz ārzemēm). Attiecīgi - 250 lati par šo aparātu šķita pieņemami. Ja ņem vērā to, ka daļa sīkumu, kas krita acīs, ir novēršami ar mājās esošo krājumu palīdzību. :)

Pie pirkšanas aparāts izskatījās šādi:

Image

Es vēl nosmējos, ka reiz, nez cik gadus atpakaļ, es Maximā skatījos, kā viens čalis pērk šādas disku uzlikas un nodomāju, ka tādas nu gan es neeekaaad nepirktu, bezgaumības kalngals. :D Taču rez kā sanāk - pats nepirksi, bet iesmērēs kopā ar auto.

Mērķis - iziet TA, normas robežās savest kārtībā (t.i. pārkrāsot netaisos), gāzt sniegotajos mēnešos diendienā uz darbu un ziemas pasākumos kopā ar citiem Saabistiem pa trasi (nebaidoties atdauzīties pret kupenām vai siena ruļļiem :D ). Ņemot vērā, ka vāģis aprīkots ar gāzes iekārtu, tad pietiks pavizināties uz darbu trīs mēnešus diendienā un jau būs savu pamatsummu atsitis. Pavasarī pārdot ar skati par šo pašu summu ar visu TA nevajadzētu būt lielām problēmām. Tāpēc rēķinu, ka šis pirkums par papildus izdevumu nebūtu skaitāms, drīzāk tāda naudas iesaldēšana līdz pavasarim. Bet nu, ko zin - ja nu pēkšņi būs sasodīti labs piedāvājums, var gadīties, ka notirgoju ātrāk.

Darāmās lietas - lietie diski (pagaidām pelmeņi, uz ziemu tie, kas man bija uz sudrabīgā), salons no sudrabīgā (jo esošais ir kriminālā stāvoklī), nomainīt paneli. Un salikt vēl visvisādus labumus, kas man krājumus aizķerušies un tāpat stāv bez pielietojuma. Lai tiktu pie TA uzlīmes, būt jāaizlāpa divi caurumiņi sliekšņos, jānomaina aizmugurē stabilizatora bukses (vai drīzāk esošajām apakšā kādu gumiju jāuzliek, jo stienis jau izdilis, ne gumija), jānomaina rocenes trose un vēl kaut kādi sīkumi. Ā, sāpigākais ir gāzes iekārtas regulēšana - iepriekšējā skate ir ieta pirms 4k kilometriem, uz to brīdi atgāzes bijušas 0.1 (pieļaujamais 1.5). Šobrīd ir pāri 4.. Nezinu, kāda tam gāzes reduktoram īsti ir uzbūve, bet pieņemu, ka tur no stāvēšanas varētu būt kaut kādas gumijas sapuvušas. Neticās, ka varēja kaut kas nopietns atņirgties pa 4000km, jo īpaši, ja pirms tam laiciņu atpakaļ ir taisīta apkope gāzes iekārtai.

No plusiem - ir nesen mainīts sajūgs un va vellos, tā nu ir štelle! Tagad es zinu, ka Hiršam gribu nomainīt ar steigu sajūgu! Plus motora stiprinājumus. Jo ar šito gāzēto ir baigi ērti uzsākt braukt, ļoti ērti pārslēdzās pa robiem. Goda vārds, nevienā 9k neesmu tik svaigu kloķēšanos jutis. Un gāze, lai arī šobrīd ar to ir problēmas, arī uzskatāma par plusu. Es tak te gribēju savējam stumt gāzi iekšā, tad nu lūk, man ir iespēja pabraukt un padomāt. Pēc TA apmeklējuma gan es biju totāli izbesījies, ka neskatoties uz čupu citu sīkumu, vēl tagad ar gāzes iekārtu problēmas. Bet, kad es aizbraucu piepildīt līdz lūpai balonu (25 litrus, kādi 15 bija vēl iekšā - balons 40 litri, zapaskas vietā) un samaksāju par to 10 latus, tad smaids uzausa manā sejā. :D Nebiju domājis, ka tā pārslēgšanās no gāzes uz benzīnu un atpakaļ notiek tik raiti - būtībā vari braukt mierīgi, tad izdomāt, ka vajag maķenīt pagāzēt raitāk, pārslēgties uz beņu. Nekādu problēma. Ok, tiesa, šī auto gadījumā nekādu dižo atšķīrību nejūt, jo bezturbo iet kā jau bezturbo.. T.i. - nav slikti, motors jau liels un spēcīgs, bet šķiet, ka 900og Filips ar T8 un automātisko kārbu ir spriganāks. :)
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:Edija 9k Gazovijs

Post by edijs »

Diski, duša un jau cits skats! :) Ok, vēl logu līstes (apakšējā daļa) nomainītas uz melnajām. Varbūt saņemšos nomainīt arī pārējo pa perimentru, bet tur maķenīt vairāk darba nepieciešams. Taču rezultāts ir jūtams - spīzdīgāssss līstes nekam neder, bojā skatu. Jo īpaši apdilušas. Moldingu līstes arī ar steigu jāpadara melnas.

Image

Image

Image

Image
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
User avatar
gustavs
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2606
Joined: Fri Feb 15, 2008 10:03 am
Location: Location

Re:Edija 9k Gazovijs

Post by gustavs »

Nav ne vainas. Apsveikts :) !
Kaut kā jau to projektu sadaļu ir jāpiesmērē, ne jau vienmēr projektauto ir jābūt ar centrafūgu un kkādiem xpadsmit steidžiem :) !
Par kalpakiem man arī ir stāsts. Komplektā(jaska gan,ka ne uz ratiem, bet salonā) ar 900ng nāca vēl anālāki par šiem, par laimi uz to brīdi sētā bija konteiners.
Kā savādāk-hz, redz kādam uz to auto bija nolaidšās rokas, likās,ka vienīgais loģiskais turpinājums ir tolmets, tajā pašā laikā ,kāds, šajā gadījumā tu vai es, ar savu 900ng, tur saskata potenciālu ikdienas gāžamo. Sapucējam,sataisam taisāmās lietas un ir :) !
Tiekamies trasē :P ! Frontālajā !
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:Edija 9k Gazovijs

Post by edijs »

Kā jau minēju - sākotnēji beņķi bija nožēlojamā stāvoklī. Visas vīles vaļā, pati āda pamatīgi sacietējusi. Var redzēt, ka auto kādu laiku stāvējis, varbūt bijis salonā kondensāts, tad atkal izžuvis un stāvējis saulē - kā sakaltusi garoza. Var jau būt, ka pietiktu nedaudz pastrādāt ar kādu atjaunojošu līdzekli un āda atkal būtu cieta. Taču ir arī gana ko lāpīt. Ja kādam ir entuziasms - ar pašizvešanu šos var savākt:

Image

Es uz tādiem sēdēt nespēju, vakar jau nosmērēju kreklu. Tad nu šodien hops hops un citi beņķi iekšā. Vēl kādu vakaru jānomaina arī durvju apšuvumi, tie tagad atšķirīgās krāsas dēļ baigi lec acīs. Tiesa, vadītāja beņķis nav perfekts - bija vīles vaļā jau vasaras sākumā, tad vēl pa vasaru aktīvi tika dārzā izmantots kā sēžamais. Vīles sašuvu kā nu pratu, sildelementu arī pielaboju (vēl nezinu, vai strādā), kopsummā skats krietni labāks:

Image

Image

Image
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:Edija 9k Gazovijs

Post by edijs »

Nomainīju pļerkšķošos papīra skaļruņus pret maķenīt svaigākiem pionieriem iz veciem krājumiem. Pļerkšķ joprojām, bet reizes trīs mazāk. LR1 klausīties var. Aizmugurē šobrīd vispār nav skaļruņu, ej nu sazin kādu iemeslu dēļ pazuduši - varbūt bijuši baigi labie un iepriekšējais īpašnieks laicīgi izskrūvējis. Bet nekas - man ir arī aizmugurējie gan oriģinālie pāris komplekti, gan kaut kādi Sony iksploudi, kaut ko ieštellēšu. Redz kā - tomēr nevar mest ārā visu, kas nešķiet vajadzīgs, tomēr var atrasties kādreiz pielietojums. Varbūt arī ielikšu plauktu ar sub'u un pastūzi, tie man arī stāv neizmantoti. Ārā mest roka neceļās, tad nu varbūt šim auto būs kaut kāda pievienotā vērtībā vismaz. :)

Image

Image
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:Edija 9k Gazovijs

Post by edijs »

Tā, esmu nobraucis pāris bākas, ir pirmie dati par patēriņu. Biju izbrīnīts, ka tas vidējais patēriņš, ko rāda kompis panelī, nemaz būtiski neatšķirās no tā, cik ir realitātē ar gāzi. Tiku domājis, ka tur būs savi +2 litri jārēķina klāt, tāpēc šausminājos, ka panelī uz pildīšanas brīdī bija 12.1 l/100. Biju nobraucis 275 kilometrus, iegāzu nepilnus 35 litrus, samaksāju laikam Ls 13.85 vai kaut kā tā. Sanāca gandrīz precīzi 12.6 litri uz 100, par puslitru atšķīrās no kompja rādījuma.

Tagad ar otru bāku esmu nobraucis līdz brīdim, kad sāk jau tā kā nedaudz raustīties, jābrauc pildīt. Nezinu vēl, vai raustīties sāk tiešām pi pilnīgi tukšas bākas vai tomēr tur vēl daži litri ir - to redzēšu, kad uzpildīšu līdz lūpai. Bet, ja bāka ir 40 litri un esmu nobraucis 310 kilometrus, tad rupji rēķinot tā arī varētu būt 13 litri uz 100 kilometriem. Jo šoreiz sanāca vairāk pastumdīties pa Rīgu un korķiem, tad nu kopā normāls patēriņš priekš gāzinieka un vēl jo vairāk vecās sistēmas, t.i. ne-šprice. Rēķinu, ka ar savējo man tādā pat maršrutā būtu stabili pāri desmit litriem, es teiktu, ka 10 lati uz 100, tad nu ar gāzi sanāk 5.2ls. Jāsaka, ka atšķirība ir izmaksās ir ļoti jūtama... Lētāk kā ar dīzeli braukt.

Starpcitu, par to atgāzu problēmu, par ko mani tehniskajā apskatē izmeta. Biju domājis (un ne es viens), ka tur nebūs tik vienkārši, trenkās mani no viena kantora uz otru, nezinās, kādu risinājumu ieteikt, utt., samaksāšu beigās baigo piķi. Bet nekā - pēc darba kolēģu ieteikuma aizbraucu uz Heinrija gāzes kantori Ganību dambī un tur man pa 3ls saregulēja un pa 2ls uzlika jaunu to gumiju, kas pie ieplūdes kolektora nāk. Piečuks un varu braukt uz skati. Radīja sajūtu, ka nav tik traki ar tām gāzes iekārtu apkopēm. :D Var kaut katru mēnesi braukt pieregulēt.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

Re:Edija 9k Gazovijs

Post by elmo »

Edij, a tu savam gazovijam izveic vienu eksperimentu, iegriez viņu virs 5,5 k apgriezieniem un paskaties kā šis reaģēs. Nu respektīvi uz šosejas iemet kādā trešajā robā un pedal to the metal, bet ja tev viņš automāts, tad vienkārši pedal to the metal.
Man pie šitādiem jokiem sāk raustīties, tā it kā degvielas pietrūktu!:laugh:
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:Edija 9k Gazovijs

Post by edijs »

Esmu mēģinājis - it kā nemanīju pazīmes, ka degvielas pietrūktu. Bet nu.. viņš jau man tāds kusls, nieka 150 kumeļi, bez turbīnas. Varētu pat būt, ka ar to esošo gāzes iekārtu var dzīvus palikušos kumeļus apgādāt ar barību.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
User avatar
Gregers
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 4086
Joined: Thu Jul 10, 2008 11:05 am
Location: Riga
Contact:

Re:Edija 9k Gazovijs

Post by Gregers »

Vispar jau griezt motoru uz gāzes virs apm 4k apgriezieniem ar standarta, ekonomisko regulējumu ir tiešs ceļš pie jauna topika radīšanas- "Help!Gāze nokāva dzinēju!" :laugh:
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:Edija 9k Gazovijs

Post by edijs »

Bet nu ietestēt tak vajag. :D Lai gan jā - diendienā braucot reāla vajadzība pēc >3.5k rpm praktiski nav. Ja ne 3k rpm. Jo virs 3k jau paliek ļoti kūtrs.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

Re:Edija 9k Gazovijs

Post by elmo »

Gregers wrote:Vispar jau griezt motoru uz gāzes virs apm 4k apgriezieniem ar standarta, ekonomisko regulējumu ir tiešs ceļš pie jauna topika radīšanas- "Help!Gāze nokāva dzinēju!" :laugh:
Ei nu, a ko tu iesaki uz šosejas braukt uz 90 un nevienu neapdzīt!? :laugh:
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:Edija 9k Gazovijs

Post by edijs »

Apdzīt var tikai ar atļauto ātrumu - tev neviens policists to vēl nav skaidrojis? :D Ok, max +10. Taču pie 110 un arī pie 120 vēl nav 4k pat ar to necili īso kārbu.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
User avatar
Gregers
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 4086
Joined: Thu Jul 10, 2008 11:05 am
Location: Riga
Contact:

Re:Edija 9k Gazovijs

Post by Gregers »

elmo wrote:
Gregers wrote:Vispar jau griezt motoru uz gāzes virs apm 4k apgriezieniem ar standarta, ekonomisko regulējumu ir tiešs ceļš pie jauna topika radīšanas- "Help!Gāze nokāva dzinēju!" :laugh:
Ei nu, a ko tu iesaki uz šosejas braukt uz 90 un nevienu neapdzīt!? :laugh:
Nuuu...protams nedadzenams risinājums, bet...aizturam elpu...bungu rīboņa...pārslēgties uz benzīnu? :dry: :blink:
Un nemarinē tikai tagad smadzenes, ka ar Grifinu ļoti vajag griezt virs 4k rpm lai apdzītu! Ja griez augstak tātad vnk izklaidējies, tatad varam pastiept pirkstiņu un ar slaidu maigu kustību pārslēgties.
Kgan manis pēc jau griez kaut redlainā tulīt pēc iedarbināšanas, tik nepīksti pēcak un nevaino gāzi vārstu utt izdegšanā! :)
User avatar
jastr
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2851
Joined: Tue Jan 15, 2008 1:07 am
Location: LV

Re:Edija 9k Gazovijs

Post by jastr »

Edij, par to vidējo patēriņu, ņem vērā, ka gāzes kantori ne vienmēr spēj uzpildīt balonu līdz galam... uz TX tas ir piedzīvots, ka dēļ uzpildes dēļ vien ir pāris litru starpība, tā kā tas nav rādītājs, cik uzlej un cik notērē, jo nevar zināt, cik daudz ir palicis iekšā, un cik ir iepildīts... :) gāze nav bendža...
Braucu ar 9-5 NG glītāko dvīņubrāli :D
Valiss
Kaut ko sāk saprast
Kaut ko sāk saprast
Posts: 35
Joined: Sat Apr 17, 2010 11:53 am
Location: Rîga

Re:Edija 9k Gazovijs

Post by Valiss »

Kāda gāzes iekārta ir uz šī auto?
Kur dzīvo rezerves ritenis?
Var ielikt motortelpas un gāzes balona bildes?
Post Reply