T8 '84 disco

Šī sadaļa domāta tam, lai jūs varētu iepazīstināt ar saviem auto projektiem un to norises gaitu.
User avatar
defektivais
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1999
Joined: Tue Apr 15, 2008 9:15 am
Location: Ogre

T8 '84 disco

Post by defektivais »

Tā kā pēdējā laikā arvien vairāk sanāk pieķerties (fiziski un garīgi) šim auto, tad nolēmu atvērt sadaļu projektos.

Pagājušajā rudenī auto nopirka draudzene kā ziemas braucamo, taču pa ziemu pabrauca maz jo tiesības nolika šovasar.
Uzrakstīšu par līdzšinējiem notikumiem:
Lietas ko vajadzeja izdarīt nekavējoties bija ģeneratora skriemeļa un gultņa kā arī eļļas maiņa (šeit pat nedaudz bail palika redzot kāda eļļa nāca ārā, pusķieģelis iepriekšējā īpašnieka dārziņā). Kā arī šļauciņas no sadalītāja līdz smidzinātājiem bija savu nokalpojušas, kas tika nomainītas pret jaunām.
Tik pabraukts mēnesis un nolūza priekšējā plaukta amortizatora stiprinājums, kas tika sametināts un kalpoja līdz šodienai, kad veiksmīgi tika nomainits pret "šrotā" dabūtu, taču prims tam nosmilšotu un nokrāsotu analogu.
Tik secināts, ka priekšējie bremžu diski jau ir ar plaisām un tos pirms 2 ned. nomainīja pret jauniem.
Tālāk atklājās, ka viens no lodbalstiem ir palicis bez gumijas un amortizatoru bukses ar ir tuvu beigām. Bukses nomainīju, bet lodbalstu gan nekādi pašam nesanāca nomainīt, tādēļ atdevu blakus garāžu servisā, un pašlaik gaidu, kad būs gatavs. Cerams, kā tā nebija kļūda :)

Nākamais solis bija sveču un gaisa filtra maiņa, šeit ar neiztika bez pārsteigumiem jo biju aizmirsis uzlikt atpakaļ vienu no šļaukām kā rezultātā auto ar grūtībām varēja piedarbināt.

Pēc tam tika nolemts nomainīt visas vakuma šļaukas pret silikona jo daudzas vecās bija aizdomīgi cietas un pat noplīsa ņemot nost.
Tam visam pa vidu tika nomainīts arī pasažiera puses sogulis, vecais bija saskrāpēts un logu motoriņš.
Tas pagaidām viss.
Te arī vienīgā telefon-bilde no šī auto:

Image

Šeit ar jaunajām šļaukām:
Image
ex: c900 aero '85, 96 V4 '75, 9-5 aero '05,9-5 griffin '98 LPG, GM900 '97 Talladega, c900 '89 T16 convertible, 99 GL '84
User avatar
defektivais
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1999
Joined: Tue Apr 15, 2008 9:15 am
Location: Ogre

Re:T8 '84 disco

Post by defektivais »

Nākotnes plāni ir uzlikt orģinālo IC, gandrīz visas detaļas jau ir savāktas. Trūkst tik savienojums no gaisa filtra līdz turbīnai.
Savest kārtā sānu moldingus un bamperus, jo paslaik ir apskrāpēti un dažot posmos to trūkst.
Saregulēt mehānisko šprici, jo pašlaik tukšgaitas apgriezieni kaut kā dzīvo savu dzīvi. Ir pat atrasts viens vīruks kas ar šim lietām ņemās.
Nomainīt sadalītāj vāciņu un rotoru.
Atrast orģinālos pakājiņus un salūzušo durvju rokturi.
ex: c900 aero '85, 96 V4 '75, 9-5 aero '05,9-5 griffin '98 LPG, GM900 '97 Talladega, c900 '89 T16 convertible, 99 GL '84
User avatar
lawyer
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 8236
Joined: Thu Jun 05, 2008 8:25 am
Location: Ādaži-Rīga

Re:T8 '84 disco

Post by lawyer »

Skaists auto, cerību krāsa, mmmm :cheer: vakar pat redzēju to noparkotu uz Stabu ielas netālu no Jāņa sētas :)
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever ;)
KurBads
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3218
Joined: Thu Jan 17, 2008 3:00 pm

Re:T8 '84 disco

Post by KurBads »

ko nozīme DISCO?

krāsa, ja tas ir tas auto, ko domāju, man personīgi nepatīk
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:T8 '84 disco

Post by KoreFun »

par tukšgaitas apgr - sāc vien ar vārstu, kurš aukstam motoram nodrošina papildus gaisa padevi - t.b. palielina motora apgriezienus.
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
User avatar
gustavs
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2606
Joined: Fri Feb 15, 2008 10:03 am
Location: Location

Re:T8 '84 disco

Post by gustavs »

KoreFun wrote:par tukšgaitas apgr - sāc vien ar vārstu, kurš aukstam motoram nodrošina papildus gaisa padevi - t.b. palielina motora apgriezienus.
Jā,Tu domā brīvgaitas regulētāju, tad var piemeklēt analogu no kāda vācieša,jo būtu jābūt bošam.
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:T8 '84 disco

Post by KoreFun »

pārsvarā viņu tikai jāizmazgā un jānoregulē.
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
User avatar
defektivais
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1999
Joined: Tue Apr 15, 2008 9:15 am
Location: Ogre

Re:T8 '84 disco

Post by defektivais »

KurBads wrote:ko nozīme DISCO?

krāsa, ja tas ir tas auto, ko domāju, man personīgi nepatīk
Image

Krāsa tiešām nav orģināla, bet ar laiku pierod kā pie neglītas sievas :)

QUOTE:
par tukšgaitas apgr - sāc vien ar vārstu, kurš aukstam motoram nodrošina papildus gaisa padevi - t.b. palielina motora apgriezienus.

Kur šis vārsts ir atrodams, vai viņš ir apkopjams, tīrāms?

edit:
atradu linku: http://www.saabcentral.com/techhelp/c90 ... oblems.php
ex: c900 aero '85, 96 V4 '75, 9-5 aero '05,9-5 griffin '98 LPG, GM900 '97 Talladega, c900 '89 T16 convertible, 99 GL '84
User avatar
defektivais
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1999
Joined: Tue Apr 15, 2008 9:15 am
Location: Ogre

Re:T8 '84 disco

Post by defektivais »

Šodien iztīrīju to vārstu, kaut kādi melnumi jau iztecēja ārā, bet uz kopainu tas iespaidu neatstāja. Veljoprojām ir grūti iedarbināt ja dzinējs tiek noslāpēts ilgāk par 15 min. Sarunāju pirmdien tikšanos ar mehānisko špiču speciālistu, vismaz tā man šo vīru noraksturoja viens no golferiem.
ex: c900 aero '85, 96 V4 '75, 9-5 aero '05,9-5 griffin '98 LPG, GM900 '97 Talladega, c900 '89 T16 convertible, 99 GL '84
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:T8 '84 disco

Post by KoreFun »

Kad motors ir uzsildīts noslāpē un noņem šļaukas no tā vārsta - viņam jābūt pilnīgi ciet. Kad atdziest - viņam jāatvērās.

Tālāk jau vari regulēt gan CO, gan tukšgaitu.
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
User avatar
Nauris_t16
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3418
Joined: Thu Aug 30, 2007 12:55 pm
Location: Pārdaugava

Re:T8 '84 disco

Post by Nauris_t16 »

Krāsa forša, vismaz savādāka :) Jau sāk piebesīt viss OEM+ stils, reāli bez izdomas :D

Par tukšgaitu - tas tukšgaitas regulators pamatā ir mehāniskais, ar bimetāla plāksnīti un to nekādi neietekmē nekāda elektronika, ja pareizi atceros, kā arī tas neregulējas. Es zinu, ka tur ir 2-pin štekeris uz viņa, bet nu K-Jets pats par sevi ir mehānisks, nekādas elektronikas. Es lieku uz pašas šprices regulējumu.


P.S. stila ieturēšanai iesaku interesanti apvilkt stūri, ja tas vēl nav izdarīts un padomāt par mazu diskobumbu salonā - ir tak lielveikalos tādas, ko tip kā smaržiņas karināt :) Vai defektīvajam ir iekšas ieturēt līdz galam disko tēmu? :evil:
900aero clubsport #8
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re:T8 '84 disco

Post by Arnijs »

defektivais wrote: Veljoprojām ir grūti iedarbināt ja dzinējs tiek noslāpēts ilgāk par 15 min.
lieku uz to, ka vajadzēs jaunus smidzinātājus... Pie viena iegūsi 1-1,5l/100km degvielas ekonomiju

P.S. Smidzinātājus pārbaudīt samērā vienkārši.
Jānoņem gumija no dalītāja gaisa klapes. Jāizvelk smidzinātāji no kolektora (neatvienojot degvielas trubas) un jāsaliek kādā traukā (der uz pusēm pārgriezta logu šķidruma kanniņa) tā, lai smidzinātāju gali brīvi karātos gaisā. Padod uz sūkni pa taisno +12V un ar roku piepaceļot klapi aiz centrējošās skrūvītes, skatās, ko dara smidzinātāji. Degvielai jāizplūst smalkas migliņas un noteikta leņķa konusa veidā. Šķības strūklas, nevienmērīga migliņa , kā arī, ja klapi aizverot, smidzinātāja galā veidojas pile, liecina par bojātiem smidzinātājiem.
Īstenībā mehāniskā sprice ir vienkāršāka par vienkāršu, bet mehānikai ir tieksme nolietoties un tad arī sākas visādas sīkas "ņepoladkas"
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
User avatar
defektivais
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1999
Joined: Tue Apr 15, 2008 9:15 am
Location: Ogre

Re:T8 '84 disco

Post by defektivais »

Par diskobumbu man ar šad un tad ienāk domās prātā, bet nepatīk, ka braucot kaut kas šūpojas gar degunu.
Stūre ir ādas, ar zilu vidu, ieturēta kopējā stilā :)
ex: c900 aero '85, 96 V4 '75, 9-5 aero '05,9-5 griffin '98 LPG, GM900 '97 Talladega, c900 '89 T16 convertible, 99 GL '84
User avatar
defektivais
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1999
Joined: Tue Apr 15, 2008 9:15 am
Location: Ogre

Re:T8 '84 disco

Post by defektivais »

Arnijs wrote:
defektivais wrote: Veljoprojām ir grūti iedarbināt ja dzinējs tiek noslāpēts ilgāk par 15 min.
lieku uz to, ka vajadzēs jaunus smidzinātājus... Pie viena iegūsi 1-1,5l/100km degvielas ekonomiju
patēriņš šim auto tiešām nebija pārāk zems, ziemā pie vienādiem aptākļiem bija apmēram par litru vairāk nekā ar T16.
ex: c900 aero '85, 96 V4 '75, 9-5 aero '05,9-5 griffin '98 LPG, GM900 '97 Talladega, c900 '89 T16 convertible, 99 GL '84
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:T8 '84 disco

Post by KoreFun »

ziedoniz wrote:...ja pareizi atceros, kā arī tas neregulējas.
Regulējās gan! Uz vārsta ir maziņš uzgrieznītis, to atskruvējot var nedaudz bīdīt plāksni ar caurumu, tādejādi meklējot pozīciju, kad pie uzsiluša vārsta plāksnīte ir pilnīgi ciet.


Defektīvais, man ir smidzinātāju komplekts no T16, ja gadījumā vajadzēs. Tikai es nezinu vai tie derēs T8.
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
Post Reply