Pārbūve uz E85

Bez SAAB'iem nomoka arī citi jautājumi
User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

Pārbūve uz E85

Post by elmo »

Barucot pa svētkiem uz Liepāju pamanīju, ka Brocēnu Luikolā tirgo E85 par kaut kādiem 60 santīmiem litrā.
Tad nu prātā iešāvās doma, cik sarežģīta varētu būt auto pārbūve braukšanai ar E85. No janvāra sola ka 95 benžuks maksās 85 saņi un 98 benžuks tātad +3 saņi, tā kā 28 saņu ekanomija uz litru nebūtu slikta.

Kas tur būtu nepieciešams, ražīgāks benzīna sūknis, jāmaina degvielas šļaukas, jāpārprogrammē ECU, jāpalielina kompresdija!? Jeb arī kas nopietnāk jāpārbūvē!?
Jebšu arī tas E85 pārbūves process nav tā vērts, jo pieaugs patēriņš par kādiem 20-30% un nekāda ekanomija nesanāk!Vai arī ekanomija nesanāks, bet toties būs kāds zirdziņš klāt!?
johnc
Eksperts, ne tehniskais
Eksperts, ne tehniskais
Posts: 104
Joined: Mon Aug 16, 2010 2:08 pm

Re:Pārbūve uz E85

Post by johnc »

Pirmkārt, jāpārprogrammē ECU; 4 podu motoriem tas ir izdarāms, par V6 - nav ne jausmas.
Par sūkņa un gumiju saderību gan jau ka Ārnijam būs kas sakāms. Etanolam ir tendence skalot ārā visādus sū*** no degvielas sistēmas, tā ka sākumā iespējami aizķēpāti filtri u.c. nelaimes.
Ekonomija gan nekāda nesanāks; vienīgais ieguvums - "zaļš" noskaņojums un labāks "cēliens" pie zemiem apgriezieniem.

Vienvārdsakot - dabūsi ieguvumu performances ziņā, bet ne monetārā.
User avatar
JauDzin
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 238
Joined: Tue Jul 28, 2009 2:58 pm
Location: Šejiene

Re:Pārbūve uz E85

Post by JauDzin »

es domāju, ja tur būtu kaut kāds ekonomiskais pamatojums un vienkāršas tehniskās iespējas, tad jau visi braukātu ar E85.. :)
Ex: SAAB 9-5 Aero `01
Privātais gāziņš: SAAB 9-3 SportCombi `08 + Hirsch stg1
User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

Re:Pārbūve uz E85

Post by elmo »

Nu kādi +20% jaudas jau pa ļaunu nenāktu!:laugh: :laugh: :laugh:
User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

Re:Pārbūve uz E85

Post by elmo »

JauDzin wrote:es domāju, ja tur būtu kaut kāds ekonomiskais pamatojums un vienkāršas tehniskās iespējas, tad jau visi braukātu ar E85.. :)
Nu kā redzi ar gāzi arī visi nebraukā, kaut pārbūve ir salīdzinoši vienkārša.;)
User avatar
Nauris_t16
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3418
Joined: Thu Aug 30, 2007 12:55 pm
Location: Pārdaugava

Re:Pārbūve uz E85

Post by Nauris_t16 »

Zviedrijā tie, kas brauc ar E85, nemaksā ceļa nodokli. Vot tā ir ekonomija un zaļa domāšana saistībā ar ceļa nodokli, ne tā kā šeit.
900aero clubsport #8
aikon
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 244
Joined: Fri Jan 18, 2008 3:24 pm

Re:Pārbūve uz E85

Post by aikon »

Mjā, man arī interesē šis jautājums.. Vai pietiek tikai ar ECU pārprogrammēšanu? Benzīna sūknis pēc kāda laika nepateiks "čau" vai arī kādas trubiņas neizdils?
Gaidam Arnija komentāru B)
User avatar
Jancis
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 669
Joined: Thu Jan 17, 2008 7:36 am

Re:Pārbūve uz E85

Post by Jancis »

Pats vienu brīdi braukāju ar E85, lai gan 100% tīru bioetanolu nelēju, bet lielākā koncentrācijā, sūknis šķiet palika skaļāks.
Teorētiski ar ECU pārprogrammēšanu pietiek, taču atbildība, protams, uz paša pleciem, jo sūknim un gumijām noteikti spirts nepatīk tik labi kā benzīns.
aikon
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 244
Joined: Fri Jan 18, 2008 3:24 pm

Re:Pārbūve uz E85

Post by aikon »

Un kā ar patēriņu? Par cik palielinās un vai vispār sanāk kāds ietaupījums? :laugh: Jaudas pieaugumu jūt?
User avatar
gustavs
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2606
Joined: Fri Feb 15, 2008 10:03 am
Location: Location

Re:Pārbūve uz E85

Post by gustavs »

Loti interesanta tema.
Ir kada nojausma, cik naudas izteiksme maksa ecu parprogrammesana un nepieciesamo mezglu parbuve,lai butu pa droso?
Nigro vai Arniju,labak abus-studija!
johnc
Eksperts, ne tehniskais
Eksperts, ne tehniskais
Posts: 104
Joined: Mon Aug 16, 2010 2:08 pm

Re:Pārbūve uz E85

Post by johnc »

Der atcerēties, ka viss sacītais par ECU attiecas tikai uz 9-5 un 9-3. Ja gribas spirtu liet, piemēram, iekš 9000šā, tad par benzīnu būs jāaizmirst: kompis būs pielāgots tikai spirtam.
User avatar
gustavs
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2606
Joined: Fri Feb 15, 2008 10:03 am
Location: Location

Re:Pārbūve uz E85

Post by gustavs »

No iauto citats:

Ziemā prikola pēc uz savas hondas to E85 patestēju, bet teikšu godīgi par tādu cenu statoils var iet ieskrieties, jo ekonomija nekāda nesanāk. Tā kā ir lielāks patēriņš, tad izdevīgi ir tikai ja cenas starpība ar benzīnu ir lielāka par 25%, jaucot ar benzīnu tas paliek vēl neizdevīgāk.

E85 ir 85% bioetanola un 15% benzīna maisījums un tas teorētiski der tikai pielāgotiem FFV dzinējiem(cik zinu SAAB biopower). Arī parastu mašīnu var palaist uz E85 ar labāku spēcīgāku benzīna sūkni, jo vairāk jāpumpē, attiecību gaiss:degviela jāpamaina un , lai caurules nešķīst spirtā, kas gan ir veco mašīnu problēma. Bez nekādas pielāgošanas jebkuram benzīnauto der ne lielāks kā E15(15% etanols), pielāgojot ECU var paaugstināt līdz 30%-50%. Šitā degviela nav nekas jauns, jo jau savulaik Ulmaņlaikos bija pieejams Latols, kas bija 30% spirta/benzīna maisījums. Protams tīru e85 crx'ā nelēju, bet šķaidītu.

E85 Plusi:
+Augstāks oktānskaitlis 104, līdz ar to teorētiski lielāka jauda, ja palielina kompresiju
+Lētāks cena 0,58Ls/litrā
+/- Sadeg ar mazāku temperatūru un sadegot rodas ūdens attiecīgi zemāka darba t*
+/- Uz to pašu daudzumu tīra sprita vajag 50% mazāk gaisa, bet deg ne tik strauji kā benzīns(detonācijas noturība).

E85 mīnusi:
-Palielinās degvielas patēriņš tīram E85 tas ir par 25% lielāks (LV cenas starpība bio/95e 20%, tātad ar tīru statoil biobenzīnu kapeiku neitirst)
-absorbē ūdeni, ja slikti uzglabāts, attiecīgi pie sadegšanads tad rodas skudrskābe(formic acid), kas veicina dzinēja nodilumu.
-Vairāk par 50% spirta saēd gumiju, blīves degvielas sistēmā u.c.
-Biobenzīns ir korozīvs. Inžektoriem, sūknim, degvielas sistēmai jābūt tam piemērotai. (Par šo domas dalās, jo agresīvs ir tikai metanols. )

Ievācu nelielu informāciju no citiem forumiem caur google un secināju, ka principā cilvēki ar bio hondām pasaulē braukā. Pamatā ir uztraukums par korozīvo ietekmi, bet sākot ar 1988 gadu ASV ir prasība, ka visiem auto ir jāspēj darboties vismaz ar E10 attiecīgi pēc tā gada ražotajām degvielas sistēmai jābūt piemērotai.
Tātad iesākumā, lai notestētu kas un kā decembrī pielēju bāku gandrīz pilnu un ielēju bākā vēl 5l e85(smaržo labi ), kas kopumā sajaucoties bākā atbilst ~E10 biobenzīnam. Katrā ziņā nekādus īpašus uzlabojumus/problēmas sajust neizdevās, viss darbojās kā nākas arī patēriņā sevišķas izmaiņas nemanīju.
Izbraucu bāku tukšu un pielēju nu jau 10l bio = ~E25. Varēja jau šo to novērot. Jauda +/- ir tāda pati cik nu ziemā var notestēt, darba temperatūra iespējams nokritās, jo ar 98e pēc uzsilšanas parasti datčiks bija pusē, tad tagad redzami bija zem puses. Par patēriņu ar 95E tipiski varu pilsētā nobraukt 430km, tad tagad sanāca nieka 380km (starpība 12%) tas iespējams arī dēļ pilsētas režīma, jo lambda jauc ECU prātu(bio sadegot ir vairāk skābekļa). Uz štrāses nav sanācis notestēt.

Patreiz eksperimentus pārtraucu, jo nekāda reāla ieguvuma bez pārbūves nav un neesmu drošs par ietekmi uz motoru. Reālam labumam tad vai nu ir jāpāreglē ātrāka aizdedze ECU vai arī jāliek vismaz lielāki inžektori (330cc/min), un tad var maukt uz tīru bio, bet ar tādu cenas starpību ekonomija nesanāks, pie kam uzpildīties var tikai 1 vietā Rīgā. 1.6l jau tā pietiekoši ekonomisks tā kā spriežot pēc citu pieredzes drīzāk kāds Subaru ir labāks kandidāts.
User avatar
gustavs
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2606
Joined: Fri Feb 15, 2008 10:03 am
Location: Location

Re:Pārbūve uz E85

Post by gustavs »

Varbut varam virtuali pakaulkulet cik tada parbuve maksa 9-3/9-3/9000 ?
Jaunas sprauslas(pienemot,ka piem. aero modeliem ir pietiekami razigas,ja jaunas), razigaks suknis, bendz magistrale, ecu, gan jau vel kaut kas.
Vislielakais minus skiet ir koncentrata veidosanas, nekvalitativa e85 gadijuma. Tada vize gan motoru zel butu paklaut sim modifikacijam.
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re:Pārbūve uz E85

Post by Arnijs »

aikoN wrote:Mjā, man arī interesē šis jautājums.. Vai pietiek tikai ar ECU pārprogrammēšanu? Benzīna sūknis pēc kāda laika nepateiks "čau" vai arī kādas trubiņas neizdils?
Gaidam Arnija komentāru B)
Peec EPC datiem Bio SAABiem degvielas sist'emas detaljas ir ar citiem kodiem, taa, ka nekaada droshaa braukaashana ar tiiru Bio nesanaaks. Konstruktiivi nekaadu citu izmainju nav.
Pie kam - tagad tachu E95 ir liidz 5% spirta, kam jums veel biodegvielu!:woohoo: . Vieniigais pluss - tiek piesaistiits uudens un lobeetas kaadas intereses.
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
User avatar
Gripen
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 682
Joined: Tue Feb 24, 2009 2:42 am
Location: Riga, Latvia

Re:Pārbūve uz E85

Post by Gripen »

Nobraucu ar savu 9-3 20k ar E85, tad apnika skraidīt uz Valdemāra ielas Statoil.. Jā, ar E85 iespējams noņemt vairāk jaudas un izplūdes temperatūras ir zemākas, bet ekonomiski sanāk tas pats vai dārgāk - pirmkārt, gribas "iespiest", otrkārt - patēriņš pieaug par apmēram 20%. Vienīgais, ko jādara dzelžos 9-3/9-5 - pēc pāris tūkstošiem jānomaina degvielas filtrs, jo E85 ir kodīgāks par benzīnu un "attīra" bāku no nosēdumiem/sārņiem. Jārēķinās arī ar to, ka adaptāciju process ir sarežģītāks un līdz ar to pieaug arī pašu mazāko dzinēja problēmu iespaids uz veiktspēju (t.i. tie paši beigtie vakuuma vārstiņi, kuri neļāva turbīnai nodrošināt nepieciešamo spiedienu, var efektīvi mašīnu arī noslāpēt ar kļūdainu BioPower adaptāciju, u.c. joki).

BET - Arnim taisnība, detaļu kodi atšķiras un es neesmu tik bagāts, lai atļautos eksperimentēt ar sava bērīša degvielas sistēmu. Daudzi braukā bez problēmām, bet gadās visādi..
9-3 B207R ArTEH Performance Edition
9-7X Vortec I6 ArTEH Tank Edition
Post Reply