blok


User avatar
ivanusi
Eksperts, ne tehniskais
Eksperts, ne tehniskais
Posts: 125
Joined: Mon Apr 14, 2008 12:51 pm
Location: Рига

blok

Post by ivanusi »

Zdravstvujte.

U menja takaja problema, ja vlodelec Saab 900 16v turbo 1988 goda masina ne zavoditsja i estj podozrenija na blok upravlenija dvigotelem, ne kto ne znaet kak evo mozno proveritj ili mozet u kovo nibudj estj takoj i hotite prodatj
BOSCH 0 280 000 538

za ranie spasibo

izvenite sto narusil format no mne tak legce
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re:blok

Post by Arnijs »

Obichno v bloke ne prichina! Takoi blok estj, no dumaju - tebe evo nenado! Proveritj - prosche prostovo! :) Nado posmotretj - postupaet li naprjazenie i massa i vse nuznije signali (a ih mnogo! :D) Eslji postupaet vsjo do edinovo - togda mozno podozrivatj i blok! a tak - chevo ugodno! Ja daju 99%, sto prichina v drugom, ne v bloke! ;)
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
Nīgrais
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1675
Joined: Tue Jan 15, 2008 4:53 am
Location: Rîga.

Re:blok

Post by Nīgrais »

Arnijs wrote:Obichno v bloke ne prichina! Takoi blok estj, no dumaju - tebe evo nenado! Proveritj - prosche prostovo! :) Nado posmotretj - postupaet li naprjazenie i massa i vse nuznije signali (a ih mnogo! :D) Eslji postupaet vsjo do edinovo - togda mozno podozrivatj i blok! a tak - chevo ugodno! Ja daju 99%, sto prichina v drugom, ne v bloke! ;)
Lai kā arī negribētos:laugh:, bet te nu man japiekrīt!
:laugh:
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re:blok

Post by Arnijs »

Nīgrais wrote:
Lai kā arī negribētos:laugh:, bet te nu man japiekrīt!
:laugh:
:woohoo: :laugh: :laugh: :laugh:
Kā teiktu Būmerī-2 Ņenado t`je etot blok Vova - nenado! ;)
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
Nīgrais
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1675
Joined: Tue Jan 15, 2008 4:53 am
Location: Rîga.

Re:blok

Post by Nīgrais »

Arnijs wrote:
Nīgrais wrote:
Lai kā arī negribētos:laugh:, bet te nu man japiekrīt!
:laugh:
:woohoo: :laugh: :laugh: :laugh:
Kā teiktu Būmerī-2 Ņenado t`je etot blok Vova - nenado! ;)
Ar to arī atšķiras tirgotājs no tehniķa - tirgotājs mēģina ieskapēt, vaig vai nevaig, tehniķis mēģina atrunat pat tad, kad moš arī vajag!
:laugh: :laugh: :laugh:
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re:blok

Post by Arnijs »

Bet - kad satiekas abi:woohoo: , tad tirgotājam reizēm ir bezceris notirgot pat to, ko tehniķim vajag! :D
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
Nīgrais
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1675
Joined: Tue Jan 15, 2008 4:53 am
Location: Rîga.

Re:blok

Post by Nīgrais »

Arnijs wrote:Bet - kad satiekas abi:woohoo: , tad tirgotājam reizēm ir bezceris notirgot pat to, ko tehniķim vajag! :D
Tāpēc ar tirgotajiem parasti runāju vienkāršos nepaplašinātos teikumos, nedaudz atlaižot zem muļķa. Tas iedrošina tirgotājus un parādās iespēja vismaz kautko dabūt.
:laugh: :laugh: :laugh:
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:blok

Post by KoreFun »

Ivanussi:

U menja bila takaja zhe problema, ma6ina tozhe T16, toljko u menja 85-ij god, tozhe dumal, 4to ne rabotaet kompjuter vpriska topliva. Pri4ina okazalasj gorazdo pro6e:) Rasskazhi, pozhalujsta, po4emu ti tak dumae6, i kak ona perestala rabotatj (zaglohla na hodu, zaglohla, kogda bolj6e gazu dal, ili stojala dolgo)
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
User avatar
ivanusi
Eksperts, ne tehniskais
Eksperts, ne tehniskais
Posts: 125
Joined: Mon Apr 14, 2008 12:51 pm
Location: Рига

Re:blok

Post by ivanusi »

masina otstojala 3 goda, slili benzin, zalili novij, zavilasj s pol oborota no cerez 5 sekund zaglohla, mucili starter krutit no ne kokovo zacepa, cerez minut 40 snovo zavilas robotala minut 5-7 stojala zadom v garoze dima mnogo zaglusili sami i posle etovo uze poltora mesjaca toskaju po servisam konkretno ne kto skazatj ne mozet no podozrenie na blok, mozet estj znakomij specialist kto mozet pomoc?
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:blok

Post by KoreFun »

Eto v servisse skazali, 4to skoree vsego kompjuter vinovat? U menja tozhe samoe bilo, to glohla sama, to zavodilasj i ezdila. V moem slu4ae okazalosj 2 nepoladki:

1: Ne znaju kak v 88-om godu prolozhena provodka, no u menja (v 85-om) nad dvigatelem idet tolstij zhgut provodov (prjamo nad forsunkami) tak vot tam, ot starosti i perepada temperatur, u menja provodov 6-7 ostalisj sover6enno bez izoljacii i na jamah ma6ina glohla, no tak zhe po6eveliv etot zhgut, ona zavodilasj.:P

2: Kogda bila ustranena eta nepoladka, ja na ma6ine otjezdil po4ti denj i ona u menja ni s togo ni s sego zaglohla. Na4al razberatjsja v sheme, okazalosj, 4to ne vklju4aetsja benzonasos i net iskri. Vse podozrenija pali na kompjuter, a v rezuljtate okazalosj 4to vsego li6 v raspredelitelj popalo maslo s dvigatelja:laugh:
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
User avatar
ivanusi
Eksperts, ne tehniskais
Eksperts, ne tehniskais
Posts: 125
Joined: Mon Apr 14, 2008 12:51 pm
Location: Рига

Re:blok

Post by ivanusi »

v maem slucee estj i iskra i benzin kocaet normaljno, a zgut etot i u menja i det nad dvigotelem, ja evo vskrival i tam toze akozalosj vse v polnom porjadke, no masina k sozaleniju zavoditsja ne hocet, ona shvativaet mozno skazatj zavoditsja no rabotatj otkazivaetsja.:(
Nīgrais
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1675
Joined: Tue Jan 15, 2008 4:53 am
Location: Rîga.

Re:blok

Post by Nīgrais »

Nu jau info ir vairāk un var paprātuļot.

Zināms ka:
1. Auto ilgi stavējis.
2. Dzinējs iedarbojas, bet noslāpst uzreiz vai noģībst lēnām.
3. Pēc noģībšanas labu laiku nav piedarbināms.
4. Reizēm vispār nav piedarbināms.
5. Pie atmosfēras spiediena dzirkstele svecē ir novērojama.
6. Ir degvielas padeve degvielas sistēmā.

Nav zināms:
1. Vai ir nepieciešamais degvielas spiediens sistēmā.
2. Vai ir pietiekama dzirksteles jauda un vai sveces darbojas sadegšanas kamerā.
3. Vai pēc noģībšanas sveces ir sausas vai slapjas.

Teorētiskais pamatojums:
1. Ir zināms, ka ilgstošā laika periodā ar elektriskiem kontaktiem un savienojumiem notiek brīnumainas un neizbēgamas pārvērtības. Korozija, ķīmiska mijiedarbība, oksidācija utt.
(Piem. Ideāls problēmu kopums - vara vads ar alumīnija klemmi, kas pieskrūvēta pie dzelzs korpusa.) Šo procesu rezultātā pieaug savienojumu un kontaktu pretestība. Tāpat zināms, ka savienojums kam ir pretestība silst. Jo vairāk silst, jo lielāka paliek šī savienojuma pretestība un oma likums nosaka, ka U=IR. Tātad, ja borta spriegums U ir const., tad pieaugot pretestībai samazinās strāva.
Piemērs iz dzīves: Neiet degvielas sūknis. Servī džeki norauj sūkņa stepseli, ar testeri izmēra spriegumu uz kontaktiem un paziņo - so, sūkņa relejs strādā, uz sūkni pienāk 12V, bet viņš nerūc, tātad, vico mīļais uz bodi un pērc jaunu sūkni! Un kad jaunais sūknis ir iepirkts un atkal nekas nerūc, tad sākas izmisums un plecu raustīšana. Kur kļūda? Kļūda ir tur, ka mexāniķim neienāk prātā, ka sūkņa releja kontakti ir oksidējušies, apdeguši vai kā citadi vairs nepilda savas funkcijas, kā rezultātā spriegums uz sūkni ir, bet stravas nekādas.
Kā noķert šādu defektu?
Sūkņa vietā štekerī iespraužam tālās gaismas spuldzi. Ja ar releju vai vadiem būs kādas problēmas, tad spuldze vai nu nedegs, vai degs pusjaudā, vai arī ātrāk vai lēnāk izdzisīs.
Vēl viens piemērs iz dzīves:
Viss oki-doki, līdz pilnam pedālim, tad autiņš sāk raustīties.
Problēma.
Degvielas sūknis bez slodzes (tipa sļauka spainī un benžuks līst spainī bez pretestības) patērē, teiksim 3A strāvas.
Ar slodzi degvielas sistēmā uz 2.5 bar, kāds ir spiediens motora degvielas sistēmā tukšgaitā un vidējās slodzēs, 6A.
Bet pie dzinēja pilnas slodzes, pateicoties degvielas regulatoram, spiediens sistēmā tiek paaugstināts līdz 3.2 bar un sūkņa patērētā strāva pieaug līdz 9A. Releja kontakti šādu strāvu vairs netur, sasilst un spēj nodrošināt sūknim tik 2A, kā rezultātā, spiediens sistēmā krīt, autiņš sāk raustīties, līdz viss atkal stabilizējas. (Bieži grēko signalizācijas kreisie releji, ko, nereti, slēdz sūkņa ķēdē).
Un tāpat ir zināms, ka, jo vecāks un sliktaks sūknis, jo lielāku strāvu tas patērē. Tā ir viena no metodēm, kā noteikt sūkņa stāvokli.
Tātad, jo lielāka strāva mums nepieciešama kāda mehānisma darbināšanai, jo lielāka varbūtība kontaktu/savienojumu defektu "uzpeldēšanai".
2. Ir zināms, ka starta brīdī ECM (ECU), darbojas pēc ieprogrammēta starta algoritma, neņemot vērā dažu devēju signālus. Kad motors sāk iedarboties, tikai tad ECM pieslēdzas devēju informācijai (arī uzreiz ne visu, piem Lambda vēl arvien tiek ignorēta) un sāk rēķināt visādus leņķus tur un ilgumus.

Secinājumi:
Ja motors iedarbojas, tad:
1. Ir visi nepieciešamie spriegumi uz ECM un degvielas sūkni.
2. ECM visticamāk ir "dzīvs".
Ja motors noģībst tad:
1. Pēc starta algoritma izpildes ECM nesaņem vai saņem nepareizu info no kāda devēja. (visticamāk no galvenā - gaisa masas/daudzuma vai retinājuma devēja)
2. Pazūd strāva (nejaukt ar spriegumu) uz ECM vai degvielas sūkni.(parasti grēko sistēmas relejs, sūkņa relejs, un masas visādas)

Novēršana:
1. Doties pie speciālista. :woohoo:
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:blok

Post by KoreFun »

Ļoti iepatikās "Novēršana":laugh: :laugh: :laugh: :woohoo:
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
User avatar
mrpinkeyes
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1406
Joined: Tue Jan 15, 2008 8:32 am
Location: Sigulda
Contact:

Re:blok

Post by mrpinkeyes »

Būtu jau labi nīgrais (vecais), ja Tu būtu tas speciālists pie kā doties. Jo bieži vien sajūtas ir tādas, ka vairs speciālistu mums Latvijā nav :(
saab 9-5 Aero Wagon 2006
ex saab 900 1991
ex saab 9-5 Aero Wagon 2001
ex saab 900 T8 1986
User avatar
ivanusi
Eksperts, ne tehniskais
Eksperts, ne tehniskais
Posts: 125
Joined: Mon Apr 14, 2008 12:51 pm
Location: Рига

Re:blok

Post by ivanusi »

so specialistom ja soglasen, no togda podskazite pozalusta kuda i k komu obratitsja za pomoscju?
kto dejstviteljno mozet mne pomoc?
Post Reply