Saab 900 Turbo - iepirkums un adoptācija pircējam


alnislacis
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2156
Joined: Sun Nov 30, 2008 6:10 am

Saab 900 Turbo - iepirkums un adoptācija pircējam

Post by alnislacis »

Sveiciens,

Man ir daži jautājumi saab 900 turbo braucējiem (in particular, 900 Turbo 16s), pirms pats pievienojos šo auto turētājiem.

Jautājuma objekts ir 1991 gada Saab 900 Turbo (laikam) 16s (diez vai). Auto patīk kopš 10 gadu vecumā tā reklāmas lapu redzēju uz National Geographic vāka, tagad ne pat 15 gadus vēlāk, šis auto pats ierodas pie manīm un piedāvājas iegādāties.

Bet es esmu piesardzīgs, un pirms krītu tā apskāvienos gribu šo to uzzināt:


1. Kam ir jāpievērš uzmanība šo saab'u iegādājot? Tipiski iemesli kādēļ kāds no tā gribētu tikt vaļā?

2. Regulāras izmaksas šāda auto uzturēšanai (benzīns+ eļļas maiņas+ remonti utt.). Šis ir svarīgi, jo negribu ilgi lolotu auto pārvērst par ikdienas golfu- drīzāk atteikšos no tās mašīnās, ne kā izraksū tai kapu.

3. Šis ir īpaši svarīgs. Kā noskaidroju test draivā šis saab 900 <1992 ir jūtami kompaktāks salīdzinājumā ar citiem, ko esmu braucis. Ja 900/ 9000/ 95 ir ārkārtīgi ērti un plaši, tad man kā vīram vīra augumā šī saab'a jumts, pat atbīdot krēslus, berž pieri. Te ir manas opcijas:
3.1Esmu vairākkārt forumos lasījis par auto adoptāciju- vaditāja sēdekļa sliedīšu pagarināšanu utml.
3.2šim saab'am atšķirībā no nākošajiem vadītāja krēsls ir uz "podesta", tādēļ nav "ielaižams grīdā". Ir iespēja modificēt grīdu- likvidēt podestu un novietot (1)šo pašu 900'tā krēslu uz grīdas, vai arī (2) ielikt krēslus no 900/9000, kas pat būtu saistošāk, jo no 900/9000 (pat Aero) ir ārkārtīgi ērti krēsli.
Līdz ar to- vai kāds ko tādu ir darījis? Ieteikumi?

Iepriekš pateicos par palīdzību.

AC,
Topošais Saab 900 Turbo 91' īpašnieks.
User avatar
defektivais
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1999
Joined: Tue Apr 15, 2008 9:15 am
Location: Ogre

Re:Saab 900 Turbo - iepirkums un adoptācija pircējam

Post by defektivais »

1) Viens no tipiskajiem pardošanas iemesliem varētu būt rūsa vai arī kārba iet uz beigām.
2) Pedejo reizi kad mainīju eļļu un filtrus (servisā) sanāca ~40 Ls Benzīns atkarīgs no tā pa kurieni brauc un kā - man sanāk līdz pat 15l uz 100 km ja braukts pa pilsētu. No remontiem cik formuma lasīts vissapīgakais ir kārba, sanāk 4 ciparu summas.
3) Es nezinu kā ari sēdekļu regulēšanu ir jaunākiem modeļiem, bet manam 86 gada ir tā, ka vadītāja sēdekļa augstumam ir iespējamas divās pozīcijās t.i. zemāk un augstāk, to gan es atklaju tik kad mēnesi biju pabraucis :) Priekšejos krēslus var ielikt no 9000, taču rēķinies, ka viņus tev nebūs iespējas atlocit, protams, ja tev padomā ir 2 durvju versija.
ex: c900 aero '85, 96 V4 '75, 9-5 aero '05,9-5 griffin '98 LPG, GM900 '97 Talladega, c900 '89 T16 convertible, 99 GL '84
alnislacis
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2156
Joined: Sun Nov 30, 2008 6:10 am

Re:Saab 900 Turbo - iepirkums un adoptācija pircējam

Post by alnislacis »

Vai vari pastāstīt, kur tas sēdekļu augstums regulējas?
Līdz šim, kad bez testdrive ievērtēju auto no skata atradu tikai 2 regulēšana iespējas:
1. atzveltne uz priekšu un atpakaļ
2. sēdeklis uz priekšu un atpakaļ
3. trešo vertikāli pacelt un nolaist neatradu, lai gan iztaustīju vis riņķī:huh:

btw Paldies par ieskatu naudas lietās.

+vai šiem Saab'iem līdz 93' gadam mēdz būt elektriskie krēsli.. Iepriekš braukāju ar 86' gada MB, kuram bija.. Siem ir?
alnislacis
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2156
Joined: Sun Nov 30, 2008 6:10 am

Re:Saab 900 Turbo - iepirkums un adoptācija pircējam

Post by alnislacis »

KurBads
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3218
Joined: Thu Jan 17, 2008 3:00 pm

Re:Saab 900 Turbo - iepirkums un adoptācija pircēj

Post by KurBads »

sedeklis reguleejas augsaa-lejaa ar teleskopisko rucku sedekla pamatnes saanaa (durvju pusee) - izvelc vinju araa un kustinu uz augsu-leju
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
lablaiks
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 384
Joined: Tue Jan 15, 2008 2:18 am
Location: Lapmeþciems.

Re:Saab 900 Turbo - iepirkums un adoptācija pircējam

Post by lablaiks »

Ha apsveicu!

Elektriskie krēsli bija gandrīz visiem, tik tos nevarēja regulēt,apsilde automātiska, un parasti pa lielai daļai tā jau bija izbeigusies.Bet tagad pa tēmu.

No ši auto tikt vaļā var gribēt daudzu iemeslu pēc, dēļ tā ka , lai arī kā kultivē šo modeli, reāli tas auto ir vecs un savu laiku jau nokalpojis...17 gadi automobīlim ir nopietns vecums.
Rēķinies ka viss var iet uz galu, turbīna, kārba, ķēde utt utjpr.Var arī neiet..
Ja tas auto nav "nojāts" tad ikgadējie izdevumi nebūs lieli nu 100-200ls atkarībā no tā kas nobeidzies.
Detaļas jaunas arī var dabūt vēl, nav problēmu pa lielam.
Nu eļļas maiņa parasti maksā ap 25-30ls(+filtrs( laikam 6ls precīzi neatceros, nākamnedēļ mainīšu tad jau varēšu pateikt precīzu cenu)
Par krēsliem, esmu arī pagara auguma un griestus nebakstu, nezinu kā 91.g. , bet 93jam ir ļoti ērti regulējams sēdeklis arī pozīcija "zemāk-augstāk". Bet no 1988gada ,ja nemaldos krēsli jau ir tādi paši kā 9000jiem.

Mans ieteikums, kārtīgi izpēti šo mašīnu, ja pārdevējs nav pazīstams. Uzticies arī sajūtām, paskaties uz mašīnas vispārejo nodiluma pakāpi salonā, kāda stūre, ātrumkloķis.
Noteikti būs rūsa durvju apakšā un vēl kaut kur.
Nu pa lielam laikam viss, gan jau te drīz vēl kāds padalīsies pieredzē.
maris
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 522
Joined: Wed Feb 13, 2008 6:56 am

Re:Saab 900 Turbo - iepirkums un adoptācija pircējam

Post by maris »

Priecē , ka ir vēl kāds trakais :silly:
Ja nopietni , tad obligāti jāpērk mašīnu bez lūkas , jo tas dod tos nepieciešamos pāris centimetrus galvai :woohoo: Un vēl , atkaribā no gadiem ir dažādas sēdekļu formas ( jaunākajiem tiešām nāk sēdekļi no 9000 B) ), kā arī pašu sēdekli var , ja vajag , padziļināt B)
Bet , ja nelīdz viss augstāk minētais , tad ir tikai viena izeja - kabriolets :P
iRAFAR
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 574
Joined: Thu May 22, 2008 8:58 am
Location: Âgenskalns

Re:Saab 900 Turbo - iepirkums un adoptācija pircējam

Post by iRAFAR »

maris wrote:Priecē , ka ir vēl kāds trakais :silly:
Ja nopietni , tad obligāti jāpērk mašīnu bez lūkas , jo tas dod tos nepieciešamos pāris centimetrus galvai :woohoo: Un vēl , atkaribā no gadiem ir dažādas sēdekļu formas ( jaunākajiem tiešām nāk sēdekļi no 9000 B) ), kā arī pašu sēdekli var , ja vajag , padziļināt B)
Bet , ja nelīdz viss augstāk minētais , tad ir tikai viena izeja - kabriolets :P
Lai tikai nav tā, kā Klarksonam... Iesēdās vienā no jaunajiem mazajiem kabrio un skatās pāri vējstiklam :woohoo:

Bet tiešām priecē, ka ir vēl trakie :)
User avatar
defektivais
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1999
Joined: Tue Apr 15, 2008 9:15 am
Location: Ogre

Re:Saab 900 Turbo - iepirkums un adoptācija pircējam

Post by defektivais »

Kāpēc tas ka tu velies braukt ar 900og tiek uzskatīts par kaut ko traku?
ex: c900 aero '85, 96 V4 '75, 9-5 aero '05,9-5 griffin '98 LPG, GM900 '97 Talladega, c900 '89 T16 convertible, 99 GL '84
lablaiks
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 384
Joined: Tue Jan 15, 2008 2:18 am
Location: Lapmeþciems.

Re:Saab 900 Turbo - iepirkums un adoptācija pircējam

Post by lablaiks »

Nu padomā pats, ikdienā vai neikdienā braukt ar teju vai 20 gadīgu mašīnu, tas tomēr nav standarts, tas varētu būt 1) nabadzība, jo nevar atļauties ko dārgāku, mūsdienīgāku, jo pat LADA maksā savus 5000ls, kamēr pa 3000 eur var nopirkt puslīdz ciešamu 15-20gadīgu auto(ne obligāti saab)
2) baigi patīk konkrēts modelis un tad nekam nav nozīmes, ne nobraukumam ,ne gadam ( un tas jau tāds pozitīvs trakums).
3) auto jau daudzus gadus ir īpašumā un labi kalpo, tad kāpēc jāskrien pakaļ patērētāju psihozei un visu laiku jāpērk ( pa milzīgu naudu ) kaut kas jauns un tā visu laiku.
alnislacis
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2156
Joined: Sun Nov 30, 2008 6:10 am

Re:Saab 900 Turbo - iepirkums un adoptācija pircējam

Post by alnislacis »

maris wrote:Priecē , ka ir vēl kāds trakais :silly:
Un vēl , atkaribā no gadiem ir dažādas sēdekļu formas ( jaunākajiem tiešām nāk sēdekļi no 9000 B) ), kā arī pašu sēdekli var , ja vajag , padziļināt B)
Tas ir joks par to sēdekļu padziļināšanu:huh: ? Vai arī kas tā par tehnoloģiju?

Vai k'ads var konsultēt, kurā "prof. Saab" servisā šo auto iedot novērtet? Man ir padomā viens saab serviss, kas ir Krustabaznīcas ielā pie dzelzceļa pārbrauktuves; redzēju tos, kad pretējos vārtos Chrysler' u ārstēju. vai ir kas sakāms par šiem vīriem?


Par pirkšanas un braukšanas filozofiju-
1. pārdevējs ir auto entuziasts, bet reliģiju ir nomainījis uz amerikāņu auto, līdz ar to ir zināma cerība, ka tas ir labi uzturēts
2. nū, retro auto vērtība ir pati par sevi + daudzas well-built "vecās" mašīnas pie nosacījuma, ka labi uzturētas, pārliecina vairāk kā jauna. T. i. ir pagājuši tie laiki, kad auto tika "overenginered"- pārsniegts laiks un budžets tā tapināšanai, arī premium auto padodas tirgus spiedienam. Kolēģis no Brabus šo attiecina pat uz jauno paaudžu MB, netikai Vaz:unsure:
User avatar
ZingZeng
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2261
Joined: Fri Jan 18, 2008 7:41 am

Re:Saab 900 Turbo - iepirkums un adoptācija pircējam

Post by ZingZeng »

Ja, ja un velreiz ja, bija ari vecajam 900 elektriski regulejami benki un ar visu apsildi!!!

CSDD nelauj modificet kreslu stiprinajumus, var mainit pasus benkus, bet tikai tik ilgi kamer originalie stiprinajumi der.
User avatar
Nauris_t16
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3418
Joined: Thu Aug 30, 2007 12:55 pm
Location: Pārdaugava

Re:Saab 900 Turbo - iepirkums un adoptācija pircējam

Post by Nauris_t16 »

1. Jau minētie iemesli par kārbu, turbīnu vai sapuvušu virsbūvi. Tikai - es pat par izdevīgu cenu neņemtu auto ar sliktu virsbūvi, jo tā diemžēl ir cīņa ar vējdzirnavām :( Visu pārējo ir iespējams +/- pašrocīgi/vienkārši salabot.

2. Izmaksas būs atkarīgas no tā, cik liels perfekcionists esi, jo tik vecus auto jau ir pat vajadzīgs daļēji restaurēt atsevišķos gadījumos - ieslīgstot sīkumos naudu var nākties nedaudz ieguldīt ;) Nemaz nerunājot par uzlabojumiem B) Par benzīna patēriņu - mans ēd ~7,5l ārpus pilsētas, ~110km/h, pa pilsētu nesēžot korķos zem 10,5l neesmu redzējis, galvenokārt jau dēļ apziņas, ka sēdi kārtīgā turbo mašīnā :D

3. Par sēdekļiem - ir iespējams nedaudz izmainīt apakšējās daļas uzbūvi (izņemt pāris atsperītes :) ) un iegūt mīkstāku un zemāku sēdpozīciju. Sēdekļu stiprinājumi ar 9000 sapas no 90.gada, tākā tevis izvelētajam eksemplāram der sēdekļi no 9000. Tikai - 9000 sēdekļi nav atgāžami, kas ir diezgan čābīgi 2/3 durvju variantā :) Līdz ar 9000aero sēdekļu ielikšana manāmi arī pazūd dzīves telpa salonā, jo tie ir krietni masīvāki.

Krustbaznīcas ielai vajadzētu būt ok, sakarā ar pietiekamo pieredzi ar 900og ;)


Vai šis auto ir no Latvijas vai no ārzemēm?
900aero clubsport #8
madzis
Māk arī atbildēt
Māk arī atbildēt
Posts: 55
Joined: Tue Feb 12, 2008 9:50 am
Location: Riga, Latvia

Re:Saab 900 Turbo - iepirkums un adoptācija pircējam

Post by madzis »

Krustabaznīcas ielas 'TD Sport' servī var droši dot vērtēt, tur pats direktors ar debeszilu 900 OG ripinājās šogad uz TA un pēcāk nach intSAAB'08. pašam ar tur nācies vairākas reizes remontēt tekošās lietas, viss bez lažām, cenas ar ok.
Kopumā par savas melnās SAAB pīles, nu jau gandrīz 3 gadu ekspluatēšanu varu teikt, ka auto uzturēšana nav īpaši dārga, kā pirmajā skatienā var likties - 20 g. vecs 10-12 L paterinš utml. tā, ka relax!
p.s. pac ar esmu no tiem, kam viss vienalga, 900-tais OG modelis patīk līdz kaulam un viss, neko nepadarīsi, sit kaut vai nost :D
alnislacis
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2156
Joined: Sun Nov 30, 2008 6:10 am

Re:Saab 900 Turbo - iepirkums un adoptācija pircējam

Post by alnislacis »

ziedoniz wrote:Vai šis auto ir no Latvijas vai no ārzemēm?
1.Šis ir pa Latviju droši vien kādu brīdi braucis, bet kā jau minēju pārdevējs ir vīrs, kas'sajā auto ir atstājis daļu savas dvēseles, tādēļ arī ticams, ka ir turēts labā kārtībā. Man šis auto tiek piedāvāts tikai tādēļ, ka tiku redzēts "slaukam siekalas" kad uz to skatījos.

Praktiski par uzskatu atbilstību pārliecināšos uz stenda.

2.Man akūtais jautājums par sēdekļiem:
2.1.
noskaidroju, ka tie ir mehāniski, kas ir slikti
auto nav lūka, kas ir labi

tā pat ievērtēju, ka ir pieejams elektrisko sēdekļu detaļas

Kā ir ar elektrobeņķu instalēšanu šādā Saab? Iepriekšejam MB tas tika darīts, un bija ok.
2.2.
Aero ir masīvāki- ok. Nekas, ka aizmugures sēdvietas var norakstīt, bet:
Vai Aero beņķi nav zemāki?
Post Reply