Problēmas ar SAAB 9-3 2.2 TDI


lucios
Kaut ko sāk saprast
Kaut ko sāk saprast
Posts: 20
Joined: Sun May 17, 2015 9:29 pm
Location: LV/BE

Problēmas ar SAAB 9-3 2.2 TDI

Post by lucios »

Sveicināti SAABisti un Kluba biedri!


Nu jau kādu laiku (+-6 mēneši) manā īpašumā ir SAAB 9-3 2.2TDI 2003. gada,līdz šim vis bija daudz maz kārtībā,līdz aizvakardienas rītam,
kad auto negribēja ''lekt'' varēja nogriezt lidz tukšam akumulātoram ,bet jēga nekāda.
Aiztransportēju uz tuvāko servissu ,tur auto nostāvēja 2 dienas un rezultātā no tā visa ieguvu -180e kabatā un jaunu Brake cleaneru ar ko itka visas problēmas varot noverst,respektīvi ja auto nelec jāiepūš vienā no gaisa trubām un tad ar smagu dūmu mākoni tiek piedarbināts...lai cik arī smieklīgi neizklausītos un skaidrs katram trešajam ,ka tā tās problēmas nerisinās :D
Uz doto brīdi auto no rītiem lec,bet visu dienu nostāvot vakarā galīgi negrib lekt,sapratu ka pie šiem ''gudrajiem'' meistariem nav ko lieki laiku tērēt un vēršos pie JUMS!
Ko pats uzzināju meklējot info dažādos forumos,ka pie vainas esot probl'ēma ar kvēlsvecēm,šī slimiba ari esot Opelīšiem ar to pašu 2.2TDI
,respektīvi sapratu ka varot saslēgt ''kaut kur,kaut kā vadus'' lai aizietu pa ''taisno'' kkas no kvēlsvecēm,un visam šim nevajagot ne servisu ,ne arī dižās zināšanas,respketīvi ieteica man ,lai kāds palīdz apskaidrot un attēlot uz fotogrāfijas kur ,kas ,kā jādara un problēma būšot noversta.

Labprāt nodotu auto ArTeH rokās.bet diemžēl nedzivoju LV un tas nav iespējams!

Liels paldies par atsauksmēm/padomiem! ;)8)


Image

Image
User avatar
lawyer
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 8236
Joined: Thu Jun 05, 2008 8:25 am
Location: Ādaži-Rīga

Re: Problēmas ar SAAB 9-3 2.2 TDI

Post by lawyer »

Ņemot vērā, ka tas ir Opel dzinējs, principā Tev šo problēmu varētu risināt jebkurš sakarīgs dīzeļserviss :think:
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever ;)
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re: Problēmas ar SAAB 9-3 2.2 TDI

Post by Arnijs »

Problēmas ar kvēlsvecēm mēdz izpausties, kad apkārtējā gaisa temperatūra ir viencipars plusos. Tā ir tā amplitūda, kad šiem motoriem parādās nelekšanas problēma. Kvēlsveces "pa taisno" pie piedarbināšanas, protams, ka ir iespējams palaist, bet daudz korektāk ir uzlikt shēmu, kas ļauj piesildīt tikai tik, cik patiešām nepieciešams.
Vēl no dīzeļa raksturīgajām problēmām var minēt atplūdes nehermētiskumu, kas ļauj degvielai aizplūst atpakaļ uz bāku un - darbinot pēc pastāvēšanas, sākotnēji startējot nepieciešams sapumpēt degvielu, kas parasti beidzas ar startera ražības samazināšanos dēļ pasēdināta akumulatora. Un - par cik dīzelim ir ĻOTI nepieciešami dzinēja apgriezieni startējot (vismaz ap 120), atšķirībā no benzīnnieka, kas var pielekt arī uz miršanas robežas, tad tas viss rezultējas apgrūtinātā iedarbināšanā. Ja ar degvielu viss kārtībā, tad jāskatās, vai startera un akumulatora stāvoklis ļauj sasniegt šos apgriezienus. Bieži vien pietiek nomainīt ievilcējreleju starterim (apdeguši kontakti un nelaiž cauri "lielās strāvas"), vai arī akumulators ir pie beigām, vai arī abi...
Nelekšanas iemesls var būt meklējams arī sprauslu blīvējumā (cilindros satek eļļa) Pazīmes - pie pielekšanas parasti "izspļauj" treknu melnu mākoni.
Mājas apstākļos no šī visa droši vien ir iespējams tikai tik, cik nomainīt atplūdes trubiņas, vai uzlikt jaunu akumulatoru.
Tā, ka - visticamākais, ka no servisa apmeklējuma vienalga neizbēgt.
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
User avatar
mixeris
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 4125
Joined: Mon Jan 14, 2008 4:47 pm
Location: Rīga, Latvia

Re: Problēmas ar SAAB 9-3 2.2 TDI

Post by mixeris »

lucios wrote:Sveicināti SAABisti un Kluba biedri!
kad auto negribēja ''lekt'' varēja nogriezt lidz tukšam akumulātoram ,bet jēga nekāda.
Ieteiktu tā nedarīt. Var sanākt sūtīt remontēt sūkņa elektronikas bloku vai arī meklēt jaunu sūkni.
Sūkņa vadības bloks atrodas augstākajā punktā un līdz ko degviela attek no tā un ir nepieciešams ilgi griezt tā tur viss pasākums sāk karst un var nokurināt dažas mikrenes.
Tā, ka izdevīgāk tomēr ir risināt problēmas ar lēkšanu nevis remontēt vai mainīt sūkni pēc tam.

Un ieteiktu pirmkārt pārbaudīt vai viss ir hermētisks kā jau Arnijs rakstīja.
Lētāk nomainīt visas T veida plastmasiņas un caurulītes nekā lieki čakarēties.

Un kvēlsveces parasti ir pats pēdējais kas ir pie vainas. Tās es savulaik tiku mainījis arī ar domu, ka tās pie vainas, bet nebija gan. Līdz ar to 220k nobraukti ar vienu reizi mainītām kvēlsvecēm.
lucios
Kaut ko sāk saprast
Kaut ko sāk saprast
Posts: 20
Joined: Sun May 17, 2015 9:29 pm
Location: LV/BE

Re: Problēmas ar SAAB 9-3 2.2 TDI

Post by lucios »

Jau otro dienu no rīta autinš pielec bez problemām,šodien vakarā pēc darba nedaudz pagrūtāk....kad ir šī problēma tad piedarbinot iznāk pelēk/balti dūmi..
Bet ko arī servissā teica,kad akumulātors iet uz beigām...pēc dažam neveiksmigām startēšanam ir "saus" praktiski jau.
Tad sākšu rīt ar akumulātora mainu! :roll:
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re: Problēmas ar SAAB 9-3 2.2 TDI

Post by Arnijs »

Ja katru rītu regulāri tiek zāģēts, šaubos, vai akumulatoram ir iespēja pilnvērtīgi salādēties. Sāc labāk ar pilnu uzlādes ciklu akumulatoram, pirms to maini un paskaties - ir izmaiņas, vai nav. Ja vien akumulatoram nav 3+ gadi, neietiektu uzreiz steigties ar maiņu.
Un kā jau teicu, dažreiz šeit svarīgāk ir - vai startera ievilcēja kontakti nodrošina pilnvērtīgu strāvas caurplūdi. Ja tas tā nav, arī no jauna akumulatora būs maz jēgas.
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
lucios
Kaut ko sāk saprast
Kaut ko sāk saprast
Posts: 20
Joined: Sun May 17, 2015 9:29 pm
Location: LV/BE

Re: Problēmas ar SAAB 9-3 2.2 TDI

Post by lucios »

Pirms nepilnas nedēlas uzliku jaunu akumulātoru,itkā pašlaik auto iet bez problēmām,bet šā vai tā "nelec" uz pirmo kā vajadzētu būt,kad motors ir silts....bez liekām problēmām..uz pirmo!

Kā arī vakar pēc auto mazgāšanas,"pečka" sāka dīvaini uzvesties...respektivi ik pa mirklim ieslēdzās pats no sevis "pūtējs" uz pilnu un apstadināt nekādi nevarēja...lidzko pats neapstājās....pat beigu beigās kad mašina bija izslegta un atslega man kabatā..."pečka " pūta....tad nu dienas beigās līdz pat šodienai...."pečka" vispar neko nepūš vairāk!
Kādi padomi/ieteikumi? :roll:
Kā nekā arā vairs nav +20 :lol:
User avatar
jankab
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 679
Joined: Sat Apr 27, 2013 11:59 pm
Location: Rīga, Mežaparks

Re: Problēmas ar SAAB 9-3 2.2 TDI

Post by jankab »

Noņem "bardačoku" un izņem ārā
Image
un notīri kontaktus. Rezistoru tur tikai šķiet viena vai divas skrūves.
Un ja esi iekšā - izurb vai izdur paša pūtēja apakšā caurumu - jo tur sakrājas ūdens un tici man, tu gribi to dabūt ārā. Vislābāk būs ja izņemsi visu ventilatoru un iztīrīsi. Var mēģināt iztikt ar cauruma izurbšanu apakšā + eļļošanu no salona filtra puses ar kādu pūšamo ieeļļot(WD-40 palīdzēs tikai uz mirkli).

Ja pēc mazgāšanas ir problēmas, tad nav lietus aizsargpanelis, kas ir pirmo gadu 9-3SS feils.
Pacel plastmasu pie vējstikla, kur mainās salona filtrs
Image

Ja tur nav lietus aizsargs:
Image
tad silti iesaku iegādāties, jo problēma vienmēr pastāvēs lietus laikā un pēc mazgāšanām + izdils salona pūtējs un būs jāmaina. Stāstu no pieredzes!

Image


P.S. Mana pieredze : http://saabclub.lv/forums/23/122526?start=15#p131999, bet es laicīgi neieliku aizsargu, tāpēc galu galā nācās mainīt visu....
EX SAAB 9³ SS , šobrīd divi X3 "bavāriešu dīzeļbobiki"
lucios
Kaut ko sāk saprast
Kaut ko sāk saprast
Posts: 20
Joined: Sun May 17, 2015 9:29 pm
Location: LV/BE

Re: Problēmas ar SAAB 9-3 2.2 TDI

Post by lucios »

Tātad šodien sanāca beidzot pieķerties klāt..
Izjaucu praktiksi visu..nopucēju utt. un saliku arī atpakaļ,bet problēma kā ir tā ir.. :roll:
Izjaucot pabriesmīgi izskatījās tieši rezistors,kurš manuprāt arī ir pie vainas...
Ir kādi ieteikumi,kā arī aptuvenās cenas pūtējam+rezistoram+lietus aizsargam?
Lūk šitik bēdīgi arī izskatījās rezistors..
Image
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re: Problēmas ar SAAB 9-3 2.2 TDI

Post by Arnijs »

lucios wrote:Tātad šodien sanāca beidzot pieķerties klāt..
Izjaucu praktiksi visu..nopucēju utt. un saliku arī atpakaļ,bet problēma kā ir tā ir.. :roll:
Izjaucot pabriesmīgi izskatījās tieši rezistors,kurš manuprāt arī ir pie vainas...
Ir kādi ieteikumi,kā arī aptuvenās cenas pūtējam+rezistoram+lietus aizsargam?
Lūk šitik bēdīgi arī izskatījās rezistors..
Nūūūūūū...... Pie šitāda skata cerēji, ka tīrīšana palīdzēs? Tad jau televizorus remontētu tikai ar putekļsūcējiem.
Par vēlu Boržomi dzert, kad nieres vairs nestrādā. Meklē vien jaunu (citu) regulatoru.
Par cenām tagad precīzi nepateikšu, bet jauns OEM varētu grozīties ap kādām 200 naudiņām.
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
User avatar
jankab
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 679
Joined: Sat Apr 27, 2013 11:59 pm
Location: Rīga, Mežaparks

Re: Problēmas ar SAAB 9-3 2.2 TDI

Post by jankab »

EX SAAB 9³ SS , šobrīd divi X3 "bavāriešu dīzeļbobiki"
lucios
Kaut ko sāk saprast
Kaut ko sāk saprast
Posts: 20
Joined: Sun May 17, 2015 9:29 pm
Location: LV/BE

Re: Problēmas ar SAAB 9-3 2.2 TDI

Post by lucios »

Tad nu tā bēdu ieleja turpinās,kamer gaidu jauno pūtēju,rezistoru un lietus aizsargu,tikmēr piemeklējusi jauna ķibele.
Īsti nevaru saprast vai tas ir saistīts ar bojāto ventilāciju un kaut kur kkas tek garām vai otrs variants gridā caurums,kas ir maz ticams ,jo pirms nepilniem 2 mēnešiem kas bija uz pacēlāja gan es,gan meistars secināja ka grīda ir ideāla !
Tad nu tā vakar secināju kad pasažieru pusēs priekšā/aizmugurā visa grīda ir super slapja.
Uz ātro cik bija laiks norāvu plastmasus tur pat parkingā un secināju kad zem auduma grīdas ir 1-2cm ūdens!
Tagat sēžu un prātoju! :shock:
Ieteikumi/iespējamā vaina? :roll:
User avatar
Wilsons
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 476
Joined: Thu Feb 07, 2013 6:30 pm

Re: Problēmas ar SAAB 9-3 2.2 TDI

Post by Wilsons »

Parasti vaina ir drenaza , varbūt aizaugušas ar mēsliem un ūdens netek kur tam janotek , vismaz audi tā ir galvenā vaina kāpēc krājas ūdens tā ka zlurgst .
User avatar
Henry
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 880
Joined: Wed Dec 17, 2014 11:16 am

Re: Problēmas ar SAAB 9-3 2.2 TDI

Post by Henry »

man arī tā bija... bija drenāžas aizseereejushas... Artehā man šo lieto sataisīja ātri un efektīvi.
SAAB 9-5 2.3t TD04 (~275 hp/400 Nm)
ex SAAB 9-3og 2.0 Aero
User avatar
tranquillo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 657
Joined: Mon Apr 25, 2011 6:13 pm
Location: Riga, Aloja
Contact:

Re: Problēmas ar SAAB 9-3 2.2 TDI

Post by tranquillo »

SAAB 9-3 Aero 2.0 HOT Nordic Performance Stage 3+ MY2001 Sunday driver
Subaru Outback 2.0d MY2012 daily driver
Post Reply