ABS akumulators priekš Ate Teves Mark II


Post Reply
j.k.Qv
Kaut ko sāk saprast
Kaut ko sāk saprast
Posts: 32
Joined: Tue Jun 15, 2010 10:24 am

ABS akumulators priekš Ate Teves Mark II

Post by j.k.Qv »

Cik zinu Saab 900 un 9000 dažos gados arī nāk šādas sistēmas, kā manai Alfai. Varbūt kādam noder.
Tālāk pārpublicēts info no http://www.alfisti.lv/viewtopic.php?p=204979#204979" onclick="window.open(this.href);return false;
------
Pateicoties alfistu atsaucībai (paldies Bumbierz, altez, MartinsT un Ārnijam par palīdzību) atradu salīdzinoši lētu alternatīvu oriģinālajam Ate Teves Mark II ABS sistēmas ABS akumulatoram.
Priekšstatam par problēmu:
Manai 75 ir papildaprīkojuma opcija ABS, kas nozīmē, ka viņai nav bremžu vakuumnieks, bet gan visa bremžu pastiprināšana notiek ar elektrosūkņa palīdzību. Sūknis uztur ~140-180Bar spiedienu hidrauliskajā akumulatorā un ļauj vairākas reizes nospiest bremzes līdz sūknim atkal jāatjauno spiediens. Hidrauliskais akumulators būtībā sastāv no divām kamerām, kas viena no otras norobežota ar elastīgu diafragmu. Vienā kamerā atrodas gāze zem spiediena, otrā tiek iepildīts bremžu šķidrums, kas tad attiecīgi tiek turēts zem spiediena. Ar laiku diafragma var ieplīst un gāze noplūst, tad akumulators vairs nevar uzturēt vajadzīgo spiedienu un parasti šādos gadījumos sūknis sāk ieslēgties pie katras bremžu nospiešanas, kas savukārt var novest pie sūkņa pāragras nāves.
Šāda tipa ABS sistēmas tika uzstādītas pārsvarā 80to gadu beigās un 90to gadu sākumā, vēlāk to vietā nāca lētākas un vienkāršākas sistēmas, kurās atkal izmantoja vakumpastiprinātājus un ABS funkcijas tika realizētas savādāk.
Kā izrādās šo Ate akumulatoru vairs eiropā nopirkt nevar, jo oriģinālo itkā vairs neražo 20 gadus. Lētāko aftermarket variantu no USA varēja dabūt pa ~120Ls. Lētāko lietoto LV atradu pa 90Ls no LandRover'a, bet lietots ir lietots.
Gala beigās Bumbierz ieteikums apmeklēt Hansaflex izrādījās visoptimālākais risinājums.

Hansaflex'ā tika iegādātas sekojošas detaļas:
- Akumulators "HK OLM-0.32-210A" (0.32 litri, 210Bar max spiediens, gāzi var iepildīt kādā spiedienā nepieciešams)
- Pāreja no G1/2 uz M14x1.5mm vītni
Kā arī Hansaflex'ā uz vietas akumulators tika uzpildīts ar gāzi @ 90Bar.
Tas viss izmaksāja 79.01LVL

Orig. (0.25l) pa kreisi, jaunais (0.32l) pa labi:
Image

Piemērīšana:
Orig. vietā:
Image

Jaunais - bik pa augstu:
Image

Pārveidotais turētājs:
Image

Uzstādīts un notestēts:
Image
Post Reply