Līdz projektam te patālu, bet, tā kā dotais auto nav īsti tikai "4 riteņi zem pēcpuses līdz izkrīti cauri grīdai" un šis tas tiek un tiks apčubināts un, varbūt, uzlabots, tad lai top raksts par piemiņu autiņam.
Tā kā bija apnicis braukāt apkārt darba izsniegtajā drandoļetā, kuram katru soli (lasīt- ātrumu un lokāciju) redz priekšniecība, tika lēni pieņemts lēmums, ka derētu, pēc ilgiem laikiem, sagādāt pašam savu kumeļu. Pamata nosacījumi bija: gāzes balons dakatkas vietā, sedans vai universālis, kaut kas, kam bleķi nav papīra biezumā, vēlams automāts, vēlams, lai nav kauns sabiedrībā, un tas viss ietilptu +-1000 EUR cenā. Skaidrs, ka prātīgu SAAB par tādu cenu dabūt nevar. Tāpēc es paņēmu SAAB par tādu cenu!
Numuri aizkrāsoti, jo paranoja Tātad, darīšana ir ar 1998. gada SAAB 9-5 SE, kurš ātri tika iesaukts par Sunīti (no kriev.: SAAB = sobačka). Lēmums par šī auto iegādi tika pieņemts, jo iepriekš esmu bijis SAAB 900SE NG īpašnieks, kurš, lai arī bija pirkts par 300 EUR, lai nobrauktu 6 mēnešus un nodotu lūzņos, tomēr radīja visnotaļ patīkamu priekšstatu par īpatnējo braucamo. Tā likvidācijas brīdī tika pieņemts iekšējais solījums sev, ka kaut kad vēl būšu SAAB īpašnieks.
Zem pārsega vēl samērā klusi griežas 2.0 turbo dzinējs (357 000km norbaukums! ), kuru baro E95 un 4gen LPG , kurš, savukārt, ievieš kustību ar 4 ātrumu automātisko kārbu. No bonusiem pirkšanas brīdī ir - visi četri jauni bremžu diski un kluči, ar, pēc skata, jaunām skavām un kārtībā savestiem supportiem; svaiga eļļas un filtru maiņa, ko pierādīja servisa kvīts, uzlīme durvju ailē un fakts, ka eļļa tiešām izskatās svaiga; ziemas riepu komplekts bagažniekā, pasvaiga kasete ar piebildi: "ja tur kaut kas, momentā zvani, samainīs tev viņu, ir garantija"; Tehniskās apskates uzlīme līdz maijam.
Rūsa, protams, ir, taču pagaidām izdevies atrast tikai virspusēju, ja neskaita palielus burbuļus durvju apakšās un, iespējams, zem krāsas jau ir caurums motora pārsega priekšmalā. Tā kā šīs detaļas nav nesošā virsbūve, pagaidām īpaši neiespringstu.
Ātrumkārba strādā gandrīz ideāli, bez sitieniem, taču ir neliela vibrācija , liekas, 4. robā, braucot 95+ km/h. Naivi ceru uz motora spilveniem, bet sliktākajā gadījumā vienkārši samainīt kārbu pret tādu pašu.
Gāze reizēm grib noslāpēt motoru, pārslēdzoties, taču iepriekšējais īpašnieks arī godīgi pateica, ka nav vedis uz apkopi pusotru gadu.
Piekare visumā klusa, tomēr mazliet ļodzīga un liekas, ka amortizatori vairs nav tik svaigi
Salons ļoti labā stāvoklī 20 gadus vecam auto. Sēdekļi veseli, āda, protams, nedaudz plaisā. No spuldzītēm nedeg tikai CLEAR pogas apgaismojums, un klimas ekrāns, uzsilstot, neskaidri rāda temperatūru. Grīdas paklājs vadītāja pusē izrauts no viena stiprinājuma.
Uz doto brīdi ir nobraukti pirmie 1000km, jauktā režīmā. Gaita patīkama, patēriņs neskaitās, jo gāze, ērts bez gala un visā visumā pagaidām esmu apmierināts ar pirkumu.
Bet , tā kā šī ir projektu sadaļa, tad nedaudz par izdarīto un plānoto:
Ir paspēts:
- nomainīta kaut kādu vakuma trubiņu. Godīgi, nezinu, kādu tieši, kaut kas starp turbo un ieplūdi, izskatījās saplaisājusi, pa rokai bija donors Mitsu Galant izskatā.
- abi miglas lukturi neturējās savā vietā, bija vienkārši izlekuši/izrauti. Kreisais iestiprināts, labais nē. Kāpēc? Jo lietus sāka līt!
- lukturu slotiņas negribēja lāgā kustēties, tāpēc uz doto brīdi atvienoti motoriņi.
- izmazgāti dubļi no visām šķirbām mašīnas apakšā.
- braukts un kaifots
- Salabot/nomainīt pečkas ventilatoru, kas zem logu tīrītājiem. Rūc un trīc, jūtas radniecība ar lidmašīnu. SAAB
- Ielodēt AUX ieeju rūpnīcas galvā. Nemīlu aftermarketu. Ja nu vienīgi ir kāds zināms, labs, 2-din varinats, kas sadzīvo ar stūres pogām un info displeju.
- Salabot lukturu slotiņas, bet tas vairāk siltajam laikam. No 900 pieredzes, salā viņas iesalst un salūzt pavisam.
- Apčubināt esošo rūsu uz termiņu +-2 gadi, pēc kā varbūt piemērīt purnu no facelift (kam bamperis nāk kopā ar resti).
- Skatīties, kā ir ar motoru/kārbu- ja turpinās dzīvot, tad sakopt šo pašu. Ja liksies, ka mirst, ieķert līdzīgu, apkopt un likt vietā.
- Aizvest uz apkopi gāzes iekārtu.
- Rodoties iespējai/galiem, sadabūt apsildāmus sēdekļus un iebūvēt. Viss atkarīgs no tā, cik ļoti negribēsies ārdīt salonu.
- Iemontēt parking sensorus. It kā diža vajadzība nav, bet tomēr pierasts jau viņus lietot mūsdienās.
- braukt!
Tālāka nākotne rādīs- ja ļoti iepatiksies, tiks skatīti jaunāka gada AERO universāļi, kurā tad arī būtu vērts vairāk ieguldīt.