• Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa) - Page 81
Page 81 of 345

Re:Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Posted: Fri Jun 15, 2012 9:58 am
by elmo
Baigi sāpīgi! Nevar no kāda šrota nojātas kārbas noņemt un izlīdzēties ar lietotu. Jeb arī atsevišķi neviens netirgo un jāņem ar visu kārbu?

Re:Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Posted: Sun Jun 17, 2012 3:54 am
by rzv
Arnijs wrote:
rzv wrote:Uz 30. drošinātāju spriegums pienāk. Izskatās, ka vainīgs tomēr būs automāta pozīcijas slēdzis. :(
Šo-n runājām paraptuvenajām cenām
Vikingos būs 186Ls
Paturpinot šo jautājumu par nelekšanu, palasīju Saabcentral.com forumu. Angliski tas automāta pozīcijas slēdzis jeb selektors saucas "Neutral Safety Switch" (NSS) un tas jau ir kļuvis leģendārs :)

Padalīšos ar info, varbūt kādam noder.

Tātad problēma un simptomi ir sekojoši: auto nelec, kad ir silts. Pēc 10-20 min. pagaidīšanas auto lec it kā nekas nebūtu bijis :) Ja izpildās sekojošais, tad visticamāk pie vainas ir NSS: motors nelec, starteris negriež (bet ir vesels), startera relejs vesels un uz 30. drošinātāju (šofera pusē drošinātāju blokā) pienāk spriegums.

Ir 3 varianti:
1. Dārgais variants: Pirkt jaunu (dārgi: ~ Ls 160-186) vai lietotu (loterija) un nomainīt detaļu.
2. Piņķerīgais variants: Remontēt esošo (dažiem ir izdevies: http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=105574)
3. Lētais un ātrais variants: Uztaisīt speciālu slēdzi, kas "apmāna" sistēmu (apiet NSS). http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=220318

Spec-slēdža darbība: tajās reizēs (un tikai), kad auto nelec, tad nospiežot šo speciālo slēdzi tiek apiets NSS signāls un motoru var iedarbināt. Saabcentral forumā daudzi to ir izdarījuši un cik var saprast nav arī nekādu tālāku problēmu, t.i, nedeg CheckEngine un arī uz SID nekādi paziņojumu nav.

WARNING: dzinēju drīkst startēt tikai P un N pozīcijās. Ar šo pogu var pielaist dzinēju arī R un D pozīcijās, bet tas nebeigsies labi :S Kā jau teicu šī poga apiet NSS (=safety switch), tātad tas ir "drošības slēdzis", lai nevarētu piedarbināt R un D pozīcijās!!!

Bet tur ir dažas neskaidrības par to vai jāsavieno startera releja 87. vai 86. izvads.

Tāpēc jautājums: vai kāds šeit ir uztaisījis šādu vai līdzīgu spec-slēdzi lai atrisinātu NSS problēmu?

Komentāri?

PS
Ja esmu kaut ko nepareizi uzrakstījis, tad spečoki, lai palabo ;)

PPS
Vai šī ir pareizā SAAB 9-5 (2.3 LPT, aut 2001) startera elektriskā shēma?:
https://www.dropbox.com/s/yzqnnvm94et4y ... 161829.gif
https://www.dropbox.com/s/m14zxafj0ckuz ... indexx.gif

Ja nē, vai kāds varētu iesūtīt pareizo shēmu?

Re:Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Posted: Sun Jun 17, 2012 9:25 am
by zinitis
Apejas slēdži ir likti,bet kā jau pats minēji ir ļoti jāuzmanās,lai nepagrieztu starteri R un D pozīcijās.
Ja slēdzis sācis iet uz beigām,tad šis kā pagaidu risinājums der,jo ar laiku sāks zust kontakts slēdžos,kuri nosaka,kurā pozīcijā atodas kārbas pārslēdzējs,tad sāks parādīties arī problēmas ar kārbas darbību.
Piebrauc pie Arnija un varēsi apspriest visus (+)un(-),ja taisa apeju šim slēdzim...

Re:Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Posted: Sun Jun 17, 2012 10:54 am
by rzv
Zinīt, apejas slēdzis jau tiek ieslēgts tikai tad, kad auto nelec normālā veidā... un šādā situācijā pārliecināties jau pirms spiež pogu, ka svira ir P pozīcijā, ir samērā viegli sevi nokontrolēt. Lai gan nevaru sevi iedomāties, kāpēc, lai es darītu kaut ko tik muļķīgu un startētu auto Drivā.

Pie parastas startēšanas signāls iet caur NSS jeb kārbas drošības pārslēdzēju, līdz ar to drošība tiek ievērota un iespējamā nepareizā darbība novērsta.

Re:Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Posted: Sun Jun 17, 2012 11:04 am
by Arnijs
rzv wrote:Zinīt, apejas slēdzis jau tiek ieslēgts tikai tad, kad auto nelec normālā veidā... un šādā situācijā pārliecināties jau pirms spiež pogu, ka svira ir P pozīcijā, ir samērā viegli sevi nokontrolēt. Lai gan nevaru sevi iedomāties, kāpēc, lai es darītu kaut ko tik muļķīgu un startētu auto Drivā.

Pie parastas startēšanas signāls iet caur NSS jeb kārbas drošības pārslēdzēju, līdz ar to drošība tiek ievērota un iespējamā nepareizā darbība novērsta.
Runa jau neiet tikai par apejas slēdža iebūvēšanu, bet arī par to, ka šis pats slēdzis (ko forumos nepilnīgi dēvē par "neutral position switch" )informē ECU par kārbas pozīciju un, ja ECU to nesapratīs - sāksies problēmas ar auto uzvedību.
Tā, ka ar startera drošības apeju visas iespējamās problēmas neatrisinās. (vēl jo vairāk, ja starteris atsaka gan P, gan N, kas liecina, ka bojāts ir tieši kustīgais slīdkontakts)

Re:Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Posted: Sun Jun 17, 2012 11:53 am
by rzv
Arnij, ja ir tā kā tu saki, tad, protams, ka apejas slēdzis ir jāizskata kā tikai īslaicīgs pasākums/risinājums... bet tad varbūt es esmu kaut ko ne tā sapratis, jo šķiet tu iepriekš teici, ka NSS jeb selektors izpilda "tikai" drošības funkciju. tagad sanāk, ka vēl dod signālu uz ECU.

Re:Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Posted: Sun Jun 17, 2012 12:05 pm
by zinitis
rzv wrote:Arnij, ja ir tā kā tu saki, tad, protams, ka apejas slēdzis ir jāizskata kā tikai īslaicīgs pasākums/risinājums... bet tad varbūt es esmu kaut ko ne tā sapratis, jo šķiet tu iepriekš teici, ka NSS jeb selektors izpilda "tikai" drošības funkciju. tagad sanāk, ka vēl dod signālu uz ECU.
N pozīcijas slēdzis sevī ietver slēdžu bloku,no kuriem 1ns tiek izmantots drošībai un startera palaišanai,2trs lai ieslēgtu R gaismas,bet pārējie(ja nemaldos 3īs gabali),dod informāciju TCM blokam,par to kurā stāvoklī atrodas kārbas selektors.

Re:Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Posted: Sun Jun 24, 2012 5:57 pm
by Saabich
Kas tie pa sūdiem? gāzes pedālis līdz galam un zils dūms parādās, pie 4tk apgriezienu nekā nav kā līdz galam pedali tā uzreiz ir? kas pa variantiem? ko Vestienas iela saka par to?

Re:Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Posted: Sun Jun 24, 2012 6:02 pm
by fimbars
Nezinu ko saka Vestienas iela,bet es lieku uz turbinu.

Re:Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Posted: Sun Jun 24, 2012 6:08 pm
by Saabich
fimbars wrote:Nezinu ko saka Vestienas iela,bet es lieku uz turbinu.
Aizmirsu piebilst, priecīgus svētkus Jums visiem, arī tā doma pa turbīnu.

Re:Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Posted: Sun Jun 24, 2012 8:24 pm
by zinitis
Saabich wrote:
fimbars wrote:Nezinu ko saka Vestienas iela,bet es lieku uz turbinu.
Aizmirsu piebilst, priecīgus svētkus Jums visiem, arī tā doma pa turbīnu.
Iesākumā,pirms vaino turbīnu,pārbaudi kartera ventilācijas vārsta stāvokli,un vai tas ir pareizi ielikts...

Re:Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Posted: Wed Jun 27, 2012 10:53 pm
by Flesh
Par cik tirgojas logu mazgātāju sūknis (laikam 90508709)? Vienīgo ko atruda pēc koda bija FEBI ap 27Ls.

Re:Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Posted: Thu Jun 28, 2012 5:28 pm
by alpins
Nezin šādu komplektiņu iebāzt iekš 2000.gada 9-5 ir baigais čakars ?, jeb tikai saspraust štekerus ?:blink: Imagehttp://foto2.inbox.lv/dm325/carbon/Untitled-10.jpg

Re:Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Posted: Thu Jun 28, 2012 5:47 pm
by Arnijs
alpins wrote:Nezin šādu komplektiņu iebāzt iekš 2000.gada 9-5 ir baigais čakars ?, jeb tikai saspraust štekerus ?:blink: Imagehttp://foto2.inbox.lv/dm325/carbon/Untitled-10.jpg
Ar čakari to visu ielikt var, bet ko iegūsi?
Tačskrīns gļukains, DVD un Navi nav...

Re:Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Posted: Thu Jun 28, 2012 5:56 pm
by alpins
Tās pārējās kastes nav dvd un navi? , tā jau laikam ir , nafig to čakaru , un ja vēl gļukains :dry: :P