Pēc motora un kārbas maiņas negrib lekt


Nīgrais
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1675
Joined: Tue Jan 15, 2008 4:53 am
Location: Rîga.

Re:Pēc motora un kārbas maiņas negrib lekt

Post by Nīgrais »

edijs wrote:Neticami, bet fakts - ierūcās!!! Tik tiešām vajadzēja tikai savienot pa taisno YE un YE/WH vadus pie paša ātrumkloķa, nevis kaut kur zem motora pārsega.
Ni i labi ka tā! Vakar visu vakaru pie shēmām nosēdēju, vai nu shēmas - ķeskas, vai aces labi nerāda, bet štekeri ar šitādiem krāsas vadiem neatradu.
Tagad tik dabūt apakļamgaitas lukturus degošus uz būsi zirgā. :laugh:
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:Pēc motora un kārbas maiņas negrib lekt

Post by edijs »

Vovo, es arī pētīju, un tādas krāsas nekur shēmās nemanīju. Tāpat arī nevaru joprojām atrast, kas tā par figņu ar kloķi, kurai šis štekeris spraužas klāt.

Mjā, pakaļgaitas dačiks, pusasis jāpārskrūvē (automātām īsākas izrādās), izpūtējs jāpieliek, ātrumkārbas kloķis jāieregulē pareizā pozīcijā, jāsaskrūvē izārdītais panelis un es varu doties ielās!
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:Pēc motora un kārbas maiņas negrib lekt

Post by edijs »

Mums te tik daudz topiku par līdzīgām tēmām (t.i. tcs/ctrl/anti-lock), ka ej nu sazini vairs, kur labāk izkliegt sāpi. Laikam te - lai visa epopeja vienkopus un kādam bēdubrālim kādreiz vieglāk atrast. Lai gan tad topika nosaukumā būtu jāiekļauj TCS/CTRL...

Tātad. Pēc motora un kārbas maiņas (no tomāta uz manuāli) panelī dega TCS/CTRL un arī Anti Lock. Bet uz priekšu gāja gana pieklājīgi. Varbūt ik pa laikam mēdza kaut kā noraustīties, teorētiski likās, ka jauda kaut kā nedaudz samazinājusies, bet visā visumā braukt varēja. Līdz pienāca vēsāks laiks un, kamēr motors nebija uzsilis, negribēja turēt tukšgaitas apgriezienus, slāpa nost. Kad iesila, viss griezās atkal normāli.

Vienu dienu man apnika tās degošās lampiņas un es devos pie Vikingiem lasīt kļūdas. Pieņēmu, ka daļa kļūdu tur varētu būt radušās motora piešķilšanas mēģinājumos pēc pārkrāmēšanas. So, būtu tikai jānodzēš.

Vikingos atrada sekojošas kļūdas:

25252 - Throttle Potentiometer Signal Ground Low
22220 - No Voltage To ETS ECU Terminal No. 22 &/Or 13
E7590 - Safety System Activated
35780 - Throttle Switch Voltage Low

24253 - Incorrect Signal From Left Rear Wheel Sensor
24254 - Incorrect Signal From Right Rear Wheel Sensor

Tātad bija aizmugurē abs dačiku problēma, bet par pirmajiem četriem erroriem Vikingos izteicās, ka tie laikam kaut kādi baigi vecie, tādiem nebūtu jābūt, jo it kā viss esot kārtībā. Vārdu sakot, lai es braucu un tad jau redzēs, ja iedegās atkal TCS/CTRL, lai braucu čekoties.

Divas dienas nobraucu stāvā sajūsmā, ka atkal mans auto iet kā zvērs. Tomēr nebiju maldījies, ka līdz ar šīm kļūdām tomēr bija jaudas zudumi arī, nu kā nekā Safety system aktivizēta tak. Tad devos uz Igauniju nelielā izbraucienā, pa ceļam atkal iedegās TCS/CTRL. Bet šoreiz Anti-lock nē. Un ABS/TCS turpināja strādāt. Kamēr tiku līdz Vikingiem vakar, paspēja uz brīdi iedegties arī Anti-lock, kam paralēli pazuda ABS, lai gan TCS turpināja strādāt. Aizdomīgi. Tad anti-lock pats no sevis nodzisa un ABS atkal strādāja. Poltergeists iedzīvojies zem haubes...

Vikingos pateica, ka visa problēma esot apstāklī, ka es mainīju kārbu no automāta uz manuāli. Problēma tieši ar to savdabīgo figņu, kuras nosaukumu es joprojām nezinu - atrodas piestiprināta motortelpā zem akvārija, praktiski blakus tam caurumam, kur no salona nāk ātrumkloķa stienis/trosīte. Tāds interesants verķis ar kustīgu puļķi - t.i. sakustās pie aizdedzes ieslēgšanas. Sākumā domāju, ka automātam tur cauri nākusi ātrumkloķa trose, bet laikam tad sanāk, ka tomēr gāzes trosīte... nez. Bet vārdu sakot tā figņa ir iesaistīta visā kopējā elektronikā un kompim tagad rodas nesaprašana, kāpēc kaut kas nav ok.

Risinājums - to figņu jāamputē un vadi jāpārtaisa kā manuālim. Darbs vismaz divām stundām, bet reāli to pateikt nevarot, varbūt arī ilgāk. :( Un kā es pirms kārbas maiņas šito palaidu garām, ka tomēr elektronikā IR atšķirības kaut kādas un tik vienkārši man tas nebeigsies. Damn.

Laikam jau man nav daudz variantu. Vienīgi es sāku domāt, vai nepieķerties tad visu vadu maiņai... nu, man tur jāmaina tas viens lielais vads, kas iet uz kompi, drošinātājiem, utt., respektīvi, lai varētu pieslēgt beidzot veco aero kompi. Tāpat jau it kā bija plānots to, sagaidot pavasarī siltāku laiku, izdarīt. Tad nu pie viena varētu arī tikt ar šo esošo problēmu galā. Vienkārši nevar saprast, vai ir jēga tagad kaut kādu pagaidu variantu braukt uztaisīt, ja es varbūt tāpat to ravēšu ārā visu..

Hm.. bet varbūt jāuzjautā Vikingos, cik stundās viņi varētu man nomainīt to vadu arī pie viena. Ja es teiksim paneli atjauktu jau vaļā un kaut kā tā. Labi.. es te skaļi domāju tagad.

Vispār bija man gaužām vienkāršs jautājums - vai kādam nav idejas, kur tikt pie normālām shēmām? Ko tik es neesmu izložņājis un kačājis.. bet kaut kā nedodas rokās nekas prātīgs. Arī nopirkt būtu gatavs.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:Pēc motora un kārbas maiņas negrib lekt

Post by edijs »

Un ātrāk es šito nevarēju sagooglēt... :(

TCS system consists of 2 different variations, one for manual transmission and one for automatic transmission. Manual transmission TCS has capability to apply front brakes independently during low speed wheel spin and also close throttle valve to reduce wheel spin at any speed. Automatic transmission TCS does not have capability to apply brakes during wheel spin conditions. Automatic transmission TCS does control operation of transmission
kickdown cable in addition to controlling throttle valve. ABS components of system include a 55-terminal ECU (located on battery shelf), ABS hydraulic unit (with traction control valve block on manual transmission version), wheel speed sensors, and warning lights.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Post Reply