Nīgrais wrote:Laba diskusija. ;)
Tā mani pamudināja izvilkties vēlreiz cauri videnes ģeometrijas īsajam kursam. :blush:
Gan ģeometrija, gan gumijas fizikālās īpašības, gan fizikas likumi mani sliec pievienoties Grega viedoklim par labu 15".
Gregam cepums.
:)
Izlasot šo man neviļus iezagās galva doma:
"Kādēl pilnīgi visi rallija piloti ir auni un pa gruntenem velk ar 15", bet asfaltu ar 17" - 18", ārējais apkartmers, protams, paliek nemainīgs" :laugh:
Protams, ka (uz asfalta) lielaks diska dismetrs = zemāks profils = mazāks borta augstums = mazāka sānkustība pagriezienos = mazāka gumijas karsšana = gumijas labāka saķere = labāka vadāmība = mazāks laiks nepieciešams veikt distanci x
Ar baloniem, kurš aplis ir ātrākais.... varu saderēt uz cupačups, ka kautkāds otrais, pēc tam tikai uz leju.... un jautajums - kapēc?
Vai vari mani apgaismot par kadiem fizikas likumiem iet runa?