SAAB kluba skriešanās 333

Jautājumi par SAAB Klubu
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re:SAAB kluba skriešanās 333

Post by Arnijs »

mixeris wrote:Nu teorētiski sanāk tā, ka, ja es nākamreiz piedalīšos ar 99 un 195/65R15 es tev Ārnij iekabināšu :D
Bet mierīgi! Gregers tam liecinieks!:)
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
User avatar
vidvuds
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3224
Joined: Mon Sep 01, 2008 8:09 am

Re:SAAB kluba skriešanās 333

Post by vidvuds »

mixeris wrote:Nu teorētiski sanāk tā, ka, ja es nākamreiz piedalīšos ar 99 un 195/65R15 es tev Ārnij iekabināšu :D
nu ja teorētiski visu ņem, tad tev būtu jāstartē ar šādu auto:

Image
User avatar
lawyer
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 8235
Joined: Thu Jun 05, 2008 8:25 am
Location: Ādaži-Rīga

Re:SAAB kluba skriešanās 333

Post by lawyer »

Atlika vien man pafantazēt par tēmu "kā mēģināt turēt līdzi Alfām trasē" :woohoo: :D

Es par 17 collu diskiem uzreiz iedomājos, jo nevienu salonauto neesmu redzējis uz 15 collu diskiem normālā trasē... OK, varbūt Golf kausā agrāk latvju bāleliņi brauca arī ar 15 collām :dry: Formulas - tā ir pilnīgi cita pasaule ;)

Un es ar labām riepām biju domājis UHP riepas ielas mašīnām, kas mazākajā izmērā laikam arī ir 17 collas un maksā, kā Arnijs jau minēja, sākot no 130-150 lašiem gabalā...

Salīdzinoši dārgs šāds projekts sanāktu, turklāt, ar pilnīgi nekādu vēsturisko vērtību :dry:

Aizmirsu vēl pieminēt sarakstā bremzes - tur var sākt ar komplektu no kāda lielāka, smagāka Saaba, piemēram 9-5 Aero, ja tās der ;)

Bet nu, gaidam, kad kāds sadūšosies pacelt šādu projektu - būs interesanti :cheer:
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever ;)
j.k.Qv
Kaut ko sāk saprast
Kaut ko sāk saprast
Posts: 32
Joined: Tue Jun 15, 2010 10:24 am

Re:SAAB kluba skriešanās 333

Post by j.k.Qv »

Esmu alfists, kas brauc ar balto 75. Skatos, ka jums te interesanta diskusija par riepām izvērtusies. Piedāvāju pilnīgi nezinātniskus novērojumus:

Pirmkārt, paskaidroju,ka manā komentārā domāti riepu izmēri, kas nemaina kopējo riepas ārējo diametru, tātad reālistiskā izvēle 195/60R14, 195/55R15, 205/50R15, 205/45R16, 205/40R17.
Diemžēl riepas ārējo diametru būtiski palielināt šim auto nevar, jo bez pārbūves arkās fiziski nav vietas. Mazākam kopējam diametram savukārt būs problēmas ar klīrensu, jo auto ir nedaudz sēdināts.

Pats braucu pa trasi ar 195/55R15 parastām ielas riepām, kas īsti nav zemprofils, bet nav arī baigie baloni. Cik lasīts citos ārzemju forumos, braukšanai pa asfalta trasēm uz 75 iesaka lietot tieši 15" vai 16" diskus, jo lietojot lielākus diskus ļoti krasi samazinās pieejamo riepu klāsts un auto kļūst sliktāk vadāms pa negludumiem (bedres, trases apmales utt.).

Mazākiem diskiem (14") savukārt ir problēmas ar to pašu riepu klāstu un augsto riepu malu dēļ, tās ir pārāk ļodzīgas asfalta trasei (iespējams, ka varētu dabūt riepas ar ļoti cietiem bortiem, bet šaubos vai tādas būs pieejamas ielas riepu kategorijā).

Esmu pabraucis ar 205/40R17 - sajūtas (uz ielas, uz trases neesmu mēģinājis ar šīm) vairs nebija tik labas, kā ar 195/55R15. Galvenais sajūtamais trūkums - šķiet ka auto izteikti grūtāk uzņemt ātrumu. Lai arī diski nav no smagākajiem (OZ Superleggera), tie pamatīgi zaudē pilnīgi parastiem piecpadsmitniekiem svara ziņā.

Tādēļ mans empīriskais novērojums - mazāki diski ar lielāku gumiju tomēr vieglāk griežas, kā lielāki diski ar plānāku gumiju un tas ir svarīgi, ja jaudas rezerve ir maza (manam atmosfēriskajam 2.0 dzinējam no rūpnīcas ~145Zs, tagad noteikti mazāk, jo izplūde nav perfekta un dzinējam domājams ir kādi 300kkm).

Manuprāt būtisks faktors riepu izvēlē, kas nav īpaši daudz parādijies šajā diskusijā ir reālistiski pieejamo riepu izvēle un to sastāva un konstrukcijas īpatnības.

Piemēram - paņemsim vienu ekstrēmu - F1, kur brauc ar ļoti maziem diskiem un augstu riepas malu - šeit riepām ir pilnīgi cita konstrukcija kā ielas riepai - malas ir ļoti, ļoti cietas, gumijas sastāvs ir ekstremāli mīksts, spiediens riepās ir nemainīgi zems braucot (~1.1 atm) pateicoties slāpeklim, ar ko pilda riepas un riepas konstrukcija nodrošina daļu no amortizācijas, savukārt ielas riepai malas ir mīkstas, lai nodrošinātu komfortu, gumijas sasstāvs ir ciets, jo tām jākalpo vismaz 20tkm ļoti ilgā lietošanas periodā, riepās pilda gaisu un tādēļ tās spiediens var atšķirties par ~0,5 atm (aukstai pret karstu).
Ko es ar to gribu pateikt - manuprāt, nav jēgas salīdzināt dragreisa riepu ar F1 riepu ar ielas riepu, tām katrai ir pilnīgi cita konstrukcija un to attiecināt uz ielas riepu būtu neprātīgi.
Riepas cīņām kartinga trasē jāizvēlas no ielas riepu klāsta, tādēļ jārēķinās ka bortu stingrība nebūs tāda kā F1, bet to var kompensēt ar lielāku diska izmēru (līdz kautkādai robežai, kur sākas problēmas ar saķeri) un lai nodrošinātu labu saķeri būs jāizvēlas riepas ar mīkstu gumijas sastāvu, kas būtībā arī pieejami tikai zemprofila riepu kategorijā (balonu ražotāji vienkārši nerēķinās ka riepas tiks izmantotas trasē - tādēļ orientējas uz prognozējamību un noturību salīdzinoši "aukstā" lietošanas režīmā).
Tātad mans secinājums - jāizvēlas ielas riepas, kas ir ar maksimāli stingru bortu, maksimāli mīkstu riepas sastāvu uz iespējami mazākā diska (manā gadījumā ideāls būtu 205/50R15 un 205/45R16), jo abos šajos izmēros ražo riepas ar attiecīgajām prasībām.
j.k.Qv
Kaut ko sāk saprast
Kaut ko sāk saprast
Posts: 32
Joined: Tue Jun 15, 2010 10:24 am

Re:SAAB kluba skriešanās 333

Post by j.k.Qv »

Protams, riepas ir tikai viens no elementiem ātrai braukšanai.
Pagaidām jūtu, ka ar savām 3 gadus vecajām ielas riepiņām (ne-UHP), jāvar nobraukt par vismaz ~2 sek. ātrāk (pagaidām labākais mans laiks 1:04.95), tādēļ uzskatu ka jēgpilnāk priekš manis paša ieguldīt līdzekļus treniņos, un tikai tad kad riepu jau vairs nebūs - uzlabot rezultātus ieguldot tehnikā.

Tiem, kas vēl nav mēģinājuši braukt pa trasi - noteikti iesaku vismaz reizi izmēģināt (pusstundas treniņš 333 maksā tikai 4Ls un nebraucot kā pilnīgs atsaldenis būtībā šī trase ir absolūti droša).
Es pats pirms braukšanas pa 333 nevarēju pat iedomāties, cik viegli ir pārsniegt saķeres robežu un cik slikti es biju tam sagatavots (gan sākotnēji ar priekšpiedziņas auto, gan tagad ar pakaļpiedziņas). Tagad bail pat iedomāties, kas notiktu, ja pirmā šāda saķeres pārsniegšana notiktu uz ielas.
User avatar
andrisem
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1284
Joined: Mon Oct 06, 2008 3:14 pm
Contact:

Re:SAAB kluba skriešanās 333

Post by andrisem »

Paldies j.k.Qv par dalīšanos pieredzē.

Jautājums, bet ja auto ir virs 200hp un lielāku griezes momentu, kā Tavā gadījumā, tad arī paliktu pie 15'' riepām ?
SAAB 9-5 2.3T
SAAB 900 T8 Special
SAAB 900 2.1i
j.k.Qv
Kaut ko sāk saprast
Kaut ko sāk saprast
Posts: 32
Joined: Tue Jun 15, 2010 10:24 am

Re:SAAB kluba skriešanās 333

Post by j.k.Qv »

Grūti pateikt, atkarīgs visdrīzāk no pieejamām riepām.
Manuprāt 200Zs vēl tīri labi būtu braucams ar 205/50R15 ar pareizu gumiju. Būtiski palielinot jaudu, pieļauju, ka rastos problēmas ar saķeri paātrinoties, tad jau būtu jāpalielina arī riepas platums, kas manā gadījumā nav tik vienkārši izdarāms.

Ja domāts par Saab'iem, grūti spriest kā palielais svars ietekmē to visu - pieļauju ka lielas starpības ar LABĀM 15" riepām un LABĀM 17" nebūtu, jautājums tik vai tādas ir pieejamas?
Pieļauju ka Saab'am vajadzīgs lielāks ārējais riepas diametrs, līdz ar ko palielināsies arī borta augstums riepai, kas nozīmē, ka vajag stingrāku bortu - visdrīzāk tādas riepas uz 15" vairs nebūs pieejamas un jāmeklē uz 16" vai 17".

Bet tie visi ir tikai mani spriedelējumi - varbūt ir kas tāds ko neesmu ņēmis vērā. Jāatceras arī ka lai riepa pareizi strādātu, tajā jābūt pareizam spiedienam. Pārāk liels un nebūs saķere, pārāk mazs un riepa ātri uzkarsīs un atkal zudīs saķere.
User avatar
mixeris
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 4125
Joined: Mon Jan 14, 2008 4:47 pm
Location: Rīga, Latvia

Re:SAAB kluba skriešanās 333

Post by mixeris »

j.k.Qv Tas jau arī bija tas par ko te mēs vakar runājāmies :)
Par to kādi ir standarta izmēri un uz kādām collām un kādām jaudām :)
Jo ārnija pelēcim jau nav tie 200 pat :)
j.k.Qv
Kaut ko sāk saprast
Kaut ko sāk saprast
Posts: 32
Joined: Tue Jun 15, 2010 10:24 am

Re:SAAB kluba skriešanās 333

Post by j.k.Qv »

Kāds ir rūpnīcas ieteiktais standartizmērs? 205/55R16?
Ārnijs teica, ka riepas netur - tad domāju ka varētu pamēģināt (!) izmantot 225/50R16 vai 225/45R17. Abi divi ļoti populāri izmēri uz kuriem ir jābūt labām riepām.
Šaubos, ka atšķirība izmēros riepās ar pareizu spiedienu izteiks vairāk kā pussekundi, drīzāk riepas kvalitāte un piemērotība trasei.
Jāatceras arī, ka riepās vajadzīgs pareizs spiediens. Cik ir pareizs grūti precīzi pateikt, katrai riepai, auto svaram un trasei pieļauju ka tas būs savādāks. Pagaidām liekas ka uz konkrētajām riepām 75 vislabāk braucas ar ~2.0 atm aukstās riepās, kas ir ~2.4 atm karstās. Bet tas ir uz izjūtām - tā kā ļoti subjektīvi.
j.k.Qv
Kaut ko sāk saprast
Kaut ko sāk saprast
Posts: 32
Joined: Tue Jun 15, 2010 10:24 am

Re:SAAB kluba skriešanās 333

Post by j.k.Qv »

Vispār būtu interesanti uzzināt, ar ko piem. brauc vasaras sprinta spice. Domāju ka tas arī nav slikts indikators tam, ko izvēlēties.
Palūkojoties galerijā uz aci liekas ka brauc ar visādu izmēru civilizētiem zemprofiliem:
http://www.vasarassprints.lv/galerija/m ... emId=34858
j.k.Qv
Kaut ko sāk saprast
Kaut ko sāk saprast
Posts: 32
Joined: Tue Jun 15, 2010 10:24 am

Re:SAAB kluba skriešanās 333

Post by j.k.Qv »

Matvejevs Mareks, kas brauc ar Opel Corsa, un pirmajā posmā nobrauca gandrīz ātrāk par visām imprezām un evo brauc ar 195/50R15... Protams šim auto ir mazs svars un un to tieši nevar pielīdzināt ielas Alfai vai Saab'am, bet kautkādus secinājumus domāju,ka var izdarīt:
http://www.vasarassprints.lv/?page=va2010_1
j.k.Qv
Kaut ko sāk saprast
Kaut ko sāk saprast
Posts: 32
Joined: Tue Jun 15, 2010 10:24 am

Re:SAAB kluba skriešanās 333

Post by j.k.Qv »

Runājot par Saab un šoseju.
2008.gadā biju Ahvenisto trasē Somijā. Kad ieradāmies, uz beigām gāja somu Saab'istu trackday. No malas izskatījās ka pārītis pamatīgi saskrūvētu 900'tie (vecie labie) gāja vismaz tikpat ātri kā ātrākās alfas todien (apļu laikus, gan neredzēju, bet ātrumi taisnē gar boksiem bija ļoti iespaidīgi).


Šis auto tika manīts gan uz ielas, gan arī pēc tam trasē:
http://gallery.artlibitum.net/alfaclubl ... 7.jpg.html
zaz
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 872
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:24 am
Location: Jelgava - Rîga
Contact:

Re:SAAB kluba skriešanās 333

Post by zaz »

ooo, skatos viss turpinās :laugh:
User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

Re:SAAB kluba skriešanās 333

Post by elmo »

Mums vajadzētu noīrēt lidlauku un uzaicināt Alfistus uz mūsu kroņa disciplīnu - Lidošanu ar lidojošo startu! :)
Citādi kartingu trasē mums tiešām izredžu na-ni! :D
User avatar
gustavs
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2606
Joined: Fri Feb 15, 2008 10:03 am
Location: Location

Re:SAAB kluba skriešanās 333

Post by gustavs »

Laba diskusija. Prieks,ka nosvērts itālis atvēsina karstasinīgos ziemeļnieku prātus :laugh: .
P.s
Paldies par komentiem j.k.Qv ;)
Post Reply