The 9-3 SE. Project: Griff

Šī sadaļa domāta tam, lai jūs varētu iepazīstināt ar saviem auto projektiem un to norises gaitu.
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:The 9-3 SE. Project: 9-3 Sound Edition.

Post by KoreFun »

ziedoniz wrote:
KoreFun wrote:Atšķirību jūtīsi, ja vienu un to pašu kompozīciju paklausīsies uz pareizi instalētas akustikas un pēc tam uz tās, kur subis stāv šķērsām. jā, varbūt Tu nevarēsi noteikt kur stāv subis, bet varēs just, ka basi atpaliek no pārējās skaņas kā arī iegūst citu struktūru dēļ tā, ka skaņas vilni summējas bagāžniekā un paliek turpat. Muguras masāžai tas derēs, bet ja gribi pēc iespējas mazāk izkropļotu skaņu, tad vajadzēs meklēt citus risinājumus:)
Tieši par to es arī runāju :D Es aprobežotos ar parastu pavibrēšanu :D
:laugh: Skaidrs.
Savukārt man tā bezjēdzīga mugura masāža jau apnika:)
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
zaz
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 872
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:24 am
Location: Jelgava - Rîga
Contact:

Re:The 9-3 SE. Project: 9-3 Sound Edition.

Post by zaz »

KoreFun wrote:Atšķirību jūtīsi, ja vienu un to pašu kompozīciju paklausīsies uz pareizi instalētas akustikas un pēc tam uz tās, kur subis stāv šķērsām. jā, varbūt Tu nevarēsi noteikt kur stāv subis, bet varēs just, ka basi atpaliek no pārējās skaņas kā arī iegūst citu struktūru dēļ tā, ka skaņas vilni summējas bagāžniekā un paliek turpat. Muguras masāžai tas derēs, bet ja gribi pēc iespējas mazāk izkropļotu skaņu, tad vajadzēs meklēt citus risinājumus:)
Tajā visā pasākumā ir viens mega liels BET... Tu ar to auto taisies braukt, vai stāvēt un klausīties audio...? Ja taisies arī pārvietoties, tad bez pilnīgas auto izdīrāšanas un pilnīgi visas visrbūves nolīmēšanas ar vibro, un arī skaņas izolatoru... tas viss ir, godīgi, tukša dir***a.

Var jau ieciklēties uz kaut kādām , itkā, baigām niansēm, ko var saklausīt kāds ar apsolūto dzirdi. Tikai ko Tev dos tā milisekundes nobīdes likvidēšana, ja pie 100km/h, Tev auto svilpo, vibrē, utt... un tas viss trāpa tieši Tavā absolūtajā ausī...., vai nu zelta vadus, vai nav ko iespringt... :huh:
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:The 9-3 SE. Project: 9-3 Sound Edition.

Post by KoreFun »

Es neteicu, ka man ir absolūtā dzirde.
Man bija daži Subi, un visi skanēja dažādi. Grozot vienu Subi, nemainot nevienu citu parametru, skanējums var atšķirties kā diena un nakts.

Ja Tev nebūtu iebūvēts Subis, tad ieteiktu Tev pamēģināt pagrozīt Subi pa dažādām bagāžnieka pusēm + ar skaļruņi uz spārnu pusi, aizm. beņķu pusi, v.n. pusi.

Vai Tu ar SAABu brauc tikai pa trasēm?
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
zaz
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 872
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:24 am
Location: Jelgava - Rîga
Contact:

Re:The 9-3 SE. Project: 9-3 Sound Edition.

Post by zaz »

KoreFun wrote:Es neteicu, ka man ir absolūtā dzirde.
Man bija daži Subi, un visi skanēja dažādi. Grozot vienu Subi, nemainot nevienu citu parametru, skanējums var atšķirties kā diena un nakts.

Ja Tev nebūtu iebūvēts Subis, tad ieteiktu Tev pamēģināt pagrozīt Subi pa dažādām bagāžnieka pusēm + ar skaļruņi uz spārnu pusi, aizm. beņķu pusi, v.n. pusi.

Vai Tu ar SAABu brauc tikai pa trasēm?

..... visa dzīve viena trase :laugh:

Auto , no akustikas viedokļa, ir visnepiemērotākā vieta, kur uzstādīt kaut ko skanošu. Ja Tu netaisies subi izmantot kā subi.... protams, jāliek pret klausītaju. Taču subwoofera darbības diapazons ir 100Hz max... un tā ir vibrācija. Respektīvi spiediens.

Ja jau Tu tā smalki esi visu izpētijis, cik, kas, kā aizkavējas, nobīdas... kādu akustisko noformējumu esi izvēlējies? Ja esi papētijis to visu no teorētiskās puses, tad viss slēpjas noformējuma izvēlē... nevis novietojumā.

P.S. ... tā intereses pēc paskaties kādu profiņu darbus, un to, kas ir noteicošais novietojuma izvēlē. ;)
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:The 9-3 SE. Project: 9-3 Sound Edition.

Post by KoreFun »

zaz wrote:
KoreFun wrote:Es neteicu, ka man ir absolūtā dzirde.
Man bija daži Subi, un visi skanēja dažādi. Grozot vienu Subi, nemainot nevienu citu parametru, skanējums var atšķirties kā diena un nakts.

Ja Tev nebūtu iebūvēts Subis, tad ieteiktu Tev pamēģināt pagrozīt Subi pa dažādām bagāžnieka pusēm + ar skaļruņi uz spārnu pusi, aizm. beņķu pusi, v.n. pusi.

Vai Tu ar SAABu brauc tikai pa trasēm?

..... visa dzīve viena trase :laugh:

Auto , no akustikas viedokļa, ir visnepiemērotākā vieta, kur uzstādīt kaut ko skanošu. Ja Tu netaisies subi izmantot kā subi.... protams, jāliek pret klausītaju. Taču subwoofera darbības diapazons ir 100Hz max... un tā ir vibrācija. Respektīvi spiediens.

Ja jau Tu tā smalki esi visu izpētijis, cik, kas, kā aizkavējas, nobīdas... kādu akustisko noformējumu esi izvēlējies? Ja esi papētijis to visu no teorētiskās puses, tad viss slēpjas noformējuma izvēlē... nevis novietojumā.

P.S. ... tā intereses pēc paskaties kādu profiņu darbus, un to, kas ir noteicošais novietojuma izvēlē. ;)
Nu un ja tas spiediens nonāk līdz klausītājam daudz vēlāk, + izkropļotā veidā, pēc Mid basa, tad kas sanāk?

Tieši akustisko komponentu izvietojums un instalācija ir noteicošais faktors pie kopējās bildes!

Var iztērēt tūkstošus uz skaļruņiem un neiegūt neko! Un tāpat var iegādāties stipri vidējās klases akustiku un pie pareizās instalācijas iegūt ļoti augstu rezultātu..
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
zaz
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 872
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:24 am
Location: Jelgava - Rîga
Contact:

Re:The 9-3 SE. Project: 9-3 Sound Edition.

Post by zaz »

Vispār jau akustiskais noformējums nozīmē kaut ko galīgi citu...:dry:

* Vairogs..........?
* Slēgtā kaste.....?
* Fāzu invertors...?
* Bandpass.........?

Katram ir savas stiprās un vājās puses. Un tās "puses" arī vistiešāk ietekmē laika aizkavēšanos, atskaņojamo basu precizitāti, fāzes kropļojumus utt...

Labi, nestrīdēšos, vienkārši iesaku - palasi vel literatūru, un "nokačā" kādu jēdzīgu kastes aprēķinu softiņu... redzēsi visas līknes... frekvences... utt... ;)

Gāju pats diezgan ilgi uz to subi, un pirms taisīšanas tā labi iedziļinajos....

P.S. un tam nav pilnīgi nekada askara ar iztērētās naudas dauszumu.
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:The 9-3 SE. Project: 9-3 Sound Edition.

Post by KoreFun »

zaz wrote:Vispār jau akustiskais noformējums nozīmē kaut ko galīgi citu...:dry:

* Vairogs..........?
* Slēgtā kaste.....?
* Fāzu invertors...?
* Bandpass.........?

Katram ir savas stiprās un vājās puses. Un tās "puses" arī vistiešāk ietekmē laika aizkavēšanos, atskaņojamo basu precizitāti, fāzes kropļojumus utt...

Labi, nestrīdēšos, vienkārši iesaku - palasi vel literatūru, un "nokačā" kādu jēdzīgu kastes aprēķinu softiņu... redzēsi visas līknes... frekvences... utt... ;)

Gāju pats diezgan ilgi uz to subi, un pirms taisīšanas tā labi iedziļinajos....

P.S. un tam nav pilnīgi nekada askara ar iztērētās naudas dauszumu.
A priekš kam vajag sev rādīt problēmas ar laika aizkavēšanu, ja orientējot to uz vadītāju, tāda problēma praktiski atkrīt.

nu lab, katram savs viedoklis.:)
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
zaz
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 872
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:24 am
Location: Jelgava - Rîga
Contact:

Re:The 9-3 SE. Project: 9-3 Sound Edition.

Post by zaz »

KoreFun wrote:
zaz wrote:Vispār jau akustiskais noformējums nozīmē kaut ko galīgi citu...:dry:

* Vairogs..........?
* Slēgtā kaste.....?
* Fāzu invertors...?
* Bandpass.........?

Katram ir savas stiprās un vājās puses. Un tās "puses" arī vistiešāk ietekmē laika aizkavēšanos, atskaņojamo basu precizitāti, fāzes kropļojumus utt...

Labi, nestrīdēšos, vienkārši iesaku - palasi vel literatūru, un "nokačā" kādu jēdzīgu kastes aprēķinu softiņu... redzēsi visas līknes... frekvences... utt... ;)

Gāju pats diezgan ilgi uz to subi, un pirms taisīšanas tā labi iedziļinajos....

P.S. un tam nav pilnīgi nekada askara ar iztērētās naudas dauszumu.
A priekš kam vajag sev rādīt problēmas ar laika aizkavēšanu, ja orientējot to uz vadītāju, tāda problēma praktiski atkrīt.

nu lab, katram savs viedoklis.:)
Nu ko tu ieciklējies uz to aizkavēšanu....?

Ja Tu izvēlies subi ar invertoru... tad vari likt kaut pie auss - tam jau uzbūves dēļ ir aizture. Protams, tam ir arī savi "+" attiecībā pret citiem veidiem. Un tā katram veidam ir savas nianses....

Tas nav nekāds viedoklis - tīra fizika. Palasi teoriju un Tev daudz kas taps skaidrs - izvēloties "pareizo" risinājumu iegūsi vēlamo rezultātu nezaudējot auto funkcionalitāti... un neizmetot lieku $$$$ ;)
User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

Re:The 9-3 SE. Project: 9-3 Sound Edition.

Post by elmo »

Nu ja liek vooferi, tad jāliek kaut ko šitādu:
http://www.rotarywoofer.com/

http://www.eminent-tech.com/RWbrochure.htm

Ar tādu jau būs pirmais džeks ciemā! :)
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:The 9-3 SE. Project: 9-3 Sound Edition.

Post by KoreFun »

zaz wrote:
KoreFun wrote:
zaz wrote:Vispār jau akustiskais noformējums nozīmē kaut ko galīgi citu...:dry:

* Vairogs..........?
* Slēgtā kaste.....?
* Fāzu invertors...?
* Bandpass.........?

Katram ir savas stiprās un vājās puses. Un tās "puses" arī vistiešāk ietekmē laika aizkavēšanos, atskaņojamo basu precizitāti, fāzes kropļojumus utt...

Labi, nestrīdēšos, vienkārši iesaku - palasi vel literatūru, un "nokačā" kādu jēdzīgu kastes aprēķinu softiņu... redzēsi visas līknes... frekvences... utt... ;)

Gāju pats diezgan ilgi uz to subi, un pirms taisīšanas tā labi iedziļinajos....

P.S. un tam nav pilnīgi nekada askara ar iztērētās naudas dauszumu.
A priekš kam vajag sev rādīt problēmas ar laika aizkavēšanu, ja orientējot to uz vadītāju, tāda problēma praktiski atkrīt.

nu lab, katram savs viedoklis.:)
Nu ko tu ieciklējies uz to aizkavēšanu....?

Ja Tu izvēlies subi ar invertoru... tad vari likt kaut pie auss - tam jau uzbūves dēļ ir aizture. Protams, tam ir arī savi "+" attiecībā pret citiem veidiem. Un tā katram veidam ir savas nianses....

Tas nav nekāds viedoklis - tīra fizika. Palasi teoriju un Tev daudz kas taps skaidrs - izvēloties "pareizo" risinājumu iegūsi vēlamo rezultātu nezaudējot auto funkcionalitāti... un neizmetot lieku $$$$ ;)
Lieku naudu mest netaisos un Subis ir iecerēts bez invertora, ar skaļruni uz aizm. sēdekļu pusi. Viss pēc iespējas vienkāršāk. Kasti taisīšu pilnā bagāžnieka augstumā, tilpums ap 35L. Tā kā īpaši liels nebūs:)
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
zaz
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 872
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:24 am
Location: Jelgava - Rîga
Contact:

Re:The 9-3 SE. Project: 9-3 Sound Edition.

Post by zaz »

Nu, jā, slēgta kaste spelēs visprecīzāk, turklāt pateicioties tam, ka kastē iesprostotais gaiss bremzē skaļruni, to nevar izsist - nav jābaidās iegriest skaļāk. :laugh:

Vel - kastes iztrūkstošo, nepieciešamo, tilpunu var kompensēt ar vati. Ieliekot kastē vati, vari kompensēt ~ 30% tilpuma.;)
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:The 9-3 SE. Project: 9-3 Sound Edition.

Post by KoreFun »

Nu es vienkārši aplīmēšu sienas no iekšpuses un atstāšu ieteikto tilpumu.:)
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:The 9-3 SE. Project: 9-3 Sound Edition.

Post by KoreFun »

Ehei, vasara nāc klāt!!
Jauns Toyo T1R komplekts gaida savu stundu..:cheer:
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
alnislacis
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2156
Joined: Sun Nov 30, 2008 6:10 am

Re:The 9-3 SE. Project: 9-3 Sound Edition.

Post by alnislacis »

KoreFun wrote:Ehei, vasara nāc klāt!!
Jauns Toyo T1R komplekts gaida savu stundu..:cheer:
Te arī zēni svinēja jaunas riepas.. :laugh:

Protams, sliktu nevēlu un lai ripo.. Bet šajos laikos rajonā jābūt možam. B)
alnislacis
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2156
Joined: Sun Nov 30, 2008 6:10 am

Re:The 9-3 SE. Project: 9-3 Sound Edition.

Post by alnislacis »

Post Reply