KurBads: Sonett II V4

Šī sadaļa domāta tam, lai jūs varētu iepazīstināt ar saviem auto projektiem un to norises gaitu.
Post Reply
Normunds
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 1040
Joined: Wed Jan 16, 2008 1:53 pm
Location: Rīga

Re:KurBads: Sonett II V4

Post by Normunds »

Konstanti noteikti apriezieni un kāds apsteidzes leņķis pie šiem apgriezieniem. Vairāki mērījumi ar dažādiem apgriezieniem lai saprastu aizdedzes apsteidzes līkni - apgriezieni, apsteidzes grādi. Zīmulis un papīrs. Vēl skrūvgriezis "mīnuss" lai karbīzeram tos konstantos apgriezienus uzliktu. Tahometrs Tev atrodās salonā.
KurBads
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3218
Joined: Thu Jan 17, 2008 3:00 pm

Re:KurBads: Sonett II V4

Post by KurBads »

un ko tas dos, kad būšu uzzīmējis faktisko līkni?
Aizdedzes apsteidzes līkne V4 sadalītājam taču ir pieejama tāpat.
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
Normunds
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 1040
Joined: Wed Jan 16, 2008 1:53 pm
Location: Rīga

Re:KurBads: Sonett II V4

Post by Normunds »

Klau, man to līkni n-g nevajag. Grāmatās ir pieejama ir centrbēdzes apsteidzes leņķa robeža dažādiem uz V4 motoriem lietotajiem sadalītājiem. Standarta 6.5 sadales vārpstas gadījumā. Domāju, ka Tu pats vēlies ko noskaidrot un tikt skaidrībā.

Centrbēdzes regulatoram 50% gadījumos veicu "grozījumus", jo pie apgriezieniem līdz 1500, apsteidzes leņķa līkne pārāk ātri sasniedz maksimālās vērtības.
KurBads
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3218
Joined: Thu Jan 17, 2008 3:00 pm

Re:KurBads: Sonett II V4

Post by KurBads »

hmmm ...
no tā saprotu, ka standarta V4 sadalītāja apsteidzes regulēšanas nav tas pats labākais priekš sporta sadalenes?
un, vai un kā iespējams izmainīt šo apsteidzes korekciju? Esmu lasījis par early V4 sadalītājiem, kas itkā labāki nekā `69+ ... pieņemu, ka tieši dēļ aizdedzes korekcijas. Vai runa iet par centrbēdzes atsvariņu pielāgošanu?

Tad saki, kādos apgriezienu diapazonos strādā mehāniskā korekcija, t.i., no 500 RPM līdz ... nav tak tā, ka maksimāla apsteidze tiek sasniegta pie 7000 RPM?
Kādus apgriezienus ir vērts mērīt. Un jā, nezinu kā precīzi nomērīt, jo mans neregulējamais stroboskops jau pie tukšgaitas rāda atzīmes jau sen nost no visām atzīmēm - nevaru tur pateikt vai runa ir par 15 vai tomēr 20 BTDC ...
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
Normunds
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 1040
Joined: Wed Jan 16, 2008 1:53 pm
Location: Rīga

Re:KurBads: Sonett II V4

Post by Normunds »

Jā, ir iespējams to izdarīt, bet esmu par slinku lai sīki izstāstītu visu līknes izmaiņas procedūras nianses, tamdēļ dodu Tev robežas.

9 ir pamatapsteidze + X (XX>YY vajadzīgās robežas) centrbēdzes korektora apsteidze , kuras Tu redzēsi kopā uz skro-bos-kopa.
līdz 600 tikai 9
800 9 + 2 (0->4)
1000 9 + 6 (4->7)
2000 9 + 10 (8->11)
3000 9 + 12 (11->14)
3200 9 + 13 (12->15) grādi tālāk nemainīsies, jo sasniegts ir maksimums.

Sasummē pats. Uz skriemeļa atliec papildus atzīmes 11,5mm attālumos no skriemeļa atzīmes. Pret puksteni. Šis attālums būs = ar 10 grādiem uz šķīvja. Nuunnu tad vēro, kura no "jaunajām" atzīmēm ir pret kuru no motora atzīmēm un pieskaiti 10 vai 20 grādus.

1967., 1968. gada sadalītājiem augstākminētā apsteidze ba tāda pati tikai pie 100-150 apgr vēlāk un centrbēdzes apsteidze līdz 14 grādiem. Diezin vai to varētu uzskatīt par ļoti būtisku. Vakuums gan sāka darboties pie 0.2 bar ( Tavējam no 0.1 bar )
KurBads
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3218
Joined: Thu Jan 17, 2008 3:00 pm

Re:KurBads: Sonett II V4

Post by KurBads »

Paldies Normund,

Mēģināšu kaut kad veikt mērījumus. Un pēc tam lūgšu Tevi iztulkot rezultātus.
Un manam jau pie tukšgaita/1000 RPM stroboskops rādīja skriemeļa atzīmi 1-2 centimetrus pa pulksteni prom no atzimēm uz vāka. Tātad jau pie 1000 RPM viņš bija ar vismaz 20 BTDC ... dīvaini

laiks laboratorijas darbiem (pa vīkendu iespējams)
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
Normunds
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 1040
Joined: Wed Jan 16, 2008 1:53 pm
Location: Rīga

Re:KurBads: Sonett II V4

Post by Normunds »

Atvieno vakuumkorektoru
KurBads
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3218
Joined: Thu Jan 17, 2008 3:00 pm

Re:KurBads: Sonett II V4

Post by KurBads »

Normunds wrote:Atvieno vakuumkorektoru
nu tik darīts. Man šķiet, ka viņš vispār nekādu efektu pie tukšgaitas neparādija.
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
Normunds
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 1040
Joined: Wed Jan 16, 2008 1:53 pm
Location: Rīga

Re:KurBads: Sonett II V4

Post by Normunds »

Tagad beidzot sapratu, ka esi mani sadzirdējis. :)
Gaidu eksperimentu rezultātus.
KurBads
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3218
Joined: Thu Jan 17, 2008 3:00 pm

Re:KurBads: Sonett II V4

Post by KurBads »

mēģināšu uzzīmēt līkni.
Paldies par ieteikumiem.
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
Normunds
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 1040
Joined: Wed Jan 16, 2008 1:53 pm
Location: Rīga

Re:KurBads: Sonett II V4

Post by Normunds »

Veiksmi :)
KurBads
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3218
Joined: Thu Jan 17, 2008 3:00 pm

Re:KurBads: Sonett II V4

Post by KurBads »

nu jā ... jāpalauž tik smadzenes par un ap tām papildus atzīmēm un skriemeļa.
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
Nīgrais
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1675
Joined: Tue Jan 15, 2008 4:53 am
Location: Rîga.

Re:KurBads: Sonett II V4

Post by Nīgrais »

Laboranti!
:laugh::woohoo: :P

Jūs, draugi, ar tiem SAABiem taisaties braukt slodzēs, vai tikai tāpat garažās rūcināt? :P

Ā, starp citu, vakuma korektors vakumu ņem no kurienes? Pirms droseles vai pēc, no gaisa filtra puses skatoties? Tas tā, intereses apmierināšanai. ;)
KurBads
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3218
Joined: Thu Jan 17, 2008 3:00 pm

Re:KurBads: Sonett II V4

Post by KurBads »

Nīgrais wrote:Laboranti!
:laugh::woohoo: :P

Jūs, draugi, ar tiem SAABiem taisaties braukt slodzēs, vai tikai tāpat garažās rūcināt? :P

Ā, starp citu, vakuma korektors vakumu ņem no kurienes? Pirms droseles vai pēc, no gaisa filtra puses skatoties? Tas tā, intereses apmierināšanai. ;)
a ko, tad nemērīt un nestellēt aizdedzi vispār? :laugh:

par vakuuma ņemšanas vietu pašlaik nav atbildes ... jāiet skatīties.
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re:KurBads: Sonett II V4

Post by Arnijs »

Nīgrais wrote:
Jūs, draugi, ar tiem SAABiem taisaties braukt slodzēs, vai tikai tāpat garažās rūcināt? :P
Tie ir vieni labi atslēgas vārdi B)
Domājams, ka droseles atvērums (un arī retinājums uz membrānu) atšķirsies braucot slodzē un darbinot garāžā :ohmy:
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
Post Reply