KurBads: Sonett II V4

Šī sadaļa domāta tam, lai jūs varētu iepazīstināt ar saviem auto projektiem un to norises gaitu.
KurBads
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3218
Joined: Thu Jan 17, 2008 3:00 pm

Re:KurBads: Sonett II V4

Post by KurBads »

defektivais wrote:vabolei bija tā, ka pie lielākiem apgriezieniem bija mazākas CO. Kā arī pēc gaisa filtra izmazgāšanas situācija ievērojami izmainījās uz labo pusi. Bet nu man jau pavisam traģisks tas pasākums bija jo beigās degvielas patērīņš bija 20L uz 100 km.
tad ar kādiem rpm man doties uz apskati?
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
KurBads
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3218
Joined: Thu Jan 17, 2008 3:00 pm

Re:KurBads: Sonett II V4

Post by KurBads »

njā. neizdevās. diemžēl.

1. CO2 ~ 7-8% (max 5%). Skatījos, ka lambda ap 0,9 stāvēja pie tukšgaitas apgriezieniem, kas nozīmē, ka ir daudz par treknu. Protams, karburatoru neviens nav regulējis. Ceru, ka tikai regulēšanas jautājums.

2. Priekšējie lukturi par augstu. Regulēšanas problēma. Bet jāskatās cik tur vienkārši tos 40 gadus vecos lukturus ir regulēt.

3. Aizmugures amortiņi esot par švaku. Neticēju savām ausīm, jo amortizatori ir tikai pāris gadus veci. Pie tam, auto nav neko daudz braucis. Es pa gadu esmu nobraucis 1760 km. Un pirms manis, manuprāt, viņš netika braukts daudz varāk.
Vai varētu būt jautājums par to, ka spiediens riepās izmaina mērījumu. Pirms braukšanas uz apskati iepūtu 2,0 atm. Vīrs kontrolē nomērīja ar savu manometru, tipa 1,8 atm. Amīši ir KYB gas-a-just, nosaukums liecina par "adjust", bet vizuāli neredzu nevienu pogu regulēšanai (kā ir ar KONI).


Ja kādam ir komentāri, priecāšos uzklausīt. Karburators noteikti jāved regulēt pie gāzu analizatora, tur tā "uz tausti" neko neizdarīs. Lukturi droši vien arī. Neizpratne par amortiņiem ... neticās, ka šitie ir nederīgi, cerība, ka varbūt tomēr tie ir regulējami ... ja nē, kur un kādus amīšus meklēt priekš Sonett/96?
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

Re:KurBads: Sonett II V4

Post by elmo »

Brīnums, ka par amīšiem piesienas!
LV ar pilnīgi beigtiem var skati iziet!:laugh:
KurBads
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3218
Joined: Thu Jan 17, 2008 3:00 pm

Re:KurBads: Sonett II V4

Post by KurBads »

man liekas, ka LV vispār amortizatorus nemēra.
Vispār BE līdz šim man problēmas nav bijušas un arī šodien, OK, karburators un lukturu augstums jāregulē - tas ir normāli. Bet nebiju gaidījis, ka iekritīšu uz amortizatoriem, kas ir tikai pāris gadus veci ... idioti. Nu labi, viņš arī divas reizes mērīja, sauca maiņas galveno nočekot, bet mašīnas rādījumi bija nepielūdzami. Kur tagad izraut amortizatorus šitam brīnumam ... un par to, ka atkārotot skati iešu jau krietni pēc "slimības lapas" termiņa, dabūšu maksāt soda naudu. Jālamājas.
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
KurBads
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3218
Joined: Thu Jan 17, 2008 3:00 pm

Re:KurBads: Sonett II V4

Post by KurBads »

- vai kāds ir dzirdējis par to, ka dažiem amortizatoriem varētu būt nepieciešama "iesildīšanās" iekams tie sāk pilnvērtīgi strādāt?
- ja tas tiešām tā ir un šāds knifs nav nekāds izdomājums, tad varbū (ļoti ceru), ka Sonett aizmugurses amīšu izgāšana varētu būt bijusi dēļ tā.
- vai nevar būt tā, ka amerikāņiem vispār attieksme pret amortizatoriem un to efektivitāti ir cita un šie (laikam US tirgum domātie) KYB Gas-a-just vienkārši neatbilst tam, ko Eiropā saprot ar amortizatoriem?
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
User avatar
lawyer
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 8236
Joined: Thu Jun 05, 2008 8:25 am
Location: Ādaži-Rīga

Re:KurBads: Sonett II V4

Post by lawyer »

Par pēdējo - tad jau iekš BE neviens U.S. komplektācijas auto nevarētu iziet TA :huh:
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever ;)
KurBads
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3218
Joined: Thu Jan 17, 2008 3:00 pm

Re:KurBads: Sonett II V4

Post by KurBads »

Nu normāli jau no ASV ievestam auto būtu nepieciešams ražotāja sertifikāts, ka atbilst EU normām vai arī jāveic nepieciešamās adaptācijas. Manā gadījumā auto jau ir ļoti vecs, neko īpaši adaptēt nav nācies, pie tam, uz mani šis sertifikācijas process par laimi neattiecas.

Nezinu, nu ir tā pakaļa tāda pamīksta, ar rokām var jauki pašūpot (viegls auto, mīkstas atsperes un tie amīši arī nezinu kādi.
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re:KurBads: Sonett II V4

Post by Arnijs »

Kurbads... Es sāktu dzīt bazāru ar to skates vīriņu par tēmu "gas ajust" ;) Iepūt uz skati riepās vismaz kādas 2.5 atm un ej ar tiem pašiem amjiem. Vajadzētu izdoties! :D:P
Pirms šīs darbības gan derētu paeksperimentēt kādā servisā, kur ir amortiņu stends.
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
KurBads
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3218
Joined: Thu Jan 17, 2008 3:00 pm

Re:KurBads: Sonett II V4

Post by KurBads »

Arnijs wrote:Kurbads... Es sāktu dzīt bazāru ar to skates vīriņu par tēmu "gas ajust" ;) Iepūt uz skati riepās vismaz kādas 2.5 atm un ej ar tiem pašiem amjiem. Vajadzētu izdoties! :D:P
Pirms šīs darbības gan derētu paeksperimentēt kādā servisā, kur ir amortiņu stends.
vai piekrīti teorijai par to, ka gas-a-just pielāgojas braukšanas veidam/ceļam un kamēr nav īsti izpurināti, būs mīksti?

vai cietākas riepas līdzēs? Jāatzīmē, ka man tur tagad reāli baloni stāv virsū - t.i., R15, bet nu kaut kas no sērijas 165/85 vai 80. Vai iespējams, ka riepas "palīdzēja" uzrādīt šādu rezultātu? Cietākas riepas būtu risinājums? vai arī mēģināt pirm tam nodot uguņus pa kādu bruģētu ielu kādu laiciņu? Bet tad atkal stāvot rindā viņi var atdzist ...

itkā esot tā, ka atkarībā no darba temperatūras amjos vārsti maina caurplūdi un attiecīgi amju cietību. Bet šito stāstu tam vella francūzim "pārdot"ar manām valodas zināšanām nebūs reāli. Pie tam, ja mašīna rāda sarkanus ciparus, kāds pamats viņam būtu ticēt man un nevis mašīnai. Tā jau viņš divas reizes mērīja, spiedienu riepās mērīja ...
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re:KurBads: Sonett II V4

Post by Arnijs »

Nu - ja ir iespēja, samaini riteņus uz kko zemāku, vai arī -kā jau teicu - lielāku spiedienu. Stends jau rēķina summāro, nevis mēra tikai amjus, tā, ka viss, kas ir pa ceļam, ietekmē stenda rādījumus.
Ar francūzi var vienkārši :D Uzpilini spirta pili uz alkotestera, iepūt, un pajautā... Es taču esmu skaidrā, bet aparāts saka, ka komā!:woohoo: Lai aizdomājas, ka ne viss ir tā, kā cipari rāda...
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
KurBads
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3218
Joined: Thu Jan 17, 2008 3:00 pm

Re:KurBads: Sonett II V4

Post by KurBads »

paldies! riteņiem īsti no nomainīt nebūs. ir itkā 185/65/15 riepas, bet neesmu pārliecināts, ka nav par platu un tas prasa pārmontēšanu ...
varbūt tiešām jāuzpumpē nopietnāk.
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
KurBads
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3218
Joined: Thu Jan 17, 2008 3:00 pm

Re:KurBads: Sonett II V4

Post by KurBads »

Veicu Weber 32/36 DGV tukšgaitas maisījuma pieregulēšanu pēc Weber instrukcijām.
Rezultāts - līdz šim esmu braucis ar krietni par treknu degmaisījumu (uz to arī norādīja arī 0,9 lambda uz TA stenda). Weber stāsta, ka tukšgaitas degvielas mix skrūvei jābūt 2 apgriezienu ārā (+/- 0,5). Mans līdzšinējais settings ir bijis 3,5 apgriezieni ārā.

Pēc visas saregulēšanas pēc instrukcijas izskatās, ka 2,5 apgriezieni ir uz ausi vis patīkamākais variants. Tukšgaitas apgriezieni, ieregulējot pēc grāmatas 1-1,5 apgriezienus iekšā, arī dod normālus 800-900 rpm.

Testdraivs liecina, ka viss notiek un šķiet, ka auto pat kļuvis atsaucīgāks.

Ceru, ka šī ieregulēšana būs arī nometusi to briesmīgo CO ciparu uz kaut ko pieņemamu.


Tagad jādomā par lukturu augstumu un amortiņiem.
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
User avatar
mixeris
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 4125
Joined: Mon Jan 14, 2008 4:47 pm
Location: Rīga, Latvia

Re:KurBads: Sonett II V4

Post by mixeris »

Nezinu kā ir Sonettiem, bet 99 augstuma regulēšanas uzlabošanai ir vieglāk iekausēt plastmasas ausīs uzgriežņus :)
Pats esmu veicis šo operāciju. Regulējas ideāli.
Nezinu kā tev apaļie regulējas, bet pieļauju, ka līdzīgi.
KurBads
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3218
Joined: Thu Jan 17, 2008 3:00 pm

Re:KurBads: Sonett II V4

Post by KurBads »

Grrrrr ...

Karbratora tukšgaitas maisījuma treknumu pats uz ausi un pēc WEBER pamācībām noregulēju - Jēee ... CO atgāzes pie 3% un lambda bik pāri 1,4 (tādas nedaudz par liesu).

Lukturus servisā mēģinājām regulēt, itkā ieregulēja cik jau iespējams (staru kūlis šim dinozauram vispār tāds neizteikts - varbūt US spec.) - aizbraucu apskatē - viens luktturis vietā, otrs par zemu (bet tas kūlis arī bija švaks) - Izšvilpa. Nu bāc, pirms stundas regulējam uz stenda gaismas, tagad TA atkal neder.

Amortiņi - saklausījos gudrības: pipūtu 2,5 bar riepās, sakrāvu svaru aizmugurē cik jau var tur ielikt, un nojoņoju pāris stundas pa pilsētu pirms tam - NEKĀ - pirmajā piegājienā mašīna parāda, ka neder (neatceros rādījumu), džeks paņem manometru, nomēra spiedienu un palaiž lejā uz 1,9 bar, otrais mēģinājums - rezultātā vēl sliktāk nekā pirms tam un pagājušo nedēļ. Džeks dodas pie bosa kaut ko jautāt - atgriežas ar tekstu "Pas bon!" Mēģinājums izlīst ar tiem pašiem cietis neveiksmi.

Protams, bija jau maza cerība izlīst, tagad atkal atpakaļ gandrīz izejas punktā (nu labi, CO tagad iz labs, bija jēga braukt un šie varbūt ar nepadomāja, ka es galīgais nahals). Jāmeklē aizmugures amortizatori vai jāmāj ardievas šai valstij.
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re:KurBads: Sonett II V4

Post by Arnijs »

Pamato, kāpēc iekrāvi lieku kravu???
Man šis liekas tieši tas, kas neļāva uzrādīt labākus parametrus. Jebkurš amortiņš ir paredzēts savam svaram/slodzei. Salīdzinoši - Tu busiņam uzliki vieglā amortiņus. Tāpēc arī tikai loģiski, ka otrais mērījums ar 1.9bar uzrādīja sliktākus rezultātus, kā pirmajā reizē.
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
Post Reply