Klasiskie 900


Locked
User avatar
lawyer
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 8235
Joined: Thu Jun 05, 2008 8:25 am
Location: Ādaži-Rīga

Re:Klasiskie 900

Post by lawyer »

Izslēdzu 900og līdz 1989.gadam, jo tikai tad tika novērstas tās problēmas ar bremzēm, un, protams, tikai T16 to iemeslu dēļ, ko aprakstīja augstāk Ziedoniz :)

Bet jūsu šeit aprunāto četrdurvju sedanu izslēdzu, jo otrs četrdurvju auto man noteikti nav vajadzīgs :) Turklāt, kupeja izskatās daudz labāk;)
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever ;)
alnislacis
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2156
Joined: Sun Nov 30, 2008 6:10 am

Re:Klasiskie 900

Post by alnislacis »

87-89 pārklājās- bremžu problēmas (ja tā to var saukt) vairs nebija (arī flatnose vienmēr var uzlikt citas), bet T8 gan bija.

Tātad Tu meklē T16 pēc 1987. gada 3d kupeju?
User avatar
mrpinkeyes
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1406
Joined: Tue Jan 15, 2008 8:32 am
Location: Sigulda
Contact:

Re:Klasiskie 900

Post by mrpinkeyes »

Image
lawyer wrote:Izslēdzu 900og līdz 1989.gadam, jo tikai tad tika novērstas tās problēmas ar bremzēm, un, protams, tikai T16 to iemeslu dēļ, ko aprakstīja augstāk Ziedoniz :)

Bet jūsu šeit aprunāto četrdurvju sedanu izslēdzu, jo otrs četrdurvju auto man noteikti nav vajadzīgs :) Turklāt, kupeja izskatās daudz labāk;)
Ir atšķirība starp 4 durvju sedanu un 5 durvju hečbeku ;)
saab 9-5 Aero Wagon 2006
ex saab 900 1991
ex saab 9-5 Aero Wagon 2001
ex saab 900 T8 1986
alnislacis
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2156
Joined: Sun Nov 30, 2008 6:10 am

Re:Klasiskie 900

Post by alnislacis »

Jā, ir atšķirība.
Gan 4d sedans, gan 5d combi coupe atsķiras no šī..:huh:

Image
User avatar
Nauris_t16
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3418
Joined: Thu Aug 30, 2007 12:55 pm
Location: Pārdaugava

Re:Klasiskie 900

Post by Nauris_t16 »

Es nesaprotu to par pārklāšanos - vecās bremzes ir strikti līdz 87. gadam ieskaitot. Ja runa ir tīri par bremzēm. Turklāt - vecajām var mierīgi uzsūtīt atjaunotus suportus braukt bez problēmā. Nedomāju, ka ir īpaši jūtama atšķirība ikdienas mašīnai vai ir jaunās bremzes vai vecās. Nu jā, nevar "mest apkārt ar ručņiku", kāda skāde :D:D:D

+ līdz 89. vai 90.gadam ir mazāks ikgadējais ceļa nodoklis Latvijā ;)
900aero clubsport #8
User avatar
mixeris
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 4125
Joined: Mon Jan 14, 2008 4:47 pm
Location: Rīga, Latvia

Re:Klasiskie 900

Post by mixeris »

Ceļa nodoklis tad mazāks, bet pērkot cik ir dabas nodoklis ;)
Līdz 25 gadiem 300 Ls :(
Tādēļ izdevigāk auto kas vecāks par 1984 :)
alnislacis
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2156
Joined: Sun Nov 30, 2008 6:10 am

Re:Klasiskie 900

Post by alnislacis »

mixeris wrote:Ceļa nodoklis tad mazāks, bet pērkot cik ir dabas nodoklis ;)
Līdz 25 gadiem 300 Ls :(
Tādēļ izdevigāk auto kas vecāks par 1984 :)
Piemēram 1979 gada zils 900 Turbo
KurBads
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3218
Joined: Thu Jan 17, 2008 3:00 pm

Re:Klasiskie 900

Post by KurBads »

lawyer wrote:Izslēdzu 900og līdz 1989.gadam, jo tikai tad tika novērstas tās problēmas ar bremzēm, un, protams, tikai T16 to iemeslu dēļ, ko aprakstīja augstāk Ziedoniz :)

Kādas problēmas ... vecā tipa supporti vienkārši ir citas konstrukcijas. Ja tie ir labā stāvoklī, viss OK. Vecās bremzes ir līdz `87.g.

Manuprāt, tieši 87-89.g. 900og ir diezgan pareiza izvēle, jo tad vēl SAAB`ā nebija ienācis GM. Cik man zināms, pre-GM laikā tika izmantots kvalitatīvāks metāls (to liecina arī manā autoparkā bijušie/esošie 900og - mans `89.g. un `88.g. nerāda rūsas pazīmes ap skrūvju caurumiem vai tml. vietās, t.i., kur krāsas kārta bijusi plānāka ... kamēr `93.g. 900og motortelpā ap skrūvēm, ar ko saskrūvēta priekša, pieskrūvētas detaļas pie virsbūves vai kur ir vienkāºši tukši caurumi, veidojas rūsas riņķis. Manā uztverē tas liecina par "vēlākā" metāla pastiprināto rūsas nenoturību).

Par kārbām runājot, cik zinu, `89.g. kārbas ir pareizākās, jo nāca jaut lielais gultnis, bet joprojām bija eļļas noliešanas skrūve + eļļas tausts.

Elektrība - kāds specs Beļģijā, kura avots bija kāds somu entuziasts teica, ka kaut kādā brīdī, šķiet `90.g. līdz ar GM ienākšanu, elektroinstalācija/vadi tika ražoti ... PSPS/KRIEVIJĀ. Līdz tam 900og dzīvoja uz NOKIA elektrības (izņemot `85.g. kura elektrībai ir slikta reputācija (pamatā vadu izolācija ar laiku nokalpo un viss iet uz īso.).

Manuprāt, Tavs "izslēdzu visu līdz `89.g." ir pilnīgi garām. Jaunākiem c900 nāca arī citi uzlbojumi/risinājumi - ABS, lpt, AirBag (ja tas tev ir svarīgs).

8v vai 16v jautājums ir diskutabls, katram motoram savi + un - (8v vienkāršāks, mehāniskā šprice, kas izslēdz problēmas ar ECU, lambdu etc.; 16v advancetāks motora menedžments, bet lielākas iespējas kaut kam noplīst. Jauda/grieze stock robežās ir pieliīdzināma (protams, 8v K-Jetronics netiks līdzi, ja gribēsi "uzgriezt" jaudas parametrus ...

Īsumā, jaunākie 900og nav nepareizs mērķis, tomēr automātiska pre-90 norakstīšana ir pilnīgi aplama. Ir cilvēki, kas uzskata, ka `88.g. ir "vislabākais".
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
User avatar
lawyer
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 8235
Joined: Thu Jun 05, 2008 8:25 am
Location: Ādaži-Rīga

Re:Klasiskie 900

Post by lawyer »

O.K. Skaidrs - katrs potenciālais eksemplārs ir jāskata atsevišķi, neatmetot tos no 1987-1989 :)
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever ;)
maris
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 522
Joined: Wed Feb 13, 2008 6:56 am

Re:Klasiskie 900

Post by maris »

Katram sava taisnība ...
parasti visi kas sāk interesēties par klasiskajiem SAABiem sāk ar trīsdurvju 900 Turbo , pēdējie gadi , āda , Aero uzlikas ...:) Nenolidzami , klasisks auto . Aºi man tas kādreiz likās nu pats , pats ...:) Tikai vēlāk , kad izrādās ka tādi o pasākumā ir visiem , sāk gribēties kādu odziņu :) Jo , ja iedziļinās , tad ir vēl daudz intersantāki un , galvenais , retāki SAAB modeļi :P Te varētu rakstīt daudz un plaši - ir dažādas limitētās sērijas , dažādi durvju skaiti ( visretākais , starp citu ir ar 2 durvīm !!! ), ir dazādi motori ( piemēram 2,1 - ideāls mazos apgriezienos ), ir arī citi SAAB modeļi ( piemēram SAAB 90 ir vismazāk uzražotais ) utt B)
Galvenais , katram atrast savējo ( vai savējos :) ), nevis tādu kas patīk visiem :P
Māris
KurBads
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3218
Joined: Thu Jan 17, 2008 3:00 pm

Re:Klasiskie 900

Post by KurBads »

maris wrote:Katram sava taisnība ...
parasti visi kas sāk interesēties par klasiskajiem SAABiem sāk ar trīsdurvju 900 Turbo , pēdējie gadi , āda , Aero uzlikas ...:) Nenolidzami , klasisks auto . Aºi man tas kādreiz likās nu pats , pats ...:) Tikai vēlāk , kad izrādās ka tādi o pasākumā ir visiem , sāk gribēties kādu odziņu :) Jo , ja iedziļinās , tad ir vēl daudz intersantāki un , galvenais , retāki SAAB modeļi :P Te varētu rakstīt daudz un plaši - ir dažādas limitētās sērijas , dažādi durvju skaiti ( visretākais , starp citu ir ar 2 durvīm !!! ), ir dazādi motori ( piemēram 2,1 - ideāls mazos apgriezienos ), ir arī citi SAAB modeļi ( piemēram SAAB 90 ir vismazāk uzražotais ) utt B)
Galvenais , katram atrast savējo ( vai savējos :) ), nevis tādu kas patīk visiem :P
Māris
Nevar nepiekrist. Te potenciālajam interesentam ir pirms izvēles izdarīšanas saprast kāpēc viņš skatās uz 900og, ko viņš no tā grib ... vai kaut ko ekskluzīvu (tādā gadījumā, kā Māris saka, vismaz salidojumos tādu būs daudz), vai arī izskatīgu, ātru, ērtu ikdienas auto, ar ko atšķirties uz pelēkā golfu/audi/škodu/9-5/9-3 etc. fona.
Ja pēdējais, tad `87.-`93.g. 900og ir labākā izvēle.

Un par durvju skaitu - jāpadomā labi, jo, lai arī 3-d kupeja skaitās skaistākā, no praktiskuma viedokļa (ja ir liela ģimene) nebūs īsti ērti (ja es tagad apsvērtu vēl kāda 900og iegādi, ļoti iespējams, ka tas būtu 5-d kupeja ... ērtāk pasažieriem/bērniem un droši vien ar laiku es piespiestu sevi iemīlēt šo formu - operas lodziņu utt.). Varbūt tagad lawyer pietiek ar 2-d, bet, kad pienāks laiks bērnus likt iekšā un sprādzēt pie bērnu sēdeklīša caur priekšējām durvīm, var gadīties, ka vēlēsies tomēr 5 durvis un tad arī negribēsies šķirties no sava 3-d ...
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
User avatar
lawyer
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 8235
Joined: Thu Jun 05, 2008 8:25 am
Location: Ādaži-Rīga

Re:Klasiskie 900

Post by lawyer »

Tur jau tā lieta, ka ģimenes (sievas un bērnu - kuru man vēl nav:D) vadāšanai man ir 9-3 OG (pēc tā noteikti sekos kāds vagons - 9-3 SW vai 9-5), bet 900og būtu for fun... Protams, es neizslēdzu iespēju, ka beigās ikdienā pārvietotos ar 900og nevis ar esošo 9-3 OG... Skaidrs gan ir tas, ka iegādājot 900og, es censtos to uzturēt pēc iespējas labākā stāvoklī un ziemas sāls peldēs to nevilktu...
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever ;)
User avatar
donalds_dax
Eksperts, ne tehniskais
Eksperts, ne tehniskais
Posts: 100
Joined: Mon Mar 03, 2008 8:43 am

Re:Klasiskie 900

Post by donalds_dax »

Mr Pink Eyes wrote:
donalds dax wrote:Apgaismojiet nezinātāju - kāda vaina ir tam T8?

No manas (gan nelielās) pieredzes ar blocket.se izriet secinājums, ka
labie eksemplāri pazūd nākamajā, vēlākais, aiznākamajā dienā, un
ar tādiem knariņiem no Latvijas nevienam nav lielas intereses
noņemties, ja jau ir kas pērk turpat Zviedrijā. Vienīgais, ko tu
labākajā gadījumā dabū, ir atbildes e-pasts, ka sābis jau pārdots.

Toties dažs labs T8 (vismaz vizuāli pievilcīgs) tur stāv un nekur nepazūd.
Apgaismoju, nav labāka SAAB par T8! un tie, kas raksta te pretējo ir 1) vai nu snobi, kas labprāt brauktu ar T32 vai T64, ja tādi protams būtu vai 2) vienkārši ar T8 nekad nav braukuši.

Man bija T8... apgalvošu, tas ir labākais SAAB ar kādu esmu braucis un esmu braucis ar T16, t16 + IC+ upgreidi, pašlaik ir labs 2.1i, un nemaz nerunājot par 9-5 Aero. Tad lūk tas uzrāviens ar veco T8 (86.g.) bija vislabākais, braukšanas prieks vislielākais. Es ļoti skumstu pēc tā auto, bet nu nav vairs.

Kādas varētu būt problēmas ar T8? Nu pirmkārt ražoja to tikai līdz 89.g. Tātad vairums eksemplāri (tie kas līdz 88.g.) būs ar vecajām bremzēm, kurām problemātiski priekšējie suporti (te arī atbilde defektīvajiem, kapēc flat front nav tik labi, kā apaļpurni). Otrkārt, eksemplāriem līdz 86.g. (145zs) nebija interkūlers. Nu un lielais T bez interkūlera... No 86.g. ar interKūleru bija 155ZS. Nu un varbūt vēl kāds sīkums, ko es kā netehnisks cilvēks nezinu. Iespējams kaut kas bija ar špricēm, vai tik T8 nebija mehāniskā, kas ir problemātiska vai otrādi elektroniskā, bet aizvēsturiska, te jājautā Arnijam vai Zinītim.

Nu es, kaut ko pat 900tajiem apkopoju šeit: [hide]http://www.saabclub.lv/index.php?option ... 0&Itemid=2[/hide]

T8 rullē!
Paldies! Tas, ko saka Ziedoniz par detaļu trūkumu, gan mani dara bažīgu. Un vispār, kad es te ieskatos, par ko 900OG īpašnieki runā, tad liekas, ka man kā cilvēkam, kurš motora pārsegu vaļā never principā (ja nu tik vien kā logu mazgāšanas šķidruma ieliešanai), jo tāpat neko nesaprot, 900OG iegāde būtu viena no lielākajām kļūdām.
alnislacis
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2156
Joined: Sun Nov 30, 2008 6:10 am

Re:Klasiskie 900

Post by alnislacis »

1.
Par kārbām runājot, cik zinu, `89.g. kārbas ir pareizākās, jo nāca jaut lielais gultnis, bet joprojām bija eļļas noliešanas skrūve + eļļas tausts.
Šķiet, ka attiecībā uz 900og būšu apguvis pietiekoši, lai piekristu tikai daļēji. Pieņemu, ka 89. g. kārbām tiešām nāca lielais gultnis un eļļas noliešanas skrūve (viena motoram otra kārbai, vai ne?), kā arī eļļas tausts (liekas, garo un īso taustu var iegūt vienkārši nomainot sānu vāku) ir jaukas fīčas. Bet vēl 1990. gada kārbām (un agrākām) ir mazāki un plānāki sinhronizatoru gredzeni un plānākas dakšas utt. salīdzinot ar 1991. gada kārbām. Tādēļ neskatoties uz krutajām fīčām un liela gultņa esamību- es tomēr uzskatu, ka labākās starp stock ir pēc 1991. gada.
(vairāk info var meklēt SC projektu daļā, kur izbanotais Spānis/Mexikānis salīdzina 1990 un 1991 kārbu)

Par stiprinātajām kārbām: kāds ir interesējies, kur ir Tuvākā vieta, kur tādas gatavo?

2.
Varbūt tagad lawyer pietiek ar 2-d, bet, kad pienāks laiks bērnus likt iekšā un sprādzēt pie bērnu sēdeklīša caur priekšējām durvīm, var gadīties, ka vēlēsies tomēr 5 durvis un tad arī negribēsies šķirties no sava 3-d ...
Divdomīga mācība. Kāpēc Tu, KurBad, lawyer'am nepasaki, ka bērnus bērnu sēdeklītī var iesēdināt ērti arī tad, ja c900 ir nolaists jumts?:silly:

3.
Un par kapota nevēršanu- mani novērojumi ir tādi, ka tie, kas brauc ar Saabiem, ir interesanta sabiedrība. Puse ir tehniskie ģēniji, kam patīk Saab alternatīvais tehniskais izpildījums. Puse ir tādi, kam Saab asociējās ar auto, ar ko pārvietojās advokāti, juristi, zobārsti un Valdis Dombrovskis. Es piederu pie pēdējiem. Un situāciju, ka Tu par auto ne ko nezini var atrisināt apgūstot klasisko Saab kursu ar tādu pašu rūpību, kā savulaik mācījos Ārpolitikas analīzi, Eiropas Savienības reģionālo politiku u.c. priekšmetus.
KurBads
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3218
Joined: Thu Jan 17, 2008 3:00 pm

Re:Klasiskie 900

Post by KurBads »

- Neesmu kārbu jautājumu tik dziļi pētījis, droši vien arī tā ir kā saki.
- saprotu, ka lawyer`s pašlaik apsver 3-d kupejas (ar cieto jumtu) variantu. Un patiesībā cabrio jumts tik bieži arī nemaz nestāv vaļā, kad notiek iekāpšana/izkāpšana (tomēr tas tiesa, ka pie atvērta jumta sēdināšana/sprādzēšana ir ļoti ērta).
- man šķiet, ka tas, ka tipisks SAAB braucējs ir advokāts, zobārsts un arhitekts, ka viņam normāli ir augtāks IQ utt. ir kaut kāds 80.to gados izdomāts un kultivēts mārketinga triks. Man galīgi nav sajūtas, ka tagad ar 9-5 un 9-3 pārvietojas kāda īpaša, ar kaut ko no pārējiem atšķirīga publika.
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
Locked