• SAAB 900 OG ātrumkārbu probzas - Page 3
Page 3 of 7

Re:SAAB 900 OG ātrumkārbu probzas

Posted: Wed Aug 27, 2008 10:36 pm
by mixeris
Arnijs wrote:Kaadreiz E&S laikos, kad dazas kaarbas no 9000 tiku vedis uz Kalngali ar raksturiigajaam 5 aatruma un atpakaljgaitas probleemaam (~ 98-99 gads), tad dzeks, kurhs kraameeja kaarbas (pats vinjsh vizinaajaas ar violetu 900OG), kaareiz ieteica nevis 10w30, bet mineraalo 15w40. Taa arii dariijaam un probleemu nebija. Kur taa saals - taa arii nezinu.
Nejaucam 2 lietas
Motoreļļām ir sintētiskās un minerālās eļļas
Transmisijām ir sintētiskās un minerālās eļļas

Lūdzu nejauksim šīs divas lietas. Ja iet runa par motoreļļas liešanu kārbā tad jā 10w40 vai 15w40 eļļa labāk uzvedas, bet tas nav attiecināms uz transmisijas sintētisko vai minerālo eļļu.

Re:SAAB 900 OG ātrumkārbu probzas

Posted: Wed Aug 27, 2008 11:37 pm
by Arnijs
Mix... Es kaareiz runaaju par motorellju kaarbaa.
Sviestc... Jaa - ir 2 korpusi un diferim ir atseviskja ellja

Re:SAAB 900 OG ātrumkārbu probzas

Posted: Wed Aug 27, 2008 11:47 pm
by Sviestc
Hm.... intresanti, a pa kurieni tad ir jālej eļļa reduktorā:? un arī pa kurieni tad to var noliet:? Cik pamanīju, tad kārbas apakšā vispār ir tikai divas noliešanas skrūves, viena- motora eļļai, otrai no kārbas... :? :? :?

Re:SAAB 900 OG ātrumkārbu probzas

Posted: Thu Aug 28, 2008 12:10 am
by KurBads
Arnijs wrote:Jaa - ir 2 korpusi un diferim ir atseviskja ellja
vai te runa iet par primāro zobratu korpusu? Man visu laiku šķita, ka tur jālieto tā pati eļļa, kas kārbā, bet vienkārši pie likšanas ir tur pa taisno jāielej, jo savādāk dēļ starpsienas eļļai ir grūtāk nokļūt līdz turienei ...?

Re:SAAB 900 OG ātrumkārbu probzas

Posted: Thu Aug 28, 2008 3:07 am
by Arnijs
Sviestc wrote:Hm.... intresanti, a pa kurieni tad ir jālej eļļa reduktorā:? un arī pa kurieni tad to var noliet:? Cik pamanīju, tad kārbas apakšā vispār ir tikai divas noliešanas skrūves, viena- motora eļļai, otrai no kārbas... :? :? :?
Nu malacis, ka pamaniiji! :D Es jau domaaju, ka uzrausies ;)
Kaarbai ir viena ellja un tiek ieteikta motorellja , bet kaa alternatiivu var lietot arii kaarbass ellju. Image

Re:SAAB 900 OG ātrumkārbu probzas

Posted: Thu Aug 28, 2008 3:15 am
by Arnijs
KurBads wrote:
Arnijs wrote:Jaa - ir 2 korpusi un diferim ir atseviskja ellja
vai te runa iet par primāro zobratu korpusu? Man visu laiku šķita, ka tur jālieto tā pati eļļa, kas kārbā, bet vienkārši pie likšanas ir tur pa taisno jāielej, jo savādāk dēļ starpsienas eļļai ir grūtāk nokļūt līdz turienei ...?
Starpsienas iipashu lomu nespeelee. Kaarba griezoties pati nodroshina elljas piekljuvi. Image

Re:SAAB 900 OG ātrumkārbu probzas

Posted: Sat Dec 20, 2008 5:29 am
by alnislacis
Vakar kā reizi biju pie vīra, kam izjaukta 5 ātrumu 9ooOG uz galda stāvēja. Topika sākuma tur gāja runa par to, ka neslēdzas 5 un atpakaļgaita. Un man tas pats, ja kas.

Un tad nu tas ko man pastāstija un parādīja bija sekojošais.

Citēju: "9ooOG ir Laba kārba priekš 4triem ātrumiem, bet vienkārši ātrada vietu piektajam. Bet tā kā konstrukcija ir līdzīga kā četru ātrumu kārbai, tad ēļļošana līdz piektajam ātrumam tiek mazāk kā līdz pārējiem četriem. Tādēļ arī vairāk čakarējās, tādēļ sliktāk slēdzas. (Un tur kur tajā Arnija bildē ir eļļošanas shēma, tur arī var redzēt..)."

Welcome mani labot un kritizēt, jo pats gribu zināt vai tu ir vaina regulācijā (kā KurBads) vai vnk kārba ir sa****a.

Re:SAAB 900 OG ātrumkārbu probzas

Posted: Sat Dec 20, 2008 6:54 am
by mixeris
Atpakaļgaitu var sataisīt apmainot pārslēdzēja štoku/plāksni uz otru pusi.
Tas ir vienkāršākais variants. Ja labi grib tad 900 to var izdarīt neņemot motoru laukā :)

Bet par to 5 ātrumu kārbu tev ir taisnība, ka 5 ātrums tur ir ielikts pēc tam. Ja tiek taisītas pastiprinātās kārbas tad 5 ātrumu ņem laukā un taisa papildus iegultņojumu tajā vietā.
BET atceramies, ka liela daļa problēmu rodas no palielām jaudām kuras tiek uzkrāmētas šīm kārbām un viņa tomēr savulaik ir būvēta rēķinoties ar 210 Zs :)
Kā arī Eļļošanas problēmu var radīt fakts, ka savulaik SAAB rūpnīcā kārbās tika lieta iekšā Castrol speciāli nu vai ne tik speciāli, bet kārbu eļļa. Kad SAABs aizgāja prom no Castrol viņi arī laikam beidza piedāvāt šo produktu, jo cik esmu skatījis katalogus, tad Castrols tipa arī iesaka liet motoreļļu. Visa problēma savulaik bija tajā faktā, ka citiem ražotājiem kārbu eļļas bija ar diezgan agresīvām piedevām attiecībā uz misiņu, kur kārbā tiek izmantots sinhro gredzeniem un pārslēdzējdakšām un tādēļ viņi ieteica motoreļļas. Tomēr savulaik veicot nelielu izpēti par to kā tur viss ir bijis tika atrasts, ka var liet iekšā arī pašreizējās speciālās kārbu nevis motoreļļas un tieši sintētikas.
Domāju ka tas varētu atrisināt lielu daļu problēmu ar slēgšanos.

Protams vēl vairāk problēmu varētu atrisināt iespēja kārbu izskalot :) un tad ieliet jaunu eļļu ar vēl kādu piedevu.

Re:SAAB 900 OG ātrumkārbu probzas

Posted: Sat Dec 20, 2008 7:52 am
by KurBads
mixeris wrote:... viņa tomēr savulaik ir būvēta rēķinoties ar 210 Zs :)
nokluudijies ar skaitliem ... ja jau buutu reekinaata uz 210hp, tad viss buutu stokos :)
kaarba tika reekinaata uz 2,0 l atmosfeerisko 8v dzineeju ar kaut kaadiem 100 ar kapeikaam hp.

Re:SAAB 900 OG ātrumkārbu probzas

Posted: Sat Dec 20, 2008 8:12 am
by mixeris
Nu labi 118 Zirgi :) tas ir ar karburatoru. Bet nu fakts paliek fakts.

Re:SAAB 900 OG ātrumkārbu probzas

Posted: Sat Dec 20, 2008 7:29 pm
by Nauris_t16
Bez sporta sajūga un laggy turbo (ar lielu turbo bedri) tā kārba turēs kādus 230hp. Protams, ka atvilkšana ar pirmo un otro robu arī atkrīt :)

Re:SAAB 900 OG ātrumkārbu probzas

Posted: Sun Dec 21, 2008 7:04 pm
by alnislacis
Svētdienas rīta agrumā aizdomājos par kārbu. Manam 9ooOG kaut kad tagad tā kārba tiek jaukta. Nav pat īsti vēl skaidrs, kas tur varētu būt. Bet kas jādara-jādara. Tomēr..

Pat ja kārba tiek pārlasīta un, pieņemsim, ātrumi, sinhronizātori u.c. parvākti jauni vai lietoti labi- vai ar to ir rasts problēmas risinājums ilgtermiņā? Vai kārba kā savādāk ir uzlabojama/aizstājama? Vai arī tā ir konstanta problēma, no kuras 9ooOG nav izejas? :huh:

Re:SAAB 900 OG ātrumkārbu probzas

Posted: Sun Dec 21, 2008 9:07 pm
by KurBads
alnislacis wrote:Svētdienas rīta agrumā aizdomājos par kārbu. Manam 9ooOG kaut kad tagad tā kārba tiek jaukta. Nav pat īsti vēl skaidrs, kas tur varētu būt. Bet kas jādara-jādara. Tomēr..

Pat ja kārba tiek pārlasīta un, pieņemsim, ātrumi, sinhronizātori u.c. parvākti jauni vai lietoti labi- vai ar to ir rasts problēmas risinājums ilgtermiņā? Vai kārba kā savādāk ir uzlabojama/aizstājama? Vai arī tā ir konstanta problēma, no kuras 9ooOG nav izejas? :huh:
stingrs (t'erauda) diferenceāļa vāks oriģinālā alumīnija vietā - mazāk locīsies korpuss ...

Re:SAAB 900 OG ātrumkārbu probzas

Posted: Mon Dec 22, 2008 4:34 am
by alnislacis
KurBads wrote:
stingrs (t'erauda) diferenceāļa vāks oriģinālā alumīnija vietā - mazāk locīsies korpuss ...[/quote]

Pašrocigi kalts, vai ne?

Re:SAAB 900 OG ātrumkārbu probzas

Posted: Mon Dec 22, 2008 4:40 am
by KurBads
alnislacis wrote:KurBads wrote:
stingrs (t'erauda) diferenceāļa vāks oriģinālā alumīnija vietā - mazāk locīsies korpuss ...
Pašrocigi kalts, vai ne?[/quote]

nu ir bijuši gadījumi ka saabcentraal.com tiek organizēti group-buy ... var pameklet, kas viņus taisa štatos,
BET - tur nav nekā sarežģīta, lai to nevarētu pagatavot arī pašrocīgi vai pasūtīt kada LV metalapstrādes darbnīcā.
Nepieciešama tērauda plaksne (kaut kādi 4-5 mm, varbūt vairāk, jāizgreiž formā un jaierubj pareiziee caurumi, tad jaaizbuuvee padzilinaajums diferenciaalim ...