blow off


User avatar
Nauris_t16
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3418
Joined: Thu Aug 30, 2007 12:55 pm
Location: Pārdaugava

Re:blow off

Post by Nauris_t16 »

ramonz wrote:
ziedoniz wrote:
ramonz wrote:un kas tad ir saabam? MAF vai MAP ??
T5 ir MAP. Pārējiem ir MAF.
Tad sanaak, ka paarsavraa vecajiem modeljiem, jeb e ko jaucu? kur var paskatiit, kam ir T5?
9000 no 94.gada? un 900ng. Turbo modeļiem, protams.
900aero clubsport #8
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:blow off

Post by KoreFun »

ziedoniz wrote:
ramonz wrote:
ziedoniz wrote: T5 ir MAP. Pārējiem ir MAF.
Tad sanaak, ka paarsavraa vecajiem modeljiem, jeb e ko jaucu? kur var paskatiit, kam ir T5?
9000 no 94.gada? un 900ng. Turbo modeļiem, protams.
9-3 arī:P
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
ramonz
Eksperts, ne tehniskais
Eksperts, ne tehniskais
Posts: 91
Joined: Tue Jun 30, 2009 8:22 pm

Re:blow off

Post by ramonz »

kuriem 9-3?
zaz
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 872
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:24 am
Location: Jelgava - Rîga
Contact:

Re:blow off

Post by zaz »

ramonz wrote:kuriem 9-3?
Tie, kuriem sarkanais DI bloks.... vizuālajai atpazīstamībai.

Saab 9000, 900, 9-3 (1999-2000) - Trionic 5.
Saab 9-3 (2000 - ), 9-5 - Trionic 7.
Saab 9-3 Sport Sedan/Sport Combi - Trionic 8.
User avatar
zinitis
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1735
Joined: Mon Jan 28, 2008 2:40 am
Location: Jūrmala-Rīga

Re:blow off

Post by zinitis »

Lieta pavisam vienkarsa,ja truba no gaisa filtra lidz turbinai ir ielikts kads strunts ar vismaz 3 vadiem,tad ir MAF.Parasti tas ir veidojums ar znaugiem abos galos,atskiras vienigi 9-3ss modeliem.
ramonz
Eksperts, ne tehniskais
Eksperts, ne tehniskais
Posts: 91
Joined: Tue Jun 30, 2009 8:22 pm

Re:blow off

Post by ramonz »

hmm.. sanaak ka jaunie saabi ir apdaliiti ar iespeeju ieguut pSsssscc...:(
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:blow off

Post by KoreFun »

Vecie arī;) :laugh:
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
User avatar
Nils
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3970
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:29 pm

Re:blow off

Post by Nils »

zaz wrote:
Nils/carlorossi wrote:Uzlikām blow-off uz 9k aero, 200hp automāts.
Funkcionē, gļuku nav, bet viņš nepavisam neskan ta kā būtu jāskan, viņš nevis nošņācās vienreiz ta īsi kā parasti jābūt, bet turpina šņākt vēl pāris sekundes?!
Viņam ir gan taurīte, gan caurumi. Tos caurumus aizspiežot ar roku, pa taurīti nāk smuks tas svilpiens, bet, kad pa visiem caurumiem nāk ārā, šņāc ilgāk.
Zilo izoleni un caurumus ciet, atstājam taurīti? :laugh: :laugh: :laugh:
Vai vnk. aftermārkets [~40ls] un metam pār plecu bez liekas cermonijas?
Gļuku nav tas ir kā.... neslāpst nost?

Bez gļukiem auto ar gaisa daudzuma mērītāju (Mass Air Flow sensors - MAF) iet nevar! Kādēļ - tādēļ, ka gaisa daudzuma mērītājs nomēra , ka dzinējā ieplūst gaiss daudzumā X un uz to balstoties ECU dod signālu iesmidzināt degvielu daudzumā Y lai sasniegtu ideālo gaisa / degvielas attiecību.

Oriģinālā izpildijumā;

Momentā, kad tiek atlaists gāzes pedālis rodas pārspediens un liekais gaiss tiek iepūsts atpakaļ ieplūdes sistēmā starp turbīnu un gaisa daudzuma mērītāju. Tādā veidā nomērītais gaiss nekur nepazūd un ECU var turpināt paļauties, ka dzinējam joprojām ir pieejams gaisa daudzums X un atkarībā no gāzes pedāļa stāvokļa tiek iesmidzināts degvielas daudzums Y.

Blow-off izpildijumā;

Momentā, kad tiek atlaists gāzes pedālis rodas pārspediens un liekais gaiss tiek izpūsts atmosfērā. ECU nav nekādas informācijas par to, ka ieplūdes sistēmā vairs nav gaisa daudzums X, bet ir X-n.... Līdz ar to ECU turpina iesmidzināt degvielu balstoties uz nepareiziem datiem - dzinējs tiek "pārliets", t.i. - gaisa patiesbā ir mazāk, un degmaisijums paliek pārāk trekns. Kā tas ietekmē auto uzvedību, ceru,ka ir skaidrs.

Kad un kam var likt Blow-off;

Auto kuriem ir Manifold Absolute Pressure sensors - MAP, gaisa mērīšana notiek pilnīgi savādāk - ECU pastāvīgi nosaka pieejamo gaisa dauzumu vadoties pēc spiediena ieplūdes kolektorā. Tādēļ, ja rodas pārspiediens, lieko gaisu var droši pūst atmosfērā, jo kad tiks nospiests gāzes pedālis, ECU iesmidzinās degvielas daudzumu vadoties pēc tābrīža gaisa spiediena (daudzuma) kolektorā.

Īsumā viss....;)
:woohoo:

ok, pieķeroties vārdiem, precīzāk būtu teikt, jūtamu gļuku nav, man nekas neslāpst arī nejūtu, ka būtu kādas nevienmērīgas darbības uz mana 9k.
Kļūdas arī ārā nemet kā tas ir dzirdēts citiem.

Bet galvenais jautajums bija kāpēc viņš šņāc ilgāk, neka parasti?
Saab 900 Turbo '81
alnislacis
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2156
Joined: Sun Nov 30, 2008 6:10 am

Re:blow off

Post by alnislacis »

Pa to teoriju:

MAF- vai tas nosaka degvielas daudzumu Y, vai tikai pieregulē to? T.i. vai mašīna ar izravētu MAF var darboties padodot kaut kādu default degvielas daudzumu?

Saskaros ar auto no Bavārijas, kuram MAF bija izravēts. Un principā padotais degvielas daudzums defaultā bija lielāks kā ar MAF. Līdz ar to arī pats auto, lai gan neekonomiskaks pateriņa ziņā, tomēr mudīgāks. Pieņemu, ka tad arī kā Nila gadījumā- var būt blow off, kas principā nozīmē, ka MAF (lai gan Nila 9k tas vēl ir) savu funkciju nepilda, bet auto joprojām kust.
User avatar
lawyer
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 8236
Joined: Thu Jun 05, 2008 8:25 am
Location: Ādaži-Rīga

Re:blow off

Post by lawyer »

alnislacis wrote:Pa to teoriju:

MAF- vai tas nosaka degvielas daudzumu Y, vai tikai pieregulē to? T.i. vai mašīna ar izravētu MAF var darboties padodot kaut kādu default degvielas daudzumu?

Saskaros ar auto no Bavārijas, kuram MAF bija izravēts. Un principā padotais degvielas daudzums defaultā bija lielāks kā ar MAF. Līdz ar to arī pats auto, lai gan neekonomiskaks pateriņa ziņā, tomēr mudīgāks. Pieņemu, ka tad arī kā Nila gadījumā- var būt blow off, kas principā nozīmē, ka MAF (lai gan Nila 9k tas vēl ir) savu funkciju nepilda, bet auto joprojām kust.
Pēc manas saprašanas, turbosaabs bez gaisa daudzuma mērītāja nebūs iedarbināms...
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever ;)
zaz
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 872
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:24 am
Location: Jelgava - Rîga
Contact:

Re:blow off

Post by zaz »

alnislacis wrote:Pa to teoriju:

MAF- vai tas nosaka degvielas daudzumu Y, vai tikai pieregulē to? T.i. vai mašīna ar izravētu MAF var darboties padodot kaut kādu default degvielas daudzumu?

Saskaros ar auto no Bavārijas, kuram MAF bija izravēts. Un principā padotais degvielas daudzums defaultā bija lielāks kā ar MAF. Līdz ar to arī pats auto, lai gan neekonomiskaks pateriņa ziņā, tomēr mudīgāks. Pieņemu, ka tad arī kā Nila gadījumā- var būt blow off, kas principā nozīmē, ka MAF (lai gan Nila 9k tas vēl ir) savu funkciju nepilda, bet auto joprojām kust.
Ne MAF, ne MAP pats neko neregulē / nenosaka, pēc šo devēju informācijas ECU aprēķina nepieciešamo degvielas daudzumu. ECU regulē degvielas daudzumu vadoties pēc veselas virknes parametru, kā dzinēja temp, ieplūstošā gaisa temp, pieejamā gaisa daudzuma, akselerātora stāvokļa, detonācijas sensora.... tātad visu šo rādijumu dažādākās variācijas ietekmē ECU darbību - attiecīgi šiem rādijumiem (ienākošās infas) tiek padota degviela, pagriezta aizdedze (agrāk / vēlāk).

Jāņem vērā, ka "pa lielam" dzinējs strādā divos režīmos;

* Slēgtais loks - dzinējs strādā ar mazu slodzi (kruīzēšana - akselerātors (kā nu kuram auto)) ~ 25% (toyai kautkā tā bija). ECU neņem vērā MAF / MAP rādijumu - nepieciešamās degvielas daudzums tiek aprāķināts un koriģēts vadoties no zondes rādijuma.

* Atvērtais loks - dzinējs strādā ar lielu slodzi ( pedālis grīdā), ECU neņem vērā zondes rādiumu - degviela tiek padota vadoties pēc MAF / MAP rādijuma. Tātad dzinējā jau tā pat ieplūst pār pārēm trekns degmaisijums.

Maldīgs ir priekšstats, ka vel palielinot degvielas daudzumu auto ies labāk.... IR PRETĒJI - dzinējā jau tā tiek ieliets pārāk liels degvielas daudzums ideālam cēlienam - kādēļ, tādēļ, ka degviela arī veic "nosacītu" dzesēšanas funkciju. Pie tādas slodzes, pie ideālas degvielas attiecības / ideālas sadekšanas dramatiski ceļas temperatūra cilindros un caurums virzulī ir laika jautajums. Tādēļ palielinot degvielas daudzumu ražotāji sevi pasargā no "liesā".

Tātad - blowofs ietekmē tikai "pedālis grīdā" režīmu.... uz kuru pusi..... jau gandrīz pārlietu dzinēju pārlej vel vairāk. Ko tas dod - auto iet sliktāk (jebkurā gadijumā ne labāk).

Ar izravētu MAF auto iet.... tā pat auto iet bez gaisa filtra, bez putekļu gumijām uz pusasīm, bez izpūtēja.... pat bez eļļas iet.....!


.... jautājums cits - vai to vajag? :)
alnislacis
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2156
Joined: Sun Nov 30, 2008 6:10 am

Re:blow off

Post by alnislacis »

Ok. Pierakstiju.
User avatar
Nils
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3970
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:29 pm

Re:blow off

Post by Nils »

Tad tagad man rodās pastulbs jautājums.
No rūpnīcas nekad nenāk ar blow-off aprīkoti auto.
9k Aero stockā nāk by-pass vai ne? Bet vai tad by-pass neizvada visu to lieko gaisu izplūdē? Ja tā, tad kāpēc arī nečipotiem, nepārtāisītiem orģinālajiem bosch vārstiem ir pcssss[?], tiesi tāpat kā blow-off, tikai klusāk.
Saab 900 Turbo '81
User avatar
Jancis
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 669
Joined: Thu Jan 17, 2008 7:36 am

Re:blow off

Post by Jancis »

Nils/carlorossi wrote:Tad tagad man rodās pastulbs jautājums.
No rūpnīcas nekad nenāk ar blow-off aprīkoti auto.
9k Aero stockā nāk by-pass vai ne? Bet vai tad by-pass neizvada visu to lieko gaisu izplūdē? Ja tā, tad kāpēc arī nečipotiem, nepārtāisītiem orģinālajiem bosch vārstiem ir pcssss[?], tiesi tāpat kā blow-off, tikai klusāk.
Nē, by-pass gaisu izvada atpakaļ ieplūdē starp turbīnu un MAF, lai nepazustu MAF vienreiz jau ierēķinātais gaiss nebūtībā.
No oriģinālā bosch vārsta to "pssss" dzird pieklusinātu, jo to apslāpē gaisa filtrs un pārējais pa ceļam esošais.
zaz
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 872
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:24 am
Location: Jelgava - Rîga
Contact:

Re:blow off

Post by zaz »

Nils/carlorossi wrote:Tad tagad man rodas pastulbs jautajums.
No rupnicas nekad nenak ar blow-off aprikoti auto.
9k Aero stocka nak by-pass vai ne? Bet vai tad by-pass neizvada visu to lieko gaisu izplude? Ja ta, tad kapec ari necipotiem, nepartaisitiem orginalajiem bosch varstiem ir pcssss[?], tiesi tapat ka blow-off, tikai klusak.
Nejauc By-pass ar wastegate varstu...

By-pass varsts nostrada, kad turbina ir iegriezusies un tiek atlaists gazes pedalis - tiek aizverta drosele, turbina vel griežas pec inerces un turpina radit spiedienu. Tatad, taja momenta gaiss neieplust cilindros (drosele ciet) un rodas parspiediens. By-pass šo parspiedienu ielaiž atpakal gaisa iepludes truba starp MAF (jo giss jau nomerits) un turbinu.

Šis ari taisa to kluso pšsss.....

Wastegate varsts atrodas turbinas korpusa. Kad tiek spiests pedalis grida un pieaug RPM - palielinas iesukta gaisa daudzums un attiecigi ari izpludes gazu daudzums (kas ari griež turbinas lapstinas). Max turbo spiediens tiek sasniegts pie ~ 2500RPM, bet dzineja apgriezieni tak turpina pieaugt... attiecigi ari izpludes gazes atrums un attiecigi ari turbinai iegriežoties arvien atrak pumpe arvien lielaku spiedienu. Bet.... spiediena max. jau sen sasniegts pie 2500RPM, ko daram -> atveram wastegate varstu. T.i. izpludes gazes novadam no turbinas lapstinam - apkart turbinai, lai turbina nepalielinatu griešanas atrumu - nepumpetu lielaku spiedienu.

Isuma viss..... ;)

P.S. ....nu ka atzīstas.... kurš karmu nozaga :lol:
Post Reply