• Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa) - Page 131
Page 131 of 345

Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Posted: Wed Oct 02, 2013 8:24 pm
by koook
tas ir lietotāja manuālis, kāds man ir arī grāmatiņā :cry: tur nav atbilžu pat uz elementāriem jautājumiem(piemēram, kā nomainīt degvielas filtru un kur tas atrodas), kur nu vēl par konkrēto motoru. Bet piesprādzēties es māku un radio ieslēgt arī :(

Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Posted: Wed Oct 02, 2013 9:33 pm
by andrejsb
Ja piesprādzēšanās un radio ieslēgšana ir apgūta, tad meklē izmantojot atslēgas vārdus - SAAB WIS.

Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Posted: Wed Oct 02, 2013 9:50 pm
by vidvuds
kook wrote:tas ir lietotāja manuālis, kāds man ir arī grāmatiņā :cry: tur nav atbilžu pat uz elementāriem jautājumiem(piemēram, kā nomainīt degvielas filtru un kur tas atrodas), kur nu vēl par konkrēto motoru. Bet piesprādzēties es māku un radio ieslēgt arī :(

nu users manual būs paredzēts tam kā šo auto lietot :) meklē vien SAAB WIS

http://forum.neflsaab.com/viewtopic.php?f=3&t=704" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Posted: Wed Oct 02, 2013 10:13 pm
by elmo
Vēl ir tas Kečupa manuālis (nosaukums līdzinās Hainz kečupam), laikam bija Haynes saab repair manual.
Grāmatnīcās var nopirkt papīra formātā.

http://www.ebay.co.uk/bhp/saab-9-5-haynes-manual" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Posted: Mon Nov 11, 2013 7:25 pm
by Andreas
cik ātri jums sāk pūst karsto gaisu salonā, ja uzlikts uz maksimālo. Man kaut kā ļoti ilgi silst motors, sanāk kādas 10 minūtes līdz darbam ar vidējo ātrumu 40km stundā un motors tikai pie paša darba uzsilst. Kamēr nav labi uzsilis tikmēr karstu nepūš, tāds remdens nāk ārā. Mēģināju gan ieslēgt lai tikai no salona ņem, gan uz auto. Visādi izmēģinājos.
Vabūt tas ir norāli priekš 9-5 01 gada. Nedomāju, ka tur ir baigā starpība kāds dzinējs. Bet nu padalieties ar pieredzi.

Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Posted: Mon Nov 11, 2013 7:33 pm
by edijs
Ar 9k ir bijuši dažādi pigori auto uzsildīšanas jautājumos - bojāts salona temperatūras dačiks, bojāts klimas bloks, vienkārši pārlieku zems dzesēšanas šķidruma daudzums sistēmā... :D

Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Posted: Mon Nov 11, 2013 9:03 pm
by Andreas
par dzesēšanas šķidrumu varētu būt taisnība. Pirms kādas nedēļas, pusotras vienreiz iedegās paziņojums. Tad aizmirsu un dažas dienas atpakaļ atkal iedegās. Slinkuma vadīts pasūtīju šķidrumu ar piegādi mājās, bet kā vienmēr ja kaut kas ir lēti, tad bieži vien nav uz vietas, tikai rītdien sola piegādāt, un tas tikai pēc šodienas zvana un jautājumiem ka nedēļu jau gaidu, kad tad piegādās.
nu cerēsim ka tas, negribās neko tur daudz ieguldīt, nāksies vien tāpat sadzīvot

Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Posted: Mon Nov 11, 2013 9:41 pm
by edijs
Ok, iedegās paziņojums, bet kas notiek bačokā? Esi uzmanīgs ar šķidrumiem... Jo, ja kaut kur pēkšņi rodas sūce, tad ļoti īsā laikā var palikt vispār bez šķidruma. Un tas, savukārt, var novest pie motora pārcepšanas. Ok, 9-5 laikam ir kaut kāds gudrāks temperatūras dačiks, taču manam 9k temperatūra tiek lasīta no radiatorā ieskrūvētā dačika. Un, ja šķidruma līmenis nokrīt pārāk zemu, tad pēkšņi dačiks neko vairs nerāda - jo tas gluži vienkārši dzīvojas tukšā gaisā. Attiecīgi, panelī nekādu indikāciju (izņemot to, ka low radiator level - ko piemirst nočekot n dienu garumā, jo cik tad tur var būt nokrieties), taču motors karst. Arī ar 900OG tikko nesen sanāca līdzīgi - bija pāris nedēļas nostāvējis, iedevu māsai lietošanā un aizmirsu nočekot šķidruma līmeni. Arī neienāca prātā, jo visu laiku turējās. Māsa arī nečekoja.. Kaut kādu iemeslu dēļ panelī esošais temperatūras dačiks arī neko nerādīja, taču motors īstenībā pamatīgi karsa. Pie tam, kad māsa atdeva auto atpakaļ, pirmā vakarā nemaz nepamanīju, ka ir problēma, jo bija pamatīgs lietus un es nesaistīju no motora pārsega puses nākošos garaiņus ar dzēsēšanas šķidruma pilēšanu uz motora. Nākamā dienā atklājās, ka sistēmā ir neliela sūce un šķidrums ir praktiski beidzies. Būtu māsa vēl vienu dienu braukusi, nečekojot līmeni, būtu motors noklapējis. :)

Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Posted: Tue Nov 12, 2013 10:34 am
by Andreas
Apskatīties apskatījos, jau pirms iedegās paziņojums biju ievērojis kā tuvu minimumam, tagad ir uz robežas un ja sanāk straujāk uzsākt vai kāda stāvākā kalniņā uzbraukt tad iedegas, bet kad auksts. Ja izdodas uzsildīt motoru, tad nekādu paziņojumu nav. Bet nu šodien apskatīšos vēlreiz.

[ Post made via Android ] Image

Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Posted: Tue Nov 12, 2013 1:53 pm
by Hameleon
Andreas wrote:cik ātri jums sāk pūst karsto gaisu salonā, ja uzlikts uz maksimālo. Man kaut kā ļoti ilgi silst motors, sanāk kādas 10 minūtes līdz darbam ar vidējo ātrumu 40km stundā un motors tikai pie paša darba uzsilst. Kamēr nav labi uzsilis tikmēr karstu nepūš, tāds remdens nāk ārā. Mēģināju gan ieslēgt lai tikai no salona ņem, gan uz auto. Visādi izmēģinājos.
Vabūt tas ir norāli priekš 9-5 01 gada. Nedomāju, ka tur ir baigā starpība kāds dzinējs. Bet nu padalieties ar pieredzi.
Manuprāt, tu jau pašā sākumā mēģini nepareizi uzsildīt auto.
Ja no silta motora maksimāli daudz ņemt siltuma, tad motors ilgāk uzsilst (jo daļa no enerģijas tiek tērēta, lai uzsildītu salonu, nevis motoru) un salonā ieplūst pavēss gaiss. Tādējādi, tiek palielināts patēriņš, jo motors ir auksts (SAAb instrukcija) un arī salonā nekas būtiski nemainās.
"Max heating", jeb atkausēšana ir paredzēta maksimāli ātri atbrīvoties no ledus uz stikliem, ar jebkādiem līdzekļiem, lai ātrāk uzsāktu drošu braukšanu.
Turpat, instrukcijā ir rakstīts, ka aukstajā laikā (ja nav ledus uz stikla - mana piebilde), vislabāk uzsildīt salonu braukšanas laikā uz maziem apgriezieniem (nevis stāvot - mana piebilde) un ar maziem ventilatora apgriezieniem un maksimālo temperatūru.
Tavs laiks ir OK, protams, es jau 3 mašīnas nomainīju un visām rudenī mainīju termostatu (arī strādājošo) un visām mašīnām karstais gaiss sāk parādīties nedaudz ātrāk. Saabam vēl nebiju mainījis.

Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Posted: Tue Nov 12, 2013 3:33 pm
by elmo
Visa problēma ir tajā, ka braucat ar nemotoriem!
Vot Griffina V6 ir īsta manta! Uzsilst ātri un ilgi paliek silts! Ziemā nav jārūcina auto, lai sildītos! Gandrīz stundu var sildīties ar silto gaisu no motortelpas! :wink:

Ja braucot pa 10 minūtēm neuzsilts auto, visticamāk, ka antifrīzu dzenā pa garo loku, tobiš jāmaina termostats.

Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Posted: Tue Nov 12, 2013 5:23 pm
by lawyer
Mans traktors pat uzsilst stipri ātrāk par 10 minūtēm (ja brauc, nevis stāv uz vietas vai mīcās korķī) - benzīnniekam tas nav normāli :geek:

Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Posted: Tue Nov 12, 2013 5:55 pm
by Wilsons
man Saabins uzslits loti atri,braucu vel ar audi a4,tam vajadzigas paris minutes lidz sak pust silti gaisu,saabinam pietiek pabraukt 200-300 m un sak nakts silts gaiss,tempertura ari loti atri uzkapj motoram,salidzinosi ar citiem auto :)

Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Posted: Tue Nov 12, 2013 11:48 pm
by Andreas
ko beigts termostats var nodarīt? Tik vien kā uzsilst lēnāk. nesmuki jau skan, bet negribētos neko ieguldīt, vai teiksim tā, ieguldīt, tikai tur, bez kā galīgi nevar.
to siltumu es varu pieciest. Auto tik un tā katru rītu sildu dažas minūtes un tad jau siltais gaiss lēnām parādās.

Hameleon, es rakstīju, ka tika izmēģināti visi varianti. Tik daudz ka aukstu vai mazliet uzsilušu motoru uz maksimālo jaunu nav jādarbina es saprotu. Bet bija doma, ka varbūt es kaut ko nedaru pareizi, līdz ar to katru rītu savādāk mēģināju sildīt telpu.

Bet jā, motors neuzsilst dažās minūtēs, un šobrīd pie mums ir ap 10 plusā, no rīta mašīnās termometrs gan 8 un citreiz 9 rāda, bet nu nav traki auksts. Ja ātrāk pabraucu tā, lai vidēji 50-60km sanāk, tad uzsilst ātrāk, bet ja atļautajos ātrumos, tad visas 10 man vajag, lai bultiņa līdz vidum pakāptos.

Re: Dažādi jautājumi par 9-5 (2.daļa)

Posted: Wed Nov 13, 2013 12:02 am
by Vilcins
Tik talu ka par degvielas optimalo paterinu esi padomajis,kuru nodrosina normala dzineja darba temperatura un par kuru atbild termostats,tikpat labi izsvied vinu ara un nebus jasatraucas ka parkarsis :mrgreen: Nu nemaksa tas termostats tik daudz lai vinu nemainitu.