2012.g. 22.janvāris - "1. S-Lidotava" Brīvkalnos

Jautājumi par SAAB Klubu
User avatar
andrejsb
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1558
Joined: Tue Nov 03, 2009 9:33 am

Re:2012.g. 22.janvāris - "1. S-Lidotava" Brīvkalnos

Post by andrejsb »

Sveicināti,

Ļoti maz orientējos gonkās, bet likumsakarīgs jautājums - kā tik veci, droši konstrukcijā vienkāršāki un noteikti krietni vien mazjaudīgāki 96-ie varēja uzrādīt tik labus rezultātus?

Andrejs
Volvo XC90, A/T, 2006
9-3, Sport Estate, A/T, 2008
User avatar
andrisem
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1284
Joined: Mon Oct 06, 2008 3:14 pm
Contact:

Re:2012.g. 22.janvāris - "1. S-Lidotava" Brīvkalnos

Post by andrisem »

Ziemā jau to jaudu nevajag tik daudz, kā saķeri.

Neesmu braucis, bet cik dzirdēts, 96 viegli un paklausīgi vadās.
SAAB 9-5 2.3T
SAAB 900 T8 Special
SAAB 900 2.1i
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:2012.g. 22.janvāris - "1. S-Lidotava" Brīvkalnos

Post by edijs »

Tur jau tā štelle, ka teiksim tāds smagais 9k līkumā tiecās saglabāt taisnvirziena kustību, kamēr mazais 96 pie tāda paša ātruma ir ar mazāku inerci. Atceros, kā savulaik vizinājāmies pa vosinieku - es ar savu mazo 89.gada 1.8 litrīgo dīzeļescortu (60 zirgi) un šaurām riepiņām varēju uzrādīt labākus laikus, kā citi čaļi ir nopietnākiem braucamajiem. Jo kamēr viņi līkumos inerces pēc šļūca varen plašu trajektoriju, es kā mazs puņķis uz drāts šļūcu tur, kur man vajag. Tādā ziņā man tas kuslais 9k priekš gonkošanas ne pārāk, tad drīzāk tiešām ar to pašu veco escortiņu labprāt laistu trasē.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
User avatar
lawyer
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 8235
Joined: Thu Jun 05, 2008 8:25 am
Location: Ādaži-Rīga

Re:2012.g. 22.janvāris - "1. S-Lidotava" Brīvkalnos

Post by lawyer »

Ziemas trasēs, kur nav lieli ātrumi, 96-tais ieliek 9-5 vienos vārtos - tai lielajai govij jau tā nepatīk ņemt līkumus, kur nu vēl ja tie ir viens aiz otra, asi un ar sniegu/ledu :silly:
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever ;)
User avatar
andrejsb
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1558
Joined: Tue Nov 03, 2009 9:33 am

Re:2012.g. 22.janvāris - "1. S-Lidotava" Brīvkalnos

Post by andrejsb »

Nu ja sniegotajā trasē (arī pagalmā) šaurajās riepās un svarā ir spēks.
Volvo XC90, A/T, 2006
9-3, Sport Estate, A/T, 2008
User avatar
mixeris
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 4125
Joined: Mon Jan 14, 2008 4:47 pm
Location: Rīga, Latvia

Re:2012.g. 22.janvāris - "1. S-Lidotava" Brīvkalnos

Post by mixeris »

Šauras riepas var uzlikt arī uz 9-5 un 9000 ;)

Bet tā lielā atšķirība ir protams svars, izsvarojums, riteņu bāze.
User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

Re:2012.g. 22.janvāris - "1. S-Lidotava" Brīvkalnos

Post by elmo »

Svaram ir nozīme.:laugh:
User avatar
Nauris_t16
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3418
Joined: Thu Aug 30, 2007 12:55 pm
Location: Pārdaugava

Re:2012.g. 22.janvāris -

Post by Nauris_t16 »

lawyer wrote:Ziemas trasēs, kur nav lieli ātrumi, 96-tais ieliek 9-5 vienos vārtos - tai lielajai govij jau tā nepatīk ņemt līkumus, kur nu vēl ja tie ir viens aiz otra, asi un ar sniegu/ledu :silly:
Tev atkal ir stereotips par lielu ātrumu un 96? Tici man, ja ir kāda mašīna, kur es būtu gatavs arī likt plakaniski pie 150kph, tad tas ir 96, jo viņš dajebkādā ātrumā vadās vienādi un bez pārsteigumiem. Jā, standarta motors tik ātri īsti negriežas. Bet ne jau par to ir stāsts.
900aero clubsport #8
User avatar
lawyer
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 8235
Joined: Thu Jun 05, 2008 8:25 am
Location: Ādaži-Rīga

Re:2012.g. 22.janvāris -

Post by lawyer »

ziedoniz wrote:
lawyer wrote:Ziemas trasēs, kur nav lieli ātrumi, 96-tais ieliek 9-5 vienos vārtos - tai lielajai govij jau tā nepatīk ņemt līkumus, kur nu vēl ja tie ir viens aiz otra, asi un ar sniegu/ledu :silly:
Tev atkal ir stereotips par lielu ātrumu un 96? Tici man, ja ir kāda mašīna, kur es būtu gatavs arī likt plakaniski pie 150kph, tad tas ir 96, jo viņš dajebkādā ātrumā vadās vienādi un bez pārsteigumiem. Jā, standarta motors tik ātri īsti negriežas. Bet ne jau par to ir stāsts.
Ja trase ir gara, plata ar gariem slaidiem līkumiem, 9-5 un 9-3 tādā būtu zināmas priekšrocības dēļ to jaudas. Par 96-to es nešaubos - tas vadās lieliski, bet tādā trasē tam vienkārši pietrūks jaudas. Vienīgi, LV laikam tādas trases nav, ja nu vienīgi kādreiz uz kāda ezera/jūras, ja ziema pamatīga :)
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever ;)
User avatar
Nauris_t16
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3418
Joined: Thu Aug 30, 2007 12:55 pm
Location: Pārdaugava

Re:2012.g. 22.janvāris -

Post by Nauris_t16 »

lawyer wrote:
ziedoniz wrote:
lawyer wrote:Ziemas trasēs, kur nav lieli ātrumi, 96-tais ieliek 9-5 vienos vārtos - tai lielajai govij jau tā nepatīk ņemt līkumus, kur nu vēl ja tie ir viens aiz otra, asi un ar sniegu/ledu :silly:
Tev atkal ir stereotips par lielu ātrumu un 96? Tici man, ja ir kāda mašīna, kur es būtu gatavs arī likt plakaniski pie 150kph, tad tas ir 96, jo viņš dajebkādā ātrumā vadās vienādi un bez pārsteigumiem. Jā, standarta motors tik ātri īsti negriežas. Bet ne jau par to ir stāsts.
Ja trase ir gara, plata ar gariem slaidiem līkumiem, 9-5 un 9-3 tādā būtu zināmas priekšrocības dēļ to jaudas. Par 96-to es nešaubos - tas vadās lieliski, bet tādā trasē tam vienkārši pietrūks jaudas. Vienīgi, LV laikam tādas trases nav, ja nu vienīgi kādreiz uz kāda ezera/jūras, ja ziema pamatīga :)
Uz jūras pagājušogad pirmās trīs vietas ieņēma 96.

Kāda jēga no jaudas uz ledus, ja tāpat nespēj to pilnvērtīgi novadīt līdz segumam? Un nespēj ātri mainīt ne kustības virzienu, ne ātrumu dēļ svara?

9-5 uz slidena seguma nav nekādas priekšrocības attiecībā pret 96, par 9-3 vēl var pastrīdēties. Esmu daudz braucis, gan ar jaudīgu 9-5 un labām riepām , gan ar visiem iespējamiem 96 ar visvisādām riepām gadu gaitā un man ir savs viedoklis, pamatots uz personīgo pieredzi.
900aero clubsport #8
User avatar
lawyer
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 8235
Joined: Thu Jun 05, 2008 8:25 am
Location: Ādaži-Rīga

Re:2012.g. 22.janvāris - "1. S-Lidotava" Brīvkalnos

Post by lawyer »

Nu, ja tā, tad ņemu savus vārdus atpakaļ - uzticēsimies Tavai pieredzei, katrā ziņā 9-3og (vismaz mans TiD, kuram ir citi amīši nekā parastajam benzīnniekam un Arnija melnis un pelēcis) līkumos iet iekšā ļoti griboši, salīdzinot ar 9-5, kas stumj savu purnu ietiepīgi taisni un līkumā iebrauc kā nīlzirgs savā pļančkā :D
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever ;)
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re:2012.g. 22.janvāris -

Post by Arnijs »

Ziedoniz... Manuprāt 9-5 ir nedaudz stabilāks par 9-3 vadāmībā un sver arī +/- vienādi. Uzskatāms piemērs bija 333, kad spēkojāmies ar Alfām un Jancim bij vēl 9-5. Slapjā trasē 9-5 bija visātrākais un 9-3 līdzi līkumos netika. Alfas bij vēl nedaudz lēnākas. Bet - tiklīdz trase apžuva, viss sagriezās kājām gaisā. Alfas nebij noķeramas, bet 9-3 līkumos varēja sacensties ar 9-5.
Uzskatu, ka pērn Igaunijas jūrā visu pazaudēju tieši atpakaļejošajos līkumos, jo varēju aizskaitīt bezmaz vai līdz pieci, kamēr auto sāka izkustēties. 96-tie šos līkumus ņēma bez īpašām pūlēm, jo masa tomēr krietni mazāka, bet saķere +/- tā pati. Bet garajās taisnēs mans ātrums varēja būt nedaudz lielāks,kā 96-tajiem
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
User avatar
Nauris_t16
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3418
Joined: Thu Aug 30, 2007 12:55 pm
Location: Pārdaugava

Re:2012.g. 22.janvāris -

Post by Nauris_t16 »

Arnijs wrote:Ziedoniz... Manuprāt 9-5 ir nedaudz stabilāks par 9-3 vadāmībā un sver arī +/- vienādi. Uzskatāms piemērs bija 333, kad spēkojāmies ar Alfām un Jancim bij vēl 9-5. Slapjā trasē 9-5 bija visātrākais un 9-3 līdzi līkumos netika. Alfas bij vēl nedaudz lēnākas. Bet - tiklīdz trase apžuva, viss sagriezās kājām gaisā. Alfas nebij noķeramas, bet 9-3 līkumos varēja sacensties ar 9-5.
Uzskatu, ka pērn Igaunijas jūrā visu pazaudēju tieši atpakaļejošajos līkumos, jo varēju aizskaitīt bezmaz vai līdz pieci, kamēr auto sāka izkustēties. 96-tie šos līkumus ņēma bez īpašām pūlēm, jo masa tomēr krietni mazāka, bet saķere +/- tā pati. Bet garajās taisnēs mans ātrums varēja būt nedaudz lielāks,kā 96-tajiem
Man vienkārši patīk viedokļu apmaiņa :)

Nē, necenšos nevienam pierādīt kāda modeļa ārprātīgo pārākumu :D
900aero clubsport #8
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:2012.g. 22.janvāris -

Post by KoreFun »

ziedoniz wrote:...
Kāda jēga no jaudas uz ledus, ja tāpat nespēj to pilnvērtīgi novadīt līdz segumam?...
LĪDZ segumam jau novada:laugh:
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
User avatar
skirem
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 1399
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:08 pm
Location: Riga

Re:2012.g. 22.janvāris -

Post by skirem »

lawyer wrote:Nu, ja tā, tad ņemu savus vārdus atpakaļ - uzticēsimies Tavai pieredzei, katrā ziņā 9-3og (vismaz mans TiD, kuram ir citi amīši nekā parastajam benzīnniekam un Arnija melnis un pelēcis) līkumos iet iekšā ļoti griboši, salīdzinot ar 9-5, kas stumj savu purnu ietiepīgi taisni un līkumā iebrauc kā nīlzirgs savā pļančkā :D
piedošanu, pēc kā tu spried par 9-5 ieiešanu līkumā?
Post Reply