Eh, Matīsa ex 9000šo - brauc un smaida..... pateikšu godīgi, Matīss arī brauca un smaidīja, un tas Matīsam bija vis foršākais ikdienas (nu ikdienas ar Kārtīgu odziņu) auto, kāds ir bijis, un domāju tā paliks uz ilgu. Es par to auto aizdomājos diezgan bieži un pateikšu godīgi pat ir neliela skaudība, ka jaunie īpašnieki ar viņu braukā
, bet ko nu vairs, toties tā vietā nākuši citi vēl interesantāki projektiņi
.
Bet par auto. Ja vēlies CS modeli (nu ar tām šaurajiem lukturiem), es viennozīmīgi ieteiktu auto beidzamos gadus, kuri aprīkoti ar parastajām, muļķa vienkāršajām mehāniskajām droselēm, bez lielās nervu bendes - TCS sistēmas
. Ja TCS nebūs, un ja virsū stāv strādājoša DI kasete (un vēl viena drošībai bagāžnieka
), tad B2*4 motoram un tā vadībai, tiešām nevajadzētu radīt kaut kādus pārsteigumus ikdienas lietošanā. Tā T5.5 vadība vispār ir viena no labākajām vadībām, kas vispār ir izdomāta, tici tu man (mans personīgais viedoklis).
Par auto izturību un kalpošanu. Uzskatu,ka ļoti uzticīgs un izturīgs auto. Ja kāds teiks, ka 9k lūzt uz katra stūra, viss pēc kārtas , tad atceraties, ka tiem auto ir 20+ līdz 30+ gadi ar nobraukumiem no 300k km līdz pat miljonam, un fiziku neapmānīsi, ja detaļa/mezgls jau ir nolietojies, tas vienkārši ir jānomaina, un ja 9kšajam kaut ko, kas jau 20+ gadus ir kalpojis, nomaini, tad par to var arī aizmirst uz ilgu laiku. Kā jebkurš auto, to laikā,un dažreiz pat neiet par sliktu arī profilaktiski savest kārtībā, nevis mainīt kādu detaļu/mezglu, kad tas ir pilnībā izjucis.
Par pašu b2*4 dzinēja izturību un resursu lieki runāt, jo var viņš to miljonu noiet (pat ar vienu ķēdes maiņu
, esmu dzirdējis ka ar vienu ķēdi ir nobraukti arī 800k km
), jaudu ja ir vēlme, var arī divkāršot (tas ir nerunājot par uber projektiem ar kaltām iekšām) un viņš neizjuks. un pēc dažu pieredzes, tas motors pat pus izjucis uz priekšu kustās tīri normāli
.
Ja gribās ikdienā braukt ne tikai dinamiski, bet arī ekonomiski, tad to b2*4 čuguna kluci ar alumīnija galvu, kurā stāv tie resnie vārsti, var droši aprīkot arī ar gāzi un nekas tur nenotiks, pat ja jauda un turbīnas spiediens sen vairs nav oriģinālā. Ja kāds Tev atkal teiks ka nēeeeee LPG nojās/izdedzinās motoru, tad pajautā viņiem, cik viņi ir atļāvušies naudas kaut vai gāzes sprauslām ( ja auto ir piemēram 250zs, nu tad vajag komponentes, kas vismaz 300zs spētu piebarot, nevis pašas lētākās, kas ir pieejamas tirgo) vai labam meistaram, kurš tiešām būtu kompetents saregulēt lpg iekārtu tā, lai tā spētu piebarot 200-300 zs turbo dzinēju, kur gliemezis motorā pūš stipri virs 1 BAR, un noteikti jaudai uz gāzes pret benzīnu arī nebūtu jāpazūd (saku to,jo ļoti labi zinu).
Par sajūgiem, kārbām. Kā Edijs jau teica, laikam vājākā vieta ir kulise. Tās par 20+ gadiem mēdz izļurkāties tā, ka kratās kā ļengana desa, bet tas viss ir samērā vienkārši atrisināms. Par to ka kārbas ir neizturīgas, grūti spriest, jo par kārbu neizturību parasti izsakās to 9k īpašnieki, kuriem sen jau vairs nav Stock jaudas, un kam arī patīk tos auto arī paspīdzināt,
. Ta kā manam ex9k sākumā bija tikai 150Zs turbo bez APC,kas nozīmē, ka iepriekšējie saimnieki viņu īpaši slodzē nevarēja ielikt, arī ap 300k km ar kārbu viss bija (un ir joprojām) labi (eļļu protams nomainīt būtu veselīgi). Nu vienīgi kad 150 zs pārtapa par 240 Zs, sajūgs gan nosvila pirmajā dienā, bet kāds brīnums, jo kas zina, kad viņš bija mainīts, ja vispār tas bija darīts, un otrkārt viņš īsti nebija domāts 200+ jaudai, jo bija mazā diametra. Nākamajā dienā, ja nemaldos par kādiem 150-180 EUR tikai nopirkts jauns aero diametra sajūgs, nomainīts un zinot, ka jaunie saimnieki brauc ar prātu, tas kalpos vēl ilgus gadus.
Par pieminētajiem sīkumiem - ziemā aizsalstošām ručkām (pareizi, tādas problēmas tak arī bija sakumā
), u.c. sīkumiem.. Tas pats kas ar visu citu. Ja visu izjauc iztīra, saeļļo un smuki saliek, kā vajag atpakaļ, par to var aizmirst. Man arī sākumā nāca dusmas ka ziemā bija vakari, ka vienkārši nevarēja kādas durvis aizvērt, kamēr ar šķiltavām neuzsildīji slēdzeni
, bet pēc kārtīgas durvju apkopes, par to problēmu var pilnībā aizmirst, pat pēc auto mazgāšanas ziemas vidū, problēmu nebūs.
Auto rūsa.
Jā šī ir problēma Nr.1 laikam. Ko te varētu piebilst, ja nav atrodams eksemplārs bez rūsas cenā, ko esi gatavs maksāt, tad es iesaku labāk ņemt tādu kam būtu forša komplektācija, piemēram Aero vismaz body kits (personīgi man, kuram 9k ļooti patīk, bet ja nav AERO buferi/sliekšņi, man tas auto liekas galīgi neglīts), labs salons, pareizais motors, komplektācija utt, bet jau startā ar sapuvušu bundžu un to dod uz pilno pārkrāsošanu + kārtīga pretrūsas apstrāde (nu vismaz es tā izdarīju un nenožēloju), jo tā kā kvalitatīvi pārkrāsošanas darbi ir dārgi, tad manuprāt ir diezgan nepatīkami, ja tu piemēram saved kārtībā tur divus spārnus, un tad pēc brītiņa izlien rūsa bagāžniekā, tad ap stiklu, tad haube, utt, utt, un visu laiku sanāk, ka tu brauc ar tādu iepuvušu auto un pašam sirsniņai nav miera (kā arī psiholoģiski ir stulba sajūta sametināt/krāsot kādu detaļu, ja zini ka bundžas otrajā galā jau veidojas kārtīgs rūsas caurums). Bet ja uzreiz saved kārtībā pilnībā visas vietas, kur ir jau iemetusies rūsa, tev uzreiz ir acij tīkams, skaists auto, uz kuru katru dienu atskatīsies...atskatīsies divreiz, un nebūs jāuztraucas, ka nākamajā pavasarī kaut kur būs jauni rūsas caurumi. Protams savest uzreiz kārtībā visas problemātiskās vietas, ka auto būs sarūsējis, nebūs lēti, bet atceries, ka skopais maksā divreiz. Katru detaļu atsevišķi krāsot kopsumma būs dārgāk.
Lai nu kā 9k ir ļoti foršs auto arī ikdienai, kas vienmēr braucējam radīs smaidu, protams viss maksā naudu, bet es joprojām uzskatu, ka tas būs tāpat lētāk, kā nopirkt un vēl uzturēt 10 gadus vecu golfu ar divlitrīgu dīzeli. Kā arī labs 9k lētāks noteikti nepaliks, atšķirībā no tā 10 gadīgā golfa, kas pēc 5 gadiem būs zaudējis tik daudz vērtības, ka bail pat būs atcerēties, pa cik to nopirki.
Uh, nu tik būšu sarakstījis slavas rakstus. Tas laikam parāda tikai to, cik tas auto man dziļi sirdī palicis
Tā kā Nauri, veiksmi meklējumos, un ceru, ka pēc laiciņa varēs tevi apsveikt ar kādu feinu eksemplāru.
Par detaļām (protams, jaunas tās paliek dārgākas, kā jebkas) un tehnisko suportu neuztraucies, ir gan kam padomu pajautāt un ir arī ļoti kompetenti servisi, kas salabos.
Ar manu Ex 9k brauc cilvēki, kas galīgi nav benzīngalvas un savus auto paši neapkopj, bet auto tiek lietots uz visiem 100 ikdienā un kā Edijs teica, ar smaidu sejā.