9-5 tomātkārba


User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

9-5 tomātkārba

Post by elmo »

Jautājums spečukiem! Vot kāda vella pēc vajag tās ātrumu pārslēgšanas pogas pie stūres, ja ātrumus tāpat neļauj pārslēgt!
Tomāts savā smadzenē ir izštukojis ka man pilsētā, līdz 50km/h ir jābrauc ar 2. un 3.šo ātrumu un likt 4 vai 5 nav brīv! Protams, var jau uzspiest ka jābrauc ar 4to, bet šis,.... hujaks un uz savu galvu ieliek otrajā!Es vēl saprastu, ja tas tomāts man pie 120 km/h neļautu likt otrajā, bet kāpēc pie 40km/h uz augšu neļauj likt 4 un 5!?Dukas tak tam lopam pietiek lai arī ar 5to no vietas izkustinātu.
Tad kad es uz akmens tilta normāli ieskrienos līdz 70km/h un atlaižu gāzi, lai pēc inerces ripotu jau no tilta vidus lejā, šis maita ņem un štepselē 3 un pēc tam 2ajā. Kāda mārrutka pēc ir jābremzē ar ātrumiem, kad šoferis negrib bremzēt, bet grib ripināties!?
Vai tam tomātam smadzeni ir iespējams iztaisnot un iestāstīt ekonomiskas braukšanas pamatprincipus, jebšu tomāts vienmēr met zemākā robā, lai jebkurā brīdī nodrošinātu sprintu līdz 200 km/h max īsā laikā!?
User avatar
Diks
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 766
Joined: Fri Oct 31, 2008 3:55 am
Location: Ventspils

Re: 9-5 tomātkārba

Post by Diks »

Esmu tik pat ļoti vīlies par tām pogām uz stūres - pilnīga bezjēga!!! :evil:
Par AT kārbu arī tāpat pēc būtības, jo jēgu no tās redzu tikai gadījumā, kad jāsēž sastrēgumā, kas ik pa brīdim kustas pa pāris metriem uz priekšu.
User avatar
jankab
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 679
Joined: Sat Apr 27, 2013 11:59 pm
Location: Rīga, Mežaparks

Re: 9-5 tomātkārba

Post by jankab »

Hmmm, šādā ziņā par 9-3 tomātu nebūt nesūdzos. Pa robiem uz leju sāk mesties vien pie nopietnākas bremzēšanas. Ja vajag strauji paātrināties(piem. līdz 70-80), tad tas vienmēr notiek ar 2-3 robu, bet pie 70-80 atmetot gāzi pārslēdzas uz 5 un veiksmīgi ripinās tālāk tikai nedaudz zaudējot ātrumu. Viens čoms pabraucis ar manu tomātu pēc BMW, teica, ka šis esot nu... nu tāds gudrs automāts :D
EX SAAB 9³ SS , šobrīd divi X3 "bavāriešu dīzeļbobiki"
User avatar
lawyer
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 8241
Joined: Thu Jun 05, 2008 8:25 am
Location: Ādaži-Rīga

Re: 9-5 tomātkārba

Post by lawyer »

jankab wrote:Hmmm, šādā ziņā par 9-3 tomātu nebūt nesūdzos. Pa robiem uz leju sāk mesties vien pie nopietnākas bremzēšanas. Ja vajag strauji paātrināties(piem. līdz 70-80), tad tas vienmēr notiek ar 2-3 robu, bet pie 70-80 atmetot gāzi pārslēdzas uz 5 un veiksmīgi ripinās tālāk tikai nedaudz zaudējot ātrumu. Viens čoms pabraucis ar manu tomātu pēc BMW, teica, ka šis esot nu... nu tāds gudrs automāts :D
Šķiet, ka 9-3ss tika arī tieši uzstādīts adaptīvais tomāts, kas pielāgojās autovadītājam. 9-5 bija vecākas paaudzes agregāts :geek:
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever :wink:
User avatar
jankab
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 679
Joined: Sat Apr 27, 2013 11:59 pm
Location: Rīga, Mežaparks

Re: 9-5 tomātkārba

Post by jankab »

lawyer wrote:
jankab wrote:Hmmm, šādā ziņā par 9-3 tomātu nebūt nesūdzos. Pa robiem uz leju sāk mesties vien pie nopietnākas bremzēšanas. Ja vajag strauji paātrināties(piem. līdz 70-80), tad tas vienmēr notiek ar 2-3 robu, bet pie 70-80 atmetot gāzi pārslēdzas uz 5 un veiksmīgi ripinās tālāk tikai nedaudz zaudējot ātrumu. Viens čoms pabraucis ar manu tomātu pēc BMW, teica, ka šis esot nu... nu tāds gudrs automāts :D
Šķiet, ka 9-3ss tika arī tieši uzstādīts adaptīvais tomāts, kas pielāgojās autovadītājam. 9-5 bija vecākas paaudzes agregāts :geek:

Tieši tā, tomēr, tam ir arī savs mīnuss. Ja krasi vēlies pamainīt braukšanas stilu, jebkāds OBD2 kļūdu dzēsējs lieti noder - reizē ar kļūdām tiek resetota arī kārbas adaptācija. Ja kļūdos, palabojiet.
EX SAAB 9³ SS , šobrīd divi X3 "bavāriešu dīzeļbobiki"
User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

Re: 9-5 tomātkārba

Post by elmo »

Man jau šķiet, ka uz 9-5 tā kārba ar skaitās adaptīvā. Ja tā, tad iespējams adaptējusies kaut kad sen, sen atpakaļ pie sportiskā režīma un tagad negrib adaptēties pie ģimeniskas braukšanas. Visu laiku met zemjos robos, lai nodrošinātu sportisku kampienu! :mrgreen:
User avatar
dadyboy
Māk arī atbildēt
Māk arī atbildēt
Posts: 75
Joined: Mon Sep 14, 2009 4:31 pm

Re: 9-5 tomātkārba

Post by dadyboy »

lawyer wrote:
jankab wrote:Hmmm, šādā ziņā par 9-3 tomātu nebūt nesūdzos. Pa robiem uz leju sāk mesties vien pie nopietnākas bremzēšanas. Ja vajag strauji paātrināties(piem. līdz 70-80), tad tas vienmēr notiek ar 2-3 robu, bet pie 70-80 atmetot gāzi pārslēdzas uz 5 un veiksmīgi ripinās tālāk tikai nedaudz zaudējot ātrumu. Viens čoms pabraucis ar manu tomātu pēc BMW, teica, ka šis esot nu... nu tāds gudrs automāts :D
Šķiet, ka 9-3ss tika arī tieši uzstādīts adaptīvais tomāts, kas pielāgojās autovadītājam. 9-5 bija vecākas paaudzes agregāts :geek:
nezinu ,man 9-5 2000 g nemet zemos robos,ja ripina arī sporta režīmā nemet zemē ātrumus,ja vien neiespiež pedāli grīdā,pa pilsētu mierīgi var paripināt nu jā 4jā ,jo piektais nav :D
User avatar
zinitis
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1735
Joined: Mon Jan 28, 2008 2:40 am
Location: Jūrmala-Rīga

Re: 9-5 tomātkārba

Post by zinitis »

jankab wrote:
lawyer wrote:
jankab wrote:Hmmm, šādā ziņā par 9-3 tomātu nebūt nesūdzos. Pa robiem uz leju sāk mesties vien pie nopietnākas bremzēšanas. Ja vajag strauji paātrināties(piem. līdz 70-80), tad tas vienmēr notiek ar 2-3 robu, bet pie 70-80 atmetot gāzi pārslēdzas uz 5 un veiksmīgi ripinās tālāk tikai nedaudz zaudējot ātrumu. Viens čoms pabraucis ar manu tomātu pēc BMW, teica, ka šis esot nu... nu tāds gudrs automāts :D
Šķiet, ka 9-3ss tika arī tieši uzstādīts adaptīvais tomāts, kas pielāgojās autovadītājam. 9-5 bija vecākas paaudzes agregāts :geek:

Tieši tā, tomēr, tam ir arī savs mīnuss. Ja krasi vēlies pamainīt braukšanas stilu, jebkāds OBD2 kļūdu dzēsējs lieti noder - reizē ar kļūdām tiek resetota arī kārbas adaptācija. Ja kļūdos, palabojiet.
Nu 9-5 no 02.g(peec VIN),naaca adaptiivaas kaarbas.Ar Tech2 dzeeshot kljuudas TCM blokam,adaptaacijas netiek dzeestas.Principaa adaptaacijas ir jaadzeesh tikai peec kaarbas mainjas,remonta,TCM softa atjauninaashanas,jeb kad kaarba ir saakusi nepareizi sleegties,tad retu reizi glaabj adaptaaciju dzeeshana un jauna kaarbas adaptaacija.
User avatar
jankab
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 679
Joined: Sat Apr 27, 2013 11:59 pm
Location: Rīga, Mežaparks

Re: 9-5 tomātkārba

Post by jankab »

zinitis wrote: Nu 9-5 no 02.g(peec VIN),naaca adaptiivaas kaarbas.Ar Tech2 dzeeshot kljuudas TCM blokam,adaptaacijas netiek dzeestas.Principaa adaptaacijas ir jaadzeesh tikai peec kaarbas mainjas,remonta,TCM softa atjauninaashanas,jeb kad kaarba ir saakusi nepareizi sleegties,tad retu reizi glaabj adaptaaciju dzeeshana un jauna kaarbas adaptaacija.
Oho. Vai ir iespējams, ka kārbas problēmas (tosols kārbā, līdz ar to izgājuši no ierindas Input/Output sensori) ir kaut kā nepareizi adaptējuši kārbu, un kad arī pēc tā kāds neliels slēgšanās gļuks(softwarisks) paliek, lai gan visas iepriekšējās problēmas ir novērstas? Un cik Arteh izmaksā TCM dzēšana. Var ari PM.
EX SAAB 9³ SS , šobrīd divi X3 "bavāriešu dīzeļbobiki"
User avatar
zinitis
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1735
Joined: Mon Jan 28, 2008 2:40 am
Location: Jūrmala-Rīga

Re: 9-5 tomātkārba

Post by zinitis »

jankab wrote:
zinitis wrote: Nu 9-5 no 02.g(peec VIN),naaca adaptiivaas kaarbas.Ar Tech2 dzeeshot kljuudas TCM blokam,adaptaacijas netiek dzeestas.Principaa adaptaacijas ir jaadzeesh tikai peec kaarbas mainjas,remonta,TCM softa atjauninaashanas,jeb kad kaarba ir saakusi nepareizi sleegties,tad retu reizi glaabj adaptaaciju dzeeshana un jauna kaarbas adaptaacija.
Oho. Vai ir iespējams, ka kārbas problēmas (tosols kārbā, līdz ar to izgājuši no ierindas Input/Output sensori) ir kaut kā nepareizi adaptējuši kārbu, un kad arī pēc tā kāds neliels slēgšanās gļuks(softwarisks) paliek, lai gan visas iepriekšējās problēmas ir novērstas? Un cik Arteh izmaksā TCM dzēšana. Var ari PM.
Noteikti,ja kaarbaa ir bijusi mehaaniska iejaukshanaas(neiet runa par aatruma sensoriem),tad adaptaaciju dzeeshana ir obligaata prasiiba.
Par cenaam uzzvani riit uz ArTeh... Bet iespeejams,ka ir paraadijies arii kaads jaunaaks TCM softinjsh,ko varees piedaavaat nomainiit... :wink:
User avatar
jankab
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 679
Joined: Sat Apr 27, 2013 11:59 pm
Location: Rīga, Mežaparks

Re: 9-5 tomātkārba

Post by jankab »

Kā tāda mehāniska iejaukšanās nav bijusi, cik vien tā saucamo O-gredzenu maiņa, input/output sensoru un kārbas eļļa. Bet jaunāks TCM softs nekad par ļaunu nenāk :) Pirms mehāniskas iejaukšanās vajag izmēģināt visus softwariskos risinājumus :) Katrā ziņā, paldies, par ļoti noderīgu info.
EX SAAB 9³ SS , šobrīd divi X3 "bavāriešu dīzeļbobiki"
User avatar
Diks
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 766
Joined: Fri Oct 31, 2008 3:55 am
Location: Ventspils

Re: 9-5 tomātkārba

Post by Diks »

Vispār jau topiks sākās ar Elmo un arī manu lamāšanos par itkā manuālo režīmu šai kārbai pārslēdzot ātrumus ar pogām pie stūres :whistle:
Jo arī šajā "manuālajā" režīmā tā kārba pārslēdzas pēc sava prāta :evil:
Tur jau acīmredzot neko nevar pārprogrammēt :(
User avatar
zinitis
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1735
Joined: Mon Jan 28, 2008 2:40 am
Location: Jūrmala-Rīga

Re: 9-5 tomātkārba

Post by zinitis »

Diks wrote:Vispār jau topiks sākās ar Elmo un arī manu lamāšanos par itkā manuālo režīmu šai kārbai pārslēdzot ātrumus ar pogām pie stūres :whistle:
Jo arī šajā "manuālajā" režīmā tā kārba pārslēdzas pēc sava prāta :evil:
Tur jau acīmredzot neko nevar pārprogrammēt :(
To programmet nevar,bet var samainiit stuures pogas,bez kaarbas vadiibas,lai neniez nagi un nerodas jautaajumi,jo lietotaaja graamatinjas,jau principaa neviens nelasa... :lol:
User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

Re: 9-5 tomātkārba

Post by elmo »

Par pogām runājot, man labās puses pogas nav lietojamas, jo viņas pašas izvēlas funkcijas, kuras pildīs katrā piespiešanas brīdī! Ātruma pārslegs, kam jāslēdz uz augšu, slēdz uz leju! :mrgreen: Tā kā man ir divas pogas, kas ātrumus slēdz uz leju un nevienas pogas, kas slēdz uz augšu! Būs jāmaina jebkurā gadījumā! Sākumā vēl līdzēja taurēšana, jo pēc uztaurēšanas kādu laiku strādāja kā vajag, bet tagad arī taures metode nepalīdz!

Ak jā un vai tas "jaunākais" kārbas softs nodrošina citu slēgšanās algoritmu, jebšu viņš ir tāds pats, tikai jaunāks!? Varbūt jaunais softs ļaus ielikt iekš to 4to vai piekto, kur vecais softs lika likt 2ajā vai 3ešajā. Varbūt jaunais softs ripinoties nemet visu laiku zemākā robā, bet tiešām ļauj ripināties!?
User avatar
andrejsb
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1558
Joined: Tue Nov 03, 2009 9:33 am

Re: 9-5 tomātkārba

Post by andrejsb »

Var būt labāk uzreiz manuālo kārbu un miers...
Post Reply