Etanols


Post Reply
ZaZZ99
Eksperts, ne tehniskais
Eksperts, ne tehniskais
Posts: 136
Joined: Fri Jan 27, 2017 5:06 pm

Etanols

Post by ZaZZ99 »

Nodevu savu zilo 8-5 kā donoru. Bet džekam laikam iepatikās, celšot šo augšā, sava aira vietā. Nu lai jau, man prieks. Čalis piedāvāja, ka varot kā prezentu sagādāt etanolu 108oct uz sava aira tikai ar tādu esot braucis. Man nav nekādas pieredzes ar šādu dezgvielu un cik zinu, tur vajag citas sprauslas? Vai es kļūdos un var vienkārši liet bākā un izbaudīt 200% jaudas pieaugumu :D
Varbūt kāds var nokomentēt šo..
9-5 hirsch, 2.3T, 2005
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re: Etanols

Post by Arnijs »

Vajag bioetanola failu. Tas sākumā.... Savādāk vari arī neiedarbināt.
Sākotnēji vari arī neko nemainīt. Atkarīgs, cik ilgi taisies tā braukt. Jaudas pieaugums būs proporcionāls degvielas patēriņam.
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
User avatar
hofmaks
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1744
Joined: Mon Dec 01, 2008 5:15 am

Re: Etanols

Post by hofmaks »

Ikdienas braukšanai nav jēgas. Arī izmaksu ziņā nekādu ekonomiju nedabūsi
http://www.sensonpaint.lv
29940215
LV

Saab 9-5 2000 2.3t aero TD04HL-16T , B234i camshafts,3.5bar fuel pressure,lightweight flywheel,ecm soft powered by Jancis :D
User avatar
saab21
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 725
Joined: Thu Mar 12, 2015 4:26 pm
Contact:

Re: Etanols

Post by saab21 »

Ralfs Gan jau ka varētu pakomentēt, gan pa ekonomiju, gan jaudu, gan to, ko vajadzētu nomainīt, ja paredzēts braukt ilgstoši vai tikai nedaudz :twisted:
99 1975 Combi Coupe
900 1986 Turbo Commander edition
9³ SW 1.9 Biturbo Aero
9³ OG Convertible with b234R Powered by Jancis Stg4

Ex9000 Amethyst Violet Powered by KoreFun Stg1.5; Ex9³ SS 2003 2.0T Aero swap. Powered by Jancis; Ex9³ SW 2008 1.9 Stg1
User avatar
rzmzr
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 444
Joined: Wed Jun 29, 2016 1:24 pm

Re: Etanols

Post by rzmzr »

Meklējot forumā citas lietas, uzdūros uz šī topika - atļaušos pie reizes atbildēt.

Etanola stoihiometriskā attiecība ir 9.75:1, attiecībā pret benzīna 14.7:1. No šī arī izriet degvielas patēriņa pieagums par ~1/4 daļu - NORMĀLOS braukšanas apstākļos, t.i. closed loop.

Ar Etanolu, ikdienā, var braukt, ja tas ir lētāks par benzīnu - bieža parādība Skandināvijā. Motoram patīk labāk, itkā runā, ka saudzīgāks pret dabu (ražošanas process, nevis sadegšanas).

Latvijā situācija savādāka - E85 var dabūt divās vietās Rīgā (vismaz cik es zinu) - Viada pie mēbeļu nama, un vecmīlgrāvis (šeit gan neesmu nekad bijis), bet - problēma ir cenā. Stabili 1.25+ par litru, neatkarīgi no benzīna cenas.

Kāpēc etanols ir labāks par benzīnu - tam ir augstāka detonācijas noturība. Benzīna marku nosaukums rodās no tā detonācijas noturības pakāpes - Ron95 un Ron98. Protams, ka tur vēl ir klāt visādas piedevas utt, bet īsumā, tā tas ir.
E85 nosaukums, savukārt, rodas no spirta satura degvielā - 85% spirta, 15% benzīna. E85 detonācijas noturības pakāpe RON skalā ir ~110.
Papildus tam - spirtam izgarojot (brīdī, kad tas tiek iesmidzināts ieplūdes kolektorā), piemīt izteikti spēcīga "siltumsavākšanas" īpašība, kas ir izteikti pārāka par benzīnu, kas, savukārt, samazina ieplūstošā degmaisījuma temperatūru, vienlaicīgi veicot dzesēšanas funkciju gan ieplūdes kolektoram, bet vis-svarīgāk - degkamerai (cilindram).

Iepriekšminētais, savienojumā ar augsto pretestību pret detonāciju, Etanols ir 10x veselīgāka degviela turbo motoriem - it sevišķi, tūnētiem. No visa šī arī izriet papildus jauda un sajūta, ka motors strādā daudz labāk, nekā uz benzīna.

Problēma #1 - etanols ir ĻOTI korozīvs, gan pret gumijas blīvēm, gan pret standarta degvielas trubām. Šis gan ir izteikti ilgs process, bet ja brauc tikai uz etanola, nerūsējošā tērauda degvielas trubas ir must have.
Problēma #2 - izejot no fakta, ka etanola stoihometriskā attiecība ir zemāka, kā benzīnam, vienā sadegšanas taktī nepieciešams vairāk degvielas - attiecīgi, ir nepieciešami lielākas kapacitātes inžektori.
Problēma #3 - pisot grīdā, es atvainojos par izteicienu, bākā, šķietami, ir caurums.

Atšķirība starp BioPower un parastajiem 9-5:

Biopower - ņeržas degvielas trubas, etanola sensors bākā (kopā ar filtru) + E85 spējīgs softs.
Parasts 9-5 - nekā no augstāk minētā, BET - ir iespējams konvertēt uz E85 softu - ar melnās maģijas palīdzību, Trionic7 ir spējīgs izrēķināt un saprast, ka tiek dedzināts etanols, izejot no tā, arī aprēķināt etanola attiecību bākā.

Problēma #4 - visiem sensoriem (arī MAF) ir jābūt PERFEKTĀ stāvoklī.
Problēma #5 - pat minimālas gaisa noplūdes no visiem debīlajiem plastmas korķiem sabojās Trionic7 aprēķinu, cik etanola ir bākā.



Tagad no reālās dzīves - ar E85 mans Saabs uz ruļļiem attīstīja 510nm griezes ar standarta turbīnu. Ar benzīnu - labi ja 450nm. + ar etanolu, automašīna paliek daudz agresīvāka-atsaucīgāka uz gāzes pedāli - motoram ĻOTI patīk.
Ieleju tikai priekam un "sportiskiem" pasākumiem - 3x 100-200, un 1/4 daļa bākas ir nodedzināta. (Tīra E85, saturs ~83%).
Ikdienas braukšanai, ar E85 cenām, pielietojumu neredzu, ja nu vienīgi, valstī kāds neatdzīvinās alternatīvo degvielu programmu (var atrast vecus Delfi/Tvnet rakstus).
1998 9-3 2.0T, pšš - Pārdots
2006 9-5 Aero, manuālis - B235R + B234 Hybrid - Pabeigts?
1996 BMW E36 B204 - procesā
Post Reply