OSC, Black Wagon version 2.0 - get older, plainer, saner

Šī sadaļa domāta tam, lai jūs varētu iepazīstināt ar saviem auto projektiem un to norises gaitu.
Post Reply
User avatar
Jurģis
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 267
Joined: Thu Apr 07, 2016 9:21 am

Re: OSC, Black Wagon version 2.0 - get older, plainer, saner

Post by Jurģis »

O, jā :)
Pat mierīgi apdzenot, patēriņš uzlec iespaidīgi.
9-5 Aero AT stage sleeper
User avatar
OSC
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 627
Joined: Wed Jul 29, 2015 11:20 am
Location: Planet Earth

Re: OSC, Black Wagon version 2.0 - get older, plainer, saner

Post by OSC »

Ar to dīzeli pēc paša novērojumiem ir tā.

Ziemā patēriņš arī dīzelim noteikti ir klāt +1 līdz 2 l/100 pilsētas satiksmē, ja Tu brauc no darba uz mājām 10km attālumā, kamēr dzinējs nav iesilis.

Pa šoseju izmērīt reālo pāteriņu vēl nav nācies, bet izdalot nobraukto attālumu ar aptuveni patērēto pēc bultiņas degvielas bākā, sanāca ap 7 L uz 128km jeb ap 5.5 L (iekļaujot pāris atvilkšanas ar 150, 160, vairāk pagaidām neesmsu mēģinājis, vairāk gan pagaidām neesmu izkurinājis.

Attiecīgi uz garajiem gabaliem tiešām šī atvilkšana neko daudz neietekmē, bet pilsētā gan ir savādāk.

Ja 1 stundu esi gāzis ar apgriezieniem līdz 4000-4500 un visu laiku pilnu čību, tad dīzeli rij konkrēti un bulta krītās acīmredzami, attiecīgi, šādā režīmā, domāju ir 12-13l.

@Arnij

1) vai Jūs variet caur Tech2 piekodēt, lai spoguļi atliecas automātiski uzsākot braukt, tā, lai nav jāspiež pašam poga?
2) Vai var piekodēt, lai labā spoguļa stikliņš nobīdās ar skatu uz leju, ieliekot atpakļgaitā, tā lai redzētu apmali? Tā, kā bija 9-5...
Last edited by OSC on Thu Dec 15, 2016 3:11 pm, edited 2 times in total.
Ex Saab 9-3 1.9 TID stage4+ dyno printout
294 HP
613 NM

Auto pulēšana, salona ķīmiskā tīrīšana , lukturu pulēšana, keramiskais pārklājums, logu tonēšana, pirmspārdošanas sagatavošana
Facebook un Instagram: caroscar.lv
User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

Re: OSC, Black Wagon version 2.0 - get older, plainer, saner

Post by elmo »

Nu, nu, ar dīzeli arī var uztaisīt smuku patēriņu. Pats esmu pielējis pilnu bāku, noresetojis kompi un uzgriezis saulītes piesnigušā stāvlaukumā. Rezultātā noliku čučēt dīzeļbobiku ar 47l/100km.
Pēc tam vēl nedēļu patēriņš turējās virs 23 litriem! :) strebj tas dīzelis kā traks lops, nē nu labi, benzīnam tādā režīmā visi 99,99 litri uz 100km. :)
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re: OSC, Black Wagon version 2.0 - get older, plainer, saner

Post by Arnijs »

OSC wrote:
@Arnij

1) vai Jūs variet caur Tech2 piekodēt, lai spoguļi atliecas automātiski uzsākot braukt, tā, lai nav jāspiež pašam poga?
2) Vai var piekodēt, lai labā spoguļa stikliņš nobīdās ar skatu uz leju, ieliekot atpakļgaitā, tā lai redzētu apmali? Tā, kā bija 9-5...
Var.... Bet tikai gadījumā, ja sēdekļi ir ar atmiņu, bet tad šīm fīčām būtu jāstrādā jau defaultā. Ja tā nav, tad.... arī var. Tikai ar veselas čupas elektronikas un vadu maiņu (kā durvju slēdžu bloki, spoguļu motoriņi ar atmiņas funkciju, sēdekļu atmiņas modulis, vadi u.t.t.) Koroč - normāls projekts
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
User avatar
OSC
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 627
Joined: Wed Jul 29, 2015 11:20 am
Location: Planet Earth

Re: OSC, Black Wagon version 2.0 - get older, plainer, saner

Post by OSC »

Paldies, Arnij, tā, jau šķita, ka pusplikām versijām, šādas ekstras nav.
Jāmeklē Aero elektro benķi ar apsildi tad jau labāk tā vietā :)
Ex Saab 9-3 1.9 TID stage4+ dyno printout
294 HP
613 NM

Auto pulēšana, salona ķīmiskā tīrīšana , lukturu pulēšana, keramiskais pārklājums, logu tonēšana, pirmspārdošanas sagatavošana
Facebook un Instagram: caroscar.lv
User avatar
OSC
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 627
Joined: Wed Jul 29, 2015 11:20 am
Location: Planet Earth

Re: OSC, Black Wagon version 2.0 - get older, plainer, saner

Post by OSC »

Lūk šādi beidzās nakts izklaides. Dārgā ziemene uzsista pret apmali + un kā diennakts servisā pateica " remontu neprigodna". Riepa gabalā maksā 150 eur, kasko ir, bet pašrisks 100 eur, un nav vēl zināms kādā stāvoklī ir disks un hadene :( Pašam dusmas.

Paralēli šonedēl SaaBs sāka rīt dīzeli monstrālos 17-20l un iekšā ne pa jokam smirdēja. Pie vainas izrādijās gofra, tādēļ to nomainijām un arī mazo apkopi uztaisijām ar Vilka ieteikto Bardahl eļļu.
Attachments
IMG_20161216_135455.jpg
IMG-20161217-WA0021.jpg
IMG-20161218-WA0001.jpg
Last edited by OSC on Tue Dec 20, 2016 12:03 pm, edited 2 times in total.
Ex Saab 9-3 1.9 TID stage4+ dyno printout
294 HP
613 NM

Auto pulēšana, salona ķīmiskā tīrīšana , lukturu pulēšana, keramiskais pārklājums, logu tonēšana, pirmspārdošanas sagatavošana
Facebook un Instagram: caroscar.lv
User avatar
Brand
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 690
Joined: Wed May 07, 2014 10:37 pm
Location: Ogre/Rīga

Re: OSC, Black Wagon version 2.0 - get older, plainer, saner

Post by Brand »

laikam būsi sajaucis piedziņas :D
SellParts
+37128710049


9-5 '02 B235R /sold
9-5 '07 B235R /sold
9-3 '08 Z19DTH+
User avatar
OSC
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 627
Joined: Wed Jul 29, 2015 11:20 am
Location: Planet Earth

Re: OSC, Black Wagon version 2.0 - get older, plainer, saner

Post by OSC »

Kasko man samaksāja gandrīz 118 EUR tieši tik cik es samaksāju par riepu. Kopējā remonta tāme bija ap 238 EUR - riepa, diska krāsošana, iespējams, valcēšana un savērsuma regulēšana/pārbaude, ko tiešām būs jāizdara. Tātad esmu tomēr gandrīz pa nullēm :)

Tā kā nāk ziema un šonedēļ sola lielus mīnusus, tika dabūts ļoti labs piedāvājums Bosch kvēlsvecēm. Tagad pielec ātrāk :)

Tā kā Jūs visi gudri runājāt par patēriņu kompī un reālo patēriņu, 1.Janvāris tika sagaidīts ar izaicinājumu un piedzīvojumu! Tika veikts reāls eksperiments! Kad visi cilvēki dzēra jau šampi, mēs rulējam tālu prom no Rīgas, lai vēlāk atgrieztos tajā pašā Nestē, lai pildītos atkal.

Starts
Image

Senču ielas Neste, tiek pielieta pilna bāka, kas SaaBam ir ap 58 litri un nodzēsts SID
Vakars, ap plkst. 19.40
Uz ielām ir traffiks, bet, protams, nav korķu. Braucu ekonomiski, nekādas atvilkšanas, ātruma pārslēgšana pēc taho līdz 2200 rpm. Mērķis, kas ir jāsasniedz - optimāls un reāls patēriņš pielietojot visu maximālo tehniku - bremzēšana ar ātrumiem, laicīga gāzes atmešana, nekāds redline utt.

Maršruts - Rīga Neste Senču - Valdemāra iela - Jūrmalas šoseja - Tukuma aplis virzienā uz Zemīti - Kuldīga - Jūrkalne - Pāvilosta apkaime un tieši tādā pašā secībā atpakaļ.
Image

Braukšanas apstākļi:
Lietus, stiprs pretvējš, maza redzamība
Brīžiem mega sūdīgs ceļš, kuram pateicoties SaaBam panelis čīkst vēl vairāk
Mašīnā divi cilvēki, un suns
Tiek ievēroti visi ātruma ierobežojumi remontu zonās, un tiek braukts līdz 95kmh.
Pāvilostā jābrauc pa meža stigu aptuveni 4 km, kas būtiski palielina patēriņu un DTE krītās.
Tiek veikti 2 pitstopi Kuldīgas statoilā
Image

Rezultāts
Image

Image

Nobraukti 421.5 km, ieliets atkal dīzelis, kas iegāja tieši 22.17 Litri. Pirmajā reizē pildīšanas metode bija liet iekšā līdz notiek atsitiens un pēctam piepilināt klāt maximāli daudz, līdz degviela praktiski vairs netek prom. Rezultāts ir 5.26 Litri/100 km iekļaujot braukšanu caur Rīgu, apdzīvotām vietām un meža stigu. Naudas izteiksmē 23.88 EUR.

Brīžiem uz šosejas DTE rādija, ka var nobraukt pieplusojot jau ar nobraukto, ap 1280 KM, jeb 4.5 vidējo.

Rezumējums - Saab SIDS nemelo un rāda reālo vidējo patēriņu, kas manā gadījumā pilnībā sakrita ar pielietā dīzeļa daudzumu. Protams SID rādījumi attiecas uz gariem prognozējamiem gabaliem, nevis spiešanu grīdā, atmešanos, utt.
Pēc specifikācijas uz šosejas SaaBam jāēd 4.8 L. Pilnībā varu apstiprināt, ka tas tā arī ir, vai pat vēl mazāk pateicoties čiptuningam. Kā arī pretvējš, ieslēgtas miglas+tālie, lietus un ziemas periods noteikti dod klāt papildus patēriņu.

Ja izgriezt DPF, atslēgt EGR, swirl klapes un uzlikt downpipe, kā arī nākamo stage, es domāju, ka patēriņa rādītājus varētu uzlabot vēl. Taču vai aizvliks līdz Passat B8 līmenim, vai hibrīdam, tas jau ir cits jautājums :mrgreen:
Ex Saab 9-3 1.9 TID stage4+ dyno printout
294 HP
613 NM

Auto pulēšana, salona ķīmiskā tīrīšana , lukturu pulēšana, keramiskais pārklājums, logu tonēšana, pirmspārdošanas sagatavošana
Facebook un Instagram: caroscar.lv
User avatar
hofmaks
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1744
Joined: Mon Dec 01, 2008 5:15 am

Re: OSC, Black Wagon version 2.0 - get older, plainer, saner

Post by hofmaks »

Ļoti izsmeļošs tests! Molodec! Vēl būtu interesanti šāda veida tests tikai pilsētas režīmā. Un noteikti ievērojot CSN +- 8km/h,kā arī paātrinājumu no 0-60 samazināšanu. Man vienreiz bij bzdings un tad kādu nedēļu braukāju kā lunis. Rezultāti patīkami (evro izteiksmē) un kad pēc tam :twisted: iemin, uh kādas sajūtas!
http://www.sensonpaint.lv
29940215
LV

Saab 9-5 2000 2.3t aero TD04HL-16T , B234i camshafts,3.5bar fuel pressure,lightweight flywheel,ecm soft powered by Jancis :D
User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

Re: OSC, Black Wagon version 2.0 - get older, plainer, saner

Post by elmo »

Man jau sen nervi būtu čupā no godīgas braukšanas! :mrgreen:
User avatar
OSC
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 627
Joined: Wed Jul 29, 2015 11:20 am
Location: Planet Earth

Re: OSC, Black Wagon version 2.0 - get older, plainer, saner

Post by OSC »

hofmaks wrote:kā arī paātrinājumu no 0-60
Bāka šobrīd ir pilna, teorētiski var mēģināt darīt to pašu pilsētā. Braukt ekonomiskāk pilsētā ir iespējams, ja ļoti grib. Sen pierādijies fakts, ka apsteigšana, joslu maiņa, gāzšana gala rezultātā dod pāris minūtes, bet nokurina daudz vairāk degvielas.

Pats smieklīgākais ir tieši tas, ka tūļošanās un lēna pāatrināšanās līdz 60 patērē vairāk degvielas nekā dinamiska un līgana. Jo ātrāk tiek sasniegts kruīza ātrums, jo mazāk tiek izmantoti pārnesumi, kas patērē visvairāk degvielas. Un protams, atkal, nerunājam par 60kmh sasniegšanu ar launch control.

Ir pat forums ecomodders, kur džeki taisa ķīmiju kā samazināt patēriņu. Pats interesantākais, ka Aero vai TurboX diffuzors rada labāku aerodinamiku un tā uzstādīšanai būtu jēga :D
Ex Saab 9-3 1.9 TID stage4+ dyno printout
294 HP
613 NM

Auto pulēšana, salona ķīmiskā tīrīšana , lukturu pulēšana, keramiskais pārklājums, logu tonēšana, pirmspārdošanas sagatavošana
Facebook un Instagram: caroscar.lv
User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

Re: OSC, Black Wagon version 2.0 - get older, plainer, saner

Post by elmo »

Baidos, ka dīzelim ekonomiska braukšana pilsētā nodara lielāku ļaunumu, kā labumu! Tas pats DPF aizaugs daudz ātrāk, ja netiek iztīrītas rores ar kārtīgu atvilkšanu.
User avatar
maa
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 255
Joined: Fri Jan 09, 2015 3:17 pm
Location: Ogre

Re: OSC, Black Wagon version 2.0 - get older, plainer, saner

Post by maa »

Ja grib ekanomēt- jāiemācās mazāk spiest bremzes!!! Bet nu tas vairāk dīzelistiem kas grib ieekonomēt pus litru, man vienalga vai gāze 13,5 vai 15,5- kā gribu tā braucu :mrgreen:
9-5 AERO 02g 2.3T stage1
9-5 Griffin 99g swapped 2.3T
volvo s80 04g d5
volvo s40 07g d5
User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

Re: OSC, Black Wagon version 2.0 - get older, plainer, saner

Post by elmo »

maa wrote:Ja grib ekanomēt- jāiemācās mazāk spiest bremzes!!! Bet nu tas vairāk dīzelistiem kas grib ieekonomēt pus litru, man vienalga vai gāze 13,5 vai 15,5- kā gribu tā braucu :mrgreen:
Ne tikai bremzes! Jāripinās ar maksimāli augstāko pārnesumu, jāplāno maršruts, jāvēro ceļaš priekšā, lai savlaicīgi pārkārtotos bez bremzēšanas, jāseko spiedienam riepās, jāizmet no mašīnas viss liekais utt.
User avatar
Nauris_t16
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3418
Joined: Thu Aug 30, 2007 12:55 pm
Location: Pārdaugava

Re: OSC, Black Wagon version 2.0 - get older, plainer, saner

Post by Nauris_t16 »

elmo wrote:
maa wrote:Ja grib ekanomēt- jāiemācās mazāk spiest bremzes!!! Bet nu tas vairāk dīzelistiem kas grib ieekonomēt pus litru, man vienalga vai gāze 13,5 vai 15,5- kā gribu tā braucu :mrgreen:
Ne tikai bremzes! Jāripinās ar maksimāli augstāko pārnesumu, jāplāno maršruts, jāvēro ceļaš priekšā, lai savlaicīgi pārkārtotos bez bremzēšanas, jāseko spiedienam riepās, jāizmet no mašīnas viss liekais utt.
Piedod, bet izklausās pēc pilnīgi normālas braukšanas, kur vadītājs pievērš uzmanību apstākļiem uz ceļa un mašīnas tehniskajam stāvoklim.

p.s. ar zemu rieou spiedienu jebkurš auto vadās kā galerts
Post Reply