• Dažādi jautājumi par 900 - Page 111
Page 111 of 116

Re:Dažādi jautājumi par 900

Posted: Mon Oct 18, 2010 11:08 pm
by mixeris
Par to eļļu ir tā interesanti :)
Ir Oficiālais viedoklis un alternatīvais viedoklis :D

The type of oil you use – and how regularly you change it – can have a profound effect on not just the longevity of
your gearbox but also the shifting.

There are three issues which have exacerbated the problems with the SAAB gearbox:

The original design was for the 1968 89bhp SAAB 99. Although as we have seen there have been slight
changes to the design, this gearbox was used until 1993 including use in the 900 Aero with its stock
175bhp.
SAAB never recommended changing the gearbox oil. As such it was never a routine service procedure so
these gearboxes which have seen power beyond their expectation have rarely – certainly not in their
early life – had routine oil changes.
Where SAAB did prescribe an oil it recommended 10W30 engine oil and advised against synthetics.
Synthetic oils are not what they were 40 years ago.


Thick oils work better than thin oils and if using synthetic oil then it must be designed for gearboxes. Synthetic engine
oil should not be used.

Below are a few oils which have been recommended:

Amsoil
Quaker State Fully Synthetic (as recommended by Gearbox Guru Jorgen Eriksson)
Honda MTF
Redline MLT
Redline Shockproof – some people claim difficulties in shifting until it reaches operating temperature.
Do not use AMS Oil Manual Synchromesh Transmission Fluid. It is too thin and has been proven to not
work too well in these transmissions.

Re:Dažādi jautājumi par 900

Posted: Mon Oct 18, 2010 11:56 pm
by Nauris_t16
Manam T16, spriežot pēc remontierakstiem, pēc kārbas remonta E&S ielēja 10W40, mandomāt, ka minerālo motoreļļu. Nu, vai pussintētiku. Bet slēdzās perfekti komplektā ar Jorgena SS :) Tā arī neesmu saņēmies nomainīt, jo vēljoprojām neesmu sapratis, ko labāk liet iekšā. Laikam mēģināšu Motul MTL. 99 gan prasītos jau tagad nomainīt, bet domāju mēģināt vai kādu no parastajām transmisijas eļļām, vai tomēr motoreļļu.

Re:Dažādi jautājumi par 900

Posted: Tue Oct 19, 2010 12:03 am
by mixeris
Pēc Saab manuāļa būtu jālieto minerālā motoreļļa, kas praktiski visiem ražotājiem ir 10w40.
Tomēr problēma ir faktā, ka savulaik tikai mainīts eļļas piegādātājs no Castrol uz Mobil, kam tajā laikā nebija eļļas kas vienlīdz labi sadzīvotu gan ar tērauda gan misiņa daļā.

Re:Dažādi jautājumi par 900

Posted: Tue Oct 19, 2010 12:45 am
by Nauris_t16
Nu tad T16 toč ir Mobil 10W40 minerālā, kas jau gadus 5 tur ir iekšā. Bet savu laikam jau būs nokalpojusi...

99 laikam mēģināšu Texaco 10W40

Re:Dažādi jautājumi par 900

Posted: Wed Oct 20, 2010 9:02 pm
by zudushais
ziedoniz wrote:Nu tad T16 toč ir Mobil 10W40 minerālā, kas jau gadus 5 tur ir iekšā. Bet savu laikam jau būs nokalpojusi...

99 laikam mēģināšu Texaco 10W40
10W40 vai tad nav pussintētiskā? 15W... būtu minerāleļļa, manuprāt...

Re:Dažādi jautājumi par 900

Posted: Wed Oct 20, 2010 9:11 pm
by Arnijs
zudushais wrote:
10W40 vai tad nav pussintētiskā? 15W... būtu minerāleļļa, manuprāt...
Viskozitātes cipariem teorētiski nav nekāda sakara ar eļļas marku. Sintētika var būt da kaut vai ar 15W40 viskozitāti un arī tādu ir iespējams izstrādāt. Vnk - nav vajadzības.
Bet pa segmentiem apm. tā arī ir, ka - jo šķidrāka eļļa, jo lielāka iespēja, ka viņa būs sintētiski bāzēta.

Re:Dažādi jautājumi par 900

Posted: Tue Oct 26, 2010 11:29 am
by saule
saule wrote:Sveiki!

Vajag turbīnas čuguna gleimezi priekš 900 OG 88.g. 16v motora. Uzliku tubīnu no 9000, bet tad nevar vairs noregulēt aizdedzi, jo giemezis attiecībā pret izplūdes kolektorui ir citā leņķī un baisi tuvu aizdedzes sadalītājam. It kā pēc izmēra tāds pats, tikai leņķis cits. Varbūt ka ir kādi citi risinājumi? Būtu pateicīgs par ieteikumiem. Teorētiski varētu taisīt starpgabalu, kas ir ar slīpām malām, bet gribētos tomēr uzlikt pareizo gliemezi.

Un vēl. Gribētos ielūkoties kādam OG turbinatoram zem haubes, jo ir pāris neskaidras vietas ar stiprinājumiem. Ja kāds man varētu parādīt savu braucamo, būtu pateicīgs. Forši, ja Jelgavā. Ja kāds to var izdarīt, tad gaidīšu PM.
Vēl joprojām aktuāli!

Re:Dažādi jautājumi par 900

Posted: Tue Oct 26, 2010 11:41 am
by KurBads
zudushais, esmu diezgan pārliecināts, ka tavā kārbā manā laikā tika ielieta minerālā motoreļļa (kas ir SAAB rekomendētais šķidrums).

es sarkanajam ielēju HONDA MTF un esmu apmierināts. Noteikti jutu atšķirību pret iepriekšējos tur esošo šķidrumu.

melnajam ielēju vislētāko minerālo motoreļļu. Slēdzas labi.

Re:Dažādi jautājumi par 900

Posted: Sat Oct 30, 2010 12:33 pm
by defektivais
Varbūt, kādam no jums ir pāri palicis kāds vakuma trubiņās gabals? Nepieciešami ir tikai 20-25cm. Labprāt iemainītu pret alu.

Re:Dažādi jautājumi par 900

Posted: Sat Oct 30, 2010 12:47 pm
by KurBads
sodien auto veikali valaa - aizej uz tuvāko un nopērc tos centimetrus par kut kādiem santīmiem.

Re:Dažādi jautājumi par 900

Posted: Sat Oct 30, 2010 1:19 pm
by Arnijs
KurBads wrote:sodien auto veikali valaa - aizej uz tuvāko un nopērc tos centimetrus par kut kādiem santīmiem.
Nejauc potenciālajiem trubiņu galu īpašniekiem dīlu! (alus ir dārgāks! :D)

Re:Dažādi jautājumi par 900

Posted: Sat Oct 30, 2010 2:09 pm
by KurBads
Arnijs wrote:
KurBads wrote:sodien auto veikali valaa - aizej uz tuvāko un nopērc tos centimetrus par kut kādiem santīmiem.
Nejauc potenciālajiem trubiņu galu īpašniekiem dīlu! (alus ir dārgāks! :D)
nu jā. dīls varētu labs sanākt.

Re:Dažādi jautājumi par 900

Posted: Sun Oct 31, 2010 12:25 am
by alnislacis
KurBads wrote:zudushais, esmu diezgan pārliecināts, ka tavā kārbā manā laikā tika ielieta minerālā motoreļļa (kas ir SAAB rekomendētais šķidrums).

es sarkanajam ielēju HONDA MTF un esmu apmierināts. Noteikti jutu atšķirību pret iepriekšējos tur esošo šķidrumu.

melnajam ielēju vislētāko minerālo motoreļļu. Slēdzas labi.
Der par Hondas MTF palasīt forumos. Ja nemaldos tam produktam ir trīs paaudzes. Lielā sajūsma ir par to laiku kad tas parādījās. Bet MTF III paaudze- viedokļi dalās.

Neesmu profesors šitajās lietās.

Re:Dažādi jautājumi par 900

Posted: Thu Nov 04, 2010 3:08 pm
by mrpinkeyes
Johaidī, sākusi čakarēties signalizācija. Ne no šā ne no kā ik pa laikam sāk gaudot! Pamanījuju arī tādu dīvainu liet, ka taisot vaļā durvis atveras ar tādu kā inerci, aizturi.

Kur šo visu diagnosticēt, sakārtot?

Re:Dažādi jautājumi par 900

Posted: Thu Nov 04, 2010 4:03 pm
by KurBads
oriģinālā rūpnīcas signalizācija?

man visiem 3 c900 ir kaut kādas pirms 20 gadiem dīleru uzstādītas signalizācijas. Lieki teikt, ka nevina no tām vairs nestrādā.