• Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa) - Page 75
Page 75 of 76

Re: Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Posted: Tue Nov 26, 2019 9:33 am
by Arnijs

P.S. Arnij vai Tev ir pietiekami arhaiskas kartes Tech2, lai pārbaudītu šo Senioru?
Tur nevajag neko arhaisku. Tas pat darās ar TECH2. Jā - kartes ir.

Re: Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Posted: Tue Nov 26, 2019 10:14 am
by saab21
Rudolfs wrote: Tue Nov 26, 2019 8:40 am Tātad, pacients tepat iepriekš apspriestais 9k. 92. gada CS.

Atradu kā kalibrēt vai diagnosticēt ACC, ko šorīt sildot auto izdarīju.
Izgāja cauri visas labās puses lampiņas, kaut kas paskanēja iekšā panelī un ekrāns rādīja sākumā 0, tad 1 un pašās beigās 2.
Tas ir kļūdu skaits?

Lai vai kā, situācija sekojoša.

Iepriekš:
Liec kādu temperatūru gribi, visu laiku pūš karstu, arī uzliekot uz LO. Pabraukt diezgan neiespējami, jo nav ko elpot, visu laiku jābrauc ar vaļā logu un/vai lūku. Tā var arī darīt, bet dažas reizes jau paspēju aizmirst logu aiztaisīt :D

Tagad:
Liec kādu temperatūru gribi, visu laiku pūš aukstu, bet vismaz uzliekot uz HI pūš siltu. Rezultātā, atstājot uz HI un noslēdzot ventilatora spēku uz minimālo, iekšā veidojas pilnīgi pieņemams klimats.

AUTO režīms, protams, nav lietojams, visu laiku pūš uz gandrīz pilniem apgriezieniem, attiecīgi iepriekš karstu un tagad aukstu.


P.S. Arnij vai Tev ir pietiekami arhaiskas kartes Tech2, lai pārbaudītu šo Senioru?
:D:D Izklausās diezgam interesaniti.

A tu mēģināji ar klimata bloka un devēja maiņu, tev tak ir cilvēks, kurš izpalīdzēs ar detaļām :)

Re: Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Posted: Tue Nov 26, 2019 10:36 am
by Rudolfs
saab21 wrote: Tue Nov 26, 2019 10:14 am
Rudolfs wrote: Tue Nov 26, 2019 8:40 am Tātad, pacients tepat iepriekš apspriestais 9k. 92. gada CS.
A tu mēģināji ar klimata bloka un devēja maiņu, tev tak ir cilvēks, kurš izpalīdzēs ar detaļām :)
Vēl neko neesmu mēģinājis. Nav vaļas.

Bet varu papildināt ar jautrību ceļā uz Kuldīgu.
Kā iepriekš minēju, gāze metās nost virs 3k RPM, dažkārt arī pie zemākiem, ja straujāk iemin. Tizli, jo nevar izmantot jaudu, bet pagaidām vēl neesmu skatījies, darījis tur neko, paciešu un pārvietojos sēnīgi.

Tātad, zinot to, ka ar gāzi neiet, braucu vienā jaukā rītā 5.30 pa Liepājas šoseju un redzu, ka ir 2 fūres priekšā. Ceļš, protams, diezgan brīvs, bet es laicīgi pārslēdzos uz benzīnu, nedaudz lai pierod motors un tad kad biju klāt fūrēm, lai var vairāk iemīt.
Vienai fūrei smuki paeju garām, ejot garām otrai, pie ātruma nedaudz virs 120, bet nepateikšu RPM, kaut kas iepīkstas, noraustās un panelī iedegas TCS CTRL sarkanā lampa.
Nezinu vai izdoma, vai tā aŗi bija, bet likās, ka gāzes pedālis palika cietāks.
Atmetos pamazām, skaidrs, ka fūrei vēl neesmu garām un tas viss notiek pretējā joslā. Stājos malā kreisajā ceļa pusē, jo fūre nesaprata, kas notiek un arī bremzēja un stājās un es aiz tās nevarēju iebraukt atpakaļ :D

Tā kā Edijs bija sabaidījis nedaudz ar to, ka Jetronic, ja ierauj Limp Mode, tad nevar noresetot izņemot slaveno drošinātāju 17, nedaudz sabijos, ka ļoti ilgi braukšu līdz Kuldīgai vai pat drīzāk, gaidīšu kamēr Edijs brauks pakaļ :D
Bet es noslāpēju, iedarbināju un nekas panelī nedega un varēju braukt tālāk. Piebraucu pie fūrista, atveŗu logu un teicu, ka viss kārtībā un viņš var droši braukt. Iespējams, ka viņam likās, ka kaut kas lidoja no viņa auto un es to noķēru stiklā vai kaut kas tamlīdzīgs. Lai vai kā, pēc tam viss mierīgi, arī atpakaļ braucot viss mierīgi. Tiesa gan, mizā vairs nedevu un apdzīt varēju tikai tam konkrēti neparedzētās vietās.

Nu jā, īsumā stāsts tāds, ka arī ar benzīnu nevar pavisam droši dot mizā. Vareni! :D

Re: Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Posted: Tue Nov 26, 2019 11:06 am
by saab21
Izklausās "''ļoti jautri"
Manuprāt atstāj to auto uz nedēļu kādiem drēbes pazinējiem lai Tev tur visas problēmas novērš. Ne Tev pašam prieks no tādas braukšanas + vēl diezgan bīstami, ne tam auto veselīgi tādos režīmos braukt.

Jo ka ieminējies par Kuldīgu, tad man arī pēdējā nedēļas nogalē ar 9k sanāca uz turieni aizbraukt. Un it sevišķi agrais atpakaļceļš pirmdienas rītā bija ļoti baudāms, kad šoseja praktiski tukša, izbaudīt paātrinājumu pat nepārslēdzoties uz benzīna (nu ātrāk pa 140 nebraucu, tomēr ar ģimeni braucu). :):)
Un vēl tas skats, kā mostas diena līdz pusceļam, mmm, man kā pilsētniekam, kas ikdienā redz tikai korķi uz darbu, bija ļoti baudāmi :)

Re: Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Posted: Tue Nov 26, 2019 11:36 am
by edijs
Rudolfs wrote: Tue Nov 26, 2019 10:36 am ja ierauj Limp Mode, tad nevar noresetot izņemot slaveno drošinātāju 17, nedaudz sabijos, ka ļoti ilgi braukšu līdz Kuldīgai

Braukt jau var itin normāli, tikai jāpierod pie cieta pedāļa un jaudas trūkuma. Un pie tā pierod! Kad es savam zaļajam pārstādīju motoru savulaik (pirmoreiz), vienlaikus automātu aizstājot ar manuāli, man bija konstanta limp mode laikam pusgada garumā vai pat ilgāk. :lol: Jaudas trūkumu tobrīd skaidroju ar to, ka pirms tam biju braucis ar Aero un tad to pašu motoru iecēlu Jetronicā, kam ir mazāk lopu. Atšķirība šķita dramatiska, bet sakodu zobus un braucu - jo, ieminot ručkā, uz priekšu jau it kā gāja, ar piespiešanos, bet gāja. Un, lai tukšgaitā neslāptu, "pieregulēju" gāzes trosi pie droseles, saīsināju. Tas arī vēl viens iemesls, kāpēc pēc limp modes resetošanas tā ātri atkal parādījās - elektriskā drosele pie starta parausta trosi, pārbauda, vai tur viss čotka. Ja pār daudz nospriegota, TPS ziņo par problēmu un tas rezultējas limp modē. :D Eh, kāda tik jautrība nav piedzīvota ar šo dzelžu kombināciju... tīri dēļ nezināšanas.

Re: Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Posted: Tue Nov 26, 2019 12:22 pm
by Rudolfs
edijs wrote: Tue Nov 26, 2019 11:36 am
Rudolfs wrote: Tue Nov 26, 2019 10:36 am ja ierauj Limp Mode, tad nevar noresetot izņemot slaveno drošinātāju 17, nedaudz sabijos, ka ļoti ilgi braukšu līdz Kuldīgai

Braukt jau var itin normāli, tikai jāpierod pie cieta pedāļa un jaudas trūkuma. Un pie tā pierod!
Aa, nu redz. To Tu man varēji pateikt, es būtu vismaz tai fūrei mierīgi turpinājis iet garām. Ņemšu vērā, ka pabraukt var :D

Re: Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Posted: Tue Nov 26, 2019 12:51 pm
by ZZ_ZingZeng
Varbūt apdzenot auto izspolēja un tāpēc iedegās TCS?

Re: Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Posted: Tue Nov 26, 2019 2:03 pm
by Rudolfs
ZZ_ZingZeng wrote: Tue Nov 26, 2019 12:51 pm Varbūt apdzenot auto izspolēja un tāpēc iedegās TCS?
Šķiet, ka tā ir cita lampiņa. Tad, kad izspolē, tad TCS mirgo kaut kur vairāk pa kreisi panelī un oranžā krāsā, tb - brīdina.
Te bija TCS CTRL sarkanā krāsā.

Labi, bet tā ir interneta diagnostika, baigi konkrēto atbildi nemeklēju, vienkārši dalos ar piedzīvojumiem.

Re: Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Posted: Tue Nov 26, 2019 2:30 pm
by ZZ_ZingZeng
Labi, interesanti.
Man arī bija piedzīvojumi ar saviem 9000aero, braucot tie mēdza vienkārši noslāpt vai raustīties utt.
Pamata problēmas bija masas klemme uz aķīša, pat vizuāli esot ok nācās to tīrīt un pārvilkt, tad vakuuma šļauciņas, oriģinālās sasprēgaja un laida garām un pats lielākais piedzīvojums bija ar elektrisko droseli, to izjaucot, izrādijās, ka tā ir visa zaļa no korozijas. Kad visas šīs 3 lietas saveda kārtībā, visi "limp home" režīmi vairs nekad neparādijās.

Re: Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Posted: Tue Nov 26, 2019 2:53 pm
by Rudolfs
ZZ_ZingZeng wrote: Tue Nov 26, 2019 2:30 pm Labi, interesanti.
Man arī bija piedzīvojumi ar saviem 9000aero, braucot tie mēdza vienkārši noslāpt vai raustīties utt.
Pamata problēmas bija masas klemme uz aķīša, pat vizuāli esot ok nācās to tīrīt un pārvilkt, tad vakuuma šļauciņas, oriģinālās sasprēgaja un laida garām un pats lielākais piedzīvojums bija ar elektrisko droseli, to izjaucot, izrādijās, ka tā ir visa zaļa no korozijas. Kad visas šīs 3 lietas saveda kārtībā, visi "limp home" režīmi vairs nekad neparādijās.
Redz, daloties ar piedzīvojumiem var uzzināt vērtīgas lietas par citu pieredzi, paldies.
Zaļais droselē gan jau arī būtu jāpārbauda, jo, ja pareizi atceros, tad ir man arī elektriskā.

Man cita starpā otrajā dienā arī pazuda tuvās gaismas, ko Edijs pastāstīja kā noskaidrot vai pasākums būs vienkāršs, vai nē. Bija vienkāršs, lielais gaismu relejs izļurkājies.

Re: Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Posted: Tue Nov 26, 2019 3:18 pm
by ZZ_ZingZeng
Nē, nu ar gaismām gan nekad nav bijušas problēmas, lukturu tīrītāji gan mēdza dzīvot savu dzīvi, lampas izdegt, bet tas arī viss.
2x turbīnas virinātājam izkrita špiļka līdz ar to aero palika par 2.3i :mrgreen: .

Starp citu iedomājos par tavu klimu. Ko tev rāda āra termometrs? Es 2x esmu pamanījies ar sniegu noraut āra termometra devēju, vienreiz tas notika, kad ārā bija -32C, bet devējs ielīda kaut kur pie radiātora, attiecīgi man rādīja, ka ārā ir +30C un visu laiku pūta kondiška, salu nost :mrgreen:
Vēl jau var būt, ka no stāvēšanas kaut kādas klapes ieķērušās.

Re: Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Posted: Thu Nov 28, 2019 10:54 pm
by ifka
Sveiks,

Nudien, klimas kontroles kļumes laikā, kad tā visvairāk nepieciešama, ir sasodīti kaitinošas :( Ceru, ka esi ticis līdz Arnijam un mīklas tapušas atrisinātas!

Sava laika uber hi-tech ACC(1/2), kaut vairumam 9K izskatās vienāds, tomēr, atšķiras starp pirmajiem un vēlākiem izlaidumiem.

Šķiet Tavam gadam, kalibrācijas laikā, pārbauda: a) sensorus, b) pašu ACC, ja iespējams, un c) soļu motorus (cik atceros 3 gab.). Attiecīgi arī paziņojums displejā par kļūdu skaitu/apgabaliem, bet konkrēti to vēlakiem izlaidumiem var nolasīt tikai ar Tech2.
Jebkurā gadījumā, ja 9K magnāti sasiedzami, tad, noteikti derētu pagādāt rezerves ACC bloku, kas atbilst Tava auto gadam un, kas ne mazāk svarīgi, ir iepriekš strādājis ;).

Pirms to mainīt, izņem "tēmekli" (atrodas zem sēdekļu apsildes kontroles) un iztīri no tā gadu gaitā sakrātos netīrumus (tur nekā īsti nav kam nobeigties - izjaucams/iztīrāms sūcējmotoriņš un termoelements, kurš, ja nav saškaidīts, tad kaut nepareizi, tomēr +/- darbosies (izmēri R aukstam, tad pasildi ar fēnu (nepārcenties) un izmēri atkal - ja R atšķiras, tad "comme ci, comme ca" darbojas, atliek vēl uzmest acis kontaktiem spraudnī, vai nav zaļais).

Cik noprotu no lasītā, tad siltumam ir galējie stāvokļi, kas nozīmē, ka soļu motors strādā un klapi, kura regulē siltuma pieplūdi ACC jaudā kustināt. Tas nav maz :) Āra temp. sensora kondīcija, kā ZZ raxta, arī nav mazsvarīga - der aplūkot, vai vēl vietā un vadi nav sapuvuši. Pēdējais, diemžēl, vāģim, kas ilgi stāvējis nelietots, var jūtami izpausties.

Teiktais attiecas tikai uz siltuma uzturēšanu. Papildus tam kondicioniera šķidruma esamība sistēmā un salona apsildes radiatora noplūdes ir 2 citi stāsti, kuri, cerams, ies Tev secen :)

Re: Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Posted: Fri Nov 29, 2019 8:53 am
by Rudolfs
Paldies visiem par iesaisti.
- āra temperatūru rāda pareizi, tb, pēc prognozes;
- salona sensora motors strādā;
- bija pārsteidzoši ne-putekļains;

Nākamajā nedēļā ir aizrunāta tikšana pie Arnija, tad arī taps skaidrāks kas tur vispār notiek.
Lai vai kā, izskatās, ka varētu nedaudz atdzīvināties konkrētais topiks, jo laiku pa laikam varētu rasties ar vien jauni jautājumi par 9k. Ar katru dienu iepatīkas ar vien vairāk, tikai tie daži ikdienu apgrūtinošie gremlini jāsadabū ierindā un tad jau būs labi.

Re: Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Posted: Wed Dec 11, 2019 1:53 pm
by ZZ_ZingZeng
ASV ir uzpeldējis šis smukulis https://bringatrailer.com/listing/1997- ... niversary/, izsole beidzās pēc 2 dienām.
Ja kāds vēlas, ir varianti kā to dabūt šeit, pat ļoti aptuvenas izmaksas varētu pateikt.

Re: Dažādi jautājumi par SAAB 9000 (2.daļa)

Posted: Wed Dec 11, 2019 2:06 pm
by ZZ_ZingZeng
Ja kādam interesē, tad šī 9000 aptuvenās izmaksas būtu:

Auto cena
Bankas komisij par pārskaitījumu ap eur30.00
Transports + Rīgas ostas izdevumi = eur1675.00
Ievedmuita 10% no (auto cena + transports + ostas izdevumi)
PVN 21% no (auto cena + transports + ostas izdevumi + ievedmuita)
Muitas brokera pakalpojumi ap eur35.00+PVN
Auto evakuātors no ostas
CSDD reģistrācija un nodokļi

Sertifikācija šim auto nav jāveic, jo vecāks par 2000.g.

Ja par eur2000, to izdodas nosolīt šeit bez CSDD izdevumiem tas būtu jau ap eur5000.