• Dažādi jautājumi par 900 (2.daļa) - Page 38
Page 38 of 58

Re: Dažādi jautājumi par 900 (2.daļa)

Posted: Thu Dec 05, 2013 6:51 pm
by defektivais
Noris wrote:Labvakar kungi!

Man ir vairāki jautājumi sakarā ar SAAB 900 OG "Kabra" iegādi!
Skatos uz '91, '92, '93 gada mašīnīti. Nu ap 5k eiro naudiņām.
Tā tiek pirkta svētdienas izbraucieniem. Manuprāt viens no skaistākajiem kabrioletiem.
1. Vai kādam ir pieredze ar šiem auto?
Palasot šeit forumā, kaut kādu priekšstatu par 900 OG mašīnām un problēmām guvu.
2. Šie kabri nāk ar dažādām dzinēju jaudām, 126, 141, 145, 160, 175 HP, kurš labāks?
3. Pērkot, kam jāpievērš pastiprināta uzmanība, jo neapšaubāmi mašīna nebūs jauna?
4. Varbūt īsumā ekspluotējot, vājās vietas?
Gluži zaļš neesmu, personīgi ir pieredze auto, arī dzinēju remontā, gan vairāk no padomijas laikiem.

Paldies!
Nevajag ieciklēties uz gadiem, mierīgi vari skatīties arī vecākus.
1. Nav.
2. Labākā izvēle būs 175 hp (160 zs (?) laikam ir domāts kā lpt, kuru ar nelielām izmaksām var pārtaisīt par HOT) , jo šis motors ir ar salīdzinoši modernāku motora vadību, kas paver iespējas daudziem uzlabojumiem. Kā arī no jaudas un ekonomijas attiecības šis būs labākais varinats jo patēriņš visiem šiem motoriem ir gandrīz vienāds.
3, 4 Tā pat kā jebkurai mašinai - rūsa, kam ir šādas tipiskākās vietas - durvju apakšas, arkas, grīda. pusasu tuneļi. Jāapskata jumta hermētism un vai nav mitrums zem kāda no paklājiņiem. Tad vel vai negaudo kārba un nelec ārā no robiem.

Re: Dažādi jautājumi par 900 (2.daļa)

Posted: Thu Dec 05, 2013 7:53 pm
by KurBads
Hei, prieks par katru jaunu classic SAAB mīli/īpašnieku.
Novēlu, lai iecerētais izdodas un Tavs sapņu c900 kabris atrodas.

5000 EUR nav ne daudz, ne maz. Manuprāt, tas ir tāds optimāls budžets, lai varētu skatīties braucama c900 kabrio virzienā. Viss atkarīgs no veiksmes un Tavām prasībām pret meklējamo auto. "Konfekti" ar T16, ādu, aero/airflow un 16` diskiem diez vai tā uzreiz atradīsi par tādu naudu, but you never know.
Pilnībā piekrītu par to, ka c900 cabris tiešām viens ļoti elegants auto.

1. Man ir personīga pieredze. Mans trešais c900 bija/ir kabris. T16, airflow, āda un 16`nieki ... tieši tas, ko augstāk minēju + A/C, cruise, papildus AUX datčiki panelī + cietais jumta tonneau cover - īsumā - tur ir pilnīgi viss, ko uz c900 cabrio varēja uzlikt. Ja ir konkrēti jautājumi, esmu gatavs dalīties pieredzē. Uzraksti PM un aizsūtīšu e-pasta adresi. Vai arī tepat forumā varu ko ierakstīt.
Ir man arī otrs c900 cabrio - t16, bet tur roka jāpieliek, lai palaistu ielās. Nopirku ar automātisko kārbu, kas nešancēja, un pārliku uz mehānisko. Tagad auto stāv zem nojumes un gaida savu kārtu ... :roll:
2. SAABs ir jāpērk tāds, kuram ir turbīna, protams, ja tajā laikā attiecīgam modelim tāda tikusi vispār iedāvāta (izņēmums ir 99, kur turbinatoru iegādāties ir liels izaicinājums). Tātad, ir jāpērk t16 (LPT) vai T16 (FPT). Vienu no otra šķir tikai IC un APC, ko var samērā vienkārši retrofittēt iekš LPT vai, ja labi atvēzējas, pat uzlikt Trionic vadību. n/a mašīna nesniegs to apmierinājumu, ko turbo, lai arī pašlaik pārvietojoties ar 80hp vintage karburatorSAABu neizjūtu baigos mazvērtības kompleksus.
3. Protams, virsbūves stāvoklis (rūsa, krāsojums, jumts), jo visu pārējo var nomainīt. Virsbūves kritiskās vietas ir pusasu tuneļi, īpaši pasažiera pusē ... tur visiem c900 ar laiku izrūsē cauri. Ja tā vieta ir bēdīga, tad laikam nevajadzētu izvēlēties aotu, ja vien tas visādā citādā ziņā nav ļoti labs vai ļoti lēts, jo arī to vietu var sataisīt. Motors ir ilgspēlējošs (300 000 km vēl nebūt nenozīmē, ka motors ir nokalpojis), kārba - jābrauc un jāsajūit vai slēdzas, nekrīt no robiem, negaudo. Kabrim jumta gumijas ir svarīgs elements, kam jābūt labā stāvoklī.
4. Espluatācijā vājās vietas - c900 kopumā tādu izteikti vājo vietu nav, ja neskaita ātrumkārbu, kas pie agresīvas + nemākulīgas braukšanas var padoties, jo oriģināli nav bijusi projektēta 5 ātrumiem un T16 motora griezei. Bet pie normālas lietošanas viss ir OK.
Par cabrio runājot jāatceras, ka tā tomēr ir atvēertā virsbūve un kaut kādā mērā uzvedīsies kā tāda kurpju kaste ar noņemtu vāku ... bet, man ir smaga aizdoma, ka šis ir atkarīgs arī no konkrētā auto izlaiduma gada, jo mans `91 cabris kaut kā vienkārši liekas stingrāks nekā `88 cabris. Braukšana par Latvijas nekoptu granteņu "trepi" var būt nepatīkama.

+ SAAB cabris mierīgi var tikt lietots sliktos laika apstākļos, t.sk., ziemā, jo jaudīgā apkures sistēma un dubultais jumts ļauj uzturēt ļoti siltu salonu.

Lai veicas!

Noris wrote:Labvakar kungi!

Man ir vairāki jautājumi sakarā ar SAAB 900 OG "Kabra" iegādi!
Skatos uz '91, '92, '93 gada mašīnīti. Nu ap 5k eiro naudiņām.
Tā tiek pirkta svētdienas izbraucieniem. Manuprāt viens no skaistākajiem kabrioletiem.
1. Vai kādam ir pieredze ar šiem auto?
Palasot šeit forumā, kaut kādu priekšstatu par 900 OG mašīnām un problēmām guvu.
2. Šie kabri nāk ar dažādām dzinēju jaudām, 126, 141, 145, 160, 175 HP, kurš labāks?
3. Pērkot, kam jāpievērš pastiprināta uzmanība, jo neapšaubāmi mašīna nebūs jauna?
4. Varbūt īsumā ekspluotējot, vājās vietas?
Gluži zaļš neesmu, personīgi ir pieredze auto, arī dzinēju remontā, gan vairāk no padomijas laikiem.

Paldies!

Re: Dažādi jautājumi par 900 (2.daļa)

Posted: Thu Dec 05, 2013 11:47 pm
by ifka
Sveix,

Nudien, cena ne vienmeer buus atbilstosha auto labumam. Izmeegjini iesaaceeja veixmi, kaut vai mobile.de ja tuvaak nekas nerodas :)

Lejaak dazji biedeejumi arii no ifkas:

No daargajaam lietaam jaapiemin jumta pacelshanas hidrocilindri, retaak shiis pashas sisteemas suuknis.

No tikpat kaa vairs nedabuujamaam lietaam jaatceras par jumta, durvju & mazo 1/4 lodzinju gumijaam.

Esi gatavs tam, ka, iespeejams, naaxies atjaunot seedekljus. Arii priexj. panelis meedz plaisaat.

Ar nolaistu jumtu ilgstoshi braukt virs 70km/h ir "comme ci comme ca" - ja neatrodies Itaalijaa, var naakties arii vasaraa kaajas sildiit, bet aizmuguree seedoshiem veejsh rauj elpu no mutes laukaa. Paliigriiks deflektors nedaudz atvieglo situaaciju, bet auto izskats kljuust diskutabls.

Shamais nav un nebuus saciiksju vaagjis, liidz ar to ka tik straadaa. Visticamaak piedaavaajuma buus verkji ar LPT.

Tevi pamaniis :)

Re: Dažādi jautājumi par 900 (2.daļa)

Posted: Fri Dec 06, 2013 11:29 am
by Noris
Vēl man ir jautājums par rezeves daļu pieejamību. Kāda pieredze? Kur?

Re: Dažādi jautājumi par 900 (2.daļa)

Posted: Fri Dec 06, 2013 12:25 pm
by Arnijs
Noris wrote:Vēl man ir jautājums par rezeves daļu pieejamību. Kāda pieredze? Kur?
Visu,kas ir pieejams SAAB rūpnīcas noliktavā, varam pasūtīt. Piegādes katru nedēļu - pirmdienās.
Par interesējošām detaļām un to cenām jautāt individuāli.

Re: Dažādi jautājumi par 900 (2.daļa)

Posted: Fri Dec 06, 2013 1:45 pm
by Nauris_t16
Noris wrote:Labvakar kungi!

Man ir vairāki jautājumi sakarā ar SAAB 900 OG "Kabra" iegādi!
Skatos uz '91, '92, '93 gada mašīnīti. Nu ap 5k eiro naudiņām.
Tā tiek pirkta svētdienas izbraucieniem. Manuprāt viens no skaistākajiem kabrioletiem.
1. Vai kādam ir pieredze ar šiem auto?
Palasot šeit forumā, kaut kādu priekšstatu par 900 OG mašīnām un problēmām guvu.
2. Šie kabri nāk ar dažādām dzinēju jaudām, 126, 141, 145, 160, 175 HP, kurš labāks?
3. Pērkot, kam jāpievērš pastiprināta uzmanība, jo neapšaubāmi mašīna nebūs jauna?
4. Varbūt īsumā ekspluotējot, vājās vietas?
Gluži zaļš neesmu, personīgi ir pieredze auto, arī dzinēju remontā, gan vairāk no padomijas laikiem.

Paldies!
1. Pieredze ir.
2. Vēlams, protams, turbo - lētāk nopirkt gatavu, nekā pašam uzbūvēt. Tiesa, dārgāki ekspluatācijā un nolietotāki nekā atmosfēriskie motori (tas gan attiecas uz visiem 900). Lai nesanāktu iegrābiens - cabrio nāk tikai ar 16 vārstu motoriem. Starp 160zs un 175zs turbo pa lielam atšķirība ir katalizators + turbīnas spiediens, kuru var pārregulēt.
Izvairies jebkurā gadījumā no lucas iesmidzināšanas sistēmas, aiztaupīsi sev liekas galvassāpes. Un tieši šī sistēma nāk uz Eiropas 90-93 HOT un visiem LPT motoriem. Jā, arī šeit forumā būs aizstāvji lucasam, bet tas nav to vērts. Bosch ir daudz labāk ilgtermiņā.
3. Skaties visu, tiešām visu, jo nu reāli, veca un pietiekami sarežģīta mašīna. Es nepievērstu uzmanību virsbūves buktēm un skrāpējumiem, saplaisājušam panelim, atlupušiem apšuvumiem un sēdekļiem, ko jāpāršuj. Tas viss ir sīkumi.
4. Tizlākais ir ļumīgā virsbūve, braucot pāri tramvaja sliedēm var just kā viņa vērpjas. Tad kā jau ifka rakstīja, nolietota jumta pacelšanas hidraulika. Un, protams, bezrāmja sānu logi, kurus nav sevišķi reāli normāli sataisīt/saregulēt.

5k eiro izklausās pēc summas, pa kuru iegādāties ceļamu projektu, ko būvēt pēc shēmas "kaut ko sataisi - pabrauc un izbaudi", lai nepazūd motivācija.
Garie projekti parasti izbeidzas ar motivācijas trūkumu tērēt laiku un naudu, jo nav iespējams izbaudīt sava darba augļus.

Re: Dažādi jautājumi par 900 (2.daļa)

Posted: Fri Dec 06, 2013 3:00 pm
by mrpinkeyes
Atšķirība starp 160 zs un 175 zs jaudu ir tikai tanī, ka pirmais ir aprīkots ar automātisko kārbu, savukārt 175zs ir manuālā. Abi HOT.

Re: Dažādi jautājumi par 900 (2.daļa)

Posted: Fri Dec 06, 2013 4:38 pm
by ZingZeng
Es skatītos ASV virzienā, tur par $3000 dabūs labu labo kabri un ar visiem transportiem un nodokļiem tas te nostāsies ap eur5000 veiksmes gadījuma pat ar visu reģistrāciju.
Ja ir interese varu nokonsultēt šo opciju. Pašam ir bijuši 4 SAABi no ASV, esmu apsveris arī c900 kabra iegādi.
Ja kas, tad raksti uz PM, izstāstīšu visas nianses un ja būsi nobriedis, pateikšu kur un ar ko runāt, lai auto saņemtu jau Rīgā.

Re: Dažādi jautājumi par 900 (2.daļa)

Posted: Fri Dec 06, 2013 5:41 pm
by Noris
Paldies kungi par atbildēm un atsaucību! Jūtu, daudzi ir ierakušies stipri dziļi tēmā.
Pašlaik skatos uz vienu '90 gada turbo agregātu ar automātu, noskrējiens 140 000.
Ko viedie saka par turbo ar automātu, mašīna izskatās kopta, 1 īpašnieks, ir apskate?

Re: Dažādi jautājumi par 900 (2.daļa)

Posted: Fri Dec 06, 2013 7:05 pm
by lawyer
Esi kādreiz brauc ar vecu automātu? Šamējais ir trīspakāpju - ne vella neiet un rij benžu nejēgā :roll:

Re: Dažādi jautājumi par 900 (2.daļa)

Posted: Fri Dec 06, 2013 9:37 pm
by ifka
Sveix,

Par km nekad nevar buut droshjsh. Ja tieshaam 14K SM, tad Tev ir paveicies, apsveicu ar jaunu auto ;)

No otras puses, - ja tas vaagjis Tevi ir uzrunaajis, tad vismaz apskaties. Katram kovbojam reizi muuzjaa garaam noauljo veiksmes zirgs - manies vien tajaa uzleekt :)

Automaats v.s. manuaalis - ja pirmais kaut cik darbojas, tad, njemot veeraa deklareeto uzstaadiijumu par prieka auto, tas nemaz nav bezceriigi.

Savukaart, ja slepus sapnjo par bumeru kaaveeju, tad njem attieciigo 9000 versiju un konsulteejies ar Nilu un Ediju :)

Ar cienju,
i

Re: Dažādi jautājumi par 900 (2.daļa)

Posted: Fri Dec 06, 2013 9:40 pm
by ifka
Arnijs wrote:
Noris wrote:Vēl man ir jautājums par rezeves daļu pieejamību. Kāda pieredze? Kur?
Visu,kas ir pieejams SAAB rūpnīcas noliktavā, varam pasūtīt. Piegādes katru nedēļu - pirmdienās.
Par interesējošām detaļām un to cenām jautāt individuāli.
Super, ifka peec Jaungada buus klaat :)

Re: Dažādi jautājumi par 900 (2.daļa)

Posted: Sat Dec 07, 2013 12:34 am
by edijs
lawyer wrote:Esi kādreiz brauc ar vecu automātu? Šamējais ir trīspakāpju - ne vella neiet un rij benžu nejēgā :roll:
Lol, vecīt! Cik daudz tu esi braukājis ar 900og, kas aprīkots ar trīspakāpju automātu? :D Ne vella neiet? Izaicinu tevi un tavu traktoru uz krāniņmērīšanos! :D Pie tam, man ir T8 - pēc jaudas parametriem pieņemu, ka T16, neskatoties uz tomātbūšanu, ir par kripatu naskāks.

Vienīgais, ko tam automātam var pārmest, ir tas, ka uz šosejas pie saprātīga plūsmas ātruma ir maķenīt par augstu apgriezieni. Ja brauc tā žiperīgāk, kā pierasts ar 9k, tad, protams, tas rezultētājas arī lielākā patēriņā. Ja brauktu saprātīgi, kā ar tādu vecu un cienījamu auto pienāktos, tad zem 10 litriem ierakstās visai droši (benzīnistu izpratnē tas ir ok, dīzelistiem pasaules gals). Trīs robu automāts ir ļoti ērts pilsētā, nav biežas robu pārslēgšanās - ja knapi ripinies, tad pirmais robs, ja ieskrienies vai dudini lēnām blīvā satiksmē uz 40 kmh, tad otrais robs, ja ceļš tukšs, tad 62-65 kmh un trešais robs salīdzinoši zemos apgriezienos, attiecīgi arī ne tik rijīgs.

Noris: ja līdz pavasarim vēl necik tālu nebūsi ticis, tad varēs izbraukt ar trīspakāpju automātu. Ja atmet iespējamās tehniskās nebūšanas, tad es teiktu, ka priekš tāda svētdienas kruizējamā kabrioleta automāts būtu pašā laikā. Taču jāpatur prātā, ka tirgus, diemžēl, nav pārbāzts ar piedāvājumu - ja iekrīt acīs kāds labs un sirdi sildošs eksemplārs par pieņemamu cenu, tad neļauj "nepareizai" kārbai atturēt tevi no pirkuma! :)

Re: Dažādi jautājumi par 900 (2.daļa)

Posted: Sat Dec 07, 2013 4:15 pm
by lawyer
Tu gribi, lai Tev iemēra traktors?! :mrgreen:

Izaicinājums pieņemts 8)

P.S. Esmu braucis ar c900 tomātu, ļoti labi saglabātu 16v LPT, kuram ir Koni, turklāt, pārlasīta AT - tam līdz 9-3og un pirmo gadu 9-5 izmantotajai 4 pakāpju AT ir ļoti tālu, manuprāt, tieši paātrinājumā, pārslēgšanās ātrumā un kultūrā :geek:

Re: Dažādi jautājumi par 900 (2.daļa)

Posted: Sat Dec 07, 2013 5:40 pm
by elmo
Kad būs krāniņu staipīšana, pasakiet laicīgi, lai var paspēt alu un čipšus iepirkt! :mrgreen: