• SAAB kluba skriešanās 333 - Page 11
Page 11 of 11

Re:SAAB kluba skriešanās 333

Posted: Tue Jun 15, 2010 9:10 pm
by Nauris_t16
j.k.Qv wrote:Runājot par Saab un šoseju.
2008.gadā biju Ahvenisto trasē Somijā. Kad ieradāmies, uz beigām gāja somu Saab'istu trackday. No malas izskatījās ka pārītis pamatīgi saskrūvētu 900'tie (vecie labie) gāja vismaz tikpat ātri kā ātrākās alfas todien (apļu laikus, gan neredzēju, bet ātrumi taisnē gar boksiem bija ļoti iespaidīgi).


Šis auto tika manīts gan uz ielas, gan arī pēc tam trasē:
http://gallery.artlibitum.net/alfaclubl ... 7.jpg.html
Rūpnīcas oficiālajiem šosejas 900 arī tika paredzēti 15" diski uz ~200zs jaudu. Tikai, protams, ar sporta slikiem, aptuveni 205/40 R15

Re:SAAB kluba skriešanās 333

Posted: Tue Jun 15, 2010 9:48 pm
by Gregers
j.k.Qv, paldies par objektīvajiem komentariem!
+1

Re:SAAB kluba skriešanās 333

Posted: Tue Jun 15, 2010 11:26 pm
by jankk
Vispār līdzīga cīņa izvērtusies (3 sābi vienā sekundē finišējuši :)

Diemžēl pievienojos sacīkšu apskatei tik uz plkst. 13:00 un tad jau ar nelielu skaudību un nožēlu, ka nesačammājos, lai tiktu ātrāk...kā arī uz vietas jau gribējās atdot tos 20Ls, kas sākumā šķita paprāva summiņa par šādu sacīksti...
(ņemot vērā ka sākumā netika solīts nekas cits izņemot braukāšanas iespēju un laika salīdzināšanu).

Re:SAAB kluba skriešanās 333

Posted: Tue Jun 15, 2010 11:34 pm
by j.k.Qv
jankk wrote:Vispār līdzīga cīņa izvērtusies (3 sābi vienā sekundē finišējuši :)

Diemžēl pievienojos sacīkšu apskatei tik uz plkst. 13:00 un tad jau ar nelielu skaudību un nožēlu, ka nesačammājos, lai tiktu ātrāk...kā arī uz vietas jau gribējās atdot tos 20Ls, kas sākumā šķita paprāva summiņa par šādu sacīksti...
(ņemot vērā ka sākumā netika solīts nekas cits izņemot braukāšanas iespēju un laika salīdzināšanu).
Atvaino, nesapratu?
Viss bija labi, vai viss bija slikti?
Par to summu, tā veidojas par 3h trases rezervācija/īre + laika iekārtām + apkalpošanas izdevumiem.

Re:SAAB kluba skriešanās 333

Posted: Wed Jun 16, 2010 8:53 am
by zaz
j.k.Qv wrote:Kāds ir rūpnīcas ieteiktais standartizmērs? 205/55R16?
Ārnijs teica, ka riepas netur - tad domāju ka varētu pamēģināt (!) izmantot 225/50R16 vai 225/45R17. Abi divi ļoti populāri izmēri uz kuriem ir jābūt labām riepām.
Šaubos, ka atšķirība izmēros riepās ar pareizu spiedienu izteiks vairāk kā pussekundi, drīzāk riepas kvalitāte un piemērotība trasei.
Jāatceras arī, ka riepās vajadzīgs pareizs spiediens. Cik ir pareizs grūti precīzi pateikt, katrai riepai, auto svaram un trasei pieļauju ka tas būs savādāks. Pagaidām liekas ka uz konkrētajām riepām 75 vislabāk braucas ar ~2.0 atm aukstās riepās, kas ir ~2.4 atm karstās. Bet tas ir uz izjūtām - tā kā ļoti subjektīvi.
Ir vel tāda nianse - gumijas optimālā darba temperatūra. Un tieši bortu augstums ir tas, kas šo optimumu notur / sagrauj. Ja trase ir ātra ar daudz līkumiem, tad riepa ar lielāku profilu jau kādā 3 aplī pārkarsīs, jo gumijai un kordiem, riepas bortos, locoties izdalās nejēgā liels siltums. Turpretī riepai ar mazāku profilu, šī parādība tik ātri nparādās. Protams, protams, tas ņmot vērā, ka riepas kopējais apkārtmērs paliek nemainīgs.

Visabāk to var redēt pēc apļa laikiem, ja pēc 2-3 apļa laiks sāk palikt sliktāks... tad tam meistrība vairs nelīdzēs... vienkārši riepas pārkarst, ārdās ārā un viss... ;)

Ar sporta slikiem cits stāsts.. tur aina pretēja - tos sākumā vajag kārtīgi uzsildīt. Tādēļ arī īsajās distancēs šie sliki (bez piespiedu uzsildīšans) sevi neattaisno - distancē - 1-2 333 apļi. Distance par īsu lai riepas sasniegtu savu darba T.

Lai saprastu, ka riepas ir diezgan smalka padarīšana ... kāpēc rallim ir sekojoši riepu varianti;

1. Sausam asf - ciets / v. mīksts / mīksts sastāvs
2. Mitram asf - ciets / v. mīksts / mīksts sastāvs
3. Slapjam asf - ciets / v. mīksts / mīksts sastāvs

Un tam visam klāt arī dažādi izmēri.

Tie, kuriem r interese, var palasīt interesantu literatūru - The Physics of Racing, viss, kas notiek trasē tiek pamatots ar aprēķiniem utt. Jauku lasīšanu ;)

http://virtualracersedge.com/physics_of_racing.htm

Re:SAAB kluba skriešanās 333

Posted: Wed Jun 16, 2010 9:19 am
by j.k.Qv
Piekrītu, ka riepa vairāk sils, jo vairāk tā kustēsies.
Un arī pārkaršana ir novērota. Bet (tīri praktiski) šķiet ka pārkaršana drīzāk notiek protektora/saķeres laukuma pārslodzēs - jo riepas borts ir tikai silts, bet protektors, tik karsts ka pirkstu nevar noturēt.

Reku labs piemērs cik ļoti riepa deformējas kārtīgā pagriezienā:
Image
Lielaa bilde

Re:SAAB kluba skriešanās 333

Posted: Wed Jun 16, 2010 9:43 pm
by Arnijs
Ir iepirktas itin ciešamas pēc protektora 225/45R17... 2gb Michellin (pilnīgā kramā :D) un 2x kkādi Slovēņu "Tigar" ar ļoti mīkstu gumijas sastāvu. Jāaun uz diskiem un kkad jāaizskrien uz 333. Gribētos saprast, kas īsti notiek ar dažādām spiedienu variācijām, jo iepriekšējais Coure parādīja, ka spiediens bij pa mazu

Re:SAAB kluba skriešanās 333

Posted: Wed Jun 16, 2010 10:35 pm
by j.k.Qv
Prīmā!
Kautkur lasīju, bet nav ne jausmas vai taisnība - varētu paprovēt praksē -
ar infrasarkano termometru pačeko vai temperatūra vairāk kāpj ārmalās vai vidū. Pareizs spiediens būs tad, kad riepas virsma ir uzsilust vienmērīgi... Ja ārmalas karstākas - jāpiepumpē bik, ja vidus - jānolaiž bišķi.
Protams, to visu vajadzētu pārbaudīt praksē, jo netā ir pilns ar pilnīgi greizu info arī :)

Re:SAAB kluba skriešanās 333

Posted: Wed Jun 16, 2010 10:44 pm
by Arnijs
j.k.Qv wrote:Prīmā!
Kautkur lasīju, bet nav ne jausmas vai taisnība - varētu paprovēt praksē -
ar infrasarkano termometru pačeko vai temperatūra vairāk kāpj ārmalās vai vidū. Pareizs spiediens būs tad, kad riepas virsma ir uzsilust vienmērīgi... Ja ārmalas karstākas - jāpiepumpē bik, ja vidus - jānolaiž bišķi.
Protams, to visu vajadzētu pārbaudīt praksē, jo netā ir pilns ar pilnīgi greizu info arī :)
Stulbākais, ko neizdarīju (neaizdomājos) - nepaņēmu šo termometru līdz! :D +1 Tev par "podskazku" :) Vēl ir pārvietojamais resīveris uz 100l ar ~ 8.5 atm. (iespēja piekačāt riepas no nulles vismaz 2iem auto :woohoo: ) Visi šitie aksesuāri būs jāņem līdz! ;)

Re:SAAB kluba skriešanās 333

Posted: Wed Jun 16, 2010 10:47 pm
by Arnijs
Ak jā - pieejamas ir arī 225/40R17 ar kādi 6mm protektoru, bet - absolūts "noname". Bik raustās tādas ņemt, kgan augstums kāreiz būtu īstais.

Re:SAAB kluba skriešanās 333

Posted: Wed Jun 16, 2010 10:49 pm
by jastr
kur tu ņem tās riepas, vai tas kkāds top secret bizīts?

btw, ar to tavu resīveru ne īpaši daudz ledus dauzīšanai pietika :P

Re:SAAB kluba skriešanās 333

Posted: Wed Jun 16, 2010 11:07 pm
by Arnijs
jastr wrote:kur tu ņem tās riepas, vai tas kkāds top secret bizīts?

btw, ar to tavu resīveru ne īpaši daudz ledus dauzīšanai pietika :P
Ledus dauzīšanai vajag kompresoru staciju, nevis resīveri! :D
Riepas pašlaik ir "limited amount" versijā... Bet kko vēl var piemeklēt. Cenas - humānas. Par ~ 5-6mm proķi grozās ap 15-20Ls
Vēl palika Labo gadu ērgļi un kkādas tur vēl. Saraksts arī kkur darbā ir

Re:SAAB kluba skriešanās 333

Posted: Mon Jul 05, 2010 11:28 am
by j.k.Qv
Nākamais posms šīs nedēļas nogalē!
11. jūlijs - svētdiena - plkst. 11:00-14:00

Re:SAAB kluba skriešanās 333

Posted: Wed Sep 08, 2010 12:03 am
by Arnijs
Pēdējais (noslēguma) posms tuvojas! ;)
sestdien 11tajā septembrī - 11tos...