• SAAB kluba skriešanās 333 - Page 9
Page 9 of 11

Re:SAAB kluba skriešanās 333

Posted: Mon Jun 14, 2010 11:33 pm
by vidvuds
Image

Re:SAAB kluba skriešanās 333

Posted: Mon Jun 14, 2010 11:33 pm
by Gregers
mixeris wrote:
Nīgrais wrote:
mixeris wrote:Davai atbildi uz Ģeometrijas jautājumu! ;)
Es atbildēšu.
Kāds bija jautājums?
Par riņķa līnijas saskares laukumu ar taisni? Man šķiet ka bezgalīgi mazs lielums, nu vismaz tāds, ko droši var uzskatīt par identisku jebkura diametra riņķim apskatāmajos diapozonos.

Pārejam no ideālām riņķa līnijām uz fizisku riepu.
Tad paceļas jautājums par Hordu?
Riepa vairs nav ideāla riņķa līnija, saskarsmē ar zemi riepa deformējas un parādās Horda.
Hordas garums ir mainīgs, tur no svara spiediens ko rada auto masa un gaisa pretspiediens riepā. Jo mazāks spiediens riepā vai lielāka auto masa, jo garāka horda.
Savukārt saķeres laukums ir Hordas garums x riepas platums.

Tagad uz Laneks.

1. Riepa 225/45 R17 - BRAVURIS 2 - 94W
Rezultāts: riepas biezums ir 101.25 mm

2. Riepa 205/50 R15 - BRAVURIS 2 - 86V
Rezultāts: riepas biezums ir 102.5 mm

Ir jautājumi par baloniem un lielajām atšķirībām? 1mm uz riepu baigi ko maina? ;)

Par saķeres laukumu:
1. 225xHorda
2. 205xHorda

Kas mums tur bija ar tām hordām? Kās tur bija ar tiem garumiem?
:laugh:

Tas īsumā par un ap ģeometriju.
;)
Vot šito tu stāsti gregeram, jo viņš mēģina salīdzināt jau iepriekš viņa paša minēto standartu 205/45R15 un 205/45R17.

Tas ko tu Nīgrais uzrakstīji ir pilnīga taisnība un es tev pilnībā piekrītu, bet šķiet, ka Gregers īsti nerunā par to! ;)
Bet ko tad :)
Mēģinu pēdējo reizi

Pie vienāda daudzuma gumijas kas šķir disku no asvalta un pie vienāda platuma bet mazāka
diska izmera collās auto būs vieglāk vadams, dinamiskāks un ātrāk apstasies, bet tam piemitīs zemāks maksimālais ātrums, būs mazaks maksimālais iespējamais bremžu disku izmērs un tas būs neekonomiskāks!

Re:SAAB kluba skriešanās 333

Posted: Mon Jun 14, 2010 11:34 pm
by Gregers
vidvuds wrote:Image
:laugh: toč tā!

Re:SAAB kluba skriešanās 333

Posted: Mon Jun 14, 2010 11:34 pm
by zaz
Gregers wrote:
zaz wrote:
Gregers wrote: 100% arī šis ir precīzi!

Un tatad atgriežoties pie vidus tēmas- ko mēs iegūstam ar lielākiem un smagakiem diskiem izņemot iespēju ielikt lielākas bremzes(ko nedaram) un lielāku maksimālo ātrumu?

...jebkura izmērā riņķa līnija ar plakni saskarās vienmēr vienādā un tikai vienā punktā...
par to vienu punktu - tas uz rasējama dēļa velkot līniju. Lielakam merogam - apvelc gultņa bumbiņu ar gumiju un panoramas ratu... vai tiešām saskares laukums daba ir vienads?
Pazvani rīt savai dzeometrijas skolotajai un pajauta vai saskares punkts gultņa bumbiņai un panoramas ratam atšķiries un viņa Tev atbildēs, ka nē! ;) tikai neaizmirsti atvainoties par gulēšanu viņas stundās :laugh:
redzi, tur jau ta lieta, ka Tu ar auto nebrauc ar metāla diskiem, bet gan ar gumijas... un tici man (ja netici aizej pačamdi) - tie izliecas / ieliecas... tatad, tie nav gluži uz papīra uzvilkti divi bimbuļi :laugh:

Labi, arlabunakti visiem fizikas, mehānikas, un, jā - arī ģeometrijas speciālistiem.

P.S. Greger, ieteikums Tev, ja redzi, ka aurosportā visi izmanto liela diametra, zema profila riepu konfiguraciju, tad varbūt, varbūt (uzsveru), nav tā, ka viņi neko nerubī, bet Tu visu perfekti saproti, bet var jau būt... ka nē ;)

Re:SAAB kluba skriešanās 333

Posted: Mon Jun 14, 2010 11:39 pm
by KoreFun
Eu veči, taisam Pit Stopu ar šito visu:laugh: !

http://www.pulta.net/video/590/%D0%93%D ... 81%D0%BA-7

Re:SAAB kluba skriešanās 333

Posted: Mon Jun 14, 2010 11:39 pm
by Arnijs
vidvuds wrote:Image
:D +1

Re:SAAB kluba skriešanās 333

Posted: Mon Jun 14, 2010 11:41 pm
by Jancis
Lielāks diska diametrs ar tādu pat profila riepu, protams, ka dod lielāku saķeres laukumu, riepa jau nav ideāla, nedeformējama. Pa manam, kaut kādās gonkās liek tos mazos ratus, drīzāk jau tāpēc, lai neuztaisītu džipu no tās mašīnas, nepalielinātu klīrensu.

Re:SAAB kluba skriešanās 333

Posted: Mon Jun 14, 2010 11:46 pm
by Nīgrais
Ir vēl kaudze ar pamatotiem argumentiem par un pret 15" un 17", bet kurš tad izsvērt spēj visus +/-?
Un tikai tāpēc vien autosports ir dzīvs!
Un puiki cīnās pa boksiem un trasēm, un vinnē un zaudē... :)

Tā vai šā - laba diskusija izvērsās šim vakaram.
Visiem veiksmi un labu nakti.
;)

Re:SAAB kluba skriešanās 333

Posted: Mon Jun 14, 2010 11:47 pm
by Gregers
Čaus, prieks, ka pievienojies! :)

Re:SAAB kluba skriešanās 333

Posted: Mon Jun 14, 2010 11:48 pm
by mixeris
Gregers wrote:mixeris wrote:

Vot šito tu stāsti gregeram, jo viņš mēģina salīdzināt jau iepriekš viņa paša minēto standartu 205/45R15 un 205/45R17.

Tas ko tu Nīgrais uzrakstīji ir pilnīga taisnība un es tev pilnībā piekrītu, bet šķiet, ka Gregers īsti nerunā par to! ;)
Bet ko tad :)
Mēģinu pēdējo reizi

Pie vienāda daudzuma gumijas kas šķir disku no asvalta un pie vienāda platuma bet mazāka
diska izmera collās auto būs vieglāk vadams, dinamiskāks un ātrāk apstasies, bet tam piemitīs zemāks maksimālais ātrums, būs mazaks maksimālais iespējamais bremžu disku izmērs un tas būs neekonomiskāks![/quote]

Kādēļ tā??? Pasaki kas par iemeslu? Ja pateiksi, tad sapratīsi, ko Ārnijs tev mēģināja pateikt! ;)

Re:SAAB kluba skriešanās 333

Posted: Mon Jun 14, 2010 11:50 pm
by vidvuds
Jūs tā diskutējat, ka par idiotam gribas iesaistīties.

Es neko neapgalvoju, tikai mans novērojums,

jo auto piedalās lielākos ātrumos un mazāk līkumos, tā disku lielums pret riepu samazinās un augstums, platums palielinās. Vai arī es slikti ēdu?

ātra, līkumaina trase:
Image

nascar, ļoti ātra un ja drīkst teikt "taisna" trase:

Image

un lūk dragrace, bezlīkumu ūberātrums:

Image

Re:SAAB kluba skriešanās 333

Posted: Mon Jun 14, 2010 11:58 pm
by Gregers
Un tagad paskatis uz kartingu- īsa ļoti līkumota trase, svarīgs maksimāli kontrolējams un dinamiskas auto- maz gumijas maz diska.
Otrs variants 24h lemana- gara sacīkste un daudz bremzēšanas un rezultātā no visām autosacīkstēm vislielākie diski! Par gumijas daudzumu uz diska Tev pilnīga taisnība :) līdz zināmai robežai jo mazak, jo labak, bet lai neapdraud tehnisko uzticamību

Re:SAAB kluba skriešanās 333

Posted: Tue Jun 15, 2010 12:07 am
by mixeris
Salīdzini jaudas un griezes momentus Greger!

Re:SAAB kluba skriešanās 333

Posted: Tue Jun 15, 2010 12:35 am
by Arnijs
mixeris wrote:Salīdzini jaudas un griezes momentus Greger!
Nu Gregerprāt lielie diski ir vajadzīgi tikai tāpēc, ka savādāk konstruktori nonāktu bezizejā, jo nebūtu kur iestādīt lielos bremžu klučus. Viss pārējais ir pupu mizas!:P

Re:SAAB kluba skriešanās 333

Posted: Tue Jun 15, 2010 12:49 am
by mixeris
Nu teorētiski sanāk tā, ka, ja es nākamreiz piedalīšos ar 99 un 195/65R15 es tev Ārnij iekabināšu :D