• SAAB kluba skriešanās 333 - Page 8
Page 8 of 11

Re:SAAB kluba skriešanās 333

Posted: Mon Jun 14, 2010 11:01 pm
by zaz
man ta liekas, ka katrs runā par kaut ko citu, bet domā, ka par vienu :laugh:

Mazāks kopējais diametrs var būt priekšrocība (attiecība pret lielakiem uz ta paša auto) tikai tad, ja sim auto nav jaudas rezerves, t.i. nav jaudas pagriezt lielos riteņus(samazinās pārnesumu attiecieba uz riteņu rēķina).

Ja runa iet par bortu augstumu - viennozīmīgi = zemaks profils = mazāki apļa laiki.... bezjedzīgi te ko vairak malt :laugh:

Re:SAAB kluba skriešanās 333

Posted: Mon Jun 14, 2010 11:02 pm
by Gregers
Envoy wrote:
Gregers wrote:
Envoy wrote: Vēlreiz - runa bija par vienāda "izmēra" riepām! t.i. vienāds diametrs, vai kā lai tev vēl pasaka :dry:
15" + 45. profils un 17" + 45. profils nu nekādi nebūs vienādas diametrā. Tātad riepai, kas tiek likta uz 15" diska ir jābūt ar augstāku profilu, lai būtu ar tādu pašu diametru kā tā, kas ir uz 17". Augstāks profils = ātrāk nomauksies. punkts
Izlasi uzmanīgi visu sarunu abos topikos un nokaunies, jo tieši es pirmais kko vispār teicu un teicu es tieši, ka 17" nav jāliek, bet jāliek ir 15" jo tas ir vieglākas un nodrošina ašāku uzsākšanu, pagriesšanos un apstāšanos UN MAN IR PILNĪGI VIENALGA KĀ TO SAPRATA KĀDS KURA IZGLĪTĪBAS LĪMENIS MANI NEĻĀVA SAPRAST PAREIZI!! :P

Kur bija teikts par vienāda apkārtmēra riepām!?? Jopcik, parādi!!!
Runa gāja par vienāda platuma un profīla riepām!! obiš piemēram 215 un 5 cm augstas, bet uzmontētas uz dažādiem diskiem
Man šķiet, ka par to runāji tikai tu, bet visiem pārējiem pat neienāca prātā doma uzmaukt uz Saaba, kā Arnijs teica, kartinga riepas, kuras Alfai vai kkādai MX Mazdai varbūt nāk pat standartā, bet ne jau Saabam.

Re:SAAB kluba skriešanās 333

Posted: Mon Jun 14, 2010 11:06 pm
by jastr
Gregers wrote:
Gustavs wrote:nūū... nav jau jābrauc ar baloniem, ir pieejami dažnedažādākie augstumi gan 15',gan 16'iekiem.
+1!
Piemēram nomainot no ideotiskajiem 17" oriģināli uzliktajiem uz 15"45 225 A4 1.8T pēc mērijumiem ieguva mīnus 3,2 metri bremzēšanas ceļa, mīnus 0,4 sekundes līdz simtam un mīnus 1,2 sekundes no apļa(mērīts biķernieku kartinga aplī)
rekur tas tavs teksts... vienāda augstuma un platuma riepa attiecīgi uz 17" un 15" tavuprāt nemaina riepas ārējo diametru???

Re:SAAB kluba skriešanās 333

Posted: Mon Jun 14, 2010 11:07 pm
by Gregers
zaz wrote:man ta liekas, ka katrs runā par kaut ko citu, bet domā, ka par vienu :laugh:

Mazāks kopējais diametrs var būt priekšrocība (attiecība pret lielakiem uz ta paša auto) tikai tad, ja sim auto nav jaudas rezerves, t.i. nav jaudas pagriezt lielos riteņus(samazinās pārnesumu attiecieba uz riteņu rēķina).

100% Precīzi!

Ja runa iet par bortu augstumu - viennozīmīgi = zemaks profils = mazāki apļa laiki.... bezjedzīgi te ko vairak malt :laugh:
100% arī šis ir precīzi!

Un tatad atgriežoties pie vidus tēmas- ko mēs iegūstam ar lielākiem un smagakiem diskiem izņemot iespēju ielikt lielākas bremzes(ko nedaram) un lielāku maksimālo ātrumu?

...jebkura izmērā riņķa līnija ar plakni saskarās vienmēr vienādā un tikai vienā punktā...

Re:SAAB kluba skriešanās 333

Posted: Mon Jun 14, 2010 11:07 pm
by jastr
sorry, par dubulto, līks nets...

Re:SAAB kluba skriešanās 333

Posted: Mon Jun 14, 2010 11:08 pm
by Nīgrais
mixeris wrote:Davai atbildi uz Ģeometrijas jautājumu! ;)
Es atbildēšu.
Kāds bija jautājums?
Par riņķa līnijas saskares laukumu ar taisni? Man šķiet ka bezgalīgi mazs lielums, nu vismaz tāds, ko droši var uzskatīt par identisku jebkura diametra riņķim apskatāmajos diapozonos.

Pārejam no ideālām riņķa līnijām uz fizisku riepu.
Tad paceļas jautājums par Hordu?
Riepa vairs nav ideāla riņķa līnija, saskarsmē ar zemi riepa deformējas un parādās Horda.
Hordas garums ir mainīgs, tur no svara spiediens ko rada auto masa un gaisa pretspiediens riepā. Jo mazāks spiediens riepā vai lielāka auto masa, jo garāka horda.
Savukārt saķeres laukums ir Hordas garums x riepas platums.

Tagad uz Laneks.

1. Riepa 225/45 R17 - BRAVURIS 2 - 94W
Rezultāts: riepas biezums ir 101.25 mm

2. Riepa 205/50 R15 - BRAVURIS 2 - 86V
Rezultāts: riepas biezums ir 102.5 mm

Ir jautājumi par baloniem un lielajām atšķirībām? 1mm uz riepu baigi ko maina? ;)

Par saķeres laukumu:
1. 225xHorda
2. 205xHorda

Kas mums tur bija ar tām hordām? Kās tur bija ar tiem garumiem?
:laugh:

Tas īsumā par un ap ģeometriju.
;)

Re:SAAB kluba skriešanās 333

Posted: Mon Jun 14, 2010 11:10 pm
by zaz
Gregers wrote:
zaz wrote:man ta liekas, ka katrs runā par kaut ko citu, bet domā, ka par vienu :laugh:

Mazāks kopējais diametrs var būt priekšrocība (attiecība pret lielakiem uz ta paša auto) tikai tad, ja sim auto nav jaudas rezerves, t.i. nav jaudas pagriezt lielos riteņus(samazinās pārnesumu attiecieba uz riteņu rēķina).

100% Precīzi!

Ja runa iet par bortu augstumu - viennozīmīgi = zemaks profils = mazāki apļa laiki.... bezjedzīgi te ko vairak malt :laugh:
100% arī šis ir precīzi!

Un tatad atgriežoties pie vidus tēmas- ko mēs iegūstam ar lielākiem un smagakiem diskiem izņemot iespēju ielikt lielākas bremzes(ko nedaram) un lielāku maksimālo ātrumu?

...jebkura izmērā riņķa līnija ar plakni saskarās vienmēr vienādā un tikai vienā punktā...
par to vienu punktu - tas uz rasējama dēļa velkot līniju. Lielakam merogam - apvelc gultņa bumbiņu ar gumiju un panoramas ratu... vai tiešām saskares laukums daba ir vienads?

Re:SAAB kluba skriešanās 333

Posted: Mon Jun 14, 2010 11:11 pm
by Gregers
jastr wrote:
Gregers wrote:
Gustavs wrote:nūū... nav jau jābrauc ar baloniem, ir pieejami dažnedažādākie augstumi gan 15',gan 16'iekiem.
+1!
Piemēram nomainot no ideotiskajiem 17" oriģināli uzliktajiem uz 15"45 225 A4 1.8T pēc mērijumiem ieguva mīnus 3,2 metri bremzēšanas ceļa, mīnus 0,4 sekundes līdz simtam un mīnus 1,2 sekundes no apļa(mērīts biķernieku kartinga aplī)
rekur tas tavs teksts... vienāda augstuma un platuma riepa attiecīgi uz 17" un 15" tavuprāt nemaina riepas ārējo diametru???
Un kas tad tur ir rakstīts? nomainot no 17/45/225 uz 15/45/225...
Man gan sāk likties šobrīd, ka tik platas viņas pat nebija.

Jāuzmet aci cik ir oriģinālais platums, jo likām tadu pašu


Nu neteicu es, ka jāliek 17/45/225 un 15/45/225 es teicu, ka jāliek mazāki diski ar vienādu reālo milimetros profīla augstumu jeb telaini izsakoties 5 cm no diska apakšējās daļas līdz zemei abos gadījumos!

Re:SAAB kluba skriešanās 333

Posted: Mon Jun 14, 2010 11:14 pm
by mixeris
Gregers wrote:
mixeris wrote:Kur jums neredz atšķirību?????

Paskaidroju tiem, kam tomēr ir problēmas ar maģisko formulu kur Riņķa līnijas garums ir vienādas ar 2 * pi * r vai pi * d.

Ņemam 2 riepas
215/45R15 un 215/45R17

Pirmais iegūstam radiusus no diskiem.
15" diskam (15*2.54)/2=19.05cm
17" diskam (17*2.54)/2=21.59cm

Tālāk šim rādiusam nāk klāt vēl riepas augstums
Kas šajā gadījumā ir vienāds.
215*45%=96.75mm jeb 9.675cm

Kā rezultātā katras riepas ārējā riņķa līnija atrodas sekojošā attālumā no diska centra
15" 28.725
17" 31.265

Un riņķa līnija attiecīgi ir
15" 180.4845 cm
17" 196.4438 cm
Nē, mēs ņemam 15 un 17" diskus uz kuriem uzmontējam vienāda augstuma gumiju un tad sarēķinot visus kg+rites pretestību+inerci+ņepodresornije massi(sorry, izlidoja no galvas latv. val)+ + + iegūstam to, ka 17" stūrī pīpē, bet 15 rullē trasē par saviem dažiem 5% salīdzinājumā ar 17" trasē kur nevajag augstu maksimālo ātrumu un ļoti ilgstošu bremžu nepārkarsšanu!!!
C'mon! Pats teici 215/45R15 un 215/45R17.

Tev kurā pudele vīna, ka pat vairs neatceries ko teici sākumā???

Re:SAAB kluba skriešanās 333

Posted: Mon Jun 14, 2010 11:18 pm
by mixeris
Nīgrais wrote:
mixeris wrote:Davai atbildi uz Ģeometrijas jautājumu! ;)
Es atbildēšu.
Kāds bija jautājums?
Par riņķa līnijas saskares laukumu ar taisni? Man šķiet ka bezgalīgi mazs lielums, nu vismaz tāds, ko droši var uzskatīt par identisku jebkura diametra riņķim apskatāmajos diapozonos.

Pārejam no ideālām riņķa līnijām uz fizisku riepu.
Tad paceļas jautājums par Hordu?
Riepa vairs nav ideāla riņķa līnija, saskarsmē ar zemi riepa deformējas un parādās Horda.
Hordas garums ir mainīgs, tur no svara spiediens ko rada auto masa un gaisa pretspiediens riepā. Jo mazāks spiediens riepā vai lielāka auto masa, jo garāka horda.
Savukārt saķeres laukums ir Hordas garums x riepas platums.

Tagad uz Laneks.

1. Riepa 225/45 R17 - BRAVURIS 2 - 94W
Rezultāts: riepas biezums ir 101.25 mm

2. Riepa 205/50 R15 - BRAVURIS 2 - 86V
Rezultāts: riepas biezums ir 102.5 mm

Ir jautājumi par baloniem un lielajām atšķirībām? 1mm uz riepu baigi ko maina? ;)

Par saķeres laukumu:
1. 225xHorda
2. 205xHorda

Kas mums tur bija ar tām hordām? Kās tur bija ar tiem garumiem?
:laugh:

Tas īsumā par un ap ģeometriju.
;)
Vot šito tu stāsti gregeram, jo viņš mēģina salīdzināt jau iepriekš viņa paša minēto standartu 205/45R15 un 205/45R17.

Tas ko tu Nīgrais uzrakstīji ir pilnīga taisnība un es tev pilnībā piekrītu, bet šķiet, ka Gregers īsti nerunā par to! ;)

Re:SAAB kluba skriešanās 333

Posted: Mon Jun 14, 2010 11:18 pm
by Arnijs
Nīgrais wrote:
1. Riepa 225/45 R17 - BRAVURIS 2 - 94W
Rezultāts: riepas biezums ir 101.25 mm

2. Riepa 205/50 R15 - BRAVURIS 2 - 86V
Rezultāts: riepas biezums ir 102.5 mm

Ir jautājumi par baloniem un lielajām atšķirībām? 1mm uz riepu baigi ko maina? ;)
Zini? Maina gan! Tas ir nepilns 1% un spēs uzlabot manu apļa laiku vairāk kā par pussekundi! (bet šo nedomāju par riepas biezumu (kas tiešām neko nemaina), bet gan par izrietošo apkārtdiametru un no tā savukārt - saķeres laukumu) Tad vēl "piemetam", ka ar 45 profilu riepa strādās precīzāk nu jau par visiem 10% attiecībā pret piecdesmitnieci...
Tā jau tie sīkumi saplusojas un dod rezultātu.

Re:SAAB kluba skriešanās 333

Posted: Mon Jun 14, 2010 11:23 pm
by Gregers
zaz wrote:
Gregers wrote:
zaz wrote:man ta liekas, ka katrs runā par kaut ko citu, bet domā, ka par vienu :laugh:

Mazāks kopējais diametrs var būt priekšrocība (attiecība pret lielakiem uz ta paša auto) tikai tad, ja sim auto nav jaudas rezerves, t.i. nav jaudas pagriezt lielos riteņus(samazinās pārnesumu attiecieba uz riteņu rēķina).

100% Precīzi!

Ja runa iet par bortu augstumu - viennozīmīgi = zemaks profils = mazāki apļa laiki.... bezjedzīgi te ko vairak malt :laugh:
100% arī šis ir precīzi!

Un tatad atgriežoties pie vidus tēmas- ko mēs iegūstam ar lielākiem un smagakiem diskiem izņemot iespēju ielikt lielākas bremzes(ko nedaram) un lielāku maksimālo ātrumu?

...jebkura izmērā riņķa līnija ar plakni saskarās vienmēr vienādā un tikai vienā punktā...
par to vienu punktu - tas uz rasējama dēļa velkot līniju. Lielakam merogam - apvelc gultņa bumbiņu ar gumiju un panoramas ratu... vai tiešām saskares laukums daba ir vienads?
Pazvani rīt savai dzeometrijas skolotajai un pajauta vai saskares punkts gultņa bumbiņai un panoramas ratam atšķiries un viņa Tev atbildēs, ka nē! ;) tikai neaizmirsti atvainoties par gulēšanu viņas stundās :laugh:

Re:SAAB kluba skriešanās 333

Posted: Mon Jun 14, 2010 11:26 pm
by Gregers
mixeris wrote:
Gregers wrote:
mixeris wrote:Kur jums neredz atšķirību?????

Paskaidroju tiem, kam tomēr ir problēmas ar maģisko formulu kur Riņķa līnijas garums ir vienādas ar 2 * pi * r vai pi * d.

Ņemam 2 riepas
215/45R15 un 215/45R17

Pirmais iegūstam radiusus no diskiem.
15" diskam (15*2.54)/2=19.05cm
17" diskam (17*2.54)/2=21.59cm

Tālāk šim rādiusam nāk klāt vēl riepas augstums
Kas šajā gadījumā ir vienāds.
215*45%=96.75mm jeb 9.675cm

Kā rezultātā katras riepas ārējā riņķa līnija atrodas sekojošā attālumā no diska centra
15" 28.725
17" 31.265

Un riņķa līnija attiecīgi ir
15" 180.4845 cm
17" 196.4438 cm
Nē, mēs ņemam 15 un 17" diskus uz kuriem uzmontējam vienāda augstuma gumiju un tad sarēķinot visus kg+rites pretestību+inerci+ņepodresornije massi(sorry, izlidoja no galvas latv. val)+ + + iegūstam to, ka 17" stūrī pīpē, bet 15 rullē trasē par saviem dažiem 5% salīdzinājumā ar 17" trasē kur nevajag augstu maksimālo ātrumu un ļoti ilgstošu bremžu nepārkarsšanu!!!
C'mon! Pats teici 215/45R15 un 215/45R17.

Tev kurā pudele vīna, ka pat vairs neatceries ko teici sākumā???
Khmm...a vot šeit vainīgs, jo nemineju, ka oriģinālā 17" riepa auģikam ir 215/55/17 :blush:

edit: vai 205?

Re:SAAB kluba skriešanās 333

Posted: Mon Jun 14, 2010 11:28 pm
by Arnijs
Gregers wrote:zaz rakstīja...
vai tiešām saskares laukums dabā ir vienads?
Pazvani rīt savai dzeometrijas skolotajai un pajauta vai saskares punkts gultņa bumbiņai un panoramas ratam atšķiries un viņa Tev atbildēs, ka nē! ;) tikai neaizmirsti atvainoties par gulēšanu viņas stundās :laugh:
jau kuro reizi pārliecinos, ka izlasi tikai to, ko vēlies izlasīt ;)

Re:SAAB kluba skriešanās 333

Posted: Mon Jun 14, 2010 11:32 pm
by Arnijs
Gregers wrote:
...jebkura izmērā riņķa līnija ar plakni saskarās vienmēr vienādā un tikai vienā punktā...
Tad jau asfaltu rullētu ar armatūras stieņiem! Padomā, kas par ekonomiju!:woohoo: