• 96 nedaudz subjektīvi, varbūt, un kamdēļ ne ! - Page 4
Page 4 of 40

Re:96 nedaudz subjektīvi, varbūt, un kamdēļ ne !

Posted: Fri Sep 18, 2009 4:52 pm
by ZingZeng
Sakratiji baka bendzu un dabuji to retinatu ar burbuliem un meh suknis iesuca gaisu. :huh:

Re:96 nedaudz subjektīvi, varbūt, un kamdēļ ne !

Posted: Fri Sep 18, 2009 4:53 pm
by ZingZeng
PS. Es te rakstu it ka butu baigais specs, lai gan pasam sajega minimala :blush: :silly: ;) :laugh:

Re:96 nedaudz subjektīvi, varbūt, un kamdēļ ne !

Posted: Fri Sep 18, 2009 5:12 pm
by KurBads
ZingZeng wrote:PS. Es te rakstu it ka butu baigais specs, lai gan pasam sajega minimala :blush: :silly: ;) :laugh:
nu nu, esi pārāk paškritisks. Man izveidojies priekšstats, ka Tev ir viena no ilgākajām SAAB pieredzēm Latvijā (neesmu pārliecināts gan par V4 un karburatorniekiem).

Re:96 nedaudz subjektīvi, varbūt, un kamdēļ ne !

Posted: Fri Sep 18, 2009 5:14 pm
by ZingZeng
Pieredze kops 1993.g.
V4 man nav bijusi, bet 2x99 ar karburatoriem gan :)

Re:96 nedaudz subjektīvi, varbūt, un kamdēļ ne !

Posted: Fri Sep 18, 2009 5:23 pm
by KurBads
ZingZeng wrote:Pieredze kops 1993.g.
V4 man nav bijusi, bet 2x99 ar karburatoriem gan :)
Nu lūk, tātad esi GURU. Man karbulis ir sveša bilde un tikai pa lielam saprotu, ko tas dara :laugh: .

Re:96 nedaudz subjektīvi, varbūt, un kamdēļ ne !

Posted: Fri Sep 18, 2009 7:09 pm
by Nauris_t16
Transmisija nevar būt skaļa tikai vienā ātrumā, t.i. tas nav normāli. Nomaini eļļu un pielej kādu piedevu priekš vecām transmisijām, parasti palīdz. + vēl tas, ka kārbas eļļa, tāpat kā motoreļļa V4 ir jāmaina retākais reizi gadā.

Kāpēc sonett 2 nav bremžu vakumpastiprinātāja, ja 95/96 tāds ir??? Vai tev tiešām no karburatora pamatnes neaiziet ~12mm resna šļauka uz salona pusi?

Par slāpšanu - tas būtu dīvaini, ja tev būtu standarta sadalene, tad vaina būtu karburatorā, tīri ar aizkakātiem vakumkanāliem, nevis ar degvielas trūkumu. BET - tākā tev viņam ir sporta sadalene, iemācies bremzējot uzsist ar labās kājas purngalu pa gāzi, tiem motoriem reizēm nepatīk straujš apgriezienu kritums, itsevišķi ar atvieglinātu spararatu. B) Tavam tāds ir vai nav? Es visu ziemu šitā nobraukāju ar šujmašīnu, kurai pie tam no karburatora ir novākts čoks, auto, kas ziemā auksts neslāpst tikai no kādiem 1500rpm :D Vienkārši uztver savīlētu V4 kā japānu šujmašīnu, kas jātur apgriezienos. Tikai ar standarta vārstu atsperēm nevajadzētu viņu griezt tālāk par ~6000rpm - var sākt peldēt vārsti un radīt "maigu" kontaktu ar virzuļiem ;) Un nē, tie nav lielākie iespējamie apgriezieni V4 - piparkūku iznīcinātājs griezās līdz ~8000rpm, tiesa ar citām vārstu atsperēm un 7,6mm sadaleni B)

Re:96 nedaudz subjektīvi, varbūt, un kamdēļ ne !

Posted: Fri Sep 18, 2009 7:28 pm
by mixeris
Bet to vakuumpastiprinātāja jautājumu jau var pārbaudīt nebraucot, bet vnk stāvos uz vietas. Strauji nospied bremžu pedāli līdz grīdai no visa spēka un tad klausies ko motors dara.

Re:96 nedaudz subjektīvi, varbūt, un kamdēļ ne !

Posted: Fri Sep 18, 2009 8:13 pm
by KurBads
vakuumnieka nav, točna. Sadalene ISKY F4 no Jack Ashcraft.

Re:96 nedaudz subjektīvi, varbūt, un kamdēļ ne !

Posted: Fri Sep 18, 2009 9:05 pm
by Arnijs
For it
Image

Re:96 nedaudz subjektīvi, varbūt, un kamdēļ ne !

Posted: Fri Sep 18, 2009 9:43 pm
by KurBads
Arnijs wrote:For it
Image
kas tas ir un kur to dod?
Principā manam jau ir laba izplūdes sistēma: Y downpipes un taisna caurule ar vienu bunduli pa vidu.

Vai Tu piedāvā versiju, ka izplūde var būt pie vainas?

Re:96 nedaudz subjektīvi, varbūt, un kamdēļ ne !

Posted: Fri Sep 18, 2009 9:54 pm
by Arnijs
Sorry, ka iejaucos ar oftopiku sarunā, bet tā ir vnk sporta "Simons" izplūde priekš V4... Pie vainas tā nebūs, bet nu ar karburatornieku ir jārēķinās, ka viņš nevar būt vienādi elastīgs tukšgaitā un pie rpm ,ka uz to iedarbojas visādas centrbēdzes, inerces un tmldz. Filigrānu darbību var panākt tikai braucot pa taisni ar konstantu ātrumu ;)

Re:96 nedaudz subjektīvi, varbūt, un kamdēļ ne !

Posted: Fri Sep 18, 2009 11:10 pm
by KurBads
ziedoniz wrote:Transmisija nevar būt skaļa tikai vienā ātrumā, t.i. tas nav normāli. Nomaini eļļu un pielej kādu piedevu priekš vecām transmisijām, parasti palīdz. + vēl tas, ka kārbas eļļa, tāpat kā motoreļļa V4 ir jāmaina retākais reizi gadā.

Kāpēc sonett 2 nav bremžu vakumpastiprinātāja, ja 95/96 tāds ir??? Vai tev tiešām no karburatora pamatnes neaiziet ~12mm resna šļauka uz salona pusi?

Par slāpšanu - tas būtu dīvaini, ja tev būtu standarta sadalene, tad vaina būtu karburatorā, tīri ar aizkakātiem vakumkanāliem, nevis ar degvielas trūkumu. BET - tākā tev viņam ir sporta sadalene, iemācies bremzējot uzsist ar labās kājas purngalu pa gāzi, tiem motoriem reizēm nepatīk straujš apgriezienu kritums, itsevišķi ar atvieglinātu spararatu. B) Tavam tāds ir vai nav? Es visu ziemu šitā nobraukāju ar šujmašīnu, kurai pie tam no karburatora ir novākts čoks, auto, kas ziemā auksts neslāpst tikai no kādiem 1500rpm :D Vienkārši uztver savīlētu V4 kā japānu šujmašīnu, kas jātur apgriezienos. Tikai ar standarta vārstu atsperēm nevajadzētu viņu griezt tālāk par ~6000rpm - var sākt peldēt vārsti un radīt "maigu" kontaktu ar virzuļiem ;) Un nē, tie nav lielākie iespējamie apgriezieni V4 - piparkūku iznīcinātājs griezās līdz ~8000rpm, tiesa ar citām vārstu atsperēm un 7,6mm sadaleni B)
Transmisija ir vienlīdzskaļa visos ātrumos. Tātad, pieņemu, ka tas ir normāli. Eļļa mainīta Teksasā martā pirms lielā ceļojuma pāri dīķim. Pēc tam nobraukts tikai tik cik no BXL uz Holandi un atpakaļ, kādi 700 km. Nedomāju, ka tagad jau būtu jāmaina.

Tad saprotu, ka slāpšana var būt dēļ ISKY F4 sadalenes? Tiešām, nemeklēt vainu citur? Par spararatu trūkst info. Iepriekšējais īpašnieks arī to nezināja.
Manam Weberam ir manuālais čoks, strādā ļoti labi.

Apgriezieni - laikam neesmu vēl pieradis pie šāda tipa autiņa. Jau 3500 rpm ir dod nopietnu troksni, kas notiek pie 6000 rpm?
Man laikam roka (kāja) neceltos viņam dot vairāk pa 4000 rpm - žēl būtu. Un uz tahomera sarkanā iedaļa sākas nedaudz virs 5000 rpm. Tiešām 6000 rpm viņš var turēt? Ir šim motoram arī stingrākas vārstu atsperes itkā ...

Re:96 nedaudz subjektīvi, varbūt, un kamdēļ ne !

Posted: Sat Sep 19, 2009 2:06 am
by Nauris_t16
Jā, slāpšanai jābūt principā tikai dēļ sadalenes. Būtu forši, ja arī tu zinātu kāds ir vārstu pacēlums ar šo isky F4, jo nosaukums maz ko izsaka - tīri pēc vārstu pacēluma var patikt ~ stage ;) Par spararatu - ja viņš tev tukšgaitā uzņem labāk apgriezienus kā T16, vajadzētu būt atvieglinātam. Ar atviegloto spraratu apgriezieni kāpj gandrīz kā baikam :woohoo:

Pierodi - ja tas ir upgradots motors, nenojāts un kopts, tad līdz 6000rpm viņam vajadzētu griezties elementāri un gludi. Runa, protams, ir par uzstiepieniem, nevis konstantu turēšanu šados rpm ;)


Un 95/96 V4 izpūtējs sonettam laikam gan, ka tomēr nederēs, tur ir vajadzīgs kaut kas custom. Un ja KurBadam jau ir Y veida bikses un resnāks diametrs ( 2" ) trubām kā stock, neko labāku tur uzbūvēt nevarēs.

Re:96 nedaudz subjektīvi, varbūt, un kamdēļ ne !

Posted: Sat Sep 19, 2009 10:24 am
by Normunds
Kā Jūs te esat "aizbliezuši" ar komentāriem - pusdiena bija jālasa.:)

Principā arī es pievienojos pie domas par sadales velvi. Vēl varētu sākt meklēt utis citās vietās, bet pieredze rāda, ka pēcāk ir investēts laiks un labākajā gadījumā esi nokļuvis sākumpunktā.

Ar karburatoriem ir nedaudz atšķirīgi kā ar iesmidzināšanas sistēmām. Karburatora niķiem un stiķiem nav tāda šaura interneta diagnostika kā špriceniekiem, kur pavaicājot piem. Arnijam, vari diebt pakaļ kādam devējam vai blokam. Te tā "staigāšana parametros" ir krietni lielāka. Kā jau kādreiz minēju, tad šis ir iemesls, kāpēc radās iesmidzināšanas sistēmas.

Ja V4 "savīlē", tad ir daudzkārt interesantāk un motora darbošanās gamma, ķibeļu tingelltangells ir vēl lielāki. Vienīgais ar laiku Tu sāc ķert atšķirības. Kurbad, Tev pavisam interesanti: Tava pieredze šeit ir 900T v.s. V4++ . Tas ir pavisam interesants salīdzinājums. Domāju, ka kāda nedēļas nogale un kāds 400-500km brauciens ar standarta 65 Zs motoru pa ceļiem ar sarežģītām apdzīšanām (Rīgas- Daugavpils šoseja) dotu Tev kādu objektīvāku salīdzinājumu.

Te es dzirdēju vienu aplamu domu par šo auto apkopēm. Ļoti daudz no mums vēlas lūkoties uz šiem vecajiem SAABiem ar mūsdienu acīm - eļļas maiņa 30.000km , kārbai eļļa nav jāmaina līdz mūža beigām utt., bet tas ir pilnīgi garām. Auto tika būvēti pēc pilnīgi citām tehnoloģijām !!! Ja pāris reizes esi netrāpijis "ganģos", esi tik laipns un negaidi noteiktos 20.000km kārbas eļļas maiņai un nomaini to. Kārbas zobrati, sinhronizatori ir jau 40 gadus veci, metāls "noguris", atslāņojies, utt. nu lūdzu atceraties par to un "pamielojiet" auto mezglus ar labām smērēm, piedevām un galvenais Jūsu rūpēm par to. Jo tā gan jau ir bijusi doma kamdēļ Jūs šo auto esat iegādājušies ;)
Mainot savu auto V4 motoriem eļļu reizēm pat ik pēc 1.000-2.000 km esmu brīnijies par skaidām, atlūzām un citām zīmēm, kuras var ieraudzīt nomainītajā motoreļļā. Tās tur ir gan tikko pārlasītam vai jau krietni pabrauktam motorītim. Jā un eļļa pie tam NAV jālej dārgākā, sintētiskākā un šķidrākā. V4+++ tas gan ir nedaudz atšķirīgi.

Un nobeigumā divas lietas, kurām pievēršu ļoti ielu uzmanību:
Katru reizi uzpildotos ir benzīnam jāpievieno svina aizstājēja piedeva lai neizdegtu ( un/vai neiesēstos galvās) vārsti un ja zūd stabila tukšgaita, jāpārregulē vārstu atstarpes ( pat mazākā intervālā kā norādīts manuālī - 10.000km vai 6 mēneši).

Bet KAIFS izbraukt ir tiešām neaprakstāms un ne par velti cilvēki ar šo SAAB V4 slimību saslimst. Un kad visas tā dinamiskās iespējas tiek apzinātās :),
TAD IR LABAIS ;)

Re:96 nedaudz subjektīvi, varbūt, un kamdēļ ne !

Posted: Sat Sep 19, 2009 11:58 am
by KurBads
paldies par komentāriem!

Te, http://pages.prodigy.net/jackashcraft/s ... mance.html , ir redzami Jack Ashcrft upgreidi un info par F4 un F66 sadalenēm.

Normund, vai man arī vajadzētu liet klāt svina aizvietotāju, ja motoram ir ieliktas cietās vārstu sēžas un vārsti?

Ko jālej motorā - 15/30?
Ko jālej kārbā - minerālo kārbas eļļu?

p.s. manam ir MSS (Jack Lawrence) izplūde - Y bikse un, šķiet, v ismaz 2 collu caurules.